Bart's Lastavaza, or: from Adelaide to Darwin

[quote author=AJ link=topic=3932.msg51194#msg51194 date=1141937511]
Het lijkt me toch wel een heerlijk gevoel geven dat ze daar zoveel voor je over hebben. En het moet ook wel een heel goede baan zijn, lijkt me. Klinkt allemaal goed in ieder geval.

:up:
[/quote]

Ik heb ondertussen nog wat research op "the net" gedaan naar Invetech.

Er zijn een hoop publicaties te vinden, en het lijkt er sterk op dat Invetech marktleider is op het gebied van innovatieve ontwikkelingen. Maar in dezelfde publicaties wordt geklaagd dat Australië heel weinig uitgeeft aan innovatie, en dat het "kleine Invetech" daardoor mijlenver voorligt op de rest. Er wordt sterk gehamerd op meer aandacht voor innovatie in Oz (waar heb ik dat eerder gehoord, J.P.??)

De persoon die ik te spreken krijg op Heathrow schijnt "a distinguished gentleman" te zijn, die al een aantal artikelen heeft gepubliceerd, met name over "in vitro diagnostiek".

Enfin, het belooft nogal wat. Maar ik hou jullie op de hoogte.

Bart

Wellicht een overbodige tip: Zorg dat je al die artikelen gelezen hebt!! Niet dat ik bang ben dat jullie zonder gespreksstof komen te zitten, maar toch. Wat een kans om een goeie indruk te maken! Give 'em -uhh- van katoen!

Hoi Bart,

Ook ik wens je heel veel succes in Londen de 30ste.  :up:

Ik weet niet of je Heathrow goed kent, maar als je met KLM vliegt dan kom je aan op Terminal 4.  Als je interview plaatsvindt bij Terminals 1/2 of 3 kan je de Heathrow Express gratis nemen van 4 naar de andere terminals.

Groetjes,
Susan

Bedankt voor de tip Susan, maar mijn gespreks partner heeft het duurste hotel uitgezocht.

Het Radisson Edwardian Heathrow Hotel, met 5 sterren. Zou vlak bij de luchthaven moeten staan.

Ik denk dat ik gewoon de taxi neem vanaf terminal 4? Ik vlieg met British Airways vanaf Schiphol.

Ik zal jullie laten weten hoe ik het interview vond, en hoe dan verder.

Groetjes, Bart

[quote author=henriette link=topic=3932.msg52894#msg52894 date=1143109286]
Dat hotel heeft voor die prijs echt wel een busje hoor! Heel veel succes!  :up:
[/quote]

Je bedoelt zo'n Toyota Busje waarmee ze de backpackers van de luchthaven naar het hostell brengen  :-D
Vast wel ja :up: Maar bedankt voor de tip!

Hi Bartman!

Good on ya mate! Alvast veel succes met je interview.  :up:

Even ter info... Yep dat hotel is "vlakbij" het vliegveld, maar geloof maar niet dat het loopafstand is. Ik heb het genoegen gehad enige weken in dat hotel te mogen "wonen", maar nam toch echt wel een taxi vanaf de terminal. Weet je, het is maar een paar kilometer, maar zoals Susan al zei, je komt aan op Terminal 4 en dan is het toch nog een stukje verder dan Terminal 1 of 2.

Moet je 's ochtends of 's middags voor je gesprek?

Groetjes,
Lela

Ik vlieg in alle vroegte, vertrek om ff over 7 en kom ook ff over 7 aan.

Ik vlieg weer weg in de avond, dus ik heb nog een halve dag de tijd om Londen aan te doen. Kan natuurlijk Londen in mineur  :cry: of majeurstemming  :) worden
Ik hoop maar dat ze je in Heathrow in de taxi wel meenemen voor zo'n kort ritje.

Zover ik begrepen had is in Amsterdam de standaard reactie: ga maar lekker lopen dan! Stelletje K*ttekoppen van taxichauffeurs!  :x

Hoi Bart,

Ja ze moeten je wel nemen, maar kijk uit dat je ze duidelijk op papier laat zien waar je naartoe moet. 

