Bear vertrekt naar Adelaide 22 October 2006

Status
Not open for further replies.
Zo hehe dat is gebeurd medicals gaan morgen aangetekend richting Sydney! vorige week maandag ben ik in het Bronovo ziekenhuis geweest voor het bloedprikken en long foto's. Vandaag naar doctor Feenstra geweest voor het onderzoek. Moesten zelf de long foto's mee nemen en een potje om in te piesen. Nadat de doctor de resultaten had bekenen van de foto's, pis en bloed. Is hij ons gaan keuren: Oog test, hier en daar een klopje, bloed druk meten, hier en daar luisteren met de stethoscoop even in ademen/ uit ademen slikken, etc... Half uur later stonden mijn vrouw en ik weer op straat en 150euro lichter :| :? De doc was gelukig erg positief. Hij fluisterde al toe dat het allemaal wel goed zat dus perfect :up: :up: Nu hopen dat de assistent alles goed opstuurt en dat alles goed aankomt.
En weer een stap verder............ :up:
gr. Barry
 
Hey Barry & Vanessa,
Hoeveel zijn jullie nu al met al kwijt aan alle zaken die jullie nu hebben moeten regelen, aan vertalen, papieren rompslomp etc.
Gewoon benieuwd!  :wink:
 
Jeetje Sterik daar vraagje me wat... Ik wil het niet weten..... maar stiekem vraag ik me het zelfde elke dag af dus nou is een goed moment gekomen om alles op een rij te zetten......
Agent --------------------------------------------€3.600 (hoeft niet..maar uit eindelijk voor ons goed uit gepakt wegens problemen met werkervaring)
medicals----------------------------------------- €  300
IELTS----------------------------------------------€  340
vertaal en certicficering van 30doc----------€1.200
TRA aanvraag -----------------------------------€  180
visum aanvraag---------------------------------€1.000    klopt dat ????? wat kosten dat skilled visa..... AUD1700 dacht ik?
                                                                             +
-----------------------------------------------------------------------------
                                                    Totaal:    €6620
+
[sub]Extra kosten alleen voor de mensen die 
even ongelukig zijn als ons :cry: :roll:[/sub]


8 maal engelsen cursus van 32uur--------- €2.720
seccond instalment AUD24zoveel -----------€1.500  (Mijn schatje heeft wegens dislectie en zenuwen niet de IELTS gehaalt)
---------------------------------------------------------------------------------
                                       Totaal +pech :wink:€10.870  :x :x :-( :cry:  dankje Sterik..................... :up:


Te verwachten :
                            €12.000 mee nemen voor 6 maanden overleven 2 persoons... [sub]Nog 10 maanden om dit bij elkaar te krijgen :wall: [/sub]
                            € 1.400  Tickets
 
 
Hoi Bear,

mijn lijstje komt aardig overeen, met nog wat extra's (peanuts)
- visum 1140
- skill assessment  270
- IELTS    170
- medical  150
- vertalingen 400
- certificeren 30
- legaliseren diploma 35
- NIRIA verklaring 25
- VOG 75
- geb bewijs 15
- paspoort 40
- koerier (2*) 120

totaal 2600 dure euries......... :evil:


Vertalen en certificeren is denk ik voor iedereen anders, ik heb heel veel zelf vertaald en de bedrijven en mijn school gevraagd dit op origineel briefpapier uit te printen. Dat scheelt heeeeel veeeel euries.

Uiteindelijk heb ik 4 documenten officieel beedigd moeten laten vertalen, kosten 400 euro. 6 documenten certificeren 30 euro.

Gr. Sab
 
Hoi Sabien
Klopt wel redelijk als je bij ons de kosten van de agent :wall: er af haald dan komen we bijna op het zelfde uit.  :up:
Maar ik heb geen spijt hoor. Als ik alles nog een keer moet doen dan zal ik weer een agent in huren. Alles is over 3 jaar uit gesmeerd dus dan valt het wel weer mee.. Al hoewel het veel geld blijft natuurlijk...
groetjes 
 
Hi Barry.

Even   :congrats:  met je verjaardag,
en dat je nog vele dagen ingezondheid mag
door brengen in Ozzieland.

