Family Zwerver (Q, Aysha and Sam)

Ha! En dat kijkbuiskindertjes is waarom er goede en slechte projectmanagers zijn!
Ik geloof dat @afterbang me wel begrijpt, net als @Lamarck ;)
Het zelf beseffen dat dat het verschil is lijkt me de basis. De echt goede managers waar ik mee samengewerkt heb waren mensen die echt wisten waarover ze het hadden en niet een ‘managementopleiding’ hadden gevolgd en dan over iedereen heen stapten om iets te managen waar ze, buiten het pure managen, niets vanaf wisten.
ik denkt dat het je wel lukt met deze attitude want dan ben je initieel bereid om te begrijpen wat je gaat managen. Succes!
 
ik vind het persoonlijk prettiger om iets goed te kunnen doen. Misschien iets minder pay, maar wel meer fun en minder stress. Maar ik weet dat niet iedereen het daar mee eens is :)

Helemaal mee eens hoor, ik zou persoonlijk ook gaan voor iets minder pay, minder stress en misschien ook in een onderdeel waar je zelf beter in bent/ beter in voelt.

Er komen echter wel andere gevoelens/stressfactoren bij kijken als je al langere tijd flink onder je niveau en onder je pay opereert zonder uitzicht op meer.
 
Omdat ik een team moet gaan managen wat dingen moet implementeren, zonder dat ik daar nu echt de kans gehad heb om zelf een implementatie te doen. Een beetje als de project manager die een project managed zonder enkele kennis van de materie.

Hoe belangrijk is die kennis van de specifieke materie ten opzichte van de kennis, ervaring en skills die je hebt? Is het specifieke kennis die je "snel" kan bijtimmeren?

Vanuit het bedrijf gezien, het is vaak veel moeilijker om iemand te vinden met de juiste instelling, ervaring, skills, mentaliteit, dan iemand die "feitjes" weet. Sommige "ervaring" (vooral 'boek'kennis) is veel makkelijker en sneller geleerd dan andere ervaring.

Pragmatisch gezien als je voor het bedrijf wilt denken: Wat is de kans dat ze iemand vinden die een betere keuze is dan jij als je alles meeneemt? IS de kans groot dat ze de IDEALE kandidaat vinden? Zo nee, ben jij dan niet een van de beste opvolgende kandidaten?

Vanuiot jouwzelf gezien: Hoe snel denk je die kennis te kunnen leren? Is dat echt iets wat je moet ervaren door zelf te implementeren? Of kan je op basis van jouw ervaring en kennis in projectmanagement gecombineerd met "keihard blokken" een versneld traject kan doorlopen?

Goed punt overigens m.b.t. waarom huidige manager is weg gegaan.
 
Hoe belangrijk is die kennis van de specifieke materie ten opzichte van de kennis, ervaring en skills die je hebt? Is het specifieke kennis die je "snel" kan bijtimmeren?

Vanuit het bedrijf gezien, het is vaak veel moeilijker om iemand te vinden met de juiste instelling, ervaring, skills, mentaliteit, dan iemand die "feitjes" weet. Sommige "ervaring" (vooral 'boek'kennis) is veel makkelijker en sneller geleerd dan andere ervaring.

Pragmatisch gezien als je voor het bedrijf wilt denken: Wat is de kans dat ze iemand vinden die een betere keuze is dan jij als je alles meeneemt? IS de kans groot dat ze de IDEALE kandidaat vinden? Zo nee, ben jij dan niet een van de beste opvolgende kandidaten?

Vanuiot jouwzelf gezien: Hoe snel denk je die kennis te kunnen leren? Is dat echt iets wat je moet ervaren door zelf te implementeren? Of kan je op basis van jouw ervaring en kennis in projectmanagement gecombineerd met "keihard blokken" een versneld traject kan doorlopen?