Ik ga gemiddeld 1 keer per maand naar Heathrow en logeer vlakbij het vliegveld. De taxichauffeurs zijn nooit blij  :-( om mij te treffen, ze willen natuurlijk veel liever een lange rit naar het centrum van Londen maken.

De eerste keer dat ik daar ging heeft de chauffeur als 'straf' mij bij de verkeerde hotel afgezet.  Een andere keer probeerde een andere hetzelfde te doen, maar gelukkig wist ik dat hij 'verkeerd' was.

Succes!

Groetjes,
Susan

[quote author=Bartman link=topic=3932.msg51191#msg51191 date=1141935975]
De directeur van het bedrijf wil me spreken op Heathrow, en wel op 30 maart!
[/quote]

Hey man, succes gewenst.
Vertel die Ozzies maar eens hoe het moet, komt goed.

:up:

Net terug uit Heathrow, ff de laatste update:

Nou dat Radisson is een mooi tentje  :up: overal marmer, duur hout en lakeiën. De toiletten zagen er luxer uit dan de bruidssuite bij Gerrit en Arie :-D.

Gelukkig was mijn gesprekspartner behoorlijk down to earth. Het bleek een aimabele man te zijn, die zeer geinteresseerde en diepgaande vragen stelde. (Ik zat daar trouwens tip top in mijn driedelig pak, met vakkundig geknoopte wurgdas, terwijl hij al casual voor het weekend was :-D) In principe wilde hij weten hoe breed mijn ontwikkeling ondertussen was geworden, en waar mijn sterke punten lagen. Ik heb 'm (denk ik) aardig weten te overtuigen met het verhaal over het beademingsapparaat wat we nu in ontwikkeling hebben. Ik had gelukkig wat plaatjes meegenomen, wat altijd gemakkelijker praat.

Overigens kwam ik wel mooi te laat aan, met dank aan British Airways. Ik zou oorspronkelijk 3 kwartier speling hebben, maar door allerlei tegenslagen kwam ik een uurtje later op de luchthaven als oorspronkelijk gepland. Uiteindelijk begonnen we dus met een achterstand van een kwartiertje; ik had gelukkig zijn telefoonnummer zodat ik 'm vooraf kon waarschuwen. Dat ritje met de taxi naar het hotel kostte me trouwens nog 15 pond, op het kaartje leek het hotel vlakbij terminal 4 te liggen....

Maar goed, hij gaf aan het einde aan dat mijn werkervaring zijns inziens goed aansluit bij wat zij vragen.
Aansluitend heb ik nog wat vragen gesteld, waaronder de vraag waarom ze zo moeilijk iemand voor deze job konden vinden (ik blijk de enig overgebleven kandidaat te zijn). Hij legde uit dat, omdat ze engineering consultancy doen, heel kieskeurig zijn op hun medewerkers.

Hoe nu verder?: hij kon nog geen uitspraken doen (hoewel hij wel aangaf dat het wat hem betreft goed zat), want hij moest eerst opnieuw met HRM overleggen. Wellicht volgt er dan nog (nog één?? :-( ) een gesprek met het hoofd van de ontwikkelafdeling (een dame). Afijn, ze nemen nog steeds hun tijd en gaan niet over een paar nachten ijs.

Op de terugreis had het vliegtuig van BA trouwens weer een uur vertraging, maar dat terzijde.

Hey Bartman, gefeliciteerd - en - we verwachten natuurlijk nog een foto van jou in je apepakkie :lol:

BA is een stuk punctueler op lange vluchten, naar Beijing landden we vrijwel op de minuut...

Lullig dat je nu weer in the waiting room moet, maar aan de andere kant... je wordt niet even achteloos 'er bij geharkt'.

Hey Bart, het klinkt positief allemaal  :up:, ik hoop dat je niet te lang hoeft te wachten voor de uitslag.

Back