:beach: :surfer: :fishing: :tent: :drinking:

Gr Ineke
 
Hoi Ineke

Dankje :up: toch nog iemand die er aan denkt :cry: .....  :-D :wink:

gr. Barry
 
[quote author=Sabien link=topic=1966.msg26516#msg26516 date=1125747977]
- VOG 75

Vertalen en certificeren is denk ik voor iedereen anders, ik heb heel veel zelf vertaald en de bedrijven en mijn school gevraagd dit op origineel briefpapier uit te printen. Dat scheelt heeeeel veeeel euries.

Uiteindelijk heb ik 4 documenten officieel beedigd moeten laten vertalen, kosten 400 euro. 6 documenten certificeren 30 euro.
[/quote]

Wat een dure VOG! Toen ik er een nodig had voor mijn werk bij de overheid was ik 29 euri kwijt. Kan best zijn dat ze dat in bijna 1.5 jaar tijd zo hebben opgeschroefd... Of ik woon in een goedkope gemeente ;)

Gelukkig was het notarisgebeuren wat betreft de vertalingen voor ons gratis. Het heeft ons alleen een grote slagroomtaart gekost, maar dat wilden we zelf ;)

Maar wat een kosten brengt het toch allemaal met zich mee he. Wij moeten volgend jaar wel de IELTS en de skills assessment opnieuw doen, omdat we dat al gedaan hadden voordat we te horen kregen van de ACS dat we nog niet mochten i.v.m. te weinig werkervaring.
We hebben allebei de IELTS glansrijk gehaald, dus dat moet volgend jaar ook wel goedkomen. Ook weten we dat de ACS de assessment alleen hadden afgekeurd i.v.m. te weinig werkervaring. Mark heeft nog een mail ontvangen met een antwoord op zijn vraag. Volgend jaar maken we heel veel kans, omdat dan zijn werkervaring voldoende moet zijn.

Vandaag jarig Bear???? Het is wel duidelijk dat er heel veel mensen waren die in de koude winterdagen niets beters te doen hadden ;) Nu ken ik namelijk al 13 mensen die in september jarig zijn ;)
Gefeliciteerd! :)

Het zal nu vast niet zo lang meer duren voordat jullie de uitslag hebben!
 

Wat een dure VOG! Toen ik er een nodig had voor mijn werk bij de overheid was ik 29 euri kwijt. Kan best zijn dat ze dat in bijna 1.5 jaar tijd zo hebben opgeschroefd... Of ik woon in een goedkope gemeente ;)



De VOG is nog steeds EUR 29,50 per stuk. 
 
[quote author=Bear link=topic=1966.msg26505#msg26505 date=1125743040]
Jeetje Sterik daar vraagje me wat... Ik wil het niet weten..... maar stiekem vraag ik me het zelfde elke dag af dus nou is een goed moment gekomen om alles op een rij te zetten......
Agent --------------------------------------------€3.600 (hoeft niet..maar uit eindelijk voor ons goed uit gepakt wegens problemen met werkervaring)
medicals----------------------------------------- €  300
IELTS----------------------------------------------€  340
vertaal en certicficering van 30doc----------€1.200
TRA aanvraag -----------------------------------€  180
visum aanvraag---------------------------------€1.000    klopt dat ????? wat kosten dat skilled visa..... AUD1700 dacht ik?
                                                                             +
-----------------------------------------------------------------------------
                                                    Totaal:    €6620
+
[sub]Extra kosten alleen voor de mensen die 
even ongelukig zijn als ons :cry: :roll:[/sub]


8 maal engelsen cursus van 32uur--------- €2.720
seccond instalment AUD24zoveel -----------€1.500  (Mijn schatje heeft wegens dislectie en zenuwen niet de IELTS gehaalt)
---------------------------------------------------------------------------------
                                       Totaal +pech :wink:€10.870  :x :x :-( :cry:  dankje Sterik..................... :up:


Te verwachten :
                            €12.000 mee nemen voor 6 maanden overleven 2 persoons... [sub]Nog 10 maanden om dit bij elkaar te krijgen :wall: [/sub]
                            € 1.400  Tickets
 



[/quote]

Bear,

Komen daar ook nog de verhuiskosten bij, of nemen jullie (bijna) niets mee vanuit Nederland? Groet, F
 
Hi Fritsie.

Hoe was je vacantie?
Leuk je weer op het forum te zien.
Welcome back!!

            :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic:

Gr Ineke.
 
