50 + gaat Down Under

Hoi Ineke

ik doelde op de hieronder beschreven tijdelijke kaart, maar we zullen natuurlijk ook altijd ons E 111 formulier bij ons hebben.

Under reciprocal arrangements, residents of the Netherlands are entitled to free or subsidised medical threatment under Medicare. If you're staying in Australia for a while, it's worth enrolling and getting a Medicare Card. Simply go to any Medicare office with your passport and health-care card or certification from your own country.

groetjes

Good on you.
Ik hoop dat alles goed gaat voor jullie.
Je heb er zeker hard voor gewerkt,
En hoop dat je niet teleur gesteld word.
Het is ook zooo moeilijk om er in te komen
Good luck.

Gr Ineke  :up:

Gelukkig, het E 111 formulier wordt aan gewerkt door het ziekenfonds.
Voor hoeveel weken we weg gingen vroegen ze per email. Doe maar 8 maanden min 1 dag, heb ik terug geschreven, anders vallen we buiten de 8 maanden die je uit NL weg mag zijn, zonder je uitgeschreven te hebben of een postadres te hebben.

Ze moeten wel een beetje haast maken want we hebben nog 54 dagen te gaan en de aanvraag voor het long-term tourist visa (48R) moet bijna de deur uit.

Nu zit ik te puzzelen op de reisverzekering en ik kan je verzekeren dat dit echt hoofdpijnwerk is. Pfffff.
We moeten een verzekering zien te vinden zonder medische kosten en dan vallen alle verzekeringen van JoHo al af.
Dan eens even bij de ANWB kijken. Max. 180 dagen aaneengesloten weg en de kosten zijn EU 716.
Hetzelfde bij Achmea kost 762.365
Toch ook maar eens kijken bij de langlopende reisverzekeringen, hoewel ik geen andere ervaring heb dan dat je dan maar 60 dagen aaneengesloten mag reizen.
Offerte aangevraagd via de RABO-bank bij Interpolis: Kijk eens aan, de 60 dagen zijn uit te breiden naar 180 dagen en ook nog naar 365. Er zit wel een flink kostenplaatje aan, EU 305 pp.

Een openbaring is de site van Independer: de goedkoopste reisverzekering is van Delta Loyd; 365 dagen weg, zonder medische kosten, geen annuleringsverzekering, wel bagage en ongevallenverzekering voor maar EU 61,60 per jaar voor ons beiden. He ? Dat kan bijna niet kloppen, maar toch is het zo. Nog maar eens goed naar de dekking kijken.
Grote verschillen, dus. Dat wordt nog een dagje puzzelen.

groetjes

Hoi annelies!

Kijk hier eens.... Ziet er goed uit en wellicht kan het jullie helpen...

http://www.worldnomads.com.au/

Kus Eveline

Vandaag zijn we weer een paar puzzelstukjes op hun plaats gevallen:

het E 111 formulier blijkt alleen binnen Europa te werken, we kregen vrijdag een mooi NL / A formulier oftewel een formulier waar het verdrag tussen NL en Australie beschreven staat.
Helaas, helaas bleek er een foutje ingeslopen te zijn. De einddatum geldigheid formulier was op 31-12-2005 gezet, men zal wel denken, nieuwe situatie, we weten niet hoe het allemaal komt, we gaan maar niet verder dan het einde van het jaar. Maar na een telefoontje beloofde men om een nieuw formulier te sturen die minstens tot juli 2006 geldig is.

en ................... we hebben vanmiddag ons visum electronisch aangevraagd.
Ik had al eerder naar deze mogelijkheid gekeken, maar toen belandde ik op een verouderde Australische website die alleen de ETA deed.
AJ had me al onder een ander topic op de mogelijkheid gewezen (thx AJ  :up: )om ook de subclass 676 e-visa via Berlijn aan te vragen. Dus nog maar een keer proberen en het lukte.
Wel heeft men op de Berlijnse website nog vergeten om je de mogelijkheid te geven je gesavede versie via een button op te kunnen halen, maar dat kan weer wel via de australische website. Dus met wat gezoek en soms ge ......... is het ons uiteindelijk gelukt en ze zijn weg.
Nu maar even vlug doorgaan met het verzamelen van bewijsmateriaal zodat we die nog kunnen toevoegen als er om gevraagd wordt. 

verder hebben we een goede doorlopende reisverzekering gevonden bij de FBTO. De verzekering loopt 364 per jaar, 1 dag moet je in NL zijn.
De basisdekking is enorm uitgebreid met behalve bagage en assistentie van hun hulpdiensten, Aansprakelijkheid en Rechtsbijstand.
We hebben alleen nog de module Ongevallen erbij genomen en waren klaar voor EU 55,15 excl poliskosten en 7% ass.bel.

groetjes

Begint er goed voor jullie uit te zien.

