LaStaVaZa Steve Annelies Anna Viktor

Of de Jeep doet het gewoon voor je ;)
Yes. Die wordt ondertussen klaargemaakt (voor kamperen/tochten zonder trailer). Roofrack van Chief Products staat erop na een hele ochtend zwoegen. Paneel in koffer is vervangen door scharnierend paneel met gas struts zodat ik er een fridge slide op kan monteren en plaats voor second battery (en paneel nog open kan dan voor reservewiel). Fun!
DF585EAC-139A-462B-9E51-FBBC891F4B8A.jpeg
 
Cooktown zijn we vorig jaar geweest. Zeker de moeite. In eerste instantie zouden we via de 4WD gaan ten noorden van Daintree ipv de inland road maar de river crossing was net iets teveel gevraagd voor de Outlander. Onderweg zijn de Trevethan falls een prachtige stop. Uurtje ten noorden van Cooktown is Elim beach met de prachtige Coloured Sand kust. Dit was onze eerste (en voorlopig enige) keer dat we met de Outlander het strand zijn opgereden. Pas achteraf werd ik bekend met het verlagen van de bandenspanning 🤭.
In Laura wordt één van de grootste aboriginal dance festivals gehouden. We hadden geboekt maar door COVID ging het niet door. In juli dit jaar kunnen we herkansen (en dan zouden we de trailer en hopelijk de Prado hebben, dus ik kijk er naar uit)

Ik ben al een keer of 4 naar Cooktown geweest sinds ik hier in Cairns woon, vooral als weekendtrips. Ben 1x de beruchte river crossing in Daintree overgestoken in wet season met de pajero, en dit was net aan. Bloomfield Track is wel een absolute aanrader trouwens, heel makkelijk maar prachtige uitzichten. De weg naar Laura is een ideale weg om met bandenspanningen etc te spelen, de corrugations zijn zo slecht dat je daar met 40 psi echt niet fijn uit komt. Ik vond op deze weg mijn ideale bandenspanning en ondanks de Pajero niet echt een fan is van corrugations ging het nog net. Het is even wennen dat je denkt dat je ruiten eruit klapperen maar het is wel een avontuur. Laura festival krijgen wij gratis kaarten voor door het werk wat mijn partner doet in de indiginous community dus ook wij zouden daar graag heen willen.

De hele cape staat voor of dit jaar juli, of volgend jaar juli op de agenda, ik ben nog vol aan het researchen naar een suitable camper trailer dus wanneer ik deze heb zal ik samen met mijn cousin de cape gaan bedwingen. Kijk hier erg naar uit. Vind die Kings trailer wel interessant trouwens @SteveSW , de bouwkwaliteit ziet er prima uit en is 100% customizable. Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van alle Kings gear (ervaringsdeskundige) dus zal min of meer voor een kale trailer gaan met pantry en fridge/kitchen slide. Dit opbouwen met quality gear zoals een 90l engel fridge, Alu cab 270 awning en de MOTOP rooftop tent. Redarc battery management system etc. De "aussie build" camper trailers zullen ongetwijfeld van betere kwaliteit zijn, maar voor deze set zal ik voor rond 20k klaar zijn, en ik kan alle components los en in de aanbieding aanschaffen. Als ik dan kijk naar een soortgelijke trailer bij Patriot of soorgelijk dan betaal je zomaar 40-50k..

Mijn doel is om de auto zo leeg mogelijk te houden, alleen mijn 60l Waeco achterin die dan als vriezer dient, en wat boxen met kleding etc actherin, en verder een slimline roofrack voor krik, fixed solar en wat extra storage. Het nadeel is dat als je kamperen gaat je de trailer altijd mee moet nemen, maar omdat we voor een kleine en relatief lichte trailer gaan moet dat te doen zijn. Vrouwlief wil de rooftoptent op de trailer, ik wil als ik thuis kom de trailer afkoppelen, en volgende dag meteen naar het werk kunnen zonder tents of gear op en in mijn auto zonder een uur lang te moeten in en uitladen wat nu elke keer het geval is.
 