Hoi Ineke,

(ook eventjes off topic) vakantie (Istanbul) was erg leuk, maar veel te kort (een vriend daar opgezocht). Wat een drukke en chaotische stad zeg, om gek van te worden. Ik geloof iets van 13 miljoen inwoners (van de 60 miljoen in heel Turkije). Wel prachtig hoor met die Bosphorus (hoe schrijf je dat?) en de Goude Hoorn die de stad doorsnijden. In ieder geval geen stad voor mij om in te gaan wonen. We houden het gewoon (nou gewoon) op Oz (nog drie maandjes en dan naar WA op vakantie). Tot later
 
Hoi Fritsie

Wij nemen inderdaad niets, nada, noppes mee naar Australië. Misschien betalen we die kleinen 100euro bij Singapore Airlines om 20Kg extra mee te nemen... Maar ik denk dat dit niet eens nodig zal zijn. 

Een tijdje geleden had ik ergens in een topic al een pittige discussie met een aantal collega forum people die er anders over denken. Maar mijn gedachten is in iedergeval dat ik het zonde geld vind om 4000euro te betalen voor oude rotzooi mee te nemen. Terwijl je op de 2e hands markt in Aus aan 4000euro meer dan zat heb om alles opnieuw aan te schaffen... Dan houd je nog over!..Ondertussen heb ik ongeveer de helft van die oude rotzooi al weten te verkopen voor een kleine 1500. Verwacht de rest nog wel kwijt te raken voor 1500, Dan heb ik de  auto's en de motor nog nie eens mee gerekend. All met all een mooie meevaller.
Dan moet ik wel zeggen dat ik geen duur antiek spul heb of ander emotionelen crab die mee MOET. En wij hebben er geen enkel probleem mee om de eerste weken/ maanden  op een tomaten kist te zitten. Het enigste wat we echt nodig zullen hebben in Aus is een motor, auto,  bed, koelkast en wasmachine en dan in de volgorde zoals ze staan  :evil: :-D [sub](lSsst,... laat me vrouw het maar niet horen :| )[/sub]
Zoals ik begrepen heb staat een Gasfornuis al in de meeste huur huizen en wat bestek en een twee kleinen pannetjes verdwijnen in mijn koffer.. :up:

"just my two cents"
gr Barry
[sub]Nog een kleine opmerking VOG was trouwens bij ons ook €29 p/p[/sub]
.
.
 
[quote author=Ineke link=topic=1966.msg26732#msg26732 date=1125999924]
Hi Fritsie.

Hoe was je vacantie?
Leuk je weer op het forum te zien.
Welcome back!!

            :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic:

Gr Ineke.
[/quote]

Ineke,

klopt het dat ik ook al een tijdje niets meer op het forum hoor van de mindere helft van Ton en Ineke? Hij mag toch nog wel met je mee he? HAHA, of is zijn koffers al aan het pakken?
 

Ineke,

klopt het dat ik ook al een tijdje niets meer op het forum hoor van de mindere helft van Ton en Ineke? Hij mag toch nog wel met je mee he? HAHA, of is zijn koffers al aan het pakken?


Heb er wel over gedacht om Ton hier te laten, hij wou de was niet strijken!!!
Maar heb me bedacht,
heb toch iemand nodig om de koffers met MIJN spullen (NUTTIGE DINGEN )  :roll: te dragen.  :lol:
Fritsie Ton heeft het heel druk op zijn werk, moet nieuwe mensen inwerken.
Als hij weer tijd heeft zal hij zeker weer zijn bijdragen doen.   :whip:
 
Kom net thuis en wat ligt er op de tafel mooi te zijn me vrouw uhhh nee! de VOG :cheer: :cheer:
:cheer: :cheer: :cheer:
[sub]Ze denken dat we een [/sub] :lol:  :-D braaf jongetje en  meisje zijn geweest. :up: 

Morgen opsturen en maar weer gaan afwachten hoelang zou het nu nog duren....
 
[quote author=Bear link=topic=1966.msg26505#msg26505 date=1125743040]

IELTS----------------------------------------------€  340

seccond instalment AUD24zoveel -----------€1.500

[/quote]

Hey Bear, zomaar een vraagje, waarom moest jouw vrouw eigenlijk IELTS doen? Ik dacht namelijk dat alleen de hoofdaanvrager dit moest doen en dat de meelifter dat niet hoefde.

En wat houdt die second installment precies in? Lijkt me een behoorlijk prijzige aangelegenheid.

:|
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top