50 + gaat Down Under

Geweldig zo'n jaarticket  :-( nou niet dus.

Gisteren hebben we naar het Quantas Flightcentre in Brisbane moeten rijden (293) om een terugvlucht te boeken naar Nederland op ons jaarticket.
Het reisbureau in NL (293 km) was even vergeten om de gevraagde stopover in Singapore in het systeem te vermelden.
Het kostte ons AUD 168 + 17.80 luchthavenbelasting om een nieuwe ticket te kopen met 1 nachtje in Singapore.

Verder kwamen we erachter dat het HELEMAAL NIET GRATIS is om de fictieve datum van terugreis op je ticket om te boeken naar de werkelijk reisdatum. Quantas rekent hier
AUD 70,00 per ticket voor.
Alleen als je VOOR JE VERTREK UIT NL de datum verandert is het gratis.

Een gewaarschuwd mens telt voor TWEE  :up:

Annelies

Klopt! Het is wel gratis, maar daar bedoelen ze de administratieve service handeling niet mee! en daar rekent Qantas tegenwoordig geld voor! Maar dat dat al 70 AUD is geworden zeg! Was een paar jaar terug nog 25.
Soms, als je een RTW hebt is het 1x of zo gratis...............

Want een gedoe zeg! Nou ja, tis weer geregeld............

veel plezier terug in Nederland!

henriette

Hi Annelies,

Nou zeg, zo rommel je wat aan! Het is dan wel weer geregeld, maar wat een gedoe!!

Zo ondertussen heb je ons toch al een hele hoop handige tips gegeven!!! :up:

Thanks en geniet van je trip naar Nederland.

Groetjes,
Lela

Hoi Annelies,

Goed om te lezen dat de IELTS deze keer veel beter ging, hopelijk heb je snel een positieve uitslag.

Gr,
Susan

Jeetje wat een geregel zeg...petje af hoor voor de doortastendheid en doorzettingsvermogen!

En de Ielts gaat helemaal lukken!  :up:

Hi Susan, Barbarozzie en Lela

dank voor jullie reactie, gelukkig zijn de tickets inderdaad geregeld en we kijken er naar uit om de familie weer te zien.
Wat de IELTS betreft was mijn optimisme niet terecht, ik schijn maar te schrijven voor een zes maar de rest wordt steeds beter; 8, 7 en 8.

Drie keer is scheepsrecht en 17 juni mag ik weer en naar ik hoop voor de laatste keer. Ik heb nu een tutor aan de university voor 1 uurtje les en nog een paar mooie Essay-sites gevonden op internet, dus nu moet het echt lukken.

groet,

Annelies

Hoi Annelies,

Inderdaad balen  :-(, ik had het al gelezen in een andere topic.

Like I said 'third time lucky', with your willpower you'll succeed next time  :up:

Groetjes,
Susan

Hi Annelies,

Ah balen zeg! Ik bedoel met zulke mooie cijfers voor lezen, praten en luisteren... !

Nou zoals Susan al zei, 3x is scheepsrecht, ik zal voor je duimen!

Groetjes,
Lela

Beste Annelies,
Waar kunnen wij die tutor en die sites vinden? Mijn man moet een 7 halen voor schrijven en hoewel hij dit keer dacht dat het heel goed was gegaan kreeg hij weer een zes! Balen, want hij moet voor alles min. een 7 halen met een overall gemiddelde van 7,5. Hoewel hij dus nu een 8 had voor spreken deed die 6 hem de das om en moet hij het weer!! proberen. Het begint nu toch wel een duur grapje te worden.
Die essaysites kunnen wellicht helpen, we pakken nu alles aan om het tij te keren!
groetjes, Hebe

Hi Hebe

Ja, weet precies wat je bedoelt, Lela. Heel erg vervelend en ik zelf doe ook m'n best om er niet een te groot punt van te maken want dan schiet ik tijdens de volgende test helemaal in de stress.
Hieronder kun je de site vinden,

http://www.exampleessays.com

en de tutor is me toegewezen door het centrum waar ik de test doe, maar ik heb zelf ook al een gevonden.

Een nicht van Jan hier in OZ is universitair opgeleid, geeft les en kijkt de hele dag tegen essays aan. Zij wil de essays die ik in de komende 2 weken in 40 minuten in Word schrijf wel nakijken op de eisen van band score 7 of 8 en commentaar geven.
Dan weet ik in ieder geval of het aan organisatie, inzicht of beheersing van de Engelse taal ligt.

