Hoe belangrijk is die kennis van de specifieke materie ten opzichte van de kennis, ervaring en skills die je hebt? Is het specifieke kennis die je "snel" kan bijtimmeren?
Vanuit het bedrijf gezien, het is vaak veel moeilijker om iemand te vinden met de juiste instelling, ervaring, skills, mentaliteit, dan iemand die "feitjes" weet. Sommige "ervaring" (vooral 'boek'kennis) is veel makkelijker en sneller geleerd dan andere ervaring.
Pragmatisch gezien als je voor het bedrijf wilt denken: Wat is de kans dat ze iemand vinden die een betere keuze is dan jij als je alles meeneemt? IS de kans groot dat ze de IDEALE kandidaat vinden? Zo nee, ben jij dan niet een van de beste opvolgende kandidaten?
Vanuiot jouwzelf gezien: Hoe snel denk je die kennis te kunnen leren? Is dat echt iets wat je moet ervaren door zelf te implementeren? Of kan je op basis van jouw ervaring en kennis in projectmanagement gecombineerd met "keihard blokken" een versneld traject kan doorlopen?
Goed punt overigens m.b.t. waarom huidige manager is weg gegaan.