Zo werkt een carrière en een leven niet volgens mij
Carriere, als je een job aanneemt verwacht jezelf en je werkgever daar succesvol in te zijn. Als je niet succesvol bent kan dat de werkgever schaden, jezelf (mentaal schaden) en je lange termijn carrière. De job waar je nu in zit is er één in een lange rits van jobs die je brengt waar je nu bent en waar je later wilt zijn. Eén job is niet een los staand ding. Dus nu even snel geld pakken kan op de lange termijn, als je mislukt in je rol, wel eens heel veel geld kosten omdat je damaged goods bent, en je niet meer op hetzelfde niveau of helemaal niet meer aan het werk kan komen.
Terugkomend op het mentale deel. Het kan echt ongelofelijk stressvol zijn om een job te doen met verantwoordelijkheid over tonnen of miljoenen dollars, verantwoordelijk over collega's/medewerkers en niet in staat zijn het correct te managen. Door dat je zelf skills mist, of je geparachuteerd bent in een onmogelijke job. Dat laatste heb ik zelf een keer gehad. Verantwoordelijkheid over een dik service contract, maar dan niet de backing krijgen vanuit je eigen organisatie om het draaiend te houden. Jij staat mooi tussen klant en eigen organisatie in, met je broek op je enkels. Dag in dag uit. Wellicht dat er mensen zijn die dit wel trekken, maar ik heb in die tijd wel een flinke knauw opgelopen. (mensen met veel verantwoordelijkheid gevoel zijn vaak degene die overspannen thuis komen te zitten)
De andere kant op, een job (ver) onder je niveau doen kan ook een burn-out opleveren.
@Zwerver zit net een week in die organisatie, je manager stapt op. Waarom? Is er iets aan de hand wat jij nog niet weet? Of is het natuurlijk verloop. Allemaal dingen die je even uit moet vogelen voor je hals over kop ergens in terecht komt waar je niet succesvol kunt zijn.
Ik denk dat
@Zwerver professioneel genoeg is om de juiste beslissing te nemen. En ik snap dat dat niet binnen een dag besloten is.
Edit: ik zie dat jullie beiden stiekem zitten te posten als ik een epistel zit te tikken hahaha