Catkin's nieuwe weg naar Australië

Hey Femke!

Gefeliciteerd! Tjonge jonge, was super luxe he, zo'n werkpool! Kan je zelf nog steeds beslissen hoe of wat, maar tegelijkertijd is je bedje als gespreid als je dat zou willen........
Wat zal jij relaxed zijn! Goed man!

Henriette

ik denk ook iedere keer als je in mijn unread topics staat; nu dan???
Maar nog steeds niks he???
aukje

Nee, mijn aanvraag ligt nu bijna 6,5 maand bij DIAC. Stiekum hoop ik eind deze maand begin volgende maand toch iets te horen, dan kan ik eventueel eind september namelijk al weg ipv eind oktober (heb dan in ieder geval nog die keuze).

Hey catkin,
nog steeds duimen aant draaien (wachten-wachten-wachten...) ?
als het je allemaal te lang gaat duren moet je maar even tijdelijk hier in Ierland komen werken. Wordt hier goed betaald en voldoende werkgelegenheid voor ons SPH-ers! Ben inmiddels begonnen aan een 2e baan erbij, halve dag per week. Een interventieprogramma waar ik met de kids met Down Syndrome ga werken als assistent en krijg 2,5x zoveel betaalt als in NL. Jeuj, spaaaaaaren voor Oz, eindelijk!
heb nog ff een klein vraagje waar jij me hopelijk mee kunt helpen...: kzag dat je een hele poos terug had geschreven dat je een formulier Skill Matching Database had ingevuld. Kun je me daar iets meer over vertellen? Ben nl nog steeds een beetje int ongewisse over het soort werk wij nu precies mogen/kunnen doen in Oz als welzijnswerker. Ben nl meer een groepswerker, en dan met name met jonge kids met ontwikkelings achterstanden. Psychiatrie en ouderen daar heb ik niet zoveel kaas van gegeten, haha. Maar jij moet om in de psychiatrie te werken in Oz je laten keuren als social worker geloof ik..?
Bedankt alvast!
Grts, marieke

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg92228#msg92228 date=1181372524]
Nee, mijn aanvraag ligt nu bijna 6,5 maand bij DIAC. Stiekum hoop ik eind deze maand begin volgende maand toch iets te horen, dan kan ik eventueel eind september namelijk al weg ipv eind oktober (heb dan in ieder geval nog die keuze).
[/quote]

Ik heb ook nog niets gehoord; maar het moet nu eind juni/begin juli toch wel gaan gebeuren lijkt me...

In de acknowledgement letter en in de geautomatiseerde e-mails die ik mocht ontvangen staat dat ze nu bezig zijn met de aanvragen van 1 september 2006. Vorige week ook al de geautomatiseerde e-mail opgevraagd en toen waren ze bij 31 augustus. In 1 week tijd zijn ze dus 1 dag opgeschoten. Maar, 1 september 2006 is al weer meer dan 9 maanden geleden (zwanger worden en een kind krijgen gaat sneller tegenwoordig dan een visum aanvragen :wink: )

Dit is wel een offshore non priority application. Ik weet dus niet of jouw aanvraag een priority application is. Ander vrees ik dat je met je 6.5 maanden nog wel even moet wachten  :cry: :cry:
(of zitten mijn gedachtenkronkels weer helemaal in het warretje en lees ik over iets heen in die e-mails waar ik niet overheen zou moeten lezen)

Tja... volgens mij kloppen die data niet helemaal, als je bv. bij british expats kijkt, zie op de timeline daar dat mensen die hun aanvraag (bv. MODL 136) in februari bij de DIAC hebben neergelegd nu al een visum hebben... En soms duurt het gewoon langer...

Ik sprak van de week wel een dame in Berlijn en die zei dat ze wel had meegemaakt dat non-prio applications af en toe 12 maanden duren, aan de andere kant was ze wel weer heel positief over de priority applications die zouden toch wel met uiterlijk 8/9 maanden afgehandeld moeten zijn.. Het blijft dus gissen...

