50 + gaat Down Under

Wees blij voor die 50 plusser dat ie nog zo goed kan dansen op zijn leeftijd. :-D

Ik leef met de "50 + gaat Down Under" mee, en gun hun ook dat dansje. :up:

So, put that in your pipe and smoke it!! :p

R

Nou nou, zo kan 'ie wel weer, hoor. Dit ruikt naar leeftijdsdiscriminatie  :x.
Ik............... en nu ga ik even opscheppen..............

ben nog net zo fit als toen ik 20 was, ja ja   :p

Dus........... mochten we elkaar nog eens ontmoeten in OZ dan stel ik voor om een lekkere rengalop (te paard of te voet, ik kan beide) langs het strand te houden of een eindje te gaan klimmen op die mooie rots in het centrum van Brisbane.
Wil ik wel eens zien of jullie mij bij kunnen houden   :evil:

Maar alle gekheid op een stokje, dank voor jullie felicitaties. :up:

Wel Annelies,

Als mensen mij vragen hoe oud ik ben, is mijn standaard antwoord;
"48 in mijn kop, 58 in mijn rug."

Ik blijf daarom "jeugdig" denken.

Maar die
[quote author=Annelies link=topic=2281.msg32305#msg32305 date=1129799069]
lekkere rengalop (te paard of te voet, ik kan beide) langs het strand te houden of een eindje te gaan klimmen op die mooie rots [/quote]
Wil ik toch maar vanaf zien met je. Zo fit voel ik me nu ook weer niet. :-D

Rene

[quote author=Annelies link=topic=2281.msg32305#msg32305 date=1129799069]
Dus........... mochten we elkaar nog eens ontmoeten in OZ dan stel ik voor om een lekkere rengalop (te paard of te voet, ik kan beide) langs het strand te houden of een eindje te gaan klimmen op die mooie rots in het centrum van Brisbane.
[/quote]

Ja hoor, ik ga die uitdaging gerust aan.
Ik hou wel van een beetje avontuurlijk bewegen.

Proficiat met je visum!

:wink:

Hallo allemaal

hier weer een kleine update. Ik moet eigenlijk naar bed maar had net een leuk spelletje op internet ontdekt en dan is het voor je weet ERRUG LAAT.
Hartelijk dank voor jullie gelukwensen, we zijn ook erg blij met ons visum ondanks dat het wat minder zekerheid geeft dan het soort waar jullie mee bezig zijn.

We mogen dus als genuine tourist (ze moesten eens weten  :evil:) het land binnen en de tickets hebben we al vanaf juni in huis. We vertrekken 26 november en dat komt al akelig dichtbij, vooral omdat het nu bij ons een akelige puinhoop is.

Ons huis is (nog) niet verkocht en de oldtimer ook niet. Verder zou onze dochter Paulina op ons huis passen omdat ze toch dichtbij woont in Groningen, maar nu heeft ze een baan geaccepteerd aan de vrije universiteit van Amsterdam. Okay, tot zover dan de planning waar dus niet veel van terecht komt.

Wij zijn nu dus in zeven haasten op drie adressen aan het opruimen (EN VOORAL AAN HET WEGGOOIEN voor de heren onder ons).

bij mijn moeder waar de garage klaargemaakt wordt voor de ontvangst van de auto en gereedschap, e.d. evenals de logeerkamer waar onze waardevolle spullen komen te staan.
De zolder staat daar al een tijdje vol met dingen van Paulina, die nog in een studentenhuis zit in Groningen,

in Groningen waar Paulina zich voorbereid op de verhuizing naar Amsterdam. Ze kan 1 december beginnen, maar moet nog op zoek naar woonruimte,

en bij ons nu we moeten gaan verzinnen welk meubilair we achter zullen laten zodat het huis er nog wat bewoond uitziet. De makelaar moet het maar verkopen terwijl wij in OZ zijn.

Al met al wordt het allemaal steeds spannender.
Zodra we in Brisbane aangekomen zijn, gaan we de maandag daarop direct naar het DIMIA-kantoor in Adelaide street (we zitten op loopafstand in een hotel) om enigzins een idee te krijgen van onze kansen.
Mocht het er allemaal heel somber uitzien, dan hebben we al besloten om een paar maanden vakantie te houden in OZ en ons rustig te beraden op de volgende stappen.

Het kan dus zijn dat we besluiten om eerst maar weer terug te gaan naar NL. Is ons huis op dat moment nog niet verkocht, dan kunnen we er ook zo weer intrekken. Het is dan echter wel zo goed als leeg op een paar oude banken na. Nou ja, dat zien we dan wel weer.

Wie niet waagt, die niet wint en nog een paar van die kreten  :up:

Hi Annelies,

Het blijft spannend, nu vooral die  :-D :-D :-D datum  :-D :-D :-D dichterbij komt.
Begin gewoon de tijd als "echte tourist" en zie vandaar verder. En, zoals je al zei, lukt het niet, kan je altijd terug en kan je zeggen: "We hebben het geprobeerd." Maar ik blijf het voor jullie positief in zien, en stuur gewoon positieve stralen jullie kant op.

Gr. Rene

[quote author=Annelies link=topic=2281.msg34006#msg34006 date=1130719170]
Wie niet waagt, die niet wint en nog een paar van die kreten  :up:

[/quote]

Ja met beide voeten op de grond kom je geen stap verder.... :wink:

Het is ook goed om eens in je leven eens een hele grote schoonmaak te houden.  Heel veel succes met de laatste stappen!!!

