LaStaVaZa Steve Annelies Anna Viktor

Ik maak me hier ook zelf schuldig aan moet ik zeggen, omdat het ideale luchtige shirts zijn om in de tuin te werken :p
Maar ik ga er niet meer naar Coles of een verjaardag oid
Ik hou het liever bij mijn okimono shirts made in Arnhem. Elk jaar import ik er weer een paar.
Grappig wel hoe een shirt iets nationaals (of is het dan regionaal FNQ) kan zijn.....
 
Ik hou het liever bij mijn okimono shirts made in Arnhem. Elk jaar import ik er weer een paar.
Grappig wel hoe een shirt iets nationaals (of is het dan regionaal FNQ) kan zijn.....

Grappig want ik importeer ook nog steeds kleding uit NL, shorts van H en M die ideaal zijn voor in de zomer op het werk, en adidas shirts die hier 4x zoveel kosten. Als ik in de big smoke ben koop ik de shorts zelf maar hier in Cairns zit helaas geen H en M.
 
Grappig want ik importeer ook nog steeds kleding uit NL, shorts van H en M die ideaal zijn voor in de zomer op het werk, en adidas shirts die hier 4x zoveel kosten. Als ik in de big smoke ben koop ik de shorts zelf maar hier in Cairns zit helaas geen H en M.
Cairns loopt ver achterop wat kleren betreft. Maar de mensen hier geven ook niet echt om hoe ze erbij lopen. Het heeft wel iets relaxed maar geef mij maar leuke shirts. Ook grappig dat zo goed als niemand iets zegt van mijn okimono shirts hoewel ze best bijzonder zijn. Terwijl in NL zelf krijg ik er voortdurend opmerkingen over.
Ach ja, het zijn net die verschillen die je doen inzien hoe relatief alles is en dat vind ik wel gaaf.
 
Falke wandelsokken, Falke hardloopsokken en pas nog mijn nieuwe Hanwag wandelschoenen komen nog uit Nederland. Kost een kapitaal met huidige wisselkoers maar Dan heb je ook wat!
 
Cairns loopt ver achterop wat kleren betreft. Maar de mensen hier geven ook niet echt om hoe ze erbij lopen. Het heeft wel iets relaxed maar geef mij maar leuke shirts. Ook grappig dat zo goed als niemand iets zegt van mijn okimono shirts hoewel ze best bijzonder zijn. Terwijl in NL zelf krijg ik er voortdurend opmerkingen over.
Ach ja, het zijn net die verschillen die je doen inzien hoe relatief alles is en dat vind ik wel gaaf.

Ja Cairns is een aparte plek wat kleding aan gaat, hoe afgeragder hoe beter lijkt wel. Ik loop er zelf ook wel veel beter gekleed bij dan de meeste mensen hier hoor, maar dat is ook niet moeilijk. Ik denk dat dat ook een cultuur dingetje is, Ozzies maken niet graag comments over andermans uiterlijk/kleding heb ik gemerkt. In Nederland zijn we daar wel iets opener (soms misschien iets te direct en open in ), us Dutchies are not backward in coming forward heb ik hier al een paar keer gehoord. Wat ik wel gaaf vind is dat ik nieuwe sneakers kocht in NL voordat ik hierheen kwam in 2018, en deze zijn nog hagelwit en nieuw want nooit gedragen. Naast mijn werkschoenen (boiling feet in summer) draag ik jaarrond Havaianas. Heerlijk.
 
Last edited:
Falke wandelsokken, Falke hardloopsokken en pas nog mijn nieuwe Hanwag wandelschoenen komen nog uit Nederland. Kost een kapitaal met huidige wisselkoers maar Dan heb je ook wat!

