Merry-go-round to & in OZ

Ik ga kijken of ik het nog krijgen kan voor vertrek! Je hebt me nieuwsgierig gemaakt, dank.

Het heeft wat verschillende titels. Maar meestal iets met ‘...sunburned country...’ in het.

Hamelin Pool en de Stromatolites is het laatste hoofdstuk geloof ik. Dus even doorlezen ;)
 
@Emulate

Bill Bryson is altijd on- en off-topic tegelijkertijd ;) (hij is een beetje verward) Dus dat past goed bij dit stukje dwalen op Xpdite!

Ik vond het gezellig!
 
Het boek van Bill Bryson heet ‘In a sunburned country’ en is ook verschenen onder de title ‘Down Under’. Hetzelfde boek, andere titel.
 
Last edited:
@afterbang ik vond Bill Bryson in Geraldton in de ramsj voor 7 dollar. Gij allen hebt niet overdreven, ik heb dagen naast mijn stoel gelegen van het lachen. Thanks voor de tip!

Fijn om te horen dat ik (by proxy) iemand een paar goede dagen gegeven heb :D
Zal hem ook eens opduiken in het Engels, heb hem in het NL's. Kijken of tie in het Engels nog leuker is!
 
Hoe is het met jullie huis bij Noosa, nu met alle branden?

Ja, bij ons alles OK. Maar het is wel een zaak van het nieuws/QLD bushfire website in de gaten houden zeg maar. Het is nu Peregian Beach (zuidelijk van Noosa) waar de grootste heisa is, waarschijnlijk nog aangestoken ook. We hadden het in een ander topic over gevangenisstraf en dergelijke, pyromanen mogen echt wel een gruwelijke duw krijgen de gevangenis in.

Maar anyway, we houden het in de gaten, de Noosa fires zijn voor ons in het Hinterland niet bedreigend. Het is meer opletten of er niet een nieuwe fire start ergens. Ons huis is in Ridgewood, direct rechts van die donkergroene blob onder Ridgewood (West Cooroy forest)

Screenshot%202019-09-10%2012.08.51.png
 
Ja, bij ons alles OK. Maar het is wel een zaak van het nieuws/QLD bushfire website in de gaten houden zeg maar. Het is nu Peregian Beach (zuidelijk van Noosa) waar de grootste heisa is, waarschijnlijk nog aangestoken ook. We hadden het in een ander topic over gevangenisstraf en dergelijke, pyromanen mogen echt wel een gruwelijke duw krijgen de gevangenis in.

Maar anyway, we houden het in de gaten, de Noosa fires zijn voor ons in het Hinterland niet bedreigend. Het is meer opletten of er niet een nieuwe fire start ergens. Ons huis is in Ridgewood, direct rechts van die donkergroene blob onder Ridgewood (West Cooroy forest)

Screenshot%202019-09-10%2012.08.51.png

Ah ik had dat gesprek gemist. Wij waren vorig jaar een weekje in Peregian Beach. Net binnen wat nu de evacuatie zone is. Heel gek om het zo dichtbij te zien.

Gelukkig dat jullie huis erbuiten valt. Hopelijk blijft dat zo.
 
Het blijkt 9 jaar non-parole te zijn in NSW, de straf staat op max 21 jaar!

Volgens mij zit er ook nog een flinke geldboete (mogelijkheid) aan vast. 2 jaar terug ging het hier in de buurt mis met slijptol werk op een Total fire ban day. Volgens mij kregen ze een paar jaar en een tonnetje boete of zo. Zal het eens opzoeken.
 
Dit was in 2017; niet voor arson, maar voor het (per ongeluk of niet) maken/veroorzaken van vuur/brand

“...In New South Wales there is a penalty of up to $5,500 or 12 months' jail time for lighting a fire during a total fire ban in NSW and having the matter go to court.

But that penalty increases to a maximum of $132,000 or a 14-year jail term for fires that damage life, property or the environment...”
 


OFX
Back
Top