[quote author=Annelies link=topic=2281.msg31108#msg31108 date=1128968869]
AJ had me al onder een ander topic op de mogelijkheid gewezen (thx AJ  :up: )om ook de subclass 676 e-visa via Berlijn aan te vragen. Dus nog maar een keer proberen en het lukte.
[/quote]

My pleasure...
Trakteer me straks maar op een Foster!

:up:

Inderdaad, het gaat de goede kant op. Wij zijn erg happy voor jullie, vooral aangezien de moeite die jullie er voor hebben moeten doen.

"Everything comes to he who waits."

Gr. Rene

[quote author=Rene-L link=topic=2281.msg31139#msg31139 date=1129010174]

Gr. Rene
[/quote]
Dit gaat niet helemaal op als je op een berg staat te wachten,
of op iemand met hetzelfde idee  :lol1:

Okay, dus in andere woorden "Als de berg niet naar Moses wil komen, dan staat hij lang te wachten" of iets dergelijks? :-D

[quote author=Ton en Ineke link=topic=2281.msg31140#msg31140 date=1129012538]
[quote author=Rene-L link=topic=2281.msg31139#msg31139 date=1129010174]

Gr. Rene
[/quote]
Dit gaat niet helemaal op als je op een berg staat te wachten,
of op iemand met hetzelfde idee  :lol1:
[/quote]

Oh jee, jullie geven ons niet veel kans op een PR zie cq. lees ik hier. Misschien is het inderdaad een onbeweeglijke en onbeweegBARE berg. Dit weekend kreeg ik een aardig mailtje van een andere forumlid die ons ook niet veel kans gaf, maar het had over trukjes die we nodig zullen hebben om in het beloofde land te blijven.
Nu alleen nog proberen uit te vinden WIE de trukendoos dan wel in handen heeft. Kunnen we het hebben over de bekende Naald in de Hooiberg. Een heel gezoek, lijkt mij.
Dus ...... laten we het maar houden op de grote onbeweeglijke BERG die je van verre duidelijk kunt zien. Ik wil wel een poging wagen om de bekende/beruchte Mohammed te zijn.
Dank voor jullie leuke reacties.

groetjes

Tell you what, Annelies,

Zelfs een [quote author=Annelies link=topic=2281.msg31162#msg31162 date=1129022646]
grote onbeweeglijke BERG [/quote] kan klein gemaakt worden. Duurt misschien wel wat lang, maar NIETS in onmogelijk.
En je geeft al aan dat je niet gauw uit het veld geslagen bent.

Rene

Nee, gebeurt ook echt niet, Rene. Ik ga door tot .... nou ja, HET EINDE. Whatever that may be.

En ................... Jan kreeg vandaag een email:

VISA GRANT NOTIFICATION

hij heeft dus na minder dan 24 uren z'n e-visa subclass 676 voor 6 maanden binnen en gelukkig zonder de beruchte 8503 condition.
Die van mij is er nog niet bij, maar ik hoop dat die ook snel komt.

Geen vragen om proof of funds, proof of insurance, letters of invitation, HELEMAAL NIETS !!!!
Ik ben beduusd  :?  en  :)  natuurlijk.

groetjes

Super Annelies, jammer dat je nog even moet wachten maar nog even en
dan kunnen jullie gaan  :dance: :happysun: :cheer: :balloons: :cake: :cheers: :happy:!!!

groetjes Miranda  :)

[quote author=Annelies link=topic=2281.msg31211#msg31211 date=1129057277]
                             VISA GRANT NOTIFICATION
[/quote]

Dat klinkt harstikke goed!! En nu voor de rest!!!!!!

We blijven je volgen!! :up:

Rene

Hartelijk dank voor jullie leuke reacties en ............. mijn visum is ook binnen. Dubbel uitgeprint en snel in het mapje belangrijke papieren gedaan.
Na de hele week geplaagd te zijn door familie, vrienden en vooral door Jan........... "goh, ik had m'n visum binnen 24 uur. Hebben ze iets over je ontdekt? Heb je teveel bekeuringen voor te hard rijden" ben ik er erg blij mee.
48 uur na het indienen van de visum aanvraag, kreeg ik het verzoek om de 2 BIO-pagina's en de laatste 2 pagina's van m'n paspoort te scannen en deze binnen 7 dagen te emailen en nu is er dus al weer antwoord. Alles binnen 8 dagen.
Echt flitsend en we hebben geen van beide de beruchte condition NO FURTHER STAY.

groetjes

YES, YES, YES!!!!!!!

HET GAAT GOED!!!

NOG EFFE!!!

EN VAN JE HELA, HOLA, HOUDT ER DE MOED MAAR IN!!

En van al die soort kreten!!
:dance: :dance: :dance:

Rene

Hola! De 50-plussers gaan uit hun dak, zie ik!  :-D
Voorzichtig hé jongens!

Maar ook van ons toch een dikke proficiat!  :up:

S en H

Back