Bear vertrekt naar Adelaide 22 October 2006

Status
Not open for further replies.
Daarvoor is het forum er hé Barry! KAn je eens lekker int Nederlands vloeken!  :wink:  :up:

En misschien komt Hans wel effe langs, als ie van Melbourne naar ALice Springs rijdt, begin augustus. Dan doet ie mee met die pintjes!  :up:

Sara

Hey Wat leuk om weer eens van jullie te horen zeg! Heb regelmatig je site gecheckt voor nieuwe foto's, maar dat zal met beperkt internet ook wel moeilijk gaan natuurlijk. Ga zo eens op zoek naar een site over Coober Pedy, want voor zover ik weet is het er droog, stoffig en saai. Het enige wat ik er ook van ken zijn een paar foto's, dus eens kijken of het internet me het tegendeel kan bewijzen ;)

Veel succes verder en ik hoop dat je aan het einde van het jaar inderdaad aan de fighters staat te sleutelen! :up: Keep up the good work!

Hey Bear,

Hier nog een die het leuk vindt weer wat van je te horen!
Keep your chin up hoor! Relatief gezien is het maar zo'n korte tijd dat je in het stoffige CP zit. Straks kijk je daar echt met een dikke glimlach op terug. Vooral als je met muis aan het toeren bent op je van die centen aangekochte motor! Of als je je veranda met dat schitterende uitzicht aan het vegen bent, voor de grote BBQ die je houdt voor alle forumleden! Wel een groot huis kopen hoor, want de meeste blijven wel slapen! :wink:

Zonder dollen, ik kan me best voorstellen dat je af en toe de pest over in krijgt. Vooral als simpele dingen als internet niet voorhanden zijn.... Ik zou ook niet zonder kunnen. Alhoewel de eerste weken hier hadden we ook geen internet. Zaten we Syl op d'r huid!

Heel veel succes, ik hoop dat het lukt met je diploma's zodat je een leuke job kunt vinden!

Groetjes Lin

Hiya!

Hartstikke leuk zo'n update :up: :up: Geniet van het "nu" het is toch een groot avontuur?...nog even en jullie hebben jullie eigen stek, huisje, boompje, beestje, motorbike!!!!

Keep the updates coming!

Groetjes
Syl

Hoi Barry en Vanessa,

succes met heel het diploma gedoe,
maar dat komt HELEMAAL goed,
petje af (nog steeds  :) ) voor
jullie doorzettingsvermogen.

Enneeeuuuh, dat wat je schrijft over, dan hebben we een leuk spaarpotje
voor een stukje land etc. dat is toch even heeeeeeel wat anders als
wat je schreef toen je nog in NL was. Toen ging het, ondanks alle
jullie efforts, gewoon OP!!!!

Goed hè!!!!!

groetjes Miran  :)

Hi Bear en Muis,

En hier nog een berichtje van iemand die het geweldig vindt om al jullie verhalen te lezen... Zeker omdat we zelf straks ook die kant op komen  :).

Kan me voorstellen dat je zo af en toe een dubbel gevoel hebt, maar als je dan naar jullie foto's kijkt, straalt de blijdschap eraf hoor!

Hou ons op de hoogte en je kan hier altijd je ei kwijt!  :blahblah:.

Groetjes,
Lela

En... ? Wanneer komt er weer een update op je site Barry? Ben wel erg benieuwd naar foto's en of jullie nog opaal gevonden hebben ;)

