50 + gaat Down Under

Annelies, wat fijn dat alles toch nog terecht is gekomen! Nu nog de volgende stap en de vlag kan weer uit!!!

Groetjes,
Lela

Ja, het slaapt nu een stuk beter moet ik zeggen, tenminste die ene nacht voordat ik de nachtdienst weer in ga.
Moet nog dik drie weken en dan stappen we op het vliegtuig naar NL.

Ben inmiddels ook rond met de vakantiedagen maar het blijft erg krap omdat ik ze eerst moet verdienen alvorens ze op te kunnen nemen. Ik neem aan dat deze regeling vervalt met de komst van de PR status  :roll:.
Afijn, we wachten nu maar weer rustig af.

groet,

Annelies

Beste allemaal

Sinds vrijdag 06-07-2007 zijn we PERMANENT RESIDENT of AUSTRALIA.

Geweldig, niet  :grin: We kunnen ons geluk niet op en er is toch wel een last van onze schouders gevallen.
Het is ons gelukt in 4 maanden en 2 dagen en nu is het wachten op de officiele brief waar we in de komende drie dagen nog mee naar Brisbane moeten om een stempel
in ons paspoort te halen. Er is geen tijd meer om het per post te doen.

Zondag a.s. stappen we op het vliegtuig naar Singapore en dan naar Nederland.

groet

Annelies

Well done Annelies!  :up:

Ik kan me nog goed herinneren dat je hier aankwam en er toen pas achter kwam dat je moest gaan werken om aan een PR geraken. Dat is anderhalf jaar geleden en nu heb je 'm. Goed gedaan!

Leuk hoor, zo'n LaSaVaZa topic, waarin we jullie hele verhaal kunnen volgen.

Geniet ervan deze week!

Hoi Annelies

Jeetje te gek voor jullie! Van harte gefeliciteerd. :up:
Nu kan je met een gerust hart vakantie vieren in Nederland, geniet ervan! :up:

Groetjes Erna

[quote author=Annelies link=topic=2281.msg94627#msg94627 date=1183944520]

groet

Annelies
[/quote]
Gefeliciteerd met het eerste :congrats:
Maar over dat tweede zou ik eerst nog maar eens goed na gaan denken, weet je wel wat voor weer het hier is :cry: :cry:

Bart

Het is een heel verhaal om te lezen. Ook hier weer een aanhouder die gewonnen heeft. :up:
Gefeliciteerd en veel plezier in NL.

Groetjes jojo.

Allemaal bedankt voor jullie gelukwensen en ja, helaas Bart, we hebben al gehoord dat het weer niet meevalt. Ik hoop alleen dat het daar iets warmer is dan hier want vandaag was weer een hele koude dag en daar hebben we op het moment wel een beetje genoeg van.

groet

Annelies

[quote author=Tekkel link=topic=2281.msg94645#msg94645 date=1183974754]
[quote author=Annelies link=topic=2281.msg94627#msg94627 date=1183944520]

groet

Annelies
[/quote]
Gefeliciteerd met het eerste :congrats:
Maar over dat tweede zou ik eerst nog maar eens goed na gaan denken, weet je wel wat voor weer het hier is :cry: :cry:

Bart
[/quote]

Ooooh! Wat geweldig!! Jullie zijn beresterk en hebben het gered!
Van harte gefeliciteerd!!

Groetjes Lin

Hallo allemaal

Als kersverse PR's zijn we naar Nederland geweest (prachtig weer daar) en weer terug gekomen op 15 augustus jl. Na een paar heerlijk zonnige dagen in het caravan park van Yandina begon de regen in bakken naar beneden te komen en begon het serieus te stormen. Dit duurde drie volle dagen en na twee dagen was de South Maroochydore River, waar het caravan park aan ligt buiten z'n oevers getreden en steeg het water drie meter. De caravans die op de oever van de rivier stonden moesten met grote spoed de heuvel opgesleept worden om erger te voorkomen.

De kasten in het ziekenhuis waar ik werk raakten al aardig leeg toen de ene na de andere weg tussen de kust en Nambour afgezet werd. Een van onze dialyse patienten moest met de SES van huis gehaald worden en in dichte mist en regen de Noosa River oversteken naar Tewantin waar de ambulance stond te wachten.

Inmiddels is het weer droog en zonnig en heeft onze caravan de eerste storm doorstaan zonder schade.
We wilden alleen dat we een caravan met kachel hadden gekocht want het kwik daalde naar 7 graden.

Door al dit gedoe hebben we de interessante val van de Australische dollar ten opzichte van de EURO gemist, de dollar staat al weer op 0.60.
cent. Jammer want zodra de enorme modderpoel om ons heen opgedroogd is en alle plaatsen weer bereikbaar zijn gaan we op zoek naar een stukje grond met/zonder huis. Dat zal ons volgende project zijn en we willen wel wat EURO's naar OZ halen.

Om nog even terug te komen op een oude discussie op dit forum over wat er zou kunnen gebeuren als ik mijn PR heb voor de 2 jaar sponsorschap om zijn; ik heb van Ramsay health een nieuw contract gekregen dat gebaseerd is op het sponsor contract en dat zegt dat ik voor de rest van de 2 jaar bij hen in dienst ben op een fulltime basis. Ik weet natuurlijk niet wat er zou kunnen gebeuren als ik weiger om te tekenen, maar ik heb inmiddels mijn handtekening gezet om dat ik dat niet meer dan fair vind tegenover Ramsay.

groet

Annelies

Hoi Annelies

Goed te horen dat je genoten hebt in Nederland en terug als PR in Australie echt te gek voor jullie.
Denk zeker dat het fair is om je contract uit te dienen, ach je 2 jaar zijn toch zo om.

Succes met het vinden van een stukje grond, al enig idee waar precies?
En die kachel gewoon kopen, dit hadden wij ook meteen gedaan, hier 's nachts nl best wel koud.

Groetjes Erna

Annelies, we hebben een klein kacheltje gekocht voor $ 15,- bij een wat grotere Coles.
De camper is binnen 10 min heerlijk warm.

Groetjes Jolanda

Hallo Jolanda en Erna

Na alweer drie dagen van regen, regen en nog eens regen is de zon er weer en hebben we weer genoeg stroom om te internetten. Dat van dat kacheltje klinkt goed Erna, maar wehebben niet genoeg stroom aan boord. Jan wil de gasboiler van de caravan ombouwen tot kachel en is druk aan het rekenen en tekenen. Het zal wel even duren voordat alles op z'n plek zit maar dan hebben we het in ieder geval volgend jaar een warme caravan. Ik heb er trouwens niet veel last van maar Jan nu eenmaal wel.

Deze week heb ik drie vroege en drie nachtdiensten, ben nu bezig met de 2e nacht) maar zodra ik vrij ben beginnen we met de laatste stap, het zoeken naar grond, met of zonder huis. We hebben definitief gekozen voor de omgeving ten noorden van Noosa, in de buurt van Cooroy.

Jullie ook weer veel plezier en ik laat weer van me horen.

groet,

Annelies

Hoi Annelies

Ik begrijp het voor ons is het super slecht die kou en vocht.
wie weet is die omgebouwde gasboiler wel niet nodig en hebben jullie al een huis gevonden voor de volgende winter, maar eerst genieten van de lente en zomer.
Succes met zoeken in ieder geval.

Groetjes

Back