2022 Australian Federal Election

Dat was een latertje op zaterdagavond! We begonnen de avond toch echt met een knoop in onze maag (gaat het Labor lukken, want de polls klopten in 2019 ook niet), maar die knoop was rond een uurtje of acht toch wel weg. Klimaat en vrouwen hebben volgens mij wel de doorslag gegeven. Er staat vandaag een aardig stuk op ABC News hoe de Liberals de vrouwen 'verwaarloosd' hebben. We hopen op drie jaar nieuwe politiek en met zo'n grote crossbench vol Greens en Independents hoop ik op goede compromissen, een government die wat beter luistert naar de kiezers en minder foto's met een PM in een hi-vis vestje! We gaan het zien, maar we zijn hoopvol hier!
 
Dat was een latertje op zaterdagavond! We begonnen de avond toch echt met een knoop in onze maag (gaat het Labor lukken, want de polls klopten in 2019 ook niet), maar die knoop was rond een uurtje of acht toch wel weg. Klimaat en vrouwen hebben volgens mij wel de doorslag gegeven. Er staat vandaag een aardig stuk op ABC News hoe de Liberals de vrouwen 'verwaarloosd' hebben. We hopen op drie jaar nieuwe politiek en met zo'n grote crossbench vol Greens en Independents hoop ik op goede compromissen, een government die wat beter luistert naar de kiezers en minder foto's met een PM in een hi-vis vestje! We gaan het zien, maar we zijn hoopvol hier!
Ik was zo ziek van 2019 dat ik het helemaal genegeerd heb, tot ik rond een uur of 9 een berichtje kreeg van iemand met het goede nieuws. Dus toen toch ABC aan en tot een uur of 1 ‘s nachts gekeken.

Ik ben niet perse een Labor aanhanger maar ben wel blij dat er een belangrijk signaal is afgegeven. Zoals: Vrouwen zijn ook mensen (met stemrecht) En klimaat is belangrijk want geld kun je niet ademen.
Woon hier nu 5 jaar en heb de worst Bushfires ever meegemaakt en sommige dorpen om ons heen zijn nu al 2x overstroomd in ‘once in a 100 year’ floods. Dat dit in QLD ook een topic is merk je wel met wat extra Greens Seats in Brisbane.

Enfin, kijken hoe de politiek zich gaat ontwikkelen. Hoop dat we in de afgelopen 3 (9…) jaar de bodem geraakt hebben en nu op de weg omhoog zijn.

En als de Libs zichzelf opnieuw uitvinden door dit signaal. All the best for them!
 
Last edited:
Back
Top