Last edited:
lijken me erg gave plannen @Tim911 !
Ja ik zou ook twijfelen aan King voor zo iets essentieel. Onze trailer komt van Savannah in Edmonton maar ik geloof dat ze ook kale trailers (kunnen) maken. Goede kwaliteit en lokaal dus kan handig zijn.
Ik ben momenteel hooked aan YouTube filmpjes van Ronny Dahl en Andrew St. Piere White. Ronny heeft ook een trailer, Andrew zweert bij enkel een Troopie (hij heeft net een jaar gebouwd asn een Toyota Ute maar gast toch weer switchen naar Troopie). Heel leerrijk allemaal. Al jouw elementen komen aan bod: rooftop tent, electrics, fridges, awnings....
Als ik ooit de Lotto win: geen defender (sorry @afterbang ) maar een Troopie (en misschien een compacte self build trailer maar dat wordt dan en Lotto winnen en wachten tot de kinderen uit huis zijn 😎)
Dit wordt meer een draadje voor Het Grote Auto Topic.
 
lijken me erg gave plannen @Tim911 !
Ja ik zou ook twijfelen aan King voor zo iets essentieel. Onze trailer komt van Savannah in Edmonton maar ik geloof dat ze ook kale trailers (kunnen) maken. Goede kwaliteit en lokaal dus kan handig zijn.
Ik ben momenteel hooked aan YouTube filmpjes van Ronny Dahl en Andrew St. Piere White. Ronny heeft ook een trailer, Andrew zweert bij enkel een Troopie (hij heeft net een jaar gebouwd asn een Toyota Ute maar gast toch weer switchen naar Troopie). Heel leerrijk allemaal. Al jouw elementen komen aan bod: rooftop tent, electrics, fridges, awnings....
Als ik ooit de Lotto win: geen defender (sorry @afterbang ) maar een Troopie (en misschien een compacte self build trailer maar dat wordt dan en Lotto winnen en wachten tot de kinderen uit huis zijn 😎)
Dit wordt meer een draadje voor Het Grote Auto Topic.

Precies wat je zegt, ik zoek liever een local builder die dezelfde kwaliteit kan bieden voor deze prijs, want bijv de klantenservice van Kings (4wdsupacentre )is een verschrikking. Savannah bouwt custom trailers dus het is een goed idee om daar eens te gaan informeren tzt. Ook ik kijk al jaren Ronny Dahl video's, en ook kijk de meeste video's van Andrew St. Piere White. Ik kon de beste man al veel langer maar sinds @afterbang aangaf dat hij best goede en onafhankelijke reviews en content maakt ben ik hem ook gaan volgen. Dus weet er intussen ook wel aardig veel vanaf. Troopie staat op mijn lange termijn verlanglijst. Al zie je nu wel de trend dat de meeste (youtubers) van de 70 series afgaan en richting de 200 series met of een canopy of een trailer. Het rauwe en ongepolijste diesel geroffel van de V8 van de Troopie geeft me kippenvel dus alleen dat zou mij bewegen een troopie te kopen. Al krijgt de volgende generatie een V6..
 
Komt er eigenlijk wel een nieuwe Troopie (70-series)? Of bedoelde je de 200 (300 series) ?
De 70 series heeft problemen om te voldoen aan de Work Health Safety rules van de mining industry. Dus die zijn overgestapt op de Hilux.
Dat betekent dat de 70-series alleen nog de 4x4 touring/tradie markt heeft. En de rest van de wereld is geen 70-series afzet markt volgens mij (Afrika wellicht nog?)

Valt me tegen @SteveSW! Die ouwe Zuid Afrikaanse sjagrijn heeft niet altijd gelijk hè ;) Kijk maar naar zijn gefaalde laatste project. Toen ik hem een paar maanden zag rekenen om in de buurt van (upgraded) GVM te komen wist ik dat 'he lost the plot'. Maar daar is tie nu ook achter geloof ik ;)

Gewoon een old school Defender 130 voor je tzt!
 
