Annelies en Thijs naar Australië

Helemaal gelijk @Thijsvr. Elke (capital) city heeft zijn eigen stijl en aantrekkingskracht kracht. En dat is juist fijn. Kom je een keer in een andere stad, is het ook echt anders. Adelaide met de Hills, Melbourne met de quirky straatjes, Sydney met de haven, Perth de oceaan en Swan river, Darwin met zijn tropen gevoel, Brissiee.... Huh daar ben ik nog niet geweest. En Canberra, ook weer anders zullen we maar zeggen :p

Oh shit, Tassie vergeten, maar ook nog niet geweest ;)
 
Nou @afterbang , dat wordt dan wel eens hoog tijd! :) Eind van dit jaar/begin volgens jaar komen er wat forumleden deze kant op, misschien een forum uitje plannen? Maar op een ander tijdstip zijn jullie ook van harte welkom hoor!

Ken alleen het vliegveld van Brissie. Dus technisch wel geweest. Maar niet echt zeg maar. We willen nog wel naar het noorden dit jaar. Keep you posted!
 
Tijd voor een update!
Wat. Een. Land.

We zijn dit weekend de bergen in geweest. De Australian Alps. Overnacht in een kleine cabin, 10 minuten van Bright af, niet aan een doorgaande weg, zonder directe buren en zonder bereik. Genoten van hoe prachtig het hier is en eindelijk die befaamde Australische sterrenhemel gezien en ook gehoord hoe stil de wereld echt kan zijn. Allemaal op 4 uur rijden van ons huis!

We zijn ook nog even de sneeuw in geweest. A first voor Annelies. Sneeuwpop gebouwd, heerlijk gegeten (en vreselijk overpaid ;) ). Naja ik kan er echt uren over praten, maar het was alles en veel, veel meer dan ik had verwacht. Het weekend was wel een bevestiging voor me dat ik toch wel altijd in of in ieder geval dicht bij de stad wil blijven wonen, maar dat we in de auto stappen en een weekend lang naar deze omgeving kunnen gaan zonder problemen is echt een beetje onwerkelijk.

I'll let the pictures do the talking now ;)
pJb0zqF.jpg


FNWJj3d.jpg


Li5vGpC.jpg


mnFoQuA.jpg


m0nDFPL.jpg


8VZBJuU.jpg


PcO685e.jpg


53a5qsW.jpg
 
OK, wellicht nog niet gelijk een volledige bush man...

2271378-3x2-940x627.jpg


Maar ik voel je ontdooien!

:D


(en on a serious note: gaaf hè, dat je binnen no time van stad naar bush kunt gana en omgekeerd)
Gave foto's hoor!
 
Ja echt fantastisch. Ze moesten wel lachen toen we voor sneeuwkettingen kwamen voor onze verlaagde Alfa tussen alle 4x4s. Dat ging niet passen ;) dat wisten we gelukkig zelf ook, maar officieel moet je ze hebben.
 
Ja echt fantastisch. Ze moesten wel lachen toen we voor sneeuwkettingen kwamen voor onze verlaagde Alfa tussen alle 4x4s. Dat ging niet passen ;) dat wisten we gelukkig zelf ook, maar officieel moet je ze hebben.
Ik zag vorige week nog sneeuwkettingen bij de Aldi liggen. Misschien dat die wel passen?
 
Ik zag vorige week nog sneeuwkettingen bij de Aldi liggen. Misschien dat die wel passen?

Neuh het probleem is dat het een verlaagde auto met grote velgen is. Je krijgt je handen er al niet echt tussen, dus sneeuwkettingen lopen tegen je spatbord aan, dat soort dingen ;)
 
Tijd voor een update!
Wat. Een. Land.

We zijn dit weekend de bergen in geweest. De Australian Alps. Overnacht in een kleine cabin, 10 minuten van Bright af, niet aan een doorgaande weg, zonder directe buren en zonder bereik. Genoten van hoe prachtig het hier is en eindelijk die befaamde Australische sterrenhemel gezien en ook gehoord hoe stil de wereld echt kan zijn. Allemaal op 4 uur rijden van ons huis!

We zijn ook nog even de sneeuw in geweest. A first voor Annelies. Sneeuwpop gebouwd, heerlijk gegeten (en vreselijk overpaid ;) ). Naja ik kan er echt uren over praten, maar het was alles en veel, veel meer dan ik had verwacht. Het weekend was wel een bevestiging voor me dat ik toch wel altijd in of in ieder geval dicht bij de stad wil blijven wonen, maar dat we in de auto stappen en een weekend lang naar deze omgeving kunnen gaan zonder problemen is echt een beetje onwerkelijk.

I'll let the pictures do the talking now ;)
pJb0zqF.jpg


FNWJj3d.jpg


Li5vGpC.jpg


mnFoQuA.jpg


m0nDFPL.jpg


8VZBJuU.jpg


PcO685e.jpg


53a5qsW.jpg
WoW prachtig Thijs!!!! De sterrenhemel daar is idd echt onwerkelijk mooi zo anders dan hier. Ik verheug me er enorm op om naar Sydney te gaan! Hartelijke groet
 
Bright! Gaaf man! in die regio ben ik geweest toen ik voor de eerste keer naar Australie met mijn ouders mee. Bright, Jyndabine. mt Hotham. Geweldige streek idd!!
 
We hebben onze eerste echte Australische vakantie geboekt (ipv een lang weekend). Deze tijd volgende maand gaan we een weekje naar Brisbane. Anders dan de tickets hebben we nog niets geboekt en we hebben eigenlijk geen idee wat we moeten doen.
Hebben jullie suggesties? Ik wil graag free diving proberen, maar mezelf kennende ben ik daar na een middag al weer op uitgekeken. We huren een auto, dus rijden is geen probleem.

Kom maar met die tips! ;)
 
Back
Top