Catkin's nieuwe weg naar Australië

hoi , :smile:

ik heb ook sph gedaan dus ik volg jullie bevindingen! ..ik meende ook dat het sph erkend werd als social worker. Zover ik begrepen heb stuurt het aasw het door als zij denken dat het diploma voor welfare worker wel erkend wordt!
Maar dit weet ik niet zeker...succes hoor!
groetjes joann

Dat klopt, alleen is een assessment voor social work, duurder dan voor welfare work. Ik heb het dus gelijk als welfare work laten erkennen. Misschien dat ik het in australie ooit nog als social work zal laten erkennen.

Mijn spul moet 6 september (vrijdag as) allemaal binnen zijn bij de ASPC (en dat hebben ze al ontvangen als het goed is;)) dus ik denk dat vanaf volgende week onze 'batch' gaat worden beoordeeld.

Van mij hebben ze alles, dan hadden ze dat al kunnen doen. Frontloaden had voor mij dus eigenlijk heel weinig zin...

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg98515#msg98515 date=1188894036]
Mijn spul moet 6 september (vrijdag as) allemaal binnen zijn bij de ASPC (en dat hebben ze al ontvangen als het goed is;)) dus ik denk dat vanaf volgende week onze 'batch' gaat worden beoordeeld.

Van mij hebben ze alles, dan hadden ze dat al kunnen doen. Frontloaden had voor mij dus eigenlijk heel weinig zin...
[/quote]

Ja klopt; ik krijg het vermoeden dat ze achtereenvolgens een datum range definieren (laten we zeggen een maand, of misschien doen ze het wel per dag?) en de mensen die zich in die periode hebben aangemeld gaan behandelen. Daar wordt een vaste einddatum voor gezet wanneer hun dossier compleet moet zijn (in mijn/ons geval 6 sep) en daarna gaan ze de dossiers keuren. In dat opzicht zou frontloaden dus inderdaad niet heel veel zin hebben omdat uiteindelijk de datum van inschrijven/aanmelden geld (dus 27 nov 06 voor ons;)) en dus zowel jouw als mijn dossier pas vanaf 6 sep worden behandeld. Maar goed; je weet natuurlijk nooit hoe lang de arts in Sydney erover doet om mijn medicals te beoordelen :) Maar hoe dan ook zal frontloaden niet héél veel helpen denk ik. Ik denk zelfs dat het slimmer is om niet te frontloaden als je nog niet een vaste vertrek datum hebt want anders zit je vast aan de binnenkomst data...

???????? Was de assessment voor Welfare worker goedkoper dan voor Social Worker, dat wist ik helemaal niet. Ging er toendertijd automatisch vanuit dat ik als Social worker zou worden gezien. Heb geloooof ik toendertijd 600 Australische Dollars moeten betalen en heb mn SPH eerst door AASW (Australian Association of Social Work) laten assessen.
Tklopt inderdaad dat je gegevens automatisch en kosteloos doorgestuurd worden naar de afdeling van Welfare Work als je niet als Social worker wordt erkend. Ik weet van een ander forum lid die ook SPH heeft gedaan dat zij erkend is als Social Worker, MAAAARRR zij is meer recent afgestudeerd, en ik in 1999 dus de vakkeninhoud kan erg veranderd zijn. SPH valt nu onder Sociale studies dus ik ga ervanuit dat t daardoor ook eerder onder Social work kan vallen in Oz, maar pin me dr niet op vast...!
Wel goed om te weten dat er meer mensen met dezelfde opleiding op Xpdite zijn. We kunnen elkaar vast adviseren op verschillende gebieden! Catkin, succes met het lange wachten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik neem aan dat het nu niet meer zolang wachten is  :grin:
Ja de assessment voor Social work is 600 dollar, die voor welfare work 500. Ik heb trouwens ook een diploma van social studies.

Hoi

Je moet wel heel erg lang wachten , zijn ze aan het vakantie vieren met alle CO's??
Hoorde de laatst van iemand dat een Social Worker meer verdiend dan een Welfare worker misschien daarom het prijs verschil.

Groetjes Erna

Dat ligt ook aan het beroep wat je uiteindelijk gaat doen. Want zowel met social als met welfare work kun je nog verschillende kanten op. Als ik straks echt bij de kinderbescherming ga werken, verdien ik hetzelfde als wat een social worker zou verdienen.

Tis bovendien ook erg lastig om de scheidingslijn tussen Welfare en Social work te vinden... Zo ben ik in Ierland bijv. een social carer, dus ik weet af en toe gewoon niet meer WAT ik ben en wat concreet het verschil tussen de 2 is...

Iemand hier in Australie heeft mij eens verteld dat een Welfare worker hier meer overheids gericht is. Dus bijstandsconsulenten enzo. Werken met mensen ter inkomensondersteuning etc.
Social Worker doet veel met indigenous people, jeugd, etc. Maw al het overige werk  :grin: :grin:?

In hoeverre dat de praktijk vertegenwoordigt weet ik niet, maar advertenties voor Social Worker gaan vaak over werken met indigenous people, community work etc....

Henriette

Wat ik uit de AASW en AIWCW (instanties die de assessment voor Social en Welfare work doen) begreep, lijkt welfare meer het groepswerk en Social work meer het maatschappelijke werk. Al loopt het soms in elkaar over, omdat werken in de psychiatrie weer social work vereist. Nou jah, ik zie wel. Desnoods laat ik in australie nog een assessment social work doen.

Ik kreeg net een mailtje dat ik ben opgenomen in de skill matching database, wat dus betekend dat ze wel mijn aanvraag hebben ingekeken. Sjah het is iets he.

Correct me if I'm wrong, maar..

Als je opgenomen wordt in de Skill Matching Database, dan lijkt het mij dat ze jouw kwalificaties goed genoeg vinden om door Australische werkgevers gevonden te kunnen worden. Maar om überhaupt aan het werk te komen in Oz. heb je weer dat visum nodig. Dus ik denk gewoon dat je het visum al in de zak hebt, ook al heb je nog geen definitieve grant letter ontvangen. Misschien is die al onderweg joh!!!

Yes thumbs up :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up:
Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen, eerst de zo begeerde brief :smile: dan worden (we) uit ons lijden verlost he.

Maar we gaan er allemaal voor toch :evil:
gr Bennie

Ik ben begonnen met een website (blog), om mijn ervaringen in Perth met anderen te delen:

http://www.catkindownunder.blogspot.com

Mijn eerste Blog is een feit. Waarschijnlijk zullen er nog vele volgen :up:

Leuk dat je ook een blog hebt. :up:
Hij staat al bij de favorieten en ik ga het zeker volgen.

Demy

Back