Grappig, ook hier de Falke sokken hahaha. Bestel voor dat mama komt en dan kan ze elk jaar wat setjes meenemen. 👍
 
Daar gaan we dan met de lokale economie (toch zowat de remedie bij toekomstige lockdowns 😊)
Kopen we in Australië NL spullen die waarschijnlijk in China gemaakt zijn. We maken het alleen erger. Wie neemt de handschoen op en zorgt dat er hier (in FNQ) ook leuke spullen komen? Jullie zijn NL en bekend om de handelsgeest; ik ben Belg en meer bekend voor de goede smaak 😂😂 (Heineken tov name a few: Duvel, Hoegaarden,...).
Of is er sowieso een tekort aan afnemers dan. Kip ei verhaal?
 
Daar gaan we dan met de lokale economie (toch zowat de remedie bij toekomstige lockdowns 😊)
Kopen we in Australië NL spullen die waarschijnlijk in China gemaakt zijn. We maken het alleen erger. Wie neemt de handschoen op en zorgt dat er hier (in FNQ) ook leuke spullen komen? Jullie zijn NL en bekend om de handelsgeest; ik ben Belg en meer bekend voor de goede smaak 😂😂 (Heineken tov name a few: Duvel, Hoegaarden,...).
Of is er sowieso een tekort aan afnemers dan. Kip ei verhaal?

Als ik zo om me heen kijk dan denk ik dat er niet genoeg afname is :p

Heineken vergelijken met duvel?? Allebei lekker maar totaal andere biertjes, duvel is lekker in de winter maar smaakt in tropisch klimaat voor geen meter, dan toch liever een heerlijke frisse heineken.
Al is de australische variant te zoet en niet te zuipen. Maar je hebt wel gelijk dat Nederlanders geen bourgondiers zijn. Ik heb soms wel trek in een Leffe blond. Hmmm
 
Daar gaan we dan met de lokale economie (toch zowat de remedie bij toekomstige lockdowns 😊)
Kopen we in Australië NL spullen die waarschijnlijk in China gemaakt zijn. We maken het alleen erger.

Goed punt! Ik moet zeggen, de sokken is het enige, en ik laat ze niet verzenden, maar ze gaan in de koffer mee als er iemand deze kant op komt.
Ook kon ik laatst een spare part van een helm hier niet vinden. Dat ligt nu bij Mama te wachten tot ze een keer hierheen (mag) komen,

Maar, ik hou het in gedachten!
 
Milner Belegen. Lekker niet vet en lekker wel pittig. Ik heb hier nog niks gevonden wat zo goed smaakt. Dus mijn hele vriendenkring stuurt ijverig blokken op, en mijn nicht bracht in maart 1 kilo mee uit NL. Mogen ze van mij direct gaan invoeren.
 
Gaaf idee. Al staat Cairns al op de map natuurlijk met de Smithfield tracks (zowat onze achtertuin; skyrail is ongeveer onze voortuin :cool:) het decor van de worldchampionships 2017.

Ja, Cairns is wel bekend en dat maakt het nog mooier, je hoeft niet van scratch te beginnen maar kan inhaken op de trails die er al zijn (wordt ook genoemd in het voorstel) en inhaken op de bekendheid. Een uplift is met de huidige stijl van MTB-en bijna noodzakelijk om echt succesvol te zijn in het aantrekken van mensen van buiten de regio. Een mooi voorbeeld is Derby, een uitgestorven stadje in Tasmania die trails gingen bouwen en een uplift service naar de trails regelde. Zelfde voor Rotorua in NZ. (de trail builder in Tasmania komt uit Cairns :O )

Anyway, ik hoop dat het gaat lukken!
 
Ja, Cairns is wel bekend en dat maakt het nog mooier, je hoeft niet van scratch te beginnen maar kan inhaken op de trails die er al zijn (wordt ook genoemd in het voorstel) en inhaken op de bekendheid. Een uplift is met de huidige stijl van MTB-en bijna noodzakelijk om echt succesvol te zijn in het aantrekken van mensen van buiten de regio. Een mooi voorbeeld is Derby, een uitgestorven stadje in Tasmania die trails gingen bouwen en een uplift service naar de trails regelde. Zelfde voor Rotorua in NZ. (de trail builder in Tasmania komt uit Cairns :O )

Anyway, ik hoop dat het gaat lukken!