Hoi Anemiek

Tja we wachten nog steeds op Internet. We hebben een paar leuken filmpjes en ook wat foto's. Maar nog steeds geen manier om ze up te loaden..
Om Opaal te vinden daar komt helaas toch wat meer bij kijken. :-D
Maar inderdaad als echte struin  :lol: Hagenezen hebben we wat andere manieren gevonden om al een flinke Opaal verzameling bij elkaar te krijgen... Niks illegaals ofzo hoor!!  :-D  :-D
Helaas niet veel waard voor een Opal buyer maar wel veel waard voor een toerist :roll: Misschien als ik ze polijst dat ze wat meer waard worden en ik ze kan verkopen aan een juwelier in Adelaide ofzo.
Helaas kost een cusrsus Opaal cutting + gereedschap is al iets van 1000AUD. Dus weet nog nie of ik dat ga doen. Aan de anderen kant kan het nooit kwaad om een certificate 2 in Opal cutting te hebben...?
Anders zijn die stenen straks heel mooi voor thuis in de kast of boven op de tellie.  :-D :-o
groetejs Barry

Hhahahaaa :) Ik zie het al helemaal voor me... Zo groei je vanzelf nog eens uit tot juwelier :lol:
Jammer dat jullie nog geen fatsoenlijk internet hebben dan. De foto's van het eerste deel waren namelijk erg leuk. Het is en blijft super om foto's te zien en verhalen te lezen van de mensen die allemaal in hetzelfde schuitje zitten/ gezeten hebben.
Veel plezier verder!! 

p.s. is het nu nog steeds zo heet bij jullie?

Tja niet echt een update maar je moet wat he.
Nog steeds druk bezig aan het solliciteren. Of druk met een frequentie van 1-2 sollicitaties per maand. Er is niet echt veel haast meer bij we hebben voor ons zelf eindelijk een beetje rust gevonden en de knoop door gehakt om maar gewoon in Coober te blijven tot eind van het jaar. Als het niet te warm is deze zomer. Ik hoorde van de locals dat het afgelopen december afschuwelijk was, 45-50 graden, dan is het volgens mij niet echt slim om in een koekblik naar Aidelaide te rijde... Dus het ligt er een beetje aan wat er in Dec / jan gaat gebeuren, kwa weer. Anders wachten we gewoon tot maart ofzo ....
We zien wel voorlopig is het pas Juli en staat december al heel dik aan gestreept in mijn agenda..

ff iets totaal anders:

Ik heb nou toch een flike steen gevonden.  :roll: :wink: Nee valt mee hoor
Het is maar een doublet (2 kleuren).
Kan misschien iets waard zijn we gaan binnenkort met een vriend van ons naar een cutter die gaat die steen dan slijpen.
Onder het cutten hoor je dan meestal in stappen hoeveel waard ie is. Kan heel grappig gaan.
500 dollar waard... slijp slijp.... 50.000 waard slijp slijp 50 waard slijp slijp guts .... Steen in tienen 0.00 dollar waard.
Ben benieuwd

We hebben in ieder geval onze bijdragen aan de economie van CP gedaan. de 27e waren Vanes en ik 8jaar bij elkaar. Dat heeft mij een ring gekost met een 19karaats steen er in :lol:  :up:

Opaal werkt helaas met licht inval dus heel erg vervelden te fotograferen. De foto's doen de stenen eigelijk geen recht toe..

Tot zover weer ff.
groetjes Barry

o ja ondanks dat het hier het meeste van de tijd moi weer is kan je toch flink verkouden zijn :bangingdoor: Aan de anderen kan is dit de eerste keer dat ik verkouden ben in Australie :cheer: weer iets te vieren :cheers:

opaalbewrkt19ct.jpg

opaalruuw.jpg

Das een mooie ring zeg!! Echt gaaf :)

Die hitte kennen we hier in Nederland ook nu ;) Vorige week was het hier 39 graden in de schaduw....

Hiya Bear & Vanessa

Moooooi!! Nou bear als deze foto de ring geen recht aandoet ben ik benieuwd hoe mooi hij in het echt wel niet is!! :up: :up: En nog gefeliciteerd allebei met jullie 8-jarige "bestaan" :)

Groetjes
Syl

p.s. en succes met het cutten van die andere steen, spannend!

Ola,

Ook ik vind het een plaatje hoor! :up: Echt bling bling!

