Coronavirus in Australië

Nou Victorians, jullie zullen je voorlopig even in je eigen staat moeten vermaken.
SA: Nope (met wellicht een Ja voor NSW en ACT)
QLD: Open met uitzondering voor Victorians.

gelukkig is er genoeg te zien en doen in eigen staat, sterkte daar!
 
Ik wou dat Dan Andrews de hele stad Melbourne afsloot. Het is nu beperkt tot een aantal suburbs, wijzelf hebben nog alle vrijheid terwijl het 1 suburb noordelijker complete lockdown is.
 
Ik begrijp het dilemma wel. Wij hier in de 3 suburbs rondom waar ik woon hebben met man en macht maandenlang de horeca in leven gehouden met een speciale Facebookpagina voor pickup and delivery. Nog nooit zo veel eten van buiten de deur langs laten brengen. Die lui waren net een week weer open, ijverig heringericht met anderhalvemetertafeltjes en beperkte gasten, en nou moeten ze weer dicht. Back to the Facebook deliveries en de schrale omzetten. Het schrijnt, die afweging tussen economie en gezondheid. Ik snap de aarzeling van Andrews wel, hij kan het gewoon nooit goed doen. Damned if you do, and damned if you don't. Maar als we het ons konden veroorloven, dan gooi de heleboel maar dicht tot dat virus is uitgeraasd.
 
Yep, we hebben al gezien hoe de meningen hier op een klein forum uiteen lopen, laat staan in een metropool als Melbz.

@Thijsvr Jullie wijk open? Of dicht?

Volgens Google Maps wonen we exact 400 meter van de grens. We noemen onze straat al een paar dagen de "highway to the danger zone". Het park bij ons in de straat is 200 meter verderop en dat is nu een plek waar je je kunt laten testen.

It's not all bad, de memes zijn erg leuk. Brunswick South bestaat bijvoorbeeld niet.

Screen Shot 2020-07-02 at 8.56.14 am.png


z0m51kjvab851.jpg


ekx651ju79851.png


nlk1isst2a851.jpg


Screen Shot 2020-07-02 at 9.20.03 am.png


All kidding aside though, hopelijk zet dit wat zoden aan de dijk.
 
All kidding aside though, hopelijk zet dit wat zoden aan de dijk

Interessant is dat de cijfers elke dag gelijk blijven, zo rond de 70+. Dat is op zich positief omdat het zich als het echt fout gaat cumulatief verspreid, en dan had je nu al op duizenden gezeten. Hang in there and stay safe!
 
Interessant is dat de cijfers elke dag gelijk blijven, zo rond de 70+. Dat is op zich positief omdat het zich als het echt fout gaat cumulatief verspreid, en dan had je nu al op duizenden gezeten. Hang in there and stay safe!

Thanks, ze zijn hardcore aan het testen, dus dat zal een reden zijn waarom het nu ineens hard lijkt te groeien. Ze pakken veel mensen die nog geen symptomen hadden. Could be worse, we hadden ook in de VS kunnen zitten...
 
Thanks, ze zijn hardcore aan het testen, dus dat zal een reden zijn waarom het nu ineens hard lijkt te groeien. Ze pakken veel mensen die nog geen symptomen hadden. Could be worse, we hadden ook in de VS kunnen zitten...

Definitely. Het is duidelijk dat als je keihard gaat testen dat je dan meer gevallen vindt. Dat weet zelfs 'The Donald' hahaha
Maar het loopt vooralsnog linear op en niet exponentieel, dus dat stemt 'hoopvol'.
 
Vraagje, want ik weet echt even niet wat nou de verschillende restricties zijn.
Wij lopen een grote kans dat we ergens in september de onderstaande trip dienen te gaan maken. Dan komen we dus van WA door SA, NSW, ACT en eindigen we in QLD. Heel bewust op dat kaartje even dat hoekje om niet door VIC te gaan.
Zoals het er nu voorstaat is alleen het wegkomen uit WA en door SA met de auto een issue, correct? Want QLD opent de borders vanaf 10/7?

