Merry-go-round to & in OZ

D9B5CBAD-10F5-47B9-AC1D-C5468C46A91A.jpeg
De oude paddock. Even Lantana gemaaid. Links komt de nieuwe schuur volgend jaar ergens. Dit is de eerste voorbereiding. De Razorback is echt onmisbaar voor dit soort werk. Gaat overal dwars door of overheen.

Ergens komende maand komt de meneer met de graaf machine om er een vlakke building pad van te maken.

De Kookaburras komen altijd gelijk tevoorschijn als je gaat maaien. Plotseling zijn er allerlei grubs en kleine lizards voor het oprapen. Feestje voor de Kookaburras!

Hier zit er 1 op het stuur 😂

439689D4-EF32-41B3-82FE-A3778FB846C4.jpeg
 
Korte news flash. De graaf meneer is nog lekker aan het graven. Driveway is klaar, veggie patch klaar. Parking naast het huis is klaar. Shed site is een heel eind op weg. Nieuwe camp site boven aan ons block: nog te doen. En wat kleine klusjes her en der. Hele investering maar verandert ons leven aanzienlijk. Met minimale impact op de natuur hebben we maximale return.

Verder vandaag met Noosa Landcare aan de gang geweest. Dagje trainingen on the job. De gemeente geeft grants aan homeowners die een interessant block hebben. Kan 200 planten zijn. Of 2 man voor een dag die komen wieden en je dingen bijbrengen. Vorig jaar hebben we de 200 planten gedaan. Nu de 2 man. Was een ontzettend leerzame dag en we voelen ons iets minder alien tussen alle plantjes en planten. Conclusie van de jongens was ook dat het echt in goede staat is, en gewoon bijhouden en het en der wat nieuw terrein vrijmaken voor natives.

Fijn begin van de week!
 
IMG_3451.jpeg
De campsite is uitgegraven! We hebben een private, secluded spot gevonden waar we zonder bomen te hoeven kappen en met wat graafwerk een parkeerplek (links) en kampeerplak (rechts) hebben kunnen maken zo'n 250 meter van het huis. Goed voor iedereen zijn privacy :)
Nu nog inzaaien met wat gras en wat grint op plekken of zo. En later nog een overkappinkje ergens met water tank.

Het gerucht gaat dat er dit weekend proef gedraaid gaat worden (maar als het nat/modderig is, zijn er ook nog reserve spots hoor @Zwerver)
 
De campsite is uitgegraven! We hebben een private, secluded spot gevonden waar we zonder bomen te hoeven kappen en met wat graafwerk een parkeerplek (links) en kampeerplak (rechts) hebben kunnen maken zo'n 250 meter van het huis. Goed voor iedereen zijn privacy :)
Nu nog inzaaien met wat gras en wat grint op plekken of zo. En later nog een overkappinkje ergens met water tank.

Het gerucht gaat dat er dit weekend proef gedraaid gaat worden (maar als het nat/modderig is, zijn er ook nog reserve spots hoor @Zwerver)

Jammer dat het zo ver rijden is, ons campertje zie ik er zo staan ;-)
 
Heb jij niet zo’n mooie opvouwbare fire pit? ;)

(Maar goed punt)
Yes. Voor die campsites waar een open fire op de grond niet mag of geen plek voorzien is. Maar als je toch bezig bent 😉, wel zo gezellig en voor diegenen zonder foldable firepit…
 
Last edited:
Een beetje een Vrijdag.... update + Grote Auto topic maar het is mijn draadje dus mag doen wat ik wil ;)

Dit weekend verder met het opzetten van de 6x9 meter carport. In eerste instantie wilde we 1 grote shed, maar sheds zijn lastig te krijgen, council approval, installatie etc. Dus nu besteld is ergens Q2 volgend jaar klaar. Met de zomer (dus veel zon en nog meer regen in aantocht) wilde ik toch graag in de schaduw/droog staan. Dus maar een grote carport gekocht die je zelf kunt opzetten (heeft officieel ook council approval nodig maar #Freedom! ) Gisteren de gaten gegraven met zo'n boor machine ding voor de betonnen pootjes, van het weekend storten en de de boel op zijn pootjes zetten en dan volgende week of zo het dak erop.

IMG_3527small.jpg
Verder begint de oude schuur vol te lopen met dozen en doosjes voor de Unimog. Wanden, deur, en pop-top spullen voor de camper body, en wat upgrades voor de truck zoals koplampen. Want de koplampen van de Unimog zijn slechter dan de originele van de Land Rover, en dat zegt wat! Ik had niet verwacht dat dat kon, maar met de Unimog verlichting zie je echt niets, niveau candle in the wind. Waarbij je met de originele Land Rover nog echt wel een stuk(je) vooruit kon zien, rij je met de Unimog op de tast :eek:
Naast de Unimog heeft de Defender ook nog wel wat liefde gekregen met allemaal nieuwe vloeistofjes etc. Daar gaan we in Nov/Dec nog wel een vakantietje mee doen. Beetje QLD verkennen. Eigenlijk stond Victoria in de planning, maar die hebben we even geparkeerd, alles is nog steeds zo fluïde qua borders, vooral de QLD border. Better safe than sorry.

