Ik ga kijken of ik het nog krijgen kan voor vertrek! Je hebt me nieuwsgierig gemaakt, dank.
Down Under ben ik op het moment aan het lezen! Ik ben nog niet bij het stuk over Perth (ben ook niet z'n snelle lezer ivm mijn dyslexie), maar het is een erg grappig boek. Wel af en toe warrig.Het boek van Bill Bryson heet ‘In a sunburned country’ en is ook verschenen onder de title ‘Down Under’. Hetzelfde boek, andere titel.
maar het is een erg grappig boek. Wel af en toe warrig.
@afterbang ik vond Bill Bryson in Geraldton in de ramsj voor 7 dollar. Gij allen hebt niet overdreven, ik heb dagen naast mijn stoel gelegen van het lachen. Thanks voor de tip!
Hoe is het met jullie huis bij Noosa, nu met alle branden?
Ja, bij ons alles OK. Maar het is wel een zaak van het nieuws/QLD bushfire website in de gaten houden zeg maar. Het is nu Peregian Beach (zuidelijk van Noosa) waar de grootste heisa is, waarschijnlijk nog aangestoken ook. We hadden het in een ander topic over gevangenisstraf en dergelijke, pyromanen mogen echt wel een gruwelijke duw krijgen de gevangenis in.
Maar anyway, we houden het in de gaten, de Noosa fires zijn voor ons in het Hinterland niet bedreigend. Het is meer opletten of er niet een nieuwe fire start ergens. Ons huis is in Ridgewood, direct rechts van die donkergroene blob onder Ridgewood (West Cooroy forest)
Het blijkt 9 jaar non-parole te zijn in NSW, de straf staat op max 21 jaar!Tough new penalty for bush fire arsonists
The non-parole period for convicted arsonists will increase from five years to nine years to help protect lives and property.www.nsw.gov.au