Goed punt overigens m.b.t. waarom huidige manager is weg gegaan.
Ik denk dat het qua management skills wel goed zit en als ze iemand anders moeten werven hebben ze exact hetzelfde probleem. Het is een custom made product en die kennis is niet in de markt beschikbaar. Ik denk dat het uiteindelijk wel gaat meevallen en na een tweetal nachtjes slapen besloten dat ik de kans gewoon moet grijpen. Mijn manager zat oorspronkelijk aan de pre sales kant en gaat daar naar terug, had geen/weinig technische kennis en vond het ook gewoon niet leuk om alleen met implementatie bezig te zijn.
 
Thanks @afterbang

Ken je dat ding nog met dat geldboompje toen we met visa's bezig waren? Juist, een huis bouwen is dus net zo iets. Boem, application fee voor de FIRB, 6,5K.... :confused:
 
Thanks @afterbang

Ken je dat ding nog met dat geldboompje toen we met visa's bezig waren? Juist, een huis bouwen is dus net zo iets. Boem, application fee voor de FIRB, 6,5K.... :confused:
We kunnen wel een overzichtje maken, zodat we de geldboom boomgaard goed kunnen sizen:
- Visa
- Transport huisdieren
- Nieuw leven inrichten in Australia (auto, meubels, etc.)
- Huis kopen/bouwen
- Unimog :D
 
We kunnen wel een overzichtje maken, zodat we de geldboom boomgaard goed kunnen sizen:
- Visa
- Transport huisdieren
- Nieuw leven inrichten in Australia (auto, meubels, etc.)
- Huis kopen/bouwen
- Unimog :D

Je noemt prioriteit nummer 1 als laatste! 🤪
 
Right... We zijn ondertussen anderhalve maand verder en ik begin wat ademruimte te krijgen. Ik denk dat een uitspraak van mijn manager geholpen heeft. Hij vroeg me of ik nog wel eens op een surfboard stond, wat amper gebeurd op het moment. Mijn negatieve antwoord kreeg een rebuttal van de oude long boarder dat hij is. Dat ik mijn meetings maar moet clusteren en op een vrijdag gewoon moest gaan surfen. Dat gaat dus morgen gebeuren.

In ander nieuws. Mijn werk heeft een migratie-lawyer benaderd om uit te zoeken hoe ze mij kunnen sponsoren met een 186. Ze willen me echt niet kwijt (wat cool is natuurlijk) en de realisatie dat ons 482 afhankelijk is van een aflopend contract met QLD Health (ja ook hier) van mijn vrouw, liet een aantal alarmbellen afgaan. Ik ben benieuwd, voor het eind van de maand zou er een initieel rapport moeten liggen, waarbij er gekeken zal worden wat er aangepast moet worden in job descriptions, etc.
 
In ander nieuws. Mijn werk heeft een migratie-lawyer benaderd om uit te zoeken hoe ze mij kunnen sponsoren met een 186. Ze willen me echt niet kwijt (wat cool is natuurlijk) en de realisatie dat ons 482 afhankelijk is van een aflopend contract met QLD Health (ja ook hier)
Begrijp ik het goed dat je nu op een 482 bent via QLD health via je vrouw maar PR via 186 gaat proberen maar nu via jouw werk? (Sorry ik heb niet zo goed heel je draadje in beeld).
Lijkt me ingewikkeld, hopelijk niet! En na onze ongoing ervaring met QLD health afdeling Cairns lijkt elke overstap naar andere sponsor een goede stap (al zijn er binnen QLD health blijkbaar grote verschillen tussen de regio’s)
Surf ze. Lijkt me hier in Cairns eerder een death wish ipv ontspanning maar ik hoorde gisteren toch ook iets minder relaxte verhalen daar, iets met haaien....
 
