HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Mmmm ... hier in NSW geen compensatie day voor ANZAC! Maar wel weer lekker 2 daagjes klussen ipv aan het bureau! En met die 28 graden hier vandaag zijn we best tevreden met het najaarsweer! Eind deze week regen? Mag wel weer eens een keer.
 
Mmmm ... hier in NSW geen compensatie day voor ANZAC! Maar wel weer lekker 2 daagjes klussen ipv aan het bureau! En met die 28 graden hier vandaag zijn we best tevreden met het najaarsweer! Eind deze week regen? Mag wel weer eens een keer.

Ik ben ook al weer aan het water geven. Misschien Woensdag regen hier.

Gek dat bijna niemand Anzac maandag heeft... Het is ook koningsdag in NL dus dat komt mooi uit. Heb ik eindelijk een keer tegelijk vrij met veel van mijn collega's ;)
 
Even geen werk 😵. Wat een week is het weer geweest.

Wat we dit weekend doen? Thuis blijven... Ik ga een beetje bakken en opruimen en vooral proberen rust te pakken. En ik wil dit weekend een roadtrip plannen door Rural NSW. Onze vakantie naar Nederland gaat hem niet worden, dus dan hopen we maar een roadtrip te kunnen gaan doen in Juni. Iemand nog tips voor Rural NSW?
 
Even geen werk 😵. Wat een week is het weer geweest.

Wat we dit weekend doen? Thuis blijven... Ik ga een beetje bakken en opruimen en vooral proberen rust te pakken. En ik wil dit weekend een roadtrip plannen door Rural NSW. Onze vakantie naar Nederland gaat hem niet worden, dus dan hopen we maar een roadtrip te kunnen gaan doen in Juni. Iemand nog tips voor Rural NSW?
Gaan jullie kamperen als dat weer mag? Dan hebben we wel wat tips.
 
Wat versta je onder rural?

We dachten aan alles achter de Blue Mountains. Weg van de kust inderdaad. Orange, Dubbo, Wagga Wagga zijn een beetje de afstanden waar we aan zaten te denken.

Gaan jullie kamperen als dat weer mag? Dan hebben we wel wat tips.
We hebben geen kampeerspullen en denk dat Juni wel erg fris is voor om in een tent te slapen, niet? Maar ergens een simpele cabin in de middle of nowhere klinkt wel leuk ;)
 
We dachten aan alles achter de Blue Mountains. Weg van de kust inderdaad. Orange, Dubbo, Wagga Wagga zijn een beetje de afstanden waar we aan zaten te denken.


We hebben geen kampeerspullen en denk dat Juni wel erg fris is voor om in een tent te slapen, niet? Maar ergens een simpele cabin in de middle of nowhere klinkt wel leuk ;)

Ik dacht gelijk aan deze: https://www.kimoestate.com/ecohut-glamping-accommodation. Nooit geweest maar hij viel me op omdat het er leuk uitziet en bij ons in de buurt is
Verder ben ik wel een paar keer via het binnenland van Canberra naar Queensland gereden. Maar dat is het dan ook voornamelijk... rijden.
Tamworth is best een grappig stadje voor een stop over. En als je zover noord bent (verder dan jullie van plan zijn denk ik), dan kun je de waterfall way naar Coffs Harbour nemen. Erg fraai stukje NSW (stop in Dorrigo National Park!)

Denk dat @Red dust wat meer thuis is in het achterland van NSW.
 
Met de easing van restricties; iemand nog plannen dit weekend?

Wij gaan zaterdag hier de heuvels in met vrienden. 4 auto’s, een 4x4 rondje met mooie uitzichten, daarna vuurtje stoken bij de rivier en marshmallows roosteren.

Zondag rondje mountainbiken en daarna een dochter van een vriendin van ons leren fietsen (les 3, ze gaat goed!)
 
Mijn vrienden met kinderen zijn nog huiverig qua sociale contacten. Ze zijn net begonnen met het over de vloer krijgen van opa en oma's, maar houden vrienden voorlopig nog op afstand. Andere vrienden zijn ook meest druk met familie e.d., dus ik heb mezelf uitgenodigd bij een collega om samen haar dochter's hond uit te laten :) Eindelijk weer wat sociaal contact in een weekend zonder webcam ertussen :)
 
Beetje zelfde verhaal als @Beepmeep maar dan andersom ;). Nog geen kinderen of siblings op visite gehad, maar wel twee van onze beste vrienden bereid gevonden om bij ons te komen eten (nu we in VIC niet meer beboet worden). Dus 10 uur lang eindelijk weer kunnen genieten van het koken van Indische Rijsttafel met een huis vol heerlijke geuren. Allevier net kinderen die na een lang schooljaar plotseling vakantie krijgen, dus dat werd een soort pyjamaparty sleepover met volwassen drankjes en onvolwassen gesprekken. We hebben ze om 02.00 uur letterlijk de deur uit moeten duwen.
 
Pfff... Ik denk niet dat we iets gaan doen van het weekend. We hebben een inspectie maandag dus het huis moet aan kant, ik moet mijn CV's updaten want wat werkt in de UK schijnt niet te werken in Australie werd mij gisteren verteld tijdens een solliciatiegesprek (alhoewel de beste man wel eerlijk zei dat zodra COVID-19 een beetje zich ging gedragen hij wel werk voor me heeft) en met twee kinderen is dat een hele onderneming.

