Het grote auto topic

...
Mijn vriendin heeft veel moeite met het achteruit rijden met deze auto, en durft dan ook niet te rijden als ze weet dat er gemanouvreerd moet worden zoals bij de shopping malls. Dus de hoofdreden is eigenlijk de rear view cam. Ook wel handig voor de trailer straks.

Ik heb ook een achteruit rij camera in m'n Subaru geinstalleerd. Zonder parkeersensoren of iets dergelijks is het moeilijk om hem strak met de achterkant tegen iets aan te zetten. Aangezien ik de auto gebruik om de motor in te blokken is het wel handig.

Nu kan ik niet meer terug. Ik ben sneller met file parkeren etc. Het was $50 en een uurtje of twee werk om te installeren. Top spul.
 
Ik heb ook een achteruit rij camera in m'n Subaru geinstalleerd. Zonder parkeersensoren of iets dergelijks is het moeilijk om hem strak met de achterkant tegen iets aan te zetten. Aangezien ik de auto gebruik om de motor in te blokken is het wel handig.

Nu kan ik niet meer terug. Ik ben sneller met file parkeren etc. Het was $50 en een uurtje of twee werk om te installeren. Top spul.

Ja ik moet zeggen dat het eigenlijk altijd een voordeel geeft, of je nu een kleine of grote auto hebt. Maar met een kolos als de Pajero waar dus ook het reservewiel achter hangt en ook de trekhaak nog een keer extra uitsteekt is het lastig in te schatten hoeveel ruimte je nog hebt, dus deze aftermarket install is ideaal.

Zelf installeren is niet moeilijk, dat zou ik normaal zelf ook doen. Dit keer laat ik het echter aan de specialist over. Heb goede prijs gehad voor totale installatie voor alles, incl stuurwiel integratie dus laat het mooi doen.
 
Ik heb een camera voor the camper trailer.
Kan ik in mij eentje de trailer aanhaken zonder continue vooruit en achteruit terijden.
Vooral met de twee spare wheels achterop erg handig.
 
Ik heb een camera voor the camper trailer.
Kan ik in mij eentje de trailer aanhaken zonder continue vooruit en achteruit terijden.
Vooral met de twee spare wheels achterop erg handig.

Yep, voor het aanhaken van trailers is het geweldig, je kunt de kogel precies onder de trailer hitch parkeren.
 
Even een ander vraagje,

Heeft iemand ervaring met spotties en een led bar? De standaard verlichting van mijn Pajero is werkelijk DRAMATISCH. Er zijn heel veel eigenaren die erover klagen en nadat ik een koe voor mijn auto had 's avonds wat een near miss was is het tijd voor een upgrade. Ook potholes etc zie je gewoon veel te laat aankomen.

Ik zit te denken aan een 22" led bar bovenop de bullbar voor de grille zeg maar als extra headlight ondersteuning. En dan bovenop het roofrack aan de voorkant 4 of 5 stuks 7 of 9 inch spotties voor als het echt serieus wordt.

De LED bar iets naar beneden gericht zodat je de holes etc wel optijd ziet. Is het legaal om deze led bar full time aan te houden 's avonds? De spotties niet uiteraard.
 
Gaaf, alleen je ziet nu al wat het probleem is in deze video, de spots genereren zoveel glare op je motorkap dat je geen ruk ziet :p
 
Iedereen komt met hetzelfde probleem: glare.
Dus ik zou gewoon voor een goede LED-bar voorop gaan, en dan eens kijken of je echt nog wat anders nodig hebt.

Volgens mij mogen LED bar en spot’s alleen aan als je groot licht aan hebt. Je kunt wellicht wel ‘mist lampen’ onderin aan hebben voor de potholes, zonder onmiddellijk iedereen lastig te vallen met een bak licht. (en langzaam rijden :p)
 
Iedereen komt met hetzelfde probleem: glare.
Dus ik zou gewoon voor een goede LED-bar voorop gaan, en dan eens kijken of je echt nog wat anders nodig hebt.

Volgens mij mogen LED bar en spot’s alleen aan als je groot licht aan hebt. Je kunt wellicht wel ‘mist lampen’ onderin aan hebben voor de potholes, zonder onmiddellijk iedereen lastig te vallen met een bak licht. (en langzaam rijden :p)

Ik ga het inderdaad omdraaien. Reden dat ik de spotties bovenop wou is dat je er meer kwijt kunt en voor de looks. Ook om ze te beschermen bij water crossings, maar glare is een te groot issue. Dus ga het omdraaien. 2x 9 inch spotties voorop en een 40 inch led bar aan het roof rack.
 
Ik ga het inderdaad omdraaien. Reden dat ik de spotties bovenop wou is dat je er meer kwijt kunt en voor de looks. Ook om ze te beschermen bij water crossings, maar glare is een te groot issue. Dus ga het omdraaien. 2x 9 inch spotties voorop en een 40 inch led bar aan het roof rack.

Same problem, of wellicht erger.

De LED heeft over het algemeen een breder licht patroon dan de spotties (hence the name spotties ;) )
Dus je LED op je roofrack zal je (witte?) motorkap bijzonder goed verlichten :D

Gewoon een LED op de bull bar en verder niet teveel 's avonds rijden ;)
 
Same problem, of wellicht erger.

De LED heeft over het algemeen een breder licht patroon dan de spotties (hence the name spotties ;) )
Dus je LED op je roofrack zal je (witte?) motorkap bijzonder goed verlichten :D

Gewoon een LED op de bull bar en verder niet teveel 's avonds rijden ;)

Inderdaad, spotties beamen lekker ver weg zodat je het vee optijd ziet, en bar geeft een brede lichtstraal zodat je de roos in de berm ziet, en zij door het licht ook niet de weg opkomen.

Oftewel spotties voor de grille, en bar op de bullbar. Geregeld :p
 
Inderdaad, spotties beamen lekker ver weg zodat je het vee optijd ziet, en bar geeft een brede lichtstraal zodat je de roos in de berm ziet, en zij door het licht ook niet de weg opkomen.

Oftewel spotties voor de grille, en bar op de bullbar. Geregeld :p
Waarom doe je de Spotties ook niet op de bar eigenlijk? Plaatje van de Paj?
 
Dit is niet mijn auto maar ik heb wel dezelfde bullbar.

Spotties komen dan op dezelfde plek als bij deze rig, alleen de bar heeft hij ook onder de horizontaal gemonteerd en ik zou die er liever bovenop willen hebben. Ik heb nog geen snorkel en wil wel dat mijn motor genoeg kan ademen.



IMG_2004.jpg
 
De light bar bovenop mag niet altijd. Check even de regels hiervoor, dat verschilt een beetje per staat volgens mij (bovenop kan in sommige gevallen gevaarlijker zijn voor aanrijdingen met voetgangers dus vandaar dat daar wat regels aan zitten)

Met een snorkel ademt hij in principe minder goed (langer lucht kanaal) maar wel minder stof, en vooral, minder water ;)
 
De light bar bovenop mag niet altijd. Check even de regels hiervoor, dat verschilt een beetje per staat volgens mij (bovenop kan in sommige gevallen gevaarlijker zijn voor aanrijdingen met voetgangers dus vandaar dat daar wat regels aan zitten)

Met een snorkel ademt hij in principe minder goed (langer lucht kanaal) maar wel minder stof, en vooral, minder water ;)

In QLD mag alles, geen probleem hier. Maar ik dacht dat het juist zo was dat je snorkel voor een stukje extra beluchting zorgt, dus juist dat extra stukje beluchting zou toch zorgen dat hij overall iets beter ademt?
 


OFX
Back
Top