Catkin's nieuwe weg naar Australië

Ik heb een hele mooie actie gezien van singapore airlines voor 29 oktober (de dag dat ik wil vliegen). 533 euro alles inclusief van Amsterdam naar Perth. Ik denk dat ik deze week zo wie zo ga boeken en het risico maar neem, zelfs als ik mijn visum nog niet zou hebben. Denk wel dat het tegen die tijd wel rond is.

wow, das nie-duur! ik ga waarschijnlijk boeken voor 29 dec en dat kost ong. 770 euries via SA. Heb net email verstuurd  naar SA om te kijken HOE t nu precies in zn werking gaat met extra kilo's meenemen!
Ben benieuwd wanneer je gaat boeken! Succes! Grts, Marieke

Het kan best zijn dat ik morgen of overmorgen al ga boeken... Ik ga er toch vanuit eind oktober zo wie zo wel weg te kunnen. Dus kan dan best mijn vlucht al boeken (denk ik...). Scheelt inderdaad behoorlijk wat.

Ik zie het inderdaad; dat is niet duur :) Ik heb wel over de extra kilo's nagedacht maar ik wil toch eerst wat gaan backpacken en vakantie houden voordat ik me egens wil gaan vestigen. Dan heb ik die extra kilo's uiteindelijk liever niet bij me. Ik neig zelf naar iets later; nov / dec ofzo.

Nog geen visum (zeg het maar gelijk even :grin:), maar wel een vlucht.
Ik vertrek Maandag 29 oktober om 11.15 met Singapore airlines. Ik kom om 6.45 aan in Singapore en zal daar om 9.35 alweer vertrekken, waarnaar ik 30 Oktober dus om 15.30 aan zal komen in Perth!!!!!
Nou nog even een visum, maar dat heb ik vast wel voor die tijd! Ik heb, voor de zekerheid, de DIAC even gemaild, of ik al een case Officer heb (wie weet krijg ik daar geen bericht van vanwege het frontloaden).

Weet je in ieder geval waar je 30 october bent. Fijn vooruit zicht he.  :up:

Veel succes en plezier met de laatste dingen in NL.

Groetjes Jolanda.

Jah, eigenlijk wilde ik niet boeken voordat ik mijn visum had. Maar ik moet er toch wel vanuit kunnen gaan dat ik 29 oktober kan vertrekken. Ik was ook wel toe aan een datum. Morgen ga ik mijn ontslag brief uitprinten en mijn huuropzegging kopieren. Voor 28 oktober heb ik nog een verassing gepland voor mijn moeder en haar vriend, 24 Oktober vier ik noig even mijn verjaardag en 21 Oktober afscheidsfeestje, waarvoor 20 Oktober al 2 vriendinnen komen om lekker te gaan stappen en blijven slapen. Dus een leuke week voorafgaand aan vertrek.

Te gek voor je een datum met ticket.
Die Visum komt echt wel.
Zo te zien aan je ticket tijd hebben we dit jaar weer day light saving dit jaar.
Succes met de laatste dingen en plezier natuurlijk

Groetjes Erna

Hi Catkin,

Lekker gevoel he, zo'n ticket!!! En dat visum komt heus wel goed voor die tijd  :up:

Je hebt trouwens nog een hoop leuke dingen in het verschiet.

Groetjes,
Lela

Jah en dat is nog niet eens alles wat er gepland staat, dat is alleen nog de laatste week (trouwens ga 25 oktober nog met een vriendin naar de sauna om te ont-spannen haha). Heb het de komende maanden zo wie zo erg druk, ook met veel leuke dingen. Straks wil ik nog niet weg  :cry: :| :grin: :grin:

Ha, ha die laatste 2 smiley's dachten ineens aan de zomer hier (Perth). Wat heet, zelfs de winter is (behalve af en toe wat plensbuien) prima hier zoals je weet ...... ;-)

De vlucht heb je inderdaad mooi geregeld.  :up:
Nou breken de spannende maanden aan, behalve het verlossende antwoord van de DIAC valt er nog veel te regelen en te beleven. Heel veel succes met het afronden van alles in Nederland en veel plezier met de voorbereiding.

Groetjes Chantal

Hey, goed bezig Catkin ;) Een datum is toch wel erg prettig; dan heb je een punt waar je naartoe leeft. Anders blijf je in het dagelijks leven hangen. Ik heb zelf een beetje nov/dec in gedachten. Wat ga je eigenlijk doen als je aankomt? Ook nog wat rondreizen of direct een appartement en werk zoeken oid? Volgens mij wilde jij uiteindelijk niet naar Perth, toch?
Ik ga morgen thuiswerken en even de X-ray laten maken.

Wat ik trouwens op de formulier een beetje vaag vond is de vraag:
Intended occupation / activity in Australia
Ehm.... wonen werken? Of doelen ze echt op het beroep dat je uit wil gaan oefenen oid?

Intended occupation / activity in Australia
Ehm.... wonen werken? Of doelen ze echt op het beroep dat je uit wil gaan oefenen oid?

Volgens mij bedoelen ze inderdaad welk beroep je uit wil gaan oefenen. Volgens mij zijn de testen voor mensen die in de zorg (vast ook andere beroepen) gaan werken iets uitgebreider.
Succes morgen en wel lachen he als de foto genomen wordt!

[quote author=tweety link=topic=5453.msg96360#msg96360 date=1186420570]
Succes morgen en wel lachen he als de foto genomen wordt!
[/quote]

Haha ik zal het doen ;)

In de zorg moet je inderdaad een uitgebreidere bloedtest doen (ook hepatitus).
verder wil ik me wel in perth gaan vestigen. Daar ga ik in ieder geval in eerste instantie wel voor. Ik ga niet uitgebreid meer reizen, maar wel een beetje vakantie vieren in west australie (rond Perth), een paar weken. Verder wil ik me wel gaan orienteren op woonruimte en een baan als ik aankom, al heb ik natuurlijkw el uitzicht op een baan bij de kinderbescherming (zit daar in de field workers recruitment pool). Ik weet niet hoe lang het duurt eer ik werk heb, maar vind het ook geen probleem even tijdelijk werk te gaan doen (fruit plukken, schoonmaken etc). Ik zie wel hoe het allemaal loopt. Eerst maar eens vertrekken!

Hoi Catkin,

Ontzettend goed dat je je nu op de vertrekdatum kan richten. :up:
Dat visum heb je echt wel voor die tijd.
Heel veel succes met alle laatste voorbereidingen.

Groet Gerrit

ja want we gaan vrolijk verder. Deze week ga ik mijn huur per 1 Oktober opzeggen en mijn baan per 1 November (heb nog vakantie uren staan). Verder ben ik op zoek naar hostels voor de eerste maand/ 6 weken. Dus weer volop in beweging qua Australie...

Back