Een beetje een Vrijdag.... update + Grote Auto topic maar het is mijn draadje dus mag doen wat ik wil
Dit weekend verder met het opzetten van de 6x9 meter carport. In eerste instantie wilde we 1 grote shed, maar sheds zijn lastig te krijgen, council approval, installatie etc. Dus nu besteld is ergens Q2 volgend jaar klaar. Met de zomer (dus veel zon en nog meer regen in aantocht) wilde ik toch graag in de schaduw/droog staan. Dus maar een grote carport gekocht die je zelf kunt opzetten (heeft officieel ook council approval nodig maar #Freedom! ) Gisteren de gaten gegraven met zo'n boor machine ding voor de betonnen pootjes, van het weekend storten en de de boel op zijn pootjes zetten en dan volgende week of zo het dak erop.
View attachment 1615
Verder begint de oude schuur vol te lopen met dozen en doosjes voor de Unimog. Wanden, deur, en pop-top spullen voor de camper body, en wat upgrades voor de truck zoals koplampen. Want de koplampen van de Unimog zijn slechter dan de originele van de Land Rover, en dat zegt wat! Ik had niet verwacht dat dat kon, maar met de Unimog verlichting zie je echt niets, niveau candle in the wind. Waarbij je met de originele Land Rover nog echt wel een stuk(je) vooruit kon zien, rij je met de Unimog op de tast
Naast de Unimog heeft de Defender ook nog wel wat liefde gekregen met allemaal nieuwe vloeistofjes etc. Daar gaan we in Nov/Dec nog wel een vakantietje mee doen. Beetje QLD verkennen. Eigenlijk stond Victoria in de planning, maar die hebben we even geparkeerd, alles is nog steeds zo fluïde qua borders, vooral de QLD border. Better safe than sorry.
De graaf werkzaamheden zijn verder nu afgerond, wat een enorm verschil. Kan nu al niet meer bedenken soms hoe het wat. Wordt voor jullie ook leuk als je weer eens langs komt
@Red dust. Zoek de verschillen!
Nu is het weer aan ons om er wat van te gaan maken. Er zal dus flink gepland en gezaaid worden de komende maanden. Morgen komt Noosa Landcare even kijken wat ze kunnen betekenen voor sommige grotere stukken die nu plots vrij zijn van onkruid. We hebben zeg maar 1 zomer de tijd met aanplanten om het onkruid voor te zijn
Werk technisch is het even rustig nu, werk zo'n 2/2.5 dagen in de week voor gelukkig een mooi tarief, dus we gaan nog niet failliet. Ook nog een voorstel gedaan voor bij een andere afdeling, wie weet. Als het niet door gaat ook OK, dan zien we wel weer in 2022.
Voor Miss Bang is het weer even zoeken, net zoals in
Canberra veel andere plekken in Australia is het ook hier weer veel beloftes bij sollicitaties, weinig actie. Australia is een fijn land om te wonen, maar wat betreft werken... the jury is still out on that one. (ik snap dat wij een heel kleine meting zijn, maar toch)
Oh, laten we het TV series topic er ook nog even in gooien.
Ciro Di Marzio, right hand of clan godfather Pietro Savastano, and his faithful friend Attilio, set fire to the house of rival Salvatore Conte who manages to survive the assault.
www.sbs.com.au
Dit is een goede serie; mooi om te zien dat je dan nog 'voor' mensen gaat zijn die eigenlijk in en in slecht zijn. Maar misschien net iets minder slecht dan de rest.. Nee, net zo slecht. Goed geschreven. Mooi om weer even Europa te zien, en als je denkt, zoveel mensen worden er toch niet vermoord in het echt? Heb even wat nagezocht wat er in Napels gebeurd. Jawel... helaas, jawel.