LaStaVaZa Steve Annelies Anna Viktor

View attachment 1187

Hoe is het hier mee @SteveSW? (Niet de Unimog maar de doggo ;) )
Wel we hebben iig toestemming! De Australian shepard was een maat te groot voor de Owner (misschien ook wel voor ons en de property)
We gaan voor de border terriër. Valt in principe onder de definitie small zonder in de categorie chihuahuaau te vallen. Vrienden hebben zo eentje en zijn slimme honden.
Nu op zoek naar goede breeder.
 
Meer Cairns MTB, sorry Steve

Sick Mick Hannah is wereldberoemd in de MTB wereld en 'all around good guy'. Geboren en getogen in Cairns. Zijn zus Tracey is de 2019 World Cup champ Downhill MTB. Sportieve familie ;)

Filmpje in het Cairns hinterland.
 
Erg gaaf (gefilmd ook)!
Ja als zelfs die jongen elektrisch gaat (toch?)...
Yep de berg achter ons huis met de MBT tracks staat nog altijd te lonken.

Nope, niet elektrisch, het is een bijzonder suspension design. Lijkt op een E-Bike maar is het niet, Sick Mick is gewoon sterk in pedal werk ;)

Je eigen MTB berg, ga ervoor!
 
Zo we mogen weer een jaartje blijven in onze rental.
Maar het heeft er wel om gespannen, wat een gedoe! We hebben altijd wel wat op gespannen voet gestaan met onze real estate property manager maar nu liep het even erg uit de hand. Elke inspectie, zowat om de drie a vier maand, ging altijd gepaard met opmerkingen: altijd over de tuin (het groeit hier dan ook erg snel 😎) tot een boze mail van de eigenaar die upset was over stof op haar erg dure fans (echt). Maar de laatste inspectie spande de kroon: een formeel Form 11, breach of contract, waarin een opsomming stond van 'damage' aan de woning. We schrokken ons te pletter. Niet alleen van het formele karakter maar ook van de 'beschuldigingen'. Naast de gewone wear and tear was er echt niets aan te merken op ons huis. Maar we werden gemaand om muren te herstellen, silicone in de badkamers te vernieuwen, etcetera. En dit binnen die maand. Reageren kon plots ook enkel schriftelijk. We waren (en zijn nog steeds) erg nieuwsgierig naar die plotse escalatie. Was het omdat die laatste inspectie voorafgegaan werd door een gecancelde inspectie? We hadden immers een inspectie maar net op die dag voelde Annelies zich niet lekker en als dokter moest ze toen een covid test ondergaan. Door die stress zijn we toen die inspectie totaal vergeten af te melden en stonden ze voor de deur. Op de vraag of ze mochten binnenkomen zei mijn vrouw dat ze getest moest worden. Hun antwoord was laconiek: we're good en verbaasd hield Annelies de deur open. Toen reageerden zij verbaasd dat ze niet zouden binnenkomen en een nieuwe inspectie zou geboekt worden. Later die dag zond ik een mail om te excuseren dat we hen niet vroeger verwittigd hadden. Dat had ik beter niet gedaan want ik kreeg prompt een boze mail terug dat ze verontwaardigd waren dat we hen hadden uitgenodigd om binnen te komen ondanks de test....Toen ik beweerde van niet en dat het blijkbaar een (taal?) misverstand moest zijn werden we min of meer voor leugenaars uitgemaakt. Na die form 11 zijn we toen maar te rade gegaan bij QSTARS, een organisatie die legale ondersteuning geeft aan tenants. Zij waren formeel: er is op geen enkele manier sprake van opzettelijke of andere schade als vastgelegd in de tenancy act die aanleiding geeft tot deze form 11. Zo goed als alle zaken op de lijst zijn ook wear and tear en/of moet pas aangepakt worden bij einde contract. Dus buiten wat extra poetswerk (en de nodige stress!) deden we niet veel extra's voor de nieuwe inspectie een maand later. Of wacht: we hadden wel de tuinman ingeschakeld die ook was ingezet door de manager voor we het huis huurden. Hij wist wat gedaan om ze tevreden te stellen en snoeide zowat alles gelijk met de grond wat ons een mooie factuur van 1000$ opleverde! In een mail legde ik hen dan uit wat we wel en vooral niet hadden gedaan en waarom met vermelding van ons contact met QSTARS. Maar een nieuw inspectierapport bleef uit. Wat wel kwam: eerst een mail dat de real estate agent niet langer de owner vertegenwoordigde (gejuich steeg op), gevolgd door een mail dat ons contract in januari niet zou verlengd worden (slik). Zonder verder uitleg. Elke telefoon werd afgeketst en vragen moesten schriftelijk gesteld worden en die werden dan weer beantwoord met : we refer to the new real estate manager.....
Dan maar de stoute schoenen aangetrokken en gebeld naar de eigenaar welke de reputatie had mogelijk nog irritanter te zijn dan de real estate agent. Maar het was een erg aangenaam lang gesprek. Ze verontschuldigde zich zelfs voor al het ongemak en legde uit dat ze zelf een fall out had gehad met het agency maar genoodzaakt was ons contract op te zeggen vanwege de schade die we hadden toegebracht aan haar huis....Toen ik haar duidelijk maakte dat er absoluut geen schade was heeft ze ons na enkele dagen een nieuw contract aangeboden en hebben de nieuwe property managers kunnen vaststellen dat het huis er prima bijstaat. Het was een erg stressvolle week!
Maar er zijn ook goede dingen gebeurd: Annelies werk melde dat hun sponsordossier voor Permanent residency klaar ligt ter goedkeuring bij HR!. Redelijk verrassend toch wel omdat toen wij zowat een maand geleden vroegen of ze ons zouden sponsoren voor PR we het antwoord kregen dat ze het veel te vroeg was (je kan pas PR aanvragen na 3 jaar werk, dus in Januari; Dat wisten wijn ook wel maar het is Queensland Health dus die hebben op tijd wat nudges nodig) en ze daar later over zouden beslissen. Ik zag toen de bui al hangen: een slepend proces. Maar nu dus plots dit.
Als dit doorzet kunnen we op 8 januari ons dossier opsturen en afwachten (ja natuurlijk, dat ook weer). We zitten normaal gezien op de eerste rij want Onshore, sponsored, regional area and psychiatrist. Letterlijk op alle lijnen prioriteit. Leve covid voor 1 keer.
Maar dat betekent ook weer: IELTS test o_O. Gelukkig dit maal General en Annelies hoeft deze keer maar een overall 6 en ik een 4.5. dat zou pas embarrassing zijn als ik dat niet haal (indien zo hoor je een tijdje niets meer van mij).
PR zou betekenen dat we eindelijk kunnen uitkijken naar een eigen huis!
 
