Ff een snelle update.
Ik ben veilig aangekomen in Darwin, na de lange reis door het rode hart. Mijn oude Yotota heeft geen valse kik gegeven, ff afkloppen op het zwarte plastic dashboard :grin:
Ik ben sinds 14 januari aan het werk bij Universal Engineering, waar mijn baan als site manager langzaam vorm begint te krijgen. Er is nog geen sitewerk, maar ik hou me bezig met het managen van het onderhoud aan las/hijs en ander materieel en ook wat kleine klussen aan boten die de aanvoer van goederen naar boorplatforms doen.
Ik heb een huisje gevonden in Durack (een wijk van Palmerston) Palmerston is een saaie slaapstad 20km buiten Darwin, maar het is wat goedkoper en rustig wonen.
Ik heb een jonge knaap in huis genomen om de kosten wat te drukken, maar hij geeft me meer zorgen dan het geld eigenlijk waard is. Hij vergeet de airco, het licht en de ventilatoren vaak uit te doen. En hij heeft ook al een paar keer de deur open gelaten.
En daar ben ik niet zo blij mee (dat snap je wel). Het is verder geen verkeerde knaap, maar het schijnt hier standaard te zijn dat die jonge ozzies meer uitgeven dan dat er binnenkomt. En ik word het een beetje zat om elke keer om de huur te zeuren.
Hebben jullie soortgelijke ervaringen? Ik heb tot nu toe vooral met andere foreigners samen gewoond, wat toch meer op 1 lijn lag.
Ik ben altijd vrij zuinig opgevoed (waar ik nog steeds trots op ben, zo hou je geld over voor echt leuke dingen) maar de gemiddelde ozzie heeft weinig benul van zuinig omgaan met energie.
Verder gaat alles goed, vanavond heb ik een speeddating in de Ducks Nuts (kroeg op Mitchel Street in Darwin), dus wie weet wat daar uit komt.
En ik heb ook de lokale Camera Club ontdekt, afgelopen woensdag hadden we een meeting met een fotocompetitie waar ik om te beginnen gelijk al de 2e plaats uit sleepte!
Dus langzaamaan begint mijn sociale leven zich te ontwikkelen...
Groeten, Bart