Of mis ik wat...

Screen Shot 2020-07-02 at 9.13.17 am.png

Over hele lange autoritten gesproken, als dit doorgaat doen we het waarschijnlijk in een dag of 4... We zoeken dan slaapplaatsen aan de WA border (dat gaat dus of tent of hotel worden), SA (boven Adelaide) en ACT...
 
Vraagje, want ik weet echt even niet wat nou de verschillende restricties zijn.
Wij lopen een grote kans dat we ergens in september de onderstaande trip dienen te gaan maken. Dan komen we dus van WA door SA, NSW, ACT en eindigen we in QLD. Heel bewust op dat kaartje even dat hoekje om niet door VIC te gaan.
Zoals het er nu voorstaat is alleen het wegkomen uit WA en door SA met de auto een issue, correct? Want QLD opent de borders vanaf 10/7?

Of mis ik wat...

View attachment 1205

Over hele lange autoritten gesproken, als dit doorgaat doen we het waarschijnlijk in een dag of 4... We zoeken dan slaapplaatsen aan de WA border (dat gaat dus of tent of hotel worden), SA (boven Adelaide) en ACT...

Ik vind deze pagina altijd erg leesbaar:


Als je een ACT stop maakt dan moeten we even de home offices terug toveren naar spare bedrooms. Maar laat maar even weten indien nodig.
 
Vraagje, want ik weet echt even niet wat nou de verschillende restricties zijn.
Wij lopen een grote kans dat we ergens in september de onderstaande trip dienen te gaan maken. Dan komen we dus van WA door SA, NSW, ACT en eindigen we in QLD. Heel bewust op dat kaartje even dat hoekje om niet door VIC te gaan.
Zoals het er nu voorstaat is alleen het wegkomen uit WA en door SA met de auto een issue, correct? Want QLD opent de borders vanaf 10/7?

Of mis ik wat...

View attachment 1205

Over hele lange autoritten gesproken, als dit doorgaat doen we het waarschijnlijk in een dag of 4... We zoeken dan slaapplaatsen aan de WA border (dat gaat dus of tent of hotel worden), SA (boven Adelaide) en ACT...
Ja, vanaf 10 juli gaan de grenzen van QLD open voor alle Staten, behalve Victoria. Je zal je sowieso op de hoogte moeten houden, want het kan natuurlijk zo weer veranderen als er meer besmettingen komen. Hopelijk dat dat niet het geval is 🤞
 
Ja, vanaf 10 juli gaan de grenzen van QLD open voor alle Staten, behalve Victoria. Je zal je sowieso op de hoogte moeten houden, want het kan natuurlijk zo weer veranderen als er meer besmettingen komen. Hopelijk dat dat niet het geval is 🤞
Wel moet je geloof ik een duane kaart invullen met daarop de vraag of je in de afgelopen twee weken in Victoria bent geweest. Als dat zo is, mag je er niet in.
Al is z'n kaart natuurlijk alleen voor mensen die vliegen. Denk wel dat het om die reden slim is om Victoria te vermijden, mocht je de reis gaan maken.
 
Wel moet je geloof ik een duane kaart invullen met daarop de vraag of je in de afgelopen twee weken in Victoria bent geweest. Als dat zo is, mag je er niet in.
Al is z'n kaart natuurlijk alleen voor mensen die vliegen. Denk wel dat het om die reden slim is om Victoria te vermijden, mocht je de reis gaan maken.
Die verklaring kan ook online ingevuld worden, dus als je met de auto gaat kom je er niet onderuit. Toevallig heb ik dat net uitgezocht voor iemand uit Victoria die deze kant op wilde komen. Vul je het niet in, dan $4000 boete. Ik denk dat elke auto uit Victoria aan de kant wordt gezet.
 


OFX
Back
Top