Bart's Lastavaza, or: from Adelaide to Darwin

Nou, Deborah en ik zijn er samen toch uit gekomen.

Vandaag belde ze (een dag later maar dat had ze nog netjes aangekondigd; de HRM-ster van Invetech had op woensdag haar vaste vrije dag  :?)

Maar goed, Deborah heeft een aanbod losgepeuterd. Een contract van 12 maanden met een 457 visum. Eerst was het een 6-maands contract, maar ze zagen zelf ook wel in dat er niemand de oceaan over vliegt voor 6 maanden werk.

Ik heb toen duidelijk mijn kaarten op tafel gelegd. Het feit dat mijn STNI, dat waarschijnlijk doorkomt in Oktober, mij verplicht om naar SA te verhuizen. Het feit dat ik met dit aanbod niets te winnen heb. Het feit dat Invetech zo alle kaarten in handen zou hebben, en kijkende naar de manier waarmee ze met mij zijn omgesprongen, geeft dat weinig vertrouwen voor de toekomst, en kunnen ze mij in principe alles laten doen.

Deborah zag zelf in dat het voor mij geen aanlokkelijk aanbod was.

Aansluitend bood ze aan om mijn gegevens door te sluizen naar het kantoor van IPA in Adelaide, om daar wellicht een rol voor me te kunnen spelen wanneer ik aankom. Vond ik toch erg sportief van haar.

De onzekerheid is nu weg, de teerlingh is geworpen!
Ik ga op eigen kracht met een permanent visum naar SA :nana:

Ondertussen toch een hoop geleerd over het reilen en zeilen in Oz.
Gek eigenlijk, want toen ik in 96 daar was, vond ik de arbeidsmoraal vrij vergelijkbaar met NL.
De mensen waar ik mee te maken had, kwamen hun afspraken meestal netjes na.

Ik hou jullie verder op de hoogte!

Bart

Lekker gevoel als je weet hoe of wat.
En vooral als je dat uiteindelijk zelf hebt bepaald.
En nog mooier dat jij de route bepaald en zij toch meedenkt, wat daar verder ook uit mag gaan komen.
Heel veel suc6 met alles en hopenlijk gaat alles voorspoedig nu

Mariette

Na een lange radiostilte vond ik het weer eens tijd om dit topic een schop naar boven te geven.

Ondertussen ben ik 3 weken in Zuid Australie geweest om de zaken te gaan verkennen, en nog belangrijker:

Mijn huis is verkocht!!

Per 1 november zal het al passeren, ik ga daarna zo lang in een vakantiehuisje zitten tussen de Polen :lol:

De reis naar Oz heeft me weer met beide benen op de grond gezet, ik besef dat het grootste struikelblok toch wel "het thuisvoelen in Oz" gaat worden. Dat werk komt wel goed, huisvesting is ook geen probleem, maar het gevoel....
Om dat gevoel wat te bespoedigen, is het denk ik het beste om je in het arbeidsproces te dompelen. Je sociale kringetje wordt dan vanzelf groter.

Ik kreeg trouwens nog een baan aangeboden als "builder", toen ik een paar dagen op een aboriginal dorp (Iga Warta voor de kenners) verbleef. Er waren verderop 2 Ozzies bezig met een huis te verbouwen voor een Aboriginal-DJ uit Port Augusta. We raakten aan de praat over van alles en nog wat. Op de laatste avond vroeg hij me hoeveel ik in Oz dacht te gaan verdienen. Toen zei hij dat ie wellicht wel een baan voor me had. Niet direct mijn stiel, maar ik denk dat ik het wel heel leuk vind om een tijdje uit de stress te zijn die product-ontwikkeling met zich meebrengt.

Maar goed, gisteren nog kontakt gehad met mijn jongere broer. Hij vroeg of ik peetvader wilde zijn van zijn 2e kindje, en dat kon ik natuurlijk niet laten gaan. Het wordt eind Februari geboren, dus tot dan ben ik zeker nog in NL.
Verder wacht ik natuurlijk nog op het doorkomen van mijn visum. Ik heb het 5 mei ingestuurd, dus ik wacht met kloppend hart...

Groetjes, Bart

Hey Bart, gaat allemaal goed komen met you. Dat gevoel wat je beschrijft zullen waarschijnlijk wel veel mensen herkennen. Maar als je daar eenmaal bent zal het een kwestie van tijd zijn om dat gevoel kwijt te raken, denk ik dan maar.

Ze zijn trouwens lekker op stoom in Adelaide dus dat visum zal wel pronto komen.

