Catkin's nieuwe weg naar Australië

:cry: :cry: :cry:

Alles is geboekt, alles is geregeld. Krijg ik vandaag bericht dat ik te weinig punten zou hebben. Volgens mijn case officer kom ik maar aan de 115 punten. Ik heb geen punten gekregen voor werkervaring. Ik werk nu 2,5 jaar fulltime en daarvoor 1,5 jaar met mensen met een evrstandelijke handicap. Dat valt volgens hun onder disabilty carer en staat niet op de lijst. Hun rekenen dat niet als Welfare work (gek dat de AIWCW dat wel als welfare work mee geeft gerekend.

:cry: :cry: :cry:

Ik ga daar nu maar contact over opnemen, in de hoop dat het iets oplost! Ander kan ik dus gewoon niet weg. Ik moet bekennen dat het zweet me nu toch wel uitbreekt...

Neeeee wat een drama!  :| Belachelijk dat je wel een positieve skill assessment hebt en dat je CO dat blijkbaar anders ziet? Ik zou er inderdaad even achteraan gaan en bezwaar aantekenen. Ze willen toch Skilled Workers??? Wat een onzin... Sterkte femke  :unsure:

:oops: neeeeeeeeeeeej, Femke.. oops hier wordt ik ook even stil van.. dat meen je niet?! ik hoop dat je vandaag wat wijzer wordt.. hoofd omhoog, meis! Het komt vast wel goed; ookal krijg je m via een omweg. Krijgen zul je m!!!

succes!!  :unsure:
Cathelijn

ps. lees het verhaal van Annelies; wie hield nu voor mogelijk dat een 50+ uiteindelijk toch een PR zou krijgen????? Nou, ik niet, hoor.. er is dus altijd iets aan te doen. In het ergste geval moet je meer werkevaring op doen.. leuke daarvan is dat je dat ook in Oz kan doen (en je bent toch nog piep?)

Nou dit is ronduit #$%. Alles leek zo goed te gaan. Dus ze rekenen nu dat je 2,5 jaar werkervaring hebt en je hebt waarschijnlijk 3 nodig??
AIWCW kijkt dus ook naar je werkervaring?

Heel veel succes Femke, en het komt goed hoor!

Chantal

???????????????!!!!!!!!!!! Wat is dat nou toch voor een flauwekul!!! Lieve Femke, dit moet toch wel heel zwaar op je dak vallen. Maar ik ben ervan overtuigd dat met jouw doorzettingsvermogen je het onderdste uit de spreekwoordelijke kan gaat halen. Heeeeel veel succes van een heel verbouwereerde Marieke... Snap er nix van...

Hey Femke, ik zat nog even te denken. Ik weet niet wat je voor cijfers voor je IELTS had maar misschien kan je kijken hoeveel punten je er in het nieuwe systeem (na 1 sep 07) voor zou hebben gekregen. Mocht je dan hoger dan (of op) 120 punten uitkomen dan kan je misschien nog wat onderhandelen over je kennis van de Engelse taal.

