Bart's Lastavaza, or: from Adelaide to Darwin

Ramsey, pfff, die heeft ook maar 1 woord in z'n vocabulaire (dat is zoiets als een vestibule).

Sorry Bart, we dwalen af... maor, in ieder geval richting noorden ;-)

Bart is toch aan het reisen. :grin:
Hopend heeft hij regenbanden erop liggen want hier is vandaag 14cm regen gevallen en zo'n 2 uurtjes droog geweest.
Mooi, ik ga nog even mijn sneeuwpop afmaken want daar mot nog een neus op....

Ramsey is een zeer aparte, soms leuk om naar te kijken maar hij is niet altijd fair wat hem minder maakt.
Zakelijk is hij een topguy die weet hoe je geld maakt ...veel geld.
Dat van ''gefaalde'' voetballer tot ie een kans kreeg om kok te zijn op een cruiseship.... tot wat hij nu is, he got my respect

Not bad at all.....

The big F word :smile:

Jack :evil:

Heeee!!!!

Niet mijn topic misbruiken voor jullie onzin :) !!!

Ik heb zelf een hekel aan het F-word, en heb er een soort minimissie van gemaakt om ozzies in te laten zien dat het weinig toevoegt; dat ze er alleen dommer door lijken.

Here's your f*cking beer mate! 
(en dan zeg ik weer): F*cking beer, which kind is that?

Ik schrijf dit overigens vanuit Alice Springs, waar het poejerdroog is.
Mijn ouwe toyota doorstaat alles prima, en de airco krijgt het flink voor zijn kiezen.
In Darwin zal ik waarschijnlijk wel wat nieuwe bandjes moeten laten leggen, want voor kunnen ze geen tropische wolkbreuk meer aan....

Groetjes, Bart

Oud en nieuw in Alice Springs...... :up:
De allerbeste wensen voor 2008 en maak er wat van daar in Darwin !!!

Groetjes Jolanda  :up:

He Bart,

Als je meer naar het Noorden gaat kom je actieve floodways tegen.
Ben benieuwd, wat je allemaal beleefd onderweg en ziet aan wildlife :up:

Have a lot of fun and take care with your fucking car....

En wij maar denken dat we jou met wat entertaining (nou ja..., gebral) konden verblijen! Poe! ;-)

Het allerbeste voor 2008 en succes met je minimissie (geef je weinig kans, maar wie weet!).

Cheers,

Ireen

[quote author=Eerainuh link=topic=3932.msg106325#msg106325 date=1199134192]
(geef je weinig kans, maar wie weet!).Cheers,
Ireen[/quote]

Dat komt door die fucking car :smile:

Nou, als 'ie aankomt in Darwin, heeft 'ie ut toch nog mooi gedaan, effing car of nie!

Maar serieus, ondanks dat ik omringd word door redelijk welgemanierde mensen; de 'fucks' vliegen je om de oren. Het is zo vaak niet meer dan een stopwoord. Ikzelf probeer me in te houden, en ga liever voor 'bloody' ofzo, en gelukkig luister ik selectief en probeer ik lelijke woorden niet te onthouden. (Ha, met dat laatste heb ik trouwens geen probleem. Waar had ik het ook al weer over??).

Ben benieuwd Bart, heb je al een structuur voor je minimissie ontworpen?

Lees net je verhaal Bart, helemaal toppie!

Ik twijfel er geen moment aan dat jij precies doet wat goed voor je is.
That's the way to go. Heel herkenbaar allemaal!

Gewoon je boeltje weer pakken en het geluk achterna, maar met wat gezonde verstandige planning hier en daar......

Hoop snel te horen hoe het in Darwin is.

Henriette

Ff een snelle update.

Ik ben veilig aangekomen in Darwin, na de lange reis door het rode hart. Mijn oude Yotota heeft geen valse kik gegeven, ff afkloppen op het zwarte plastic dashboard  :grin:

Ik ben sinds 14 januari aan het werk bij Universal Engineering, waar mijn baan als site manager langzaam vorm begint te krijgen. Er is nog geen sitewerk, maar ik hou me bezig met het managen van het onderhoud aan las/hijs en ander materieel en ook wat kleine klussen aan boten die de aanvoer van goederen naar boorplatforms doen.
Ik heb een huisje gevonden in Durack (een wijk van Palmerston) Palmerston is een saaie slaapstad 20km buiten Darwin, maar het is wat goedkoper en rustig wonen.

Ik heb een jonge knaap in huis genomen om de kosten wat te drukken, maar hij geeft me meer zorgen dan het geld eigenlijk waard is. Hij vergeet de airco, het licht en de ventilatoren vaak uit te doen. En hij heeft ook al een paar keer de deur open gelaten.
En daar ben ik niet zo blij mee (dat snap je wel). Het is verder geen verkeerde knaap, maar het schijnt hier standaard te zijn dat die jonge ozzies meer uitgeven dan dat er binnenkomt. En ik word het een beetje zat om elke keer om de huur te zeuren.

Hebben jullie soortgelijke ervaringen? Ik heb tot nu toe vooral met andere foreigners samen gewoond, wat toch meer op 1 lijn lag.
Ik ben altijd vrij zuinig opgevoed (waar ik nog steeds trots op ben, zo hou je geld over voor echt leuke dingen) maar de gemiddelde ozzie heeft weinig benul van zuinig omgaan met energie.

