Het grote auto topic

afterbang

XPdite Sponsor
Afgelopen weken hebben wij met een ‘91 landcruiser met rooftoptent door Nieuw Zeeland gereden. Deze staat zeker op het verlanglijstje wanneer Australia echt gaat gebeuren!
Wij hebben deze trouwens ook een keer of 4-5 als huur auto gehad. Als je zoiets wil:
De oudere versies hebben de 4 liter diesel zonder turbo. Dat is de versie die elke Aboriginal of outback mechanic kan fixen. Die versie is niet snel maar werkt altijd.

Je hebt hem ook, wat nieuwer, met turbo. Of de laatste versie met dikke V8 diesel. Klinkt echt super. Maar is niet meer diesel zuinig.

Maatje van me met een Defender had een 70 series V8 + camper trailer op sleep. De hele colonne getrokken door de Defender was nog steeds zuiniger dan de 70 series en trailer onder eigen stoom ;)
 

Reinhoud

Active Member
@SteveSW vroeg om karakter ;) Nu weet ik. Dat is een beetje subjectief. Maar de Commodore of Falcon zijn een beetje de Opel Kadett en Ford Escort van Australië. Niets mis mee maar niet echt een quirky karakter vind ik.
De Falcon BA vind ik bijzonder mooie auto, en rijdt bijzonder fijn, vind ik. De oudere Commodores vind ik persoonlijk niets, maar zijn wel aardig betrouwbaar.
 

afterbang

XPdite Sponsor
Smaken verschillen, ik vind volgens mij geen ene Ford Falcon mooi, zeker niet de laatste -tig jaar. De laatste paar Holden's zijn geen droom auto's maar trek ik het design iets beter van (als het dan toch OZ moet zijn)
 

Tim911

Well-Known Member
Ik vind het bogan gehalte van een commodore of falcon veel te hoog, vooral de oudere modellen. Doe mij maar een Japanner of Europeaan. Het valt mij op dat ik de laatste tijd veel meer dure Europeanen zie (vooral in de Northern Beaches) hoeveel Mercedes, Audi en Porsches en zelfs een verdwaalde Lamborghini ik hier zie is verbazingwekkend.

Ik heb in een Falcon gereden (18.000 km door Oz) en moet zeggen, het rijdt wel heel erg goed. Dus ik snap dat veel mensen ervoor kiezen, erg veilige keuze.
 
Last edited:

Tim911

Well-Known Member
Wij hebben deze trouwens ook een keer of 4-5 als huur auto gehad. Als je zoiets wil:
De oudere versies hebben de 4 liter diesel zonder turbo. Dat is de versie die elke Aboriginal of outback mechanic kan fixen. Die versie is niet snel maar werkt altijd.

Je hebt hem ook, wat nieuwer, met turbo. Of de laatste versie met dikke V8 diesel. Klinkt echt super. Maar is niet meer diesel zuinig.

Maatje van me met een Defender had een 70 series V8 + camper trailer op sleep. De hele colonne getrokken door de Defender was nog steeds zuiniger dan de 70 series en trailer onder eigen stoom ;)
200 series V8 diesel, in mijn ogen de dikste Landcruiser ooit gemaakt. Design en power. En ongekende luxe aan boord. Zeker niet meer diesel zuinig maar wel even wat meer power dan zo'n ongeblazen oude 70 serie. Ik vind het een heel geslaagde auto maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Die oude 70 series zijn onverslijtbaar. een kennis van ons heeft er 1 van bijna 30 jaar oud en ding is niet kapot te krijgen, heeft zelfs onder water gestaan. Ik hou alleen totaal niet van die smerige grote roetwolken die deze modellen uitslaan. Doe mij maar een moderne diesel. Maar als je een roadtrip plant door Oz en je gaat vooral out bush en veel off road is zo'n 70 serie wel een top keuze.
 

Beebmeep

Well-Known Member
Ik vind het bogan gehalte van een commodore of falcon veel te hoog, vooral de oudere modellen.
Bedankt....
Heb jaren een Commodore (bj 2000) gereden. Oerdegelijk, betrouwbaar en goede wegligging. Begon op het laatst wat van kleur te verschieten, waardoor ie bij bezoeken aan Adelaide wat uit de toon viel en er kwamen wat andere akkefietjes, maar verder.... Heb er met veel plezier in gereden.

Bogan Beebmeep....
 


OFX
Top