Wat een gedoe zeg met dat huurhuis, niet normaal.

Wij hadden toen we huurden gelukkig een vrij goede rental manager, alles was snel en effectief opgelost. Maar er zijn er erg veel die compleet dodgy zijn, helaas zijn jullie hier de dupe van geweest.

Fijn om te zien dat QLD health in ieder geval iets snel kan oppakken, en ik hoop voor jullie dat dit ook daadwerkelijk gebeurd. Wij zijn een beetje klaar met ze op het moment, Wij lopen al 3 maanden zwaar understaffed, eerste 2 maanden werd het niet erkend tot er iemand overspannen de ziektewet inging, toen werd het onderkend en zouden er nieuwe mensen aangenomen worden, en toen gingen we opeens in caretakermode waardoor er niemand aangenomen kon worden, aangezien Labor aan blijft gaan we maandag weer proberen om meer personeel te krijgen, wat een gedoe allemaal zeg.

Jemig 1000 voor wat snoeiwerk, er zijn zat mensen die dat voor veel minder doen.

Al met al goede verhalen en vooruitzichten! Jullie gaan zeker snel een PR krijgen.
 
ja het verbaasd me enerzijds ook hoor Queensland Health. Ik herken in jouw verhaal zeker ook wel wat er op Annelies afdeling gebeurt en waar ik dus bang voor was (en eigenlijk nog wel een beetje ben): uitstellen en trage reacties.
Anderzijds zijn is er een tekort aan goed opgeleide en ervaren K&J psychiaters en kunnen ze zich niet veroorloven mensen te verliezen.
Voor de tuin: het was anderhalve dag werk. Niet zozeer omdat wij het tot een wildernis hadden laten komen maar omdat hij (en de real estate agent) vond dat alles tot de grond gesnoeid moest worden. Niet bepaald wat wij mooi vinden, eerder verschrikkelijk, verre van een tropische tuin.
Waarschijnlijk heeft hij ons toch ook deels laten meebetalen aan die stukken van de tuin die niet onder onze verantwoordelijkheid vallen. Er is namelijk een erg steil stuk naar de buren wat voor de owner er is. Maar in zijn ‘enthousiasme’ heeft hij dit ook gesnoeid zonder de eigenaar op de hoogte te brengen en dus ving hij bot toen hij haar die rekening presenteerde. Ondanks zijn bewering dat dit niet op onze rekening stond vrees ik dat we er toch een stuk van hebben meegekregen. Nu ja, iig hoeven we er het komende half jaar niet meer mee bezig te zijn buiten het gras afrijden. We hadden ervoor een tuinman die idd veel minder vroeg maar daar betalen we nu waarschijnlijk toch ook de prijs voor omdat die zonder veel kennis van zaken planten heeft laten doorschieten.
 