Groetjes Lin

Dank voor jullie reacties en vooral die positieve vibraties. Die komen door, hoor Rene  :wink:

Morgen over twee weken komen we om deze tijd Schiphol binnen rennen en gaan we ons avontuur tegemoet. We krijgen er zo langzamerhand vreselijke zin in maar zijn de laatste week eigenlijk meer bezig geweest met het ondersteunen van onze dochter in haar aanstaande verhuizing naar Amsterdam, dan onze eigen dingen regelen.

Het positieve nieuws is dat Paulina een maand later in haar nieuwe baan als AGNIO begint en .... dat ze in haar enthousiasme haar kamer in Groningen al heeft opgezegd. Nu wil ze graag een maand in ons huis wonen en dat is natuurlijk fijn. Staat het huis niet leeg.
Onze makelaar is trouwens positief en denkt dat het huis binnenkort wel verkocht zal worden. Hij woont in dezelfde straat als wij en heeft toegezegd ook prive een oogje in het zeil te willen houden.  :up:  Verder letten alle buren mee op en een paar krijgen een sleutel.

We hebben inmiddels alle belangrijke papieren voor Proof of Funds, etc. binnen, allemaal in het
Engels. De RABO-bank is geweldig behulpzaam geweest, wel drie brieven over banksaldo's en hoe geregeld we onze hypotheek altijd hebben afgelost.
De reisverzekering is geregeld, we hebben een briefadres bij mijn moeder geregeld en worden op 22 november automatisch uitgeschreven bij onze gemeente.

De hotelvouchers zijn ook binnen en we weten waar de hotels staan. In tegenstelling met het arrangement met Singapore Airlines staat er bij Quantas geen vervoer klaar in Singapore, maar een taxi is ook goed.
Sinds 2003 zijn de tarieven losgelaten in de taxi-branche. Heeft iemand daar al ervaring mee?

Kortom, de komende twee weken is het een kwestie van afronden, huis schoonmaken, nog een paar dokter- en tandartbezoeken, de bul-uitreiking bijwonen van onze dochter en twee dagen later BOARDEN  :-D 

Hoi Annelies,

Wat fijn dat iedereen zo behulpzaam is  :up:, wordt je toch warm van nietwaar!
Succes met al het afrondings- en regelwerk en superveel plezier als het zover is.

groetjes Miranda  :)

Goede reis en geniet van alles wat er op je afkomt.

Over die taxi, die is altijd best duur. Waarom neem je niet gewoon een shuttle bus vanaf the airport. Dat zal allemaal best goed geregeld zijn lijkt mij zo.

:surfer:

wauw..moedig hoor! Om de stap te wagen en zo te vechten ervoor!
Ik hoop echt dat alles meezit en geen tegenslagen meer!

Liefs barbara :sunny:

Mensen naar mijn hart! Ga ervoor!!!!
Neem een stap, de rest volgt vanzelf!!!
Succes, en houdt ons op de hoogte!!
Marina

Hallo forumleden

Het heeft even geduurd, maar daar ben ik weer en we (Jan en ik) hebben GEEN goed nieuws, hoewel we op dit moment heeeeel relaxed in Byron Bay vertoeven. .
Een dag na aankomst in Brisbane zijn we naar de DIMIA getogen. Hoewel de mensen zeer aardig waren en ons graag van dienst wilden zijn (of in ieder geval die indruk maakten) mochten ze ons niet adviseren. Wij dus op Internet in een lijst van MARA sollicitors gedoken en gekozen voor een Griekse emigratie-agent in Adelaidstreet. De volgende ochtend konden we terecht voor $220,00 per uur.

De man was ook zeer aardig, serieus en professioneel, maar helaas, wat wij in NL eigenlijk niet konden geloven, blijkt toch echt de waarheid te zijn. Er is GEEN ANDERE MANIER om aan een permanent recidency te te komen, dan via 1 van de drie categorien die jullie allemaal wel kennen. Familie, businees of werk.
Ook de retirement visa liggen toch echt buiten ons bereik, als we die al zouden willen want ook die visa zijn temporary, want we zijn te jong.
Het enige advies wat hij kon geven was om door te gaan op mijn kwalificaties als verpleegkundige.
Tja, dan moet ik terug naar NL en opnieuw naar de werkvloer want ik werk al meer dan 20 jaar in het hogere management van ziekenhuizen.

Dus......................onbegrijpelijk dat er echt niets anders is, maar het zij zo tenzij iemand van jullie nog een goed idee heeft.
Ik houd jullie op de hoogte van hoe het verder gaat met ons.

Annelies

Verschrikkelijk......ik weet niet meer te zeggen. Ik denk aan jullie.

Groetjes Miranda  :)

[quote author=Annelies link=topic=2281.msg39600#msg39600 date=1133934118]
Het heeft even geduurd, maar daar ben ik weer en we (Jan en ik) hebben GEEN goed nieuws,
De man was ook zeer aardig, serieus en professioneel, maar helaas, wat wij in NL eigenlijk niet konden geloven, blijkt toch echt de waarheid te zijn. Er is GEEN ANDERE MANIER om aan een permanent recidency te te komen, dan via 1 van de drie categorien die jullie allemaal wel kennen. Familie, businees of werk.
Ook de retirement visa liggen toch echt buiten ons bereik, als we die al zouden willen want ook die visa zijn temporary, want we zijn te jong.
Het enige advies wat hij kon geven was om door te gaan op mijn kwalificaties als verpleegkundige.
Tja, dan moet ik terug naar NL en opnieuw naar de werkvloer want ik werk al meer dan 20 jaar in het hogere management van ziekenhuizen.
Annelies
[/quote]

Hoi Annelies ! Maar het management nivo is toch minstens HBO- nivo en dan moet je toch nu al gemakkelijk aan een positief assessment komen ??  :?

Ingrid  :cool:

Back