En hopelijk gaat het voor jou:
500 dollar waard... slijp slijp.... 50.000 waard slijp slijp blijft minstens 50,000 waard!  :-D

Hgr, Jeanine

Wauw wat een kado, zeg! Proficiat allebei, acht jaar. Daar hoort inderdaad een mooie ring bij!  :up:
Tzou wel leuk zijn moest die steen van je wat waard zijn! Hoe heb je hem gevonden ??

Sara

Hoi
We gaan nou geregeld is mee met een vriend naar zijn opaal mijnen of zijn, het is nog steeds niet duidelijk wat of wie.... maar goed. Je heb van die grote hopen steen gruis. Wat uit de mijnen worden geblazen door enormen stofzuigers....
Tussen de bbq en bier drinken door liep Vanessa een beetje rond te snuffelen en schopt een steen weg en blink blink. 

Wij ware de enigste die echt enthousiast waren. Dus we vermoeden dat het niet veel waard is.
Tja die miners zijn natuurlijk gotere stenen gewend van beter kwaliteit. Was dus ook geen enkel probleem om de steen te houden.

Zou ik maar weer wat foto's posten :| :roll:..... Sinds ik bij dat photobucket zit gaat dat verdomt makkelijk. Als snap ik nog steeds niet waarom me FTP zooi niet werkt, maar goed....

Stofzuiger machine.

machine.jpg

hoop gruis

gruis.jpg

shaft

DSC02013.jpg

binnen in de mijn

gang.jpg

Mooie ring en ook van mij gefeliciteerd  :-D , en natuurlijk supergaaf dat je die steen gevonden hebt.

groetjes Miranda

(PS, hoestie met je zusje Barry? )

Zo! Mooie stenen  :)
Ik hoop ook dat die steen aardig wat doekoes waard is!

Laat je het even weten als je "binnen" bent?

Groetjes Lin

[quote author=tum link=topic=1966.msg66709#msg66709 date=1154245935]
Mooie ring en ook van mij gefeliciteerd  :-D , en natuurlijk supergaaf dat je die steen gevonden hebt.
groetjes Miranda
(PS, hoestie met je zusje Barry? )
[/quote]
Hoi Miranda
Alles goed,
Hoe het met me zusje gaat.
Wel goed op het moment geloof ik. Ik bel 1x in de week, op zondag vaste prik en dan is ze best vrolijk aan de telli. Het was alleen na vertrek erg dramatisch. We kregen toen een mailtje van me moeder dat nadat we weg waren de familie erg emotioneel was.
Toen ze thuis kwamen schijnt mijn zusje naar onze kamer gerent te zijn en is huilend op ons bed gesprongen ruikent aan onze kusens etc.... Na een lang geprek met me moeder kwam ze gelukkig weer bij. Ze had gewoon echt het idee dat we dood waren ofzo :| :cry:
Ze is in oktober jarig dus even iets leuks bedenken... Iets via internet laten bezorgen ofzo. Moet iig iets vrolijks zijn..

Goed idee om iets speciaals voor haar te laten bezorgen. Als ze van sieraden houdt (weet
ik niet natuurlijk) zou je iets kunnen laten bezorgen van opaal (net als Vanessa, maar
dan een beetje kleiner  :-D ). Ze hebben toch ook van die leuke oorbelletjes en hangertjes
van opaal of van dat (weet niet hoe het heet) schelpenspul dat een beetje glinstert net
als opaal? Als je iets van speelgoed zoekt kan je via bart smit online iets kopen of zo
(geloof www.bartsmit.com) of misschien iets via www.bol.com als je iets van een leuk boek
of cd'tje zoekt (kan je het ook nog laten inpakken of zo). Ben benieuwd wat jullie verzinnen
voor haar (ze wordt 9 of 10 toch? )

En lekker met haar blijven kletsen natuurlijk  :up:

groetjes Miranda  :) :)

Status
Not open for further replies.
Back