Verder gaat alles goed, vanavond heb ik een speeddating in de Ducks Nuts (kroeg op Mitchel Street in Darwin), dus wie weet wat daar uit komt.
En ik heb ook de lokale Camera Club ontdekt, afgelopen woensdag hadden we een meeting met een fotocompetitie waar ik om te beginnen gelijk al de 2e plaats uit sleepte!

Dus langzaamaan begint mijn sociale leven zich te ontwikkelen...

Groeten, Bart

Hee, dat klinkt goed, Bart! Hartstikke fijn voor je :) Jammer van die huurder, het moet niet te gek worden, je zit er niet om je te ergeren.

En de Camera Club, ook zo leuk! Nou, ik ben blij voor je. Succes vanavond, ik ben benieuwd!!

Ireen

Hoi Bart

Goed te horen dat je je draai gevonden hebt in Darwin.
En gelijk een prijs in de wacht slepen ,niet slecht :up:

Succes vanavond en wie weet heb je een nieuwe housemate :smile:

Ja, herkenbaar van die huurder. Het gaat allemaal wat gemakzuchtiger he? Zal daar in het hete Darwin wel helemaal zo zijn.....veels te warm om je druk te maken toch?

Ha, over dat speeddaten wil ik wel eens horen. Mijn huisgenoot loopt me de hele tijd in die richting te duwen, maar ik loop niet zo hard die kant op. Eens horen hoe het een nuchtige Nederlander daarin vergaat...!

Nou, wordt vervolgd toch?

Henriette

Ja....daar ben ik ook wel benieuwd naar.  :smile:

Je begint je nieuwe leventje goed daar en bent nogal wat van plan.  :evil:

Mariette

Als ze niet willen betalen dan bel je maar even enne hoe is het met je grasmaaier.
Als je 2de grasmaaier van Bunnings alweer in tweeen is na 2 meter maaien dan kom je de mijne maar ophalen voor je 6m2 veldje.

Hoe zit dat nu met die speeddating in de NT, nog een lekker mokkeltje gevonden :up:

Well , have fun , talking ya shortly.

Cheers,

Speed daten was fun!

Er waren 20 dames en 20 heren (meisjes en jongens) waarvan de meesten in een opperbeste stemming waren.
Natuurlijk was het heel vluchtig, want 3 minuten is niks om iemand enigszins te leren kennen.

Maar er waren leuke spelletjes, we kregen allemaal een tasje met kadootjes van de adultshop, een drankje van de zaak, wat lekkere hapjes; kortom ik heb me prima geamuseerd.
En ik heb ook het telefoonnummer van 2 dames, hoewel de ene alleen met me uit wil als ik mijn "pratende K*T" afscheer. :roll:
Met de andere heb ik afgesproken om een tango introductieles te gaan doen, hoewel ik in een kort jolig dansje al doorkreeg dat ze gewend is om te leiden... :wink:
Ik geloof sterk in de onafhankelijkheid van de moderne vrouw, behalve op de dansvloer...

Over die grasmaaier: Koop dus nooit een GMC duwmaaier, want die zijn shit (dit is wel hak op de tak...) Ik heb iets meer geld uitgelegd en mezelf een Mc Culloch aangeschaft. (Bij bunnings in Darwin) Europese kwaliteit, dat merk je toch wel...

Darwin heeft meer te bieden dan je op het eerste gezicht zou verwachten.

En over die huurder: Henriette, je gaat me toch niet vertellen dat ik me niet druk moet maken over het feit dat hij de deur open laat staan? Ik heb hier een hoop leuke spulletjes staan (bijvoorbeeld mijn laptop met 5 jaar historie) , antieke meubels, gereedschap enz.
Ik denk dat onze wegen moeten gaan scheiden. Want ik zie er helaas geen progressie in.

Bart

Hee Mr. Bartman!
Leuk te horen hoe het met je gaat in Darwin. Helaas hebben we geen kans gehad om een biertje met je te drinken afgelopen weekend, maar hopelijk komt dat een andere keer het er wel van. We hadden het nu te druk met de trouwerij die was uitgestreken over 2 dagen en een dagje Litchfield NP, om ook nog een graantje mee te kunnen pikken van het NT schoon. Heel veel succes met insettelen en de dames en de huurder en de fotografie en de zon (bloody hell!) etc,
Annemiek

[quote author=amoz link=topic=3932.msg110557#msg110557 date=1202516076]
en de zon (bloody hell!) etc,
Annemiek[/quote]

Wat is er mis met de zon hier, Annemiek :grin:

Dat klopt,

Mijn vader zei altijd: de zon steekt. Maar hij is nog nooit in Darwin geweest...

Ik wacht ook met smart op het droge seizoen, en hoop dat de zon dan iets vriendelijker is.
Ik ben vooralsnog best blij dat ik vooral binnen mag werken, want buiten is het niet lang vol te houden.
Moest vorige week op een schip zijn, en was binnen een paar uur al gedehydreerd (slechte vertaling van dehydrated)

Ik snap heel goed dat er mensen zijn die in het natte seizoen het zuiden opzoeken, en pas terugkomen wanneer de droge tijd is gekomen.

Bart

Back