Ik weet niet hoeveel tijd je man nog heeft voor de volgende test maar hij zou nog kunnen overwegen een korte cursus essay-schrijven te volgen.
In ieder geval heel veel sterkte en succes.

Annelies

Bedankt voor de informatie!
We zullen eens extra gaan oefenen en dan maar hopen....
groetjes, Hebe

Hallo allemaal

de IELTS-test is gelukkig weer voorbij en nu ben ik er goed zat van, dus maar hopen op die 7 voor schrijven. (Hoe ging het met je man, Hebe?). Indien geinteresseerd, zie verslag van de test op IELTS 17 juni 2006.

Vorige week belde Ann Kettle van de Board of Nursing in NSW dat al mijn papieren zijn geaccepteerd, behalve natuurlijk de IELTS test met 8, 7, 6 en 8 = 7.5 overall score.
De 6 moet echt een 7 worden, dus nu maar duimen en 2 juli weet ik het (??????? nieuws en op 30 juni gaat er ook een orgineel van de uitslag van het IELTS-centre naar NSW en de QLD Nursing Council, waar ik overigens in 4 maanden nu nog maar 1 briefje van heb mogen ontvangen.

In ieder geval wordt een 7 voor schrijven ogenblikkelijk beloond met mijn registratie in NSW, dus zijn Jan en ik nu flink aan het duimen.
Kunnen we eindelijk een caravan bestellen. We hebben hele mooie exemplaren op de RNA showgrounds in Brisbane gezien, die je tijdens de show direct van de fabriek kon kopen.
Wij als echte Nederlanders zagen die korting natuurlijk wel zitten  :-D
maar .......... hebben ons toch aan ons plan weten te houden. Eerst een contract op zak en dan kopen. Moeilijk hoor. :|

groet,

Annelies

Hallo Annelies
Wij hebben je hele verhaal een beetje gevolgd. We zullen duimen voor je dat je het gehaald hebt. We leven erg met je mee dit ook omdat Jan ook verpleegkundige is en hij hetzelfde probleem heeft gehad. Elke keer prachtige cijfers maar voor reading een 6. De 5de keer heeft hij het gehaald en is nu geregistreerd verpleegkundige in WA. Dus het zal jou zeker lukken de aanhouder wint.
Groet Jan en Erna

Hi Jan en Erna

Leuk van jullie te horen en ja, ik ben ook beslist van plan om het te halen, hoor. We zijn nu zo dicht bij en we laten het niet meer gaan. Jeetje, 5 keer en dan is daar eindelijk het resultaat wat je moet hebben. Je moet wel een gat in de lucht gesprongen zijn, Jan. Tenminste dat is denk ik wel wat ik zal doen als eindelijk die 7 op de lijst verschijnt. Ik denk dat ik mijn Jan de envelop deze keer maar laat openen.

Maar helaas, kijk ik ook al weer vooruit en houd rekening met een 4e IELTS-test en heb inmiddels bedacht dat ik dan echt een paar lessen essay-schrijven moet volgen, alvorens mezelf weer helemaal door de test te worstelen. 

groet,

Annelies

Eindelijk, na maanden van wachten is de brief van de Queensland Nursing Council binnen.
Nou ja brief,  :-o een grote envelop met al m'n papieren er in.
Een begeleidende brief legt uit dat het policy is om alles terug te sturen zolang de applicatie niet volledig is.
Mijn papieren zijn in drie groepen verdeeld,
a = documents not required by QNC, dit is mijn VO- management diploma
b = documents that do not meet QNC requirements,
* brief van de BIG
* de kaderopleiding
* 2 character references
c = documents accepted by QNC
* applicatieformulier
* scan van paspoort
* bewijs van betaling
* course description van mijn A-diploma van het OVDB
* de VOG

en dan een checklist met nog aan te leveren documenten in de juiste vorm:
- veel diploma's staan op de achternaam van Jan en op mijn meisjesnaam of op 1 van beide. Dit is verwarrend en er moet een bewijs van "change of name" komen. Gelukkig heb ik gecertificerde kopieen van de burgelijke stand meegenomen,

- de brief van de BIG is niet geacepteerd omdat de Council ook een bewijs wil hebben van mijn initial registration in 1977. Dus ver voordat het BIG-register is opgezet. Tevens is zin in de brief van de BIG dat "No disciplinary penalties are effective at this moment", te algemeen. Mijn arbeidsverleden moet verder onderzocht worden.
Een telefoontje met Den Haag leert dat dit gemakkelijk opgelost kan worden:
- met mijn schriftelijke en gescande toestemming kunnen ze deze informatie ergens opzoeken,
- verder blijkt dat er voor de BIG al boeken bijgehouden werden waar diploma-nummers in terug te vinden zijn. De dame van de helpdesk stelt nu een verklaring op dat ik in 1977 geregistreerd ben en vanaf dat jaar het beroep van verpleegkundige uit mag oefenen.