Enne... ja, de gemiddelde zwangerschap zou inderdaad sneller kunnen zijn dan een visum aanvraag, maar dat zwanger worden kan zo nu en dan heeeeeeel lang duren hoor  :wink:

Ik ga niet meer af op de geautomatiseerde mails, daar veel mensen hier op het forum (met een visumaanvraag in september) wel al een tijdje hun visum hebben (zie het topic over visumaanvragen September). Er is eigenlijk geen pijl op te trekken. Over het algemeen lijkt een maand 6 tot 8 (dit forum als uitgangspunt nemend) gemiddelt te zijn voor nederland, een maand of 3 voor engelse en ruim een jaar voor mensen uit iran, pakistan etc (timeline pagina als uitgangspunt nemend).
Ik hoop eerlijk gezegd toch wel eind dezer maand begin volgende maand wat te horen, dan zit ik op 7 a 7,5 maand wachten...
Maar we zien het wel. Anders ga ik wel erg snel weer naar Nederland (juni 2008 als mn moeder 60 wordt).

@ Mariekske: dat formulier van de skill matching database zat bij de visum aanvraag. Die heb ik dus ingevuld tegelijk met de hele visum aanvraag en vervolgens nooit meer iets van vernomen.
Voor psychiatrie heb je inderdaad waarschijnlijk in australie een assessment nodig als social worker. Misschien dat ik deze assessment in australie nog ooit eens laat doen.

Keej, tenks voor de info Catkin! Wachten wachten wachten, bahbah... Wij moeten binnenkort ons mooie vrijstaande paradijsje verlaten want de eigenaren komen vanaf de 1e week van juli weer terug, dus zijn nu weer druk bezig met zoeken van nieuwe woonruimte...

Elke keer als ik jouw LASTAVAZA op zie komen in de lijst van de "most recent topics" dan denk ik dat er goed nieuws is en elke keer is het nog niet ver... Je houdt het wel spannend hoor :)

We wachten gewoon weer verder  :sleep:

Groetjes,
Lela

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg93286#msg93286 date=1182337060]
Maar we zien het wel. Anders ga ik wel erg snel weer naar Nederland (juni 2008 als mn moeder 60 wordt).

[/quote]

Ah joh, maakt ook niks uit...........is alleen maar leuk om op vakantie naar Nederland te gaan!
Nog effetjes...en dan hoor je vast iets.

Henriette

Nee nog geen nieuws...

Maar ik heb besloten niet meer eind September te vertrekken, maar pas eind Oktober. Dan hoef ik nu niet meer zo te stressen, of mijn visum wel op tijd is, ik kan alles netjes afhandelen (ook op mijn werk) en ik heb gewoon nog even tijd alles goed te regelen. Ik heb 2 maanden opzeg termijn, maar ook nog ruim 3 weken vakantie. Als ik mijn originele plan aanhou (eind oktober vertrekken) geeft ze dat iets meer tijd iemand te vinden. Ik kan dan ook mijn 27ste verjaardag op het randje nog even thuis vieren, waar ik al een leuk idee voor had. Al met al geeft het iets meer ruimte en rust en een maandje extra sparen. Ik zit ook nog t/m juni in de field worker pool, dus tijd genoeg.
Nou ja, het geeft pas echt rust als ik mijn visum heb natuurlijk. Maar wie weet hoe snel dat gaat. Ben inmiddels toch alweer bijna 7,5 maand aan het wachten...

Hey Femke :smile:,

Ik lees net je update in de laatste stand van zaken, nog niets gehoord balen he.
Wij hadden ons ook wel vastgepint op een halfjaar en dat was afgelopen 23 juni. En als ik het goed heb onthouden heb jij alles gefrontload toch?

Wij wachten ook  met smart op reactie van Move2Australia, en dan natuurlijk op het goede nieuws  :lol:, dan kunnen we eindelijk het huis te koop zetten en alle andere zaken op de rails gaan zetten of in het slechte geval (tijdelijk) in een dip gaan zitten.

Succes en veel sterkte met het wachten.
Hartelijke groeten van Barbara & Martijn  :up:

Hey Catkin, ook bij mij is het nog stil en ik lees in een andere thread dat de wachttijd is opgelopen tot 9 maanden. Dat zou betekenen dat wij pas in augustus aan de beurt zijn.... nog even wachten dus  :roll:

Hey Catkin,

Wij zitten ook vol ongeduld te wachten....al bijna 10 maanden....
Daarom eventjes dit berichtje om je veel goede moed toe te wensen met het wachten!  :up:

Groetjes
Inès

Back