Zou leuk zijn, maar zitten wel haken en ogen aan.
Met de huidige prijsvoering van skyrail lijkt het me niet rendabel voor mountainbikers om het te gebruiken als fietslift, het is gewoon veel te duur. Evengoed zeer goed idee, vanavond even stemmen. Ben benieuwd wat hier van komt.
 
Zou leuk zijn, maar zitten wel haken en ogen aan.
Met de huidige prijsvoering van skyrail lijkt het me niet rendabel voor mountainbikers om het te gebruiken als fietslift, het is gewoon veel te duur. Evengoed zeer goed idee, vanavond even stemmen. Ben benieuwd wat hier van komt.

Ze lijken wat prijzig ja. Daar zullen ze wellicht even naar moeten kijken ;)

FYI,
Een dag ticket is 70 dollar in Canberra (11 uplifts met shuttle bus)
Thredbo is iets van 80 dollar per dag (unlimited rides met de ski lift tussen 09:30 en 16:00)
 
Ze lijken wat prijzig ja. Daar zullen ze wellicht even naar moeten kijken ;)

FYI,
Een dag ticket is 70 dollar in Canberra (11 uplifts met shuttle bus)
Thredbo is iets van 80 dollar per dag (unlimited rides met de ski lift tussen 09:30 en 16:00)

Als ik mij niet vergis is een enkeltje naar boven of naar beneden, in het geval van de fietsers dus uiteraard naar boven rond de 60 dollar. Al zou dit een dagticket worden met ongelimiteerd (of in ieder geval minimaal 6x) naar boven gaan voor deze prijs als je aan kunt tonen dat je gaat fietsen, nou dan kan het zeker potentie hebben. Tof!

Ze zijn nu ook de laatste klap op de Wangetti trail aan het geven, was zojuist op het nieuws. Een fiets/wandelpad tussen Palm Cove en Port Douglas, langs de hill dus overal prachtige uitzichten, incl campgrounds etc. Wordt een 75 km lang (!!) pad en gaat 9 miljoen dollar kosten. Dat is ook een top locatie om wat te fietsen of wandelen straks.
 
Als ik mij niet vergis is een enkeltje naar boven of naar beneden, in het geval van de fietsers dus uiteraard naar boven rond de 60 dollar. Al zou dit een dagticket worden met ongelimiteerd (of in ieder geval minimaal 6x) naar boven gaan voor deze prijs als je aan kunt tonen dat je gaat fietsen, nou dan kan het zeker potentie hebben. Tof!

Ze zijn nu ook de laatste klap op de Wangetti trail aan het geven, was zojuist op het nieuws. Een fiets/wandelpad tussen Palm Cove en Port Douglas, langs de hill dus overal prachtige uitzichten, incl campgrounds etc. Wordt een 75 km lang (!!) pad en gaat 9 miljoen dollar kosten. Dat is ook een top locatie om wat te fietsen of wandelen straks.

Klinkt goed, een beetje diversificatie van toerisme kan nooit kwaad. Een enkeltje met de skilift in Thredbo is in de zomer ook iets van 40 dollar of meer trouwens.

Sorry voor hijacking je draadje @SteveSW
 
Sorry voor hijacking je draadje @SteveSW
no worries. Het is iig Cairns 😎. Met de mbt tracks in de achtertuin heb ik ook ooit gedacht om een goede mountainbike te kopen. Ben nooit verder gekomen dan een goede helm 😂. Er zijn hier immers zoveel leuke hobbies en uiteindelijk voor duiken gekozen. Maar ook hier geldt: je moet er echt tijd voor maken en uitrusting is behoorlijk.
Maar ooit haak ik mijn fiets ook aan de kabelbaan
 


OFX
Back
Top