Komt er eigenlijk wel een nieuwe Troopie (70-series)? Of bedoelde je de 200 (300 series) ?

De 300 krijgt een diesel 6 Cilinder en een hybrid 4 pitter meen ik, er komt een nieuwe troopy met 6 cilinder las ik ja. Toyota verdient grof aan deze auto’s dus doen ze vast niet zomaar afstand van. Afrika en midden oosten worden ze nog steeds flink verkocht.
 
De 300 krijgt een diesel 6 Cilinder en een hybrid 4 pitter meen ik, er komt een nieuwe troopy met 6 cilinder las ik ja. Toyota verdient grof aan deze auto’s dus doen ze vast niet zomaar afstand van. Afrika en midden oosten worden ze nog steeds flink verkocht.

Aha, ze gaan die oude bak toch nog nieuw leven in blazen, goed voor ze!
@SteveSW Check even 70 Series Offset track. Gek 'foutje' in de 70-series. Ronny heeft een mooi lijstje van dit 'issue' en andere plus de oplossing(!)
 
Aha, ze gaan die oude bak toch nog nieuw leven in blazen, goed voor ze!
@SteveSW Check even 70 Series Offset track. Gek 'foutje' in de 70-series. Ronny heeft een mooi lijstje van dit 'issue' en andere plus de oplossing(!)
als ik alle info en antwoorden hier zie voorbijkomen....ik ben slechts een amateur. Ik weet nu wel waar ik moet zijn voor snel advies ;). Maar heel langzaam been ik bij. Misschien is het zoals voetbal (toen ik nog jong was): love it but maar vooral als kijker. Hoewel met de jeep en de trailer gaat het nu toch richting practising. Ik begrijp nu iig de kritiek op de nieuwe Defender die ik een prachtige auto vind/vond, een logische aanpassing aan de huidige technologie: maar je kan er niets aan veranderen! Als je alle 4WD dingen gaat volgen besef je dat een auto pas echt goed wordt als je een hoop zaken toevoegt en aanpast. In het begin vond ik dat vooral een gebrek van de fabrikant (waarom staat het er niet standaard op...?) maar zie nu in dat het toelaat je 'rig' aan te passen aan ieders individuele behoeften die nogal kunnen verschillen. Blijft wel een erg dure hobby (260.000$ voor autograph tropee???). Het is eigenlijk gewoon zoals (mijn idee van) een huis. Je zorgt voor een goede basis en past aan naargelang je erin leeft. Ook een dure hobby trouwens.
 
als ik alle info en antwoorden hier zie voorbijkomen....ik ben slechts een amateur. Ik weet nu wel waar ik moet zijn voor snel advies ;). Maar heel langzaam been ik bij. Misschien is het zoals voetbal (toen ik nog jong was): love it but maar vooral als kijker. Hoewel met de jeep en de trailer gaat het nu toch richting practising. Ik begrijp nu iig de kritiek op de nieuwe Defender die ik een prachtige auto vind/vond, een logische aanpassing aan de huidige technologie: maar je kan er niets aan veranderen! Als je alle 4WD dingen gaat volgen besef je dat een auto pas echt goed wordt als je een hoop zaken toevoegt en aanpast. In het begin vond ik dat vooral een gebrek van de fabrikant (waarom staat het er niet standaard op...?) maar zie nu in dat het toelaat je 'rig' aan te passen aan ieders individuele behoeften die nogal kunnen verschillen. Blijft wel een erg dure hobby (260.000$ voor autograph tropee???). Het is eigenlijk gewoon zoals (mijn idee van) een huis. Je zorgt voor een goede basis en past aan naargelang je erin leeft. Ook een dure hobby trouwens.
Goede conclusie!
 
