Bart, Miranda en Boris hebben de stickers in de paspoorten!!!!!!!

Even een update-je.
Vandaag is de eerste verhuizer langs geweest, Voerman. Miranda had er een goed gevoel bij.
Volgende week vrijdag komt de 2e, De Gruijter.
Van 't Net heeft nog niets van zich laten horen.

De eerste Kliko zit al vol met rotzooi, met de 2e moeten we nog 2 weken doen :p
Marktplaats wordt ook lekker gebruikt, al wordt je van sommige bieders niet echt vrolijk :evil:

Volgende week maar eens even naar de VWA in Amsterdam voor KC.

Vandaag ook contact gehad met de makelaar;
Mevrouw is nog steeds ge-interesseerd, haar huis is zo goed als verkocht.
En ze wil, volgens haar makelaar, een "take it or leave it offer" doen.
Dat ligt behoorlijk onder onze vraagprijs en ze zou er dan ook nog op 10 Maart in willen!!!!
En dan ook  nog onder voorbehoud van financiering en bouwkundige keuring.
We krijgen het idee dat de "kopersmarkt" een beetje begint door te slaan, waarschijnlijk door de makelaar van mevrouw.

Want als we er 10 Maart uit zouden moeten zijn, dan moet de zooi wel meteen op de boot richting OZ.
En als de zooi richting OZ gaat, moeten wij dat ook.
En als wij in Maart richting OZ willen gaan, dan moeten we in Januari onze banen opzeggen.
En kan de verhuizer dan wel op tijd de zooi ophalen?
Van langzaam aan in een klap in "overdrive", het zal wel goedkomen, maar als het wat wordt, dan wordt het wel even rammen..........................

Bart

Hoi Bart,

Toen ons huis verkocht was vorig jaar, hadden wij 5 weken om alles te regelen, want
mevrouw wilde er na 5 weken in, dus....banen opgezegd, vliegtickets geregeld,
vervoerder (wij hadden De Haan) gebeld, ja hoor, na 3 weken kwamen ze de boel
ophalen, na eerst langs te zijn geweest voor een offerte, no worries! En 5 weken
na verkoop en 1 week na overdracht bij de notaris zaten we op het vliegveld. Ook wij
hebben ons huis beneden onze minimale vraagprijs verkocht. De afweging die wij
maakten was, wat doen we, als we naar Australië willen, dan moeten we het nu verkopen....
of onze kansen nemen en wachten. Let wel, ons huis stond al meer dan 1 jaar in de verkoop
en we hadden ons visum al 3/4 jaar van te voren gevalideerd. Dus...alles kan Bart!
Succes he.

groetjes Miranda

O ja, en wij hebben zo'n week of 4 op een tuinset gebivakkeerd en
luchtbed/slaapbank (die wij gelukkig konden lenen :) ) voordat
onze container kwam, een beetje kamperen in een huis. Dat huis
hadden wij na 3 1/2 week op een caravanpark 'gevonden'.

greetz miranda

Hoog tijd voor een update......

2 weken terug naar de VWA in Amsterdam geweest, daarna electronisch de import permit voor KC aangevraagd.
Die zat 2 dagen later al in de mailbox en is nog goedkoper dan de papieren ook :up:
KC gaat vliegen met met Malaysia, de vervoerder wordt VCK

Voerman gaat onze huisraad (27M3) voor 4550€ vervoeren naar Waikiki, alles wordt voor ons gedaan.

Vanmorgen hebben wij de koopakte ondertekend, dus er zit nu echt schot in.
We hebben nog wel even (weer) gezeur gehad over de prijs, omdat er uit de bouwkundige keuring een mankement aan het dak geconstateerd was.
Was begroot op €5.000, terwijl een serieuze bereking van ons op ongeveer €1.500 uitkwam.
Poot stijf gehouden en toch een akkoord gekregen :grin:

De verdere planning is zo'n beetje;
Woensdag 1 April stoppen met werken (en dat betekend dat ik nog een dag of 10 moet  :lol:)
Week van 6 April de verhuizers halen het huis leeg en KC gaat alvast vliegen richting Perth
Woensdag 15 April overdracht huis
Zondag 19 April een enkele reis PERTH!!!!!

Dan komen we net in de schoolvakantie aan en kan Boris de week erna al beginnen (als hij er dan al klaar voor is tenminste).

En de overburen gaan ook weer terug naar OZ.
Ze kunnen het hier niet helemaal meer vinden en de AU$ koersverandering van de laatste tijd is ook niet echt in hun voordeel.
Van de zomer komt hun dochter nog voor vakantie naar NL en daarna gaan ze weer naar OZ.
Terug naar het beloofde land (en hun kinderen en kleinkinderen :wink:)

Bart

Zo zie je maar weer, alles komt goed!

