Merry-go-round to & in OZ

Ah, dus het regent vooral lager, zal wel met die Cycloon te maken hebben.
Humidity van 37% bij 39 graden. Poeh dat is knap vochtig ;)

View attachment 1054

Yep het heeft met de cyclone te maken, eerst dreef het de humidity onze kant op, nu geen bewolking dus weinig humidity. dinsdag was het niet te doen met 34 graden en 81% humidity. Vandaag was perfect. 10% zal het hier nooit worden helaas. Die realfeel is hier vaak 8-10 graden hoger dan de temp, juist door die humidity.
 
Ja, die vochtigheid maakt het heel anders. Hier is 40 graden warm, maar niet onhandelbaar doordat het zo droog is.

Maar we zijn weer op weg naar de winter. Voor jou droger, voor ons kouder ;)
 
Ja, die vochtigheid maakt het heel anders. Hier is 40 graden warm, maar niet onhandelbaar doordat het zo droog is.

Maar we zijn weer op weg naar de winter. Voor jou droger, voor ons kouder ;)

Ja maakt wereld van verschil. Vorig jaar liep ik in Melbourne in 43 graden en zweette niet eens. Hier loopt het zweet je over de rug als het boven de 30 komt met die humidity. En nee dat went toch niet helemaal hoor. Klopt wij kijken al uit naar dry season ( wil het geen winter noemen) , iedere dag 25-27 en savonds rond de 20 met een enkele uitschieter naar low tens. Laat maar komen, heerlijk!! Weer een jasje aan 's ochtends in de auto.
 
Gemiddeld krijgen wij op jaarbasis 1040 mm, de laatste 7 dagen was dat 506mm! Ik weet dat we het hard nodig hebben maar na een week regen wil ik wel weer een droge wandeling met de hond! Gelukkig in huis geen natte voeten alleen muf ruikende hond.
 
Ja maakt wereld van verschil. Vorig jaar liep ik in Melbourne in 43 graden en zweette niet eens. Hier loopt het zweet je over de rug als het boven de 30 komt met die humidity. En nee dat went toch niet helemaal hoor. Klopt wij kijken al uit naar dry season ( wil het geen winter noemen) , iedere dag 25-27 en savonds rond de 20 met een enkele uitschieter naar low tens. Laat maar komen, heerlijk!! Weer een jasje aan 's ochtends in de auto.

Dat klinkt als een goede winter😎
 
Gemiddeld krijgen wij op jaarbasis 1040 mm, de laatste 7 dagen was dat 506mm! Ik weet dat we het hard nodig hebben maar na een week regen wil ik wel weer een droge wandeling met de hond! Gelukkig in huis geen natte voeten alleen muf ruikende hond.

@Red dust de same here. Volgens mij wij wonen ongeveer in dezelfde regio, jij alleen iets hoger. Na de vele regen van vanacht is de dag vandaag heerlijk zonnig begonnen, hopelijk blijft het even een paar dagen zo.😊😎
 
Need... More... Rain... Overhere...

Dit weekend gaan we met wat vrienden naar Bright (Adventure Travel Film Festival) En ja hoor... regen voorspeld hahaha. Dat zal me leren ;)
 
Need... More... Rain... Overhere...

Dit weekend gaan we met wat vrienden naar Bright (Adventure Travel Film Festival) En ja hoor... regen voorspeld hahaha. Dat zal me leren ;)

Dat klinkt als een heel gezellig uitje! Veel plezier en laat het dan maar mee vallen met de regen😉
 
Need... More... Rain... Overhere...

Dit weekend gaan we met wat vrienden naar Bright (Adventure Travel Film Festival) En ja hoor... regen voorspeld hahaha. Dat zal me leren ;)
Ik hoop dat het in ieder geval zondag droog is! 9 uur in de regen staan bij het FireFight concert in Sydney lijkt me geen plezierig vooruitzicht! Maar onwijs veel zin in !
 
En zojuist weer verlengd voor 3 maanden bij mijn NL werkgever + een mega bups werk mijn kant opgeschoven gekregen. :oops:
Daar gaat mijn Herfst sabbatical. Dan maar in de winter?

We gaan sowieso naar Canada deze winter (hun zomer) om te Mountainbiken en wellicht blijf ik dan wat langer in Canada om wat te hiken en te kanoën als mijn contract echt afgelopen is tzt. #sabbatical?
 
Aangezien ik het GVD topic niet kan vinden hier even mopperen.

Al eerder gemeld, Canberra is nogal van de 'Australian Citizen' als je werk zoekt. Dit omdat de Federale overheid dit nu eenmaal vereist.
Maar nu zag ik net een job offer voor een Project Officer bij een Non-Government, Not for Profit organisatie met de requirement dat je Citizen moet zijn.... Ze zijn hier af en toe wel van god los hoor.... Voorlopig heb ik nog werk, maar ben benieuwd hoe dat gaat lopen tzt!

"...Joining a Not for Profit, Non-Government organisation
  • Australian Citizenship (Required)..."
 
Aangezien ik het GVD topic niet kan vinden hier even mopperen.

Al eerder gemeld, Canberra is nogal van de 'Australian Citizen' als je werk zoekt. Dit omdat de Federale overheid dit nu eenmaal vereist.
Maar nu zag ik net een job offer voor een Project Officer bij een Non-Government, Not for Profit organisatie met de requirement dat je Citizen moet zijn.... Ze zijn hier af en toe wel van god los hoor.... Voorlopig heb ik nog werk, maar ben benieuwd hoe dat gaat lopen tzt!

"...Joining a Not for Profit, Non-Government organisation
  • Australian Citizenship (Required)..."
Ik zou ze gewoon bellen en informeren wat de achterliggende reden is!
 
Ik zou ze gewoon bellen en informeren wat de achterliggende reden is!

oh, ik heb al eens een advert gezien voor dog washer die Citizenship vroegen (ongelogen) Het is hier gewoon de nieuwe mode ;)

Maar het was niet dat ik er op wilde solliciteren, mijn oog viel er gewoon op. ;)
 
Je kan ze rapporteren voor discriminatie...

Ja dit kan zeker, want ruikt er wel naar. Federal government heb je het echt nodig en ergens is dat ook wel logisch. Lekken naar bijv China ligt nogal gevoelig, al kun je dit als citizen ook doen natuurlijk.
Voor de overige banen vind ik het ook onzin. Heb er zelf ook problemen mee gehad. Geen PR is geen baan bij de ( lokale) government. Heb het met hangen en wurgen voor elkaar gekregen maar als ik PR had geweest had ik nu allang een vast contract gehad met een hogere functie en dito salaris. Nr 1 on merit en genaaid worden door je visa status, het kan op een minder lullige manier, al wist ik van te voren wel dat het moeilijk ging worden. Ik hoop echt dat het meevalt voor je. Want het is vrij klote en machteloos gevoel.
 


OFX
Back
Top