:up:

[quote author=kallie link=topic=3932.msg72234#msg72234 date=1159568864]
Lekker op stoom???????????
[/quote]

Hey hey, niet mijn topic misbruiken om je frustraties te spuien!!! :evil:

Hoi Bartman,

Let wel op dat gevoel van thuisvoelen, lijkt me wel heel belangrijk om dat niet te onderschatten. Wijzelf hebben ons vanaf dag 1 (of eigenlijk al vanaf de voorgaande vakanties) helemaal thuisgevoeld hier, en daar prijzen we ons gelukkig mee hoor! Maar als het in het begin niet helemaal lekker voelt, moet je dat niet bagatelliseren denk ik.

En dan nog even wat lichters: Doordat je aangaf dat je een foto wilde maken, deed me er aan denken dat ik de laatste keer bij Marina een fotootje zag (ik hoop dat ik me niet vergis en het inderdaad de jouwe was ;-) die jij van ze gemaakt had (met de kids in de auto, en dan in zwart-wit dacht ik).
Ben jij een (hobby-) fotograaf? Heb je je fotos ook op internet of zo staan?

Perthpete

Zal ik ook nog ff een euforische duit in het zakje doen....

Ik werd vanochtend door George Lombard's assistente gebeld dat ze mij mocht feliciteren met het behalen van het visum!

[size=15pt]YES YES YES[/size]

Ik ben gelijk begonnen met het zoeken van een goedkope vlucht naar Berlijn, het ziet er uit dat vanuit Maastricht de beste optie is.

Er valt direct een gigantische druk van je schouders, alles komt toch nog goed. Ik heb de afgelopen weken me voortdurend afgevraagd of er iets mis was gegaan, of alles wel was aangekomen, en of....

George heeft er ook voor gezorgd, dat ik op het laatste moment een 136 ipv een 137 visum heb gekregen, omdat mijn beroep nu op de MODL lijst staat.
Hierdoor zijn de eerdere beperkingen weggehaald. Ik hoef dus geen 2 jaar in South Australia te blijven.

Maar goed:

[size=15pt]Australia, here I come!![/size]

31 januari stop ik met werken, 5 maart stap ik in het vliegtuig!

Bart

He Bart, man, :-D

Gefeliciteerd, je hebt er wel heel veel voor moeten doen, maar je kunt nu wel gaan en staan waar jij wilt, enne maak je maar geen zorgen over wel of niet thuisvoelen.
Dat is een net als nesteldrang bij een zwangerschap of geen kiespijn meer hebben als je al bij de tandarts zit.
Net voor je je visum krijgt heb je een beetje last van angstzweet! That's it.
En Oz is groot genoeg, er is ergens wel een plaatsje waar jij je thuis zult voelen als het al niet al overal is.

Mariette

Goed gedaan Bart. Heb je uiteindelijk aardig snel geregeld volgens mij of niet?

Nogmaal van harte en ik hoop je snel achterna te reizen.

Gr Frank

Hee Bart,

Hartstikke gefeliciteerd !!!!!!!!!
Wat goed dat je nu ook een 136 hebt, vrijheid blijheid, toch!!

See you in SA....

Groetjes
Ineke

YES YES YES YES!!!!!  :up: :up: :up: :up:

Gefeliciteerd Bart!!!!

En een welverdiend visum komt jouw kant op!!!

Groetjes,
Lela

:-D :-D :-D :-D :-D

[quote author=Bartman link=topic=3932.msg76155#msg76155 date=1164885834]
Ik werd vanochtend door George Lombard's assistente gebeld dat ze mij mocht feliciteren met het behalen van het visum!
[/quote]

Proficiat, Bart!

Wat een lekker opgelucht gevoel geeft dat, hè?

Join the club en veel geluk in Oz.

:surfer:

YIEEEEEEEEEHAAAAAAAAAAA!!! Dat moet toch een FABO FEELING geven?? ... Jee, Gefeliciteerd, man!! Heb je nu ook zo'n gevoel van: jeukt me nix, over 4 maanden ben ik toch weg??  :)

good on ya, mate!

gr. John en Cat

Iedereen bedankt voor de geweldige reacties!

Inderdaad geeft het een goed gevoel, om over een bepaalde tijd weg te zijn. Op het werk blijft het heel druk, maar het is van nu af aan maar 7 weken meer! Ik hoop mijn zaakjes een beetje fatsoenlijk achter te kunnen laten, maar ze zijn vrij laat begonnen om een vervanger te zoeken.

Als er iemand interesse heeft: Bij Draeger in Best zoeken ze dus nog een Senior Mechanical Engineer op de R&D afdeling  :-D

Nu nog ff een goeje containertransporteur zoeken (voor weinig), de tickets zijn al besteld.

Wat ik overigens wel raar vond: ik moet voor 28 maart zorgen dat ik Oz binnen ben. Nu is dat geen probleem, maar ik dacht dat je normaal wat meer tijd had. Of zitten ze zo hard om Ingenieurs te springen?  :lol:

Veel plezier en succes,

Bart

Back