Last edited:
hoe heet dat ook alweer....ze trekken je een poot uit....tis bezopen toch....anyway moving on op naar dat eigen huis woohoo
 
Huis is ondertussen over op andere real estate managers. So far so good. Airco’s worden nu zonder problemen gereinigd. Gisteren kregen we wel een ‘sales appraisal’ iemand over de vloer....Zou het huis dan toch verkocht worden? Niemand die het wist/weet. Volgens die sales appraisal mensen was het gewoon om de waarde te weten. Yep. Nieuwsgierigheid. Blijft altijd spannend.
Veel spannender was vandaag de IELTS test! Ja we zijn weer gestart met de administratieve rompslomp. Dit maal voor Permanent Residency. Het was general en het viel reuze mee. Nu ja ik moet maar 4.5 halen, Annelies 6. Het zou erg zijn als we dit niet halen.
 
Last edited:
Huis is ondertussen over op andere real estate managers. So far so good. Airco’s worden nu zonder problemen gereinigd. Gisteren kregen we wel een ‘sales appraisal’ iemand over de vloer....Zou het huis dan toch verkocht worden? Niemand die het wist/weet. Volgens die sales appraisal mensen was het gewoon om de waarde te weten. Yep. Nieuwsgierigheid. Blijft altijd spannend.
Veel spannender was vandaag de IELTS test! Ja we zijn weer gestart met de administratieve rompslomp. Dit maal voor Permanent Residency. Het was general en het viel reuze mee. Nu ja ik moet maar 4.5 halen, Annelies 6. Het zou erg zijn als we dit niet halen.

Dit hoeft niet perse te betekenen dat de woning onder de hamer gaat. Valuations zijn vrij normaal om equity te berekenen. Misschien wil de eigenaar nog een investment property kopen, of een nieuwe auto.
 
zo we hebben de IELTS test gehaald. zeg nooit nooit maar ik denk voor de laatste keer.
Band score of 8 (R 8, L 8, S 8, W 7). Annelies overal zelfs een half puntje hoger.
Zeker genoeg voor ons visa 186TRT volgend jaar. Ik moest maar een 4,5, Annelies een 6.
Zelfs genoeg voor mijn Australische architecten accreditatie als ik daar eindelijk eens werk van wil maken.
 
Ja die accreditatie/registratie... Miss Bang heeft het maar opgegeven om haar registratie als (organisatie) Psycholoog te regelen. Organisation Psychologist kennen ze hier niet. Dus dan moet je je registratie gaan regelen als klinisch psycholoog. Yeah.... nah...

maar back on topic: gefeliciteerd! Op naar die 186 👍
 
Ja die accreditatie/registratie...
pffff ja. Eerst moet je een portfolio samenstellen strikt volgens bepaalde regels (of course0, dan een interview, dan een logbook bijhouden voor 1 jaar en dan een pittig examen. Zolang ik voor een geregistreerd bureau werk is het ook. iet echt nodig.
Maar yes, eerst PR
 
Tips voor een trip in @Tim911 en jouw hoek? (beetje uit de richting voor me op dit moment, maar ik onthou het)


Yep,
Cooktown en Laura zijn beiden zeker de moeite waard om te bezoeken. Ben in beide al meerdere malen geweest. Tip onderweg naar Laura: Lower your tire pressures...
 
Tips voor een trip in @Tim911 en jouw hoek? (beetje uit de richting voor me op dit moment, maar ik onthou het)
Cooktown zijn we vorig jaar geweest. Zeker de moeite. In eerste instantie zouden we via de 4WD gaan ten noorden van Daintree ipv de inland road maar de river crossing was net iets teveel gevraagd voor de Outlander. Onderweg zijn de Trevethan falls een prachtige stop. Uurtje ten noorden van Cooktown is Elim beach met de prachtige Coloured Sand kust. Dit was onze eerste (en voorlopig enige) keer dat we met de Outlander het strand zijn opgereden. Pas achteraf werd ik bekend met het verlagen van de bandenspanning 🤭.
In Laura wordt één van de grootste aboriginal dance festivals gehouden. We hadden geboekt maar door COVID ging het niet door. In juli dit jaar kunnen we herkansen (en dan zouden we de trailer en hopelijk de Prado hebben, dus ik kijk er naar uit)
 
Back
Top