De graaf werkzaamheden zijn verder nu afgerond, wat een enorm verschil. Kan nu al niet meer bedenken soms hoe het wat. Wordt voor jullie ook leuk als je weer eens langs komt @Red dust. Zoek de verschillen!
Nu is het weer aan ons om er wat van te gaan maken. Er zal dus flink gepland en gezaaid worden de komende maanden. Morgen komt Noosa Landcare even kijken wat ze kunnen betekenen voor sommige grotere stukken die nu plots vrij zijn van onkruid. We hebben zeg maar 1 zomer de tijd met aanplanten om het onkruid voor te zijn ;)

Werk technisch is het even rustig nu, werk zo'n 2/2.5 dagen in de week voor gelukkig een mooi tarief, dus we gaan nog niet failliet. Ook nog een voorstel gedaan voor bij een andere afdeling, wie weet. Als het niet door gaat ook OK, dan zien we wel weer in 2022.

Voor Miss Bang is het weer even zoeken, net zoals in Canberra veel andere plekken in Australia is het ook hier weer veel beloftes bij sollicitaties, weinig actie. Australia is een fijn land om te wonen, maar wat betreft werken... the jury is still out on that one. (ik snap dat wij een heel kleine meting zijn, maar toch)

Oh, laten we het TV series topic er ook nog even in gooien.
Dit is een goede serie; mooi om te zien dat je dan nog 'voor' mensen gaat zijn die eigenlijk in en in slecht zijn. Maar misschien net iets minder slecht dan de rest.. Nee, net zo slecht. Goed geschreven. Mooi om weer even Europa te zien, en als je denkt, zoveel mensen worden er toch niet vermoord in het echt? Heb even wat nagezocht wat er in Napels gebeurd. Jawel... helaas, jawel.
 
Last edited:
Een beetje een Vrijdag.... update + Grote Auto topic maar het is mijn draadje dus mag doen wat ik wil ;)

Dit weekend verder met het opzetten van de 6x9 meter carport. In eerste instantie wilde we 1 grote shed, maar sheds zijn lastig te krijgen, council approval, installatie etc. Dus nu besteld is ergens Q2 volgend jaar klaar. Met de zomer (dus veel zon en nog meer regen in aantocht) wilde ik toch graag in de schaduw/droog staan. Dus maar een grote carport gekocht die je zelf kunt opzetten (heeft officieel ook council approval nodig maar #Freedom! ) Gisteren de gaten gegraven met zo'n boor machine ding voor de betonnen pootjes, van het weekend storten en de de boel op zijn pootjes zetten en dan volgende week of zo het dak erop.

View attachment 1615
Verder begint de oude schuur vol te lopen met dozen en doosjes voor de Unimog. Wanden, deur, en pop-top spullen voor de camper body, en wat upgrades voor de truck zoals koplampen. Want de koplampen van de Unimog zijn slechter dan de originele van de Land Rover, en dat zegt wat! Ik had niet verwacht dat dat kon, maar met de Unimog verlichting zie je echt niets, niveau candle in the wind. Waarbij je met de originele Land Rover nog echt wel een stuk(je) vooruit kon zien, rij je met de Unimog op de tast :eek:
Naast de Unimog heeft de Defender ook nog wel wat liefde gekregen met allemaal nieuwe vloeistofjes etc. Daar gaan we in Nov/Dec nog wel een vakantietje mee doen. Beetje QLD verkennen. Eigenlijk stond Victoria in de planning, maar die hebben we even geparkeerd, alles is nog steeds zo fluïde qua borders, vooral de QLD border. Better safe than sorry.

De graaf werkzaamheden zijn verder nu afgerond, wat een enorm verschil. Kan nu al niet meer bedenken soms hoe het wat. Wordt voor jullie ook leuk als je weer eens langs komt @Red dust. Zoek de verschillen!
Nu is het weer aan ons om er wat van te gaan maken. Er zal dus flink gepland en gezaaid worden de komende maanden. Morgen komt Noosa Landcare even kijken wat ze kunnen betekenen voor sommige grotere stukken die nu plots vrij zijn van onkruid. We hebben zeg maar 1 zomer de tijd met aanplanten om het onkruid voor te zijn ;)

Werk technisch is het even rustig nu, werk zo'n 2/2.5 dagen in de week voor gelukkig een mooi tarief, dus we gaan nog niet failliet. Ook nog een voorstel gedaan voor bij een andere afdeling, wie weet. Als het niet door gaat ook OK, dan zien we wel weer in 2022.

