Merry-go-round to & in OZ

Mini update met twee observeringen:

Shed/Workshop: We hebben half december een nieuwe shed/workshop besteld. 9x9 meter en een meter of 4-5 hoog zodat er een hefbrug in kan en zo. Dacht ik gisteren, het blijft een beetje stil, maar even bellen. Blijkt de aanvraag nog niet eens bij council te zijn en men geheel toevallig net contact met me op wilde nemen over een prerequisite die ik nog moest regelen (geo-tech) 2 maanden down. 0 progress. Annoying.

Veranda/Carport: Zojuist opdracht gegeven voor een aanzienlijke aanpassing rondom het huis, we krijgen een nieuw, toch wel enorm 120m2 groot deck waarvan bijna 100m2 met nieuwe overdekking. Ook komt er een nieuwe carport naast het huis in hetzelfde design. Dus ik weet weer waar ik voor werk dit jaar. Gelukkig weer tot December 2022 verlengd bij 2 afdelingen binnen NXP. Ik hoop van harte dat ze niet teveel werk mijn kant opschuiven. Het moet wel leuk blijven natuurlijk ;)

Maar wat me dus opviel was de ongelofelijke goede en snelle communicatie van de builder voor het deck/carport. Het was zelfs zo erg dat als ik een keer niet binnen een dag reageerde op zijn mail hij me een gentle reminder stuurde 'of alles duidelijk was' :D Dus zo zie je maar. Niet elke Aussie is lui, niet-communicatief en unresponsive.

Ik weet nu al dat het deck er eerder gaat zijn dan een simpele vierkant stalen workshop. Bijzonder land, met bijzondere mensen hahaha
 
Last edited:
120m2 deck en 100m2 overkapping wow! Ons deck met nieuwe overkapping gaat van 30m2 naar 65m2 en dat is al huge, laat staan jullie nieuwe deck. Nice!

Trouwens, zelfs hier in Cairns heb je punctuele tradies, degene die onze fence heeft gebouwd was top, net als de schilder voor het dak.
 
120m2 deck en 100m2 overkapping wow! Ons deck met nieuwe overkapping gaat van 30m2 naar 65m2 en dat is al huge, laat staan jullie nieuwe deck. Nice!

Trouwens, zelfs hier in Cairns heb je punctuele tradies, degene die onze fence heeft gebouwd was top, net als de schilder voor het dak.
Dank je! Ja, het is groter geworden dan bedoeld. Maar het is design technisch het mooiste.

We hadden in Canberra 65m2 deck. En dat was heel ruim, dus je zit zometeen helemaal goed 👍
 
Dank je! Ja, het is groter geworden dan bedoeld. Maar het is design technisch het mooiste.

We hadden in Canberra 65m2 deck. En dat was heel ruim, dus je zit zometeen helemaal goed 👍

We willen eerst een pool laten aanleggen, dat is logistiek handiger omdat de excavators nu nog langs het huis kunnen door de side gates waar straks deels het nieuwe deck komt. Maar zie maar eens een poolbuilder te krijgen! Heb er een aantal benaderd maar ze zijn al te vol geboekt. Dus even afwachten maar, we willen voor juli wel een pool in de tuin hebben.
 
We willen eerst een pool laten aanleggen, dat is logistiek handiger omdat de excavators nu nog langs het huis kunnen door de side gates waar straks deels het nieuwe deck komt. Maar zie maar eens een poolbuilder te krijgen! Heb er een aantal benaderd maar ze zijn al te vol geboekt. Dus even afwachten maar, we willen voor juli wel een pool in de tuin hebben.
Deze @Tim911 ? https://au.plungie.com/
 
Hebben we naar gekeken, zit nog steeds in mijn achterhoofd. Het formaat pool dat wij willen is net iets groter dan de maximum maat dan de max 6x3 die zij adverteren, en met transport naar FNQ en plaatsing ben je ongeveer hetzelfde/ misschien iets minder kwijt dan een custom pool op maat hier.
Even verhuisd naar je eigen draadje. Voorlopig wil @afterbang toch geen pool denk ik 😜
 
Een regelmatig terugkerend tafereeltje, maar elke keer weer mooi. Rond een uur of 5 ‘s middags komt er een groep Black Cockatoos op visite. Ze snacken wat in de Rose Gums rondom de oude shed en na een tijdje vliegen ze weer verder. Moest erg lachen om de laatste vogel. Een echte Queenslander. Altijd te laat 😉

 
IMG_5168.jpeg

Dit is wat er zo ver gevallen is tussen 07PM en 07AM vandaag (dus in 12 uur tijd)
Echt bizar, heb nog nooit zoiets gezien/meegemaakt. Alsof iemand 12 uur lang een paar miljoen douches vol open heeft staan. De eerste inspectie deze morgen was niet te slecht gezien de zondvloed die we hadden.

De Driveway heeft op een paar plekken een flinke knauw gekregen omdat uiteindelijk de drains blocked raakten met takjes en blaadjes en modder. (onder de takken en troep zit een 40cm grote buis die het water normaliter onder de driveway door loodst.
Het huis en rondom het huis ziet er verder wel OK uit. Geen natte voeten!

IMG_5174.jpeg


De perks van rural living.... ;)
 
View attachment 1722

Dit is wat er zo ver gevallen is tussen 07PM en 07AM vandaag (dus in 12 uur tijd)
Echt bizar, heb nog nooit zoiets gezien/meegemaakt. Alsof iemand 12 uur lang een paar miljoen douches vol open heeft staan. De eerste inspectie deze morgen was niet te slecht gezien de zondvloed die we hadden.

De Driveway heeft op een paar plekken een flinke knauw gekregen omdat uiteindelijk de drains blocked raakten met takjes en blaadjes en modder. (onder de takken en troep zit een 40cm grote buis die het water normaliter onder de driveway door loodst.
Het huis en rondom het huis ziet er verder wel OK uit. Geen natte voeten!

View attachment 1723


De perks van rural living.... ;)

Welkom to QLD mate, gebeurd vaker vooral in de tropics zoveel water in een kort tijdsbestek. Wij staan er ook altijd even van te kijken. Wij hebben een flood drain van 2 meter diep naast het huis en heb hem al meerdere malen zien overlopen.
 
Wat beelden van onze regio:
Ter info, wij wonen tussen Cooroy en Belli Park (beiden worden regelmatig genoemd in het filmpje) Die vrouw is min of meer onderaan onze heuvels verdronken :| De gele ster markeert ons huis, Belli Park is links onderin.
View attachment 1724

More to come still...
@afterbang Je FB post is niet langer actief. Volgens mij komt er nog meer jullie kant op. Wij zijn blij dat het hier eindelijk weer een beetje droog is (voor hoe lang) maar wordt kriebelig van all die bloedzuigers die de poten van onze hond als een makkelijke prooi zien en dan liggen te kronkelen op de vloer in de laundry. Jak!
 
Back
Top