Begrijp ik het goed dat je nu op een 482 bent via QLD health via je vrouw maar PR via 186 gaat proberen maar nu via jouw werk? (Sorry ik heb niet zo goed heel je draadje in beeld).
Lijkt me ingewikkeld, hopelijk niet! En na onze ongoing ervaring met QLD health afdeling Cairns lijkt elke overstap naar andere sponsor een goede stap (al zijn er binnen QLD health blijkbaar grote verschillen tussen de regio’s)
Surf ze. Lijkt me hier in Cairns eerder een death wish ipv ontspanning maar ik hoorde gisteren toch ook iets minder relaxte verhalen daar, iets met haaien....
We zitten nu via QLD Health op een 482, maar mijn werk wil me sponsoren voor een 186-direct entry. En ja, dat klinkt ingewikkeld helemaal omdat we hier al zijn :)

Ach en die sharks... Ik ga er maar even vanuit dat ze mijn Nederlandse botten niet motten.
 
Verstandige move om je opties te verkennen en NIET teveel afhankelijk te zijn van QLD Health.
 
Time for an update hier :)

Trailer
We hebben de trailer vorige week in ontvangst genomen en opgezet in de achtertuin. Het is een tikje te koud ‘s nachts om met twee kids (< 4) te gaan camperen hier in SE QLD, dus dat doen we nog maar even niet. Vandaag en morgen krijgt de RAV4 de nodige uitbreidingen (zoals een AGM, DC/DC charger, etc.) en dan zijn we in principe klaar om te gaan camperen zodra de nachten weer boven de 16 graden komen

Huis
Het dak zit op ons nieuwe huis in Lota, de muren worden gezet (of hoe je het ook wil noemen wat ze doen) en het ziet er naar uit dat we ergens in juli of augustus de sleutel gaan krijgen.

Visa
En hier komt het minder leuke nieuws. In plaats van een 186, wordt het een long term 482 via mijn werk. Mede ingegeven door het feit dat de 186 volgens de migration lawyer > 12 maanden processing time zou hebben. Dus toch geen PR… Wel vier jaar zekerheid en ik in die tijd zullen we vast wel aan een PR kunnen komen op een andere manier. Die vier jaar heeft ook wat andere nadelen, want aan het eind daarvan zijn Q en ik allebei > 45… Dus of we securen een 190/189 de komende tijd, of we moeten een 186/187 via werk krijgen.

Anyway, al met al een 66% positieve score, 33% wat minder, dus we mogen niet klagen.
 
Logica zou zeggen dat iemand met Q haar achtergrond een 190 of 186/7 zou moeten kunnen scoren….

Maar ja, logica hè 😉
 
Visa
En hier komt het minder leuke nieuws. In plaats van een 186, wordt het een long term 482 via mijn werk. Mede ingegeven door het feit dat de 186 volgens de migration lawyer > 12 maanden processing time zou hebben. Dus toch geen PR… Wel vier jaar zekerheid en ik in die tijd zullen we vast wel aan een PR kunnen komen op een andere manier. Die vier jaar heeft ook wat andere nadelen, want aan het eind daarvan zijn Q en ik allebei > 45… Dus of we securen een 190/189 de komende tijd, of we moeten een 186/187 via werk krijgen.
Ik ken je draadje niet goed genoeg maar ken ondertussen wel een beetje wat een 186/187, QLD health en boven de 45 inhouden. Van daaruit: als die boven 45 begint te spelen is het dan niet handiger om toch via je vrouw een visa proberen te krijgen. Zij komt waarschijnlijk toch in aanmerking voor de age exemption?
Wij hebben om het zacht uit te drukken wel wat problemen gehad om de 187 (dit wordt het hoogstwaarschijnlijk) er bij QLD door te krijgen maar achteraf bekeken was dat waarschijnlijk vooral een interne machtsstrijd (en onkunde/onwetendheid). Maar een 186/187 kon, in ons geval, wel pas na 3 jaar voor zelfde werkgever...
Ivm de procestijden op de immi website: voor de 187 staat er nu iets van 34 maanden (!) maar dit is voor off-shore aanvragen en worst case scenario. In ons geval zou het volgens onze immi agent 4-6 maanden zijn.
Nu ja je hebt wel zicht op 4 jaar zekerheid en dat is lang genoeg om dan alle kanten uit te kunnen in principe. Je hebt ondertussen ook een huis én een trailer dus ook wat dat betreft kan je alle richtingen uit 😎
 


OFX
Back
Top