De volgende hobbel betreffende de kaderopleiding is een beetje groter, hoewel de 1e opmerking erover een foutje van een overbelaste geest is (en ze hebben het daar wel een beetje druk, geloof ik):
- de QNC stelt dat er geen diploma bij de examenkaart zit, terwijl het b-stapeltje toch echt een formulier bevat waarop staat: DIPLOMA HIGHER VOCATIONAL EDUCATION.
- verder wordt gevraagd om een course description met de volgende inhoud:
            name candidate, commencements and completion dates of the course, course content
            and number of hours of theoretical instruction and clinical practice.
en dat is een groot probleem.
In 1987 was de Academie van Gezondheidszorg waar verpleegkundigen van de drie noordelijke provincies de kader-opleiding volgden net deel geworden van de HBO, sector Gezondheidszorg. Op zich geen probleem maar na verschillende telefoontjes met deze afdeling schijnen ze niet in staat te zijn om mij de inhoud van deze twee-jarige opleiding aan te leveren. Ze schoten eerst al helemaal in de stress toen ik om een Engelse versie vroeg en stuurden uiteindelijk, na verschillende verzoeken, een oude Nederlands-talige studie-gids  uit de jaren tachtig met daarin alleen het totale aantal studie-uren. Ikzelf heb helaas niets meer van de opleiding bewaard.

De Nuffic levert voor EU 75 alleen een diploma-erkenning op. Zo en zo heeft die en die opleiding gevolgd, overeenkomend met die en die opleiding in Australie.
Ik heb gisteravond direct een mail naar de Nuffic gestuurd in de hoop dat ze even met me mee willen denken. En als iemand van jullie een idee heeft laat het me dan alsjeblieft weten.

Ik had gedacht dat de gevolgde VO-opleiding met examen in 1997, waar ik alle documenten van in het Engels heb, de Kader wel zou overrulen als Advanged Management Course waardoor ik een post-graduate ben, maar blijkbaar niet.

Verder heb ik tot 22 december de tijd om alles aan te leveren voordat de applicatie vervalt.

Ik vraag me nu even af wat ik het beste kan doen.
Ik ga zowiezo door met het verzamelen van bovenstaande documenten, maar mocht ik een 7 op de IELTS hebben, dan is mijn registratie in NSW een feit.
Als ik met deze registratie naar het kantoor van de QNC in Brisbane ga, versoepelen ze dan hun eisen of zo?

Annelies

Jemig.... helaas kan ik je vraag niet beantwoorden. Maar ik lees het met veel verbazing... Mag nou toch wel eens genoeg zijn....

Hoop dat alles nu toch wel snel rond zal zijn voor je.

Groetjes Lin

Ik sluit me aan bij Lin, ik hoop dat je toch snel alles kan regelen, het mag een keer makkelijk voor je gaan  :up:
Succes,
Susan

Jullie support heeft gewerkt mensen, ik heb de uitslag binnen en heb eindelijk
een 7 op academisch schrijven. Pffff, wat een spanning toen de envelop kwam en ik durfde er eigenlijk niet in te kijken. Maar de opluchting is erg groot.
Nu kunnen we weer verder en ik ga morgen direct de NSW board bellen
wanneer ze mijn registratie gaan opsturen.

Wat QNC betreft:
de BIG-register heeft alle papieren ingevuld en opgestuurd en het Course Transcript van de Kader heb ik uiteindelijk zelf geschreven en naar HanzeConnect gemaild.
Het enige wat ze nu nog hoeven te doen is de uren per vak in te vullen, uit te printen op papier met LOGO, ondertekenen en opsturen naar mijn persoontje.
Nou als dat niet lukt weet ik het ook niet meer.

We wachten maar weer op de post en het zou mooi zijn als ik alles nog kan afhandelen voordat we naar NL vertrekken op 27 juli a.s.

Annelies 

Back