BESTEMMING [Wie gaat waarheen ?]

Wat is jou/jullie bestemming

  • Western Australia

    Votes: 130 23.6%
  • Northern Territory

    Votes: 11 2.0%
  • South Australia

    Votes: 67 12.1%
  • Queensland

    Votes: 136 24.6%
  • New South Wales

    Votes: 94 17.0%
  • Victoria

    Votes: 90 16.3%
  • Tasmania

    Votes: 16 2.9%
  • Australian Capital Territory

    Votes: 8 1.4%

  • Total voters
    552
dank je. hoorde net ook al van mijn vader dat het er erg mooi is. we zitten er wel precies in de zomer. lang leve de airco
 
Wij waren in het begin van plan om rond Cairns iets te zoeken.
Maar nu na enkele mensen gesproken te hebben , en Australiers uit Melbourne weet ik het nog niet.

Ze zeggen dat Cairns mooi is om vakantie te houden maar om daar je rest van je leven te wonen......
Veel vochtigheid , seizoenen met insekten en altijd ...meeestal te heet.

Weet iemand hier iets over , of heeft iemand hier een mening over want het leek mij een prachtig gebied.

Jack :evil:
 
het zou mijn keuze ook niet zijn om te gaan wonen. inderdaad veel te heet en een "leuk regenseizoen". bovendien lijkt het me niet zo leuk om op een toeristische plek te wonen, maar dat is persoonlijk.
 
Bedankt Mary en ook je tweelingzus Mary.....

Maar zijn er ook mensen die in Australia wonen en wat is jullie mening hierover;

[quote author=Jack link=topic=2850.msg64375#msg64375 date=1151758962]
Wij waren in het begin van plan om rond Cairns iets te zoeken.

Ze zeggen dat Cairns mooi is om vakantie te houden maar om daar je rest van je leven te wonen......
Veel vochtigheid , seizoenen met insekten en altijd ...meeestal te heet.[/quote]

:up: :up:

Jack :evil:
 
Hier iemand die in Australie woont :wink: maar geen ervaring what so ever met Cairns. Hoor om me heen wel hetzelfde als eerder geschreven; prachtomgeving, maar voor een vakantie.

Ik hoop dat er iemand is uit Cairns of nabije omgeving die je even van wat twijfels af kan helpen.

Groetjes Lin
 
[quote author=marymary link=topic=2850.msg63495#msg63495 date=1150816197]
Wij gaan het eerste half jaar naar Scone[vlakbij Singleton]. NSW, op ongeveer 2 uur rijden van Newcastle en 1,5 uur rijden van Tamworth.  [noordwest van Newcastle.]
We gaan daar op een huis en dieren passen van een engelse dame. In een gebied wat the horse capital of Australia wordt genoemt. Wij als paardenliefhebbers zitten dus wel goed.
Kent iemand dit gebied?
[/quote]

Ik 'ken' het wel. Jeroen en ik zijn er op vakantie geweest. Singleton vond ik niks aan maar Tamworth vond ik helemaal geweldig. Ik zou daar ook best kunnen wonen maar de werkgelegenheid is daar niet zo groot vandaar dat we besloten hebben naar Albury te gaan. De omgeving van Tamworth is in ieder geval wel erg mooi.

Erna
 
[quote author=Lin link=topic=2850.msg64406#msg64406 date=1151792258]
Hier iemand die in Australie woont :wink: maar geen ervaring what so ever met Cairns. Hoor om me heen wel hetzelfde als eerder geschreven; prachtomgeving, maar voor een vakantie.

Ik hoop dat er iemand is uit Cairns of nabije omgeving die je even van wat twijfels af kan helpen.

Groetjes Lin
[/quote]

Wie weet Lin , zijn er mensen in omgeving Cairns, anyway thankx

Jack :evil:
 
@Jack: Het is er inderdaad prachtig hoor!
Het gaat er eigenlijk vooral om of je tegen het regenseizoen kan (de temperatuur icm vochtigheidsgraad).
En of je tegen schimmels kan..........want die komen in alle hoeken en gaten en zijn moeilijk tegen te houden, ha ha.
Gelukkig verdwijnt het allemaal wel weer in april/mei.

Maw. als tropical living jouw thing is, dan zit je daar prima! Maar dat is dan ook wel heel wat anders dan wij ooit gewend zijn. Vergelijkbaar met Darwin, dus vraag het eens aan uhhhhhhhhhh nu net even nie opkomen (Karin?) :lol:

Henriette
 
Hi Jack,
Ik heb stage gelopen in Cairns van augustus 2005 tot eind december 2005. De temperatuur wen je snel aan, al ging ik weg voordat het echte klamme, regenachtige seizoen goed op gang was gekomen. En ik ben iemand die het al heel snel erg warm heeft.
De enige insecten waar ik echt last van heb gehad zijn de sand-flies, maar ook daar bouwt je lichaam een antistof voor op. Tenminste, ik werd steeds minder gebeten.
Het voordeel van Cairns vind ik dat er van alles te doen en zien is; oa. duiken, regenwoud, mooi binnenland. En ja, een nadeel is misschien dat het wel erg toeristisch is, maar dat is maar net wat je er zelf doet denk ik (via werk oid kom je ook hele andere mensen tegen)
Ik vertrek eind augustus naar Cairns, waarschijnlijk voor 2 jaar..... Ben zelf ook wel benieuwd hoe het is om er echt te wonen....
Janine
 
He Janine,

Heerlijk nieuws, enne Augustus dat is het in een knip (oog) :wink:
Laat me weten hoe jij het ervaart zoals de temperaturen, vochtigheid, insekten en natuurlijk ook de positieve punten.

Ik vind het een prachtige omgeving.
Als het zover is zal ik zeker verschillende seizoenen daar gaan "proeven".

Bye bye,

Jack :evil:
 
[quote author=Aussiegirl link=topic=2850.msg71622#msg71622 date=1158860449]
Come on SA!! :applaus:

Waar blijven al die mensen voor SA???????   :hi:


See u soon!!     :)


[/quote]

Hier misschien, maar omdat ik het niet zeker weet en ook denk aan de westkust vul ik nog niks in. Ga ook eerst reizen dus wie weet blijf ik heel ergens anders hangen (wil weer eerst ff vakantie dan hoor)/.
 
Na een reisje van bijna 2 maanden door Australie hebben we gisteren besloten om het allereerst in Sydney te gaan proberen..... dat vonden we toch wel de meest indrukwekkende stek down-under. Wellicht gaan we later nog elders kijken (wel down-under), zoals ik hier al regelmatig gehoord heb: "we'll zee what happens".
 
Back
Top