Family Zwerver (Q, Aysha and Sam)

Fijn man, gefeliciteerd. Eindelijk duidelijkheid, en wat je al zei, rust voor nu. Wel huisje nemen met een granny flat ey, kunnen we nog een keer langskomen ;)
 
Fijn man, gefeliciteerd. Eindelijk duidelijkheid, en wat je al zei, rust voor nu. Wel huisje nemen met een granny flat ey, kunnen we nog een keer langskomen ;)
Zeker :). Gaat wel wat lastiger dan nu natuurlijk :)
 
Als je niet te ver van het PA Hospital wil wonen, zou ik naar de wijken Graceville, Sherwood, Chelmer kijken. Tenzij je dichter bij bij het centrum wil wonen. West End en In omgeving Southbank zijn ook leuke wijken. Ga niet naar het zuiden, daar zitten wat mindere wijken en ook de Gold Coast is vaak in negatieve zin op de radio wat criminaliteit betreft.
 
Last edited:
Als je niet te ver van het PA Hospital wil wonen, zou ik naar de wijken Graceville, Sherwood, Chelmer kijken. Tenzij je dichter bij bij het centrum wil wonen. West End en In omgeving Southbank zijn ook leuke wijken. Ga niet naar het zuiden, daar zitten wat mindere wijken en ook de Gold Coast is vaak in negatieve zin op de radio wat criminaliteit betreft.
Kijk dat zijn de tips waar we wat mee kunnen :) thanks!
 
Wat ik me kan herinneren is er in GC veel drugs en bikie overlast, maar volgens mij is Logan het allerergste?
 
Kijk dat zijn de tips waar we wat mee kunnen :) thanks!
Ik moet wel zeggen dat wij zelf niet in de stad zouden willen wonen. De wijken die ik noemde zijn niet ver van het centrum en hebben een goede treinverbinding met de stad. Het zijn ruime en rustige wijken met veel mooie Queenslanders (hoewel Chelmer wel weer meer moderne huizen heeft).
 
Last edited:
Zo achterlijk lang als het duurde om een geschikte woning te vinden in Perth, zo snel is het ons gelukt in Brisbane. En wel in Carina, wat 7km van Q haar werk is.

Gefeli! fijn om een plek te hebben om naar uit te kijken. Online bezichtiging gedaan? StreetView etc.?
 
Welcome in Brisbane Zwerver! Wij zijn hier ook net aangekomen (sept) en hebben een huis in Camp Hill weten te bemachtigen. Ik zag ook je vraag over de Duyfkensschool. De school is meer dan aan te raden! Superleuke juffen! Ik weet niet of je FB hebt maar als je zoekt op Dutch parents in Brisbane dan kan je daar eventueel ook je vragen stellen en aanhaken bij playdates voor de kids zodat ze ook in het NL kunnen spelen :)
 
Vlucht op de negende nu :)
En jullie?

De start van de autorit staat (nog steeds) voor de 14e. Best een beetje raar vind ik, (zo ver) verhuizen binnen het land waar je naar toe geëmigreerd bent.

Goed om te horen dat alles nog redelijk op schema ligt bij je, de verhuisspullen komen wat later gok ik?
 
De start van de autorit staat (nog steeds) voor de 14e. Best een beetje raar vind ik, (zo ver) verhuizen binnen het land waar je naar toe geëmigreerd bent.

Goed om te horen dat alles nog redelijk op schema ligt bij je, de verhuisspullen komen wat later gok ik?
Dat is het idd voor ons ook. Ondanks dat we hier pas een jaar geleden geland zijn, voelt het raar om te verhuizen.
Fijn dat alles nog staat voor de 14e, hopen dat er geen restricties opduiken de komende twee weken!!

Onze spullen doen er drie weken over ongeveer, maar dat is goed aangezien we pas begin februari de sleutel krijgen van ons huis. Tot die tijd in een BnB.

De laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze en in ons geval met de kids die ‘vrij’ zijn van het kdv voelt dat echt zo. We willen nog zoveel dingen voor sorteren, maar dat is een beetje lastig met twee jonge kinderen die aandacht willen. :)
 
Ondanks dat we hier pas een jaar geleden geland zijn, voelt het raar om te verhuizen.
Wij zitten hier nu precies 4 jaar (op een week na als we vertrekken) En Canberra heeft vanaf het begin als thuis gevoeld, maar na 4 jaar heb je toch een netwerkje met een paar goede vrienden, en een rits aan bekenden. Dat ga je nu allemaal weer achter laten. De redenen zijn er, en het is niet of we een stap achteruit moeten doen. Maar het voelt wel raar om over twee weken dit alles weer achter je te laten.

In NL is verhuizen vaak wat minder ingrijpend omdat de afstanden toch wat christelijker zijn. Hier is het alsof je (voor ons) van Utrecht naar Zuid-Frankrijk vertrekt, qua afstand. Voor jullie van London naar Moskou of zo...



De laatste loodjes wegen het zwaarst

Ik zit nu even te typen omdat ik even een opruim en inpak dip heb ;)
 
‘Gelukkig’ hebben wij door covid niet echt een netwerk op kunnen bouwen dus we laten eigenlijk alleen @FOL en z’n familie achter en een paar mensen via Q haar werk. En de buren natuurlijk. 70+ oud, en om de één of andere reden is die band heel snel gegaan.

Ik probeer mensen in Nederland uit te leggen waarom deze verhuizing net zo zwaar is qua afstand als wat ik gedaan heb toen ik vanuit NL naar de UK verhuisde. Lastig om te begrijpen blijkbaar:)

En verhuisdipjes horen erbij :)
 


OFX
Back
Top