[quote author=sterik link=topic=1966.msg20027#msg20027 date=1120658399]
ff terug komend op jullie verhaal; wat apart dat je ergens naar emigreerd terwijl je er nog nooit bent geweest?
Errug gedurft.
[/quote]
Phoe altijd een moeilijke vraag/ opmerking. Die vaak wordt gesteld. Helaas kan ik nooit de mensen overtuigen dat het ons een goed idee lijkt. Maar goed. Here goes nothing:
Nog nooit geweest maar het is zeker geen vreemd land voor ons. Zoals ik al eerder heb vermeld. Ik heb 2 ooms die daar jaren gewoond hebben. Mijn vaders kant van de familie wilde ook altijd al emigreren maar durfde het nooit aan. Moeders kant van mijn familie is geboren uit Hollandse kolonisten. Dus wat dat betreft zit het in mijn bloed, mijn genen om emigrant te zijn :lol: :roll: Ik wil dan ook van af Jong af aan naar oz verhuizen. Op die manier heb ik dan ook heel veel info tot mijn genomen dus het is zeker geen onbekend land voor me
Zoals je in ons verhaal terug kan lezen zijn er 3 hoofd redenen om te gaan zonder lange vakantie of whatever.
1-- Als je daar op vakantie bent heb je het waarschijnlijk heel erg naar je zin. (zoals 95% van de mensen die daar heen gaan) en dan komt de teleurstellenden gedachten dat je weer terug moet. Kan je beter gelijk met een permanent resident visum daar op vakantie gaan. Dus 95% kans dat je het daar naar je zin gaat hebben het mooie is dan dat je niet meer terug hoeft
2-- Ik ben helaas geen balletje die een rijke pappie of mammie heeft. Helaas ook geen afgestudeerden HBO-er die zwemt in het geld. Dus ik heb echt geen geld om 1 maal per jaar 8 weken Australië te pakken. Mijn baas trekt al wit weg als ik 3 weken vakantie wilt op nemen voor een vakantie naar Spanje. Ik vind het gewoon zonde geld om eerst 5000eurie uit te geven voor een vakantie naar een land waar van je weet dat je daar al naar toe wilt emigreren. Beter om die 5000 gelijk al in het helen emigratie plan te steken.
3—Wij zijn laat bloeiers en hebben dus vrij weinig opgebouwd in de 27jaar dat we opgegroeit zijn hier in NL, Geen koop huis, kinderen, pracht baan of verzin er nog maar een paar. We hebben dus niks te verliezen. Als we daar zijn en vinden het toch niks aan dan komen we gewoon weer terug ben dan wel een bak vol levens ervaring en een heel mooi avonduur rijker. Enigste nadeel is dat we dan een smak geld kwijt zijn... Maar ach wat is de 15.000eurie nou op een mensen leven .... Dus ”who gives a fuck”…WE GAAN…. Lekker op avonduur we zien wel waar het schip strand. Zoals als ik het zie is de kans zeker veel en veel groter dat we daar blijven dan dat we ooit terug willen.
Verder is dit hele verhaal mijn mening. Ik vind het perfect gaan zo. Hopelijk einde van het jaar mijn visum. Vertrek dan naar Australië als een broekie van 27. Perfect man!!
heb dan nog heel mijn leven voor me. Kan nog van alles doen, Studie, werk, eigen bedrijfje. We zien wel ben nog nergens te oud voor :evil:
En het is weer zo’n lang verhaal geworden……What the hell is wrong with me….. :lol: :-D