GEFELICITEERD!

Succes met je laatste 10 dagen................. :whistle: :whistle:

groetjes, Marie

Dat gaat ook oor jullie dan lekker snel. Geniet nog van de laatste weken in Nederland. Dat zal nog druk worden met allerlei feestjes en etentjes enzo!
Cheers,
Loek

n1648191262_147288_7429.jpg

:grin: :up:

Bart

'k moest effe denken, "viltstift" ?? Zag pas bij de tweede blik de tekst in kleine letters eronder ;-) ;-)

Dit is neem ik aan 'alleen' nog de financiering?

Gefeliciteerd met de verkoop. Het is goed te lezen, dat er toch nog huizen verkocht worden.
Geeft de burger weer wat moed en jullie wat rust in de komende drukke tijd.

groetjes  Johan

[quote author=perthpete link=topic=5657.msg132482#msg132482 date=1234912444]
'k moest effe denken, "viltstift" ?? Zag pas bij de tweede blik de tekst in kleine letters eronder ;-) ;-)

Dit is neem ik aan 'alleen' nog de financiering?
[/quote]
Inderdaad, maar daar verwachten we geen problemen mee, Mevrouw heeft zelf net haar eigen huis verkocht.
Ze is gisteren al langs geweest, met een jongedame die haar adviseerd over de kleueren etc............ (mag wat kosten :p)
Ze neemt lekker wat spulletjes over, scheelt mij weer een hoop schroefwerk en Marktplaats gedoe  :wink:

En inderdaad er wordt gelukkig nog wel verkocht, hopelijk zijn er straks meer forummers die dat kunnen beamen.
Ik moet wel zeggen dat er een behoorlijk stuk tussen vraag en verkoop prijs zit :cry:
Maar ja, we zijn er vanaf en kunnen nu verder :up:

Bart

Bij ons is de marge ook niet zo groot. Het huis staat sinds gisteren te koop, en nou maar duimen dat het visum er snel zal komen en het huis snel verkocht kan worden.

Je bent er tenminste vanaf, en scheelt weer een hele hoop stress.En je kan vooruit kijken en plannen.

In ieder geval  gefiliciteerd en veel succes.

axel

Ik zal weer eens even een update geven, want het begint nu op te schieten :grin:

Afgelopen weekend wat afscheidsavondjes gehad met maatjes en matinnetjes van andere fora en de broers en zussen.

Vandaag met KC voor zijn laatste check bij de dierenarts geweest en bij de VWA zijn papieren laten controleren.
Woensdag vliegt hij met Malaysia naar Perth.
En dan heeft tante Diny zijn dieetvoer er al afgeleverd :up:
Woensdagmiddag vieren we Boris zijn verjaardag (23-04) alvast, dan kunnen zijn grote kado's nog in de container.
Donderdag en vrijdag komen de verhuizers, als die de schuur in lopen zullen ze wel denken dat ze in het magazijn van Prenatal beland zijn :wink:
Het weekend gaan we naar Harlingen, naar de pa en ma van Miranda.
Dan kan alle familie uit die uithoek daar afscheid van ons komen nemen.
2e Paasdag bij mijn ouders en daar blijven we dan tot het vertrek.
De 15e is de overdracht van het huis.
En de 19e vliegen we, ook met Malaysia, naar Perth.

De eerste week logeren we in Waikiki bij een nicht van M. en ze heeft een zwembad in de tuin :up:
En ze heeft al een week vrij genomen om ons overal heen te kunnen brengen :up:
Vorige week heeft ze al een huurhuis voor ons bekeken, maar het was niet voor niets, dat er maar 2 foto's op het net stonden :|

En zoals het er nu voor staat heb ik al een baan. Het aanbod van de neef van M., van 2 jaar geleden, staat nog steeds :up:
Dat wordt dan straks dagelijks op en neer naar Malaga.

Bart

Veel plezier nog deze laatste tijd in Nederland
en een goede vlucht :flying:
en tijd in Perth gewenst.

groeten,
Jenny

Bart,
laten we elkaar dan een goeie vlucht wensen, jullie op 19 april en ik op 14 april.  :up:

Frank

[quote author=Alja link=topic=5657.msg136196#msg136196 date=1239042080]
Bart,
laten we elkaar dan een goeie vlucht wensen, jullie op 19 april en ik op 14 april.  :up:

Frank
[/quote]
Dat lijkt me een goed idee.
Jij ook een goede vlucht gewenst Frank :up:

Bart

Nou dat zijn dan echt de laatste loodjes. Fijn hoor. Ik wens jullie nog 2 kleine, maar mooie weken in nedrland en dan natuurlijk heel veel geluk down under!

Back