Wat ik wel vandaag heb gedaan is allerlei admin dingetjes. ABN aangevraagd, ATO gegevens up to date gemaakt, mijn CPE's ingevoerd in de ISC2 database (want mijn certificering verloopt eind dit jaar en ik loop iets achter qua administratie daar), etc. etc. En zometeen lunchen met Q en daarna een rondje golf. En als ik nog tijd over heb ga ik mijn espressomachine even openmaken. Ik zag wat mold in een paar slangetjes en daar wil ik even korte metten mee maken :)

Ojah, eens kijken of bepaalde Perthianen ons van het weekend willen ontvangen, al is het maar even.
 
Beetje zelfde verhaal als @Beepmeep maar dan andersom ;). Nog geen kinderen of siblings op visite gehad, maar wel twee van onze beste vrienden bereid gevonden om bij ons te komen eten (nu we in VIC niet meer beboet worden). Dus 10 uur lang eindelijk weer kunnen genieten van het koken van Indische Rijsttafel met een huis vol heerlijke geuren.
Mijn huis is momenteel een te grote puinhoop om mensen over de vloer te vragen, maar wil ik zeker gaan doen! Die rijsttafel klinkt goed...

Ik moet trouwens ook aan de studie. We hadden uitstel gekregen voor een paar assessments, dus afgelopen weekend er niets aan gedaan. Dat moet nu dus... En ik wil wat kamers verven. Op zich wel leuk werk, fijn nl om het resultaat te zien :)
 
Overtime op zaterdagochtend, paar uurtjes verbouwen op het werk.

Net huisje bekeken net even hoger (on top) op de heuvel, betere locatie maar iets minder ruim (20m2) dan de onze, met een iets minder gunstige indeling. Wel groot zwembad en 226m2 meer grond, met rainforest als achterburen. Maar nee, niet goed genoeg om al te upgraden, ondanks dat de prijsindicatie vrij goed (scherp door corona) uitpakt en het aan het eind van een close staat.... Nee , nog te vroeg 😬 Meteen even een prijsindicatie laten doen door de realo op onze woning en volgens hem kunnen we bijna een halve ton winst maken, niet gek na 2 maanden en wat cosmetische aanpassingen, alhoewel het hele huis van binnen nieuw in de verf staat, dat scheelt wel een hoop . Maar we wisten dat we scherp instapten.

Verder koukleumen in de tropen want het kwik daalt tot 19 graden hier op dit moment. Ongekend lage temperatuur voor overdag hier. Nu mis je opeens een verwarming!
 
Last edited:
Ons weekend staat in het teken van lekker uitgebreid koken (en bakken), Netflixen en wat huizen bekijken.

Qua huizen zijn we ons aan het orienteren. Ondanks dat we prima wonen heeft ons apartement wel wat nadelen. Zo zouden we liever niet op de begane grond wonen en vinden we dat het huis te donker is (niet veel lichtinval). We betalen ook iets meer dan we eigenlijk willen (hoewel je dit altijd zult houden).
Gisteren zijn we voor "de grap" naar een koopwoning wezen kijken hier in de buurt. Het was er verrassend druk en we stoorde ons aan de hoeveelheid mensen die gelijkertijd het huis in mochten, vooral omdat het veel kleiner was dan dachten. Tegelijkertijd was er een inspecition voor een zelfde soort apartement, maar dan huur, en daar kwam bijna niemand op af.

Leuke evaringen, maar tot September kunnen we toch niks doen en kopen doen we voorlopig ook maar niet. We hopen wel dat de prijzen iets dalen, dat zou fijn zijn ;-)
 
Ons weekend staat in het teken van lekker uitgebreid koken (en bakken), Netflixen en wat huizen bekijken.

Qua huizen zijn we ons aan het orienteren. Ondanks dat we prima wonen heeft ons apartement wel wat nadelen. Zo zouden we liever niet op de begane grond wonen en vinden we dat het huis te donker is (niet veel lichtinval). We betalen ook iets meer dan we eigenlijk willen (hoewel je dit altijd zult houden).
Gisteren zijn we voor "de grap" naar een koopwoning wezen kijken hier in de buurt. Het was er verrassend druk en we stoorde ons aan de hoeveelheid mensen die gelijkertijd het huis in mochten, vooral omdat het veel kleiner was dan dachten. Tegelijkertijd was er een inspecition voor een zelfde soort apartement, maar dan huur, en daar kwam bijna niemand op af.

Leuke evaringen, maar tot September kunnen we toch niks doen en kopen doen we voorlopig ook maar niet. We hopen wel dat de prijzen iets dalen, dat zou fijn zijn ;-)

Ik heb altijd een hekel gehad aan het huizen bekijken, dat geouwehoer van de agent en al die opdringerige mensen die zo nodig alle kastjes open moeten doen en je aan de kant duwen om iets goed te kunnen bekijken. Ben blij dat dat niet meer hoeft.

Als er een open huis is in de close hoger op de heuvel achter ons dan plaatsen ze vaak een bord met een pijl in onze voortuin, dan kijken we even online waar het huis staat en als het ons iets lijkt dan nemen we toch altijd even een kijkje, meer uit interesse maar ook of de hogere prijs de locatie vertegenwoordigt, wat toch vaak niet zo is omdat ons huis gewoon ruimer is dan de meeste daarboven. Gewoon geduld hebben @Jagermeester er komt echt wel wat, al zal het lastig worden in Sydney met al die concurrentie, helemaal als de prijzen gaan dalen ;)
 


OFX
Back
Top