Voor Miss Bang is het weer even zoeken, net zoals in Canberra veel andere plekken in Australia is het ook hier weer veel beloftes bij sollicitaties, weinig actie. Australia is een fijn land om te wonen, maar wat betreft werken... the jury is still out on that one. (ik snap dat wij een heel kleine meting zijn, maar toch)

Oh, laten we het TV series topic er ook nog even in gooien.
Dit is een goede serie; mooi om te zien dat je dan nog 'voor' mensen gaat zijn die eigenlijk in en in slecht zijn. Maar misschien net iets minder slecht dan de rest.. Nee, net zo slecht. Goed geschreven. Mooi om weer even Europa te zien, en als je denkt, zoveel mensen worden er toch niet vermoord in het echt? Heb even wat nagezocht wat er in Napels gebeurd. Jawel... helaas, jawel.
Leuk zo’n lange update! Yep, we komen zeker weer langs maar dat zal wel winter worden. Eerst nu weekje kamperen, dan verrassingstripje naar NL, TAS in maart om eindelijk weer eens bij te kletsen met Kat en Max (ik zou komende week de Three Cape Track lopen, maar ja daar dacht Gutwein anders over) en dan wellicht plakken we daar weer een weekje QLD achteraan. Is goed bevallen in de winter! Maar met grenzen open zal hubby ook weer meer van huis zijn, dus die zal dan niet direct staan te springen om weer de hort op te gaan 😳
 
Verwachtte jullie ook niet volgende week ;) En ja, wij gingen indertijd het liefst in Augustus naar QLD op vakantie. Dan ben je de winter wel beu en geeft het je net even de Vitamine D om het weer even vol te houden tot einde winter.

We horen het wel!
 
Last edited:
Aansluitend op de post over op vakantie gaan in QLD hierboven, gezien de huidige situatie ging onze vakantie in Victoria niet door en werd het…. Queensland! We zijn nog steeds aan het reizen dus een langere recap volgt wellicht nog. Maar we hebben gisteren Cairns voor de tweede keer deze trip achter ons gelaten en aangezien Cairns door Tim en Steve regelmatig beschreven is wilde ik even mijn nu beter onderbouwde visie daarop geven: Ik vind het een geinige stad, voelde heel leefbaar. Het heeft veel zaken die ik zoek in een stad. Niet te groot, niet te de druk, veel laagbouw, woonwijken met ruim opgezette blocks (niet allemaal natuurlijk) heuvels in de stad enz.

Ja het kan er warm en vochtig zijn (maar minder dan vergeleken met Daintree) maar met een huis met natuurlijke ventilatie, fans en aircon kom je een heel eind. (En met een paar jaar acclimatiseren wordt de zomer wellicht ook doenbaarder)

Het centrum ziet er schoon, modern en goed verzorgd uit, en dat er dan tussen de nieuwe hotels en appartementen gewoon oude verveloze Queenslanders staan, ik vind het cool!

(Dat er nu 0.0 backpackers en toeristen zijn maakt het wellicht nog leefbaarder)

We komen hier zeker nog een keer terug, al is het maar op weg naar het (nog verdere) noorden.
 
Het centrum ziet er schoon, modern en goed verzorgd uit, en dat er dan tussen de nieuwe hotels en appartementen gewoon oude verveloze Queenslanders staan, ik vind het cool!
Adequate beschrijving.
Al zullen velen het omgekeerd zien als: ‘oude’ (aussie oud dan), gebouwen met daartussen (steeds meer) nieuwe gebouwen. Glas halfvol - halfleeg zeg maar. Ik vond het in het begin erg vreemd om goedkope 1 laagse dozen te zien staan in het centrum maar kan nu haast gecharmeerd raken van de praktische mix zolang de straten en pleintjes maar wat kwaliteit uitstralen. Er is blijkbaar de laatste jaren, en dan ook ‘dankzij’ covid, veel geld en energie gestopt in die openbare ruimte.
 
Vond het wel charmant om te zien dat het grote geld nog niet overal de scepter schijnt te zwaaien. Hoop echt dat Cairns dat vast kan houden!

Nu in de Tablelands en dat is wel de meest ondergewaardeerde regio! Koele regenwouden, doet niet echt onder voor Daintree maar dan minus de oppressing humidity. We hebben nu temperaturen waarbij je ‘s nachts wel in een tent kunt slapen. We gaan hier niet meer weg 😂
 
Last edited:


OFX
Back
Top