Paneel in koffer is vervangen door scharnierend paneel met gas struts zodat ik er een fridge slide op kan monteren en plaats voor second battery (en paneel nog open kan dan voor reservewiel).
Ik ben daar nieuwsgierig naar. Heb je daar wat foto's van?
 
YouTube filmpjes van Ronny Dahl en Andrew St. Piere White
Naast Ronny Dahl kijk ik ook graag naar 'The Outfit' (ben zelfs Patreon geworden). Een stel dat door Australie reist, in eerste instantie met een Jeep Rubicon op 37 inch banden, Maar recentelijk hebben ze een Unimog op de veiling gekocht en de komende weken krijgen we wekelijks een nieuwe video over het opbouwen/ombouwen van de Unimog.
 
Naast Ronny Dahl kijk ik ook graag naar 'The Outfit' (ben zelfs Patreon geworden). Een stel dat door Australie reist, in eerste instantie met een Jeep Rubicon op 37 inch banden, Maar recentelijk hebben ze een Unimog op de veiling gekocht en de komende weken krijgen we wekelijks een nieuwe video over het opbouwen/ombouwen van de Unimog.
Bedankt voor de tip!
 
Naast Ronny Dahl kijk ik ook graag naar 'The Outfit' (ben zelfs Patreon geworden). Een stel dat door Australie reist, in eerste instantie met een Jeep Rubicon op 37 inch banden, Maar recentelijk hebben ze een Unimog op de veiling gekocht en de komende weken krijgen we wekelijks een nieuwe video over het opbouwen/ombouwen van de Unimog.

Heb ook een paar video's gezien, ben geen fan van ze maar uiteraard ieder zn ding.
 
Ik ben daar nieuwsgierig naar. Heb je daar wat foto's van?
- nieuw frame op 3 randen. Ik heb hardhout gebruikt. Vastgemaakt via plaatstalen beugels die ik geplooid heb en vastgemaakt aan plaatwerk auto (via nutinsert tool). Ideaal zou dit gelast staken frame zijn maar ik heb (nog niet) de nodige las tools.
- origineel paneel vervangen door marine multiplex met marine carpet on top en alu beschermrand
- 2 gas struts
Alles Bunnings.
De bedoeling is om hierop (verwijderbare) slide te schroeven voor fridge en plaats voor (verwijderbare) second battery. Dit komt straks. Als dit erop staat en je moet bij het reservewiel is dat nu geen probleem meer en kan alles in de koffer blijven staan. Het originele paneel is ook soort plastic waarop dingen bevestigen me niet echt top lijkt dus vervanging door multiplex leek me beter.

03C86FF4-2E6A-49A6-B67B-FECB1146FE1E.jpegD4C1B540-1E46-404A-B0BA-863C5F125A27.jpeg
 
Naast Ronny Dahl kijk ik ook graag naar 'The Outfit' (ben zelfs Patreon geworden). Een stel dat door Australie reist, in eerste instantie met een Jeep Rubicon op 37 inch banden, Maar recentelijk hebben ze een Unimog op de veiling gekocht en de komende weken krijgen we wekelijks een nieuwe video over het opbouwen/ombouwen van de Unimog.

Dit stel is wel grappig: Slight Adrift, en ze zijn in real life al twee jaar verder, dus ze hebben aan het eind van elke video ook een beetje reflectie. Was dat indertijd wel zo slim? Hebben we het al veranderd? Enz. Het Nieuw Zeelandse accent 1 van de twee blijft hilarisch ;)
Ze gaan trouwens niet voor een camper maar voor een tiny house op wielen. Wel echt wat anders.

 
Als dit erop staat en je moet bij het reservewiel is dat nu geen probleem meer en kan alles in de koffer blijven staan
Bedoel je dat je complete koelbox erop kan blijven en je de laadvloer ophoog kan kantelen, of moet je toch wel wat eraf halen omdat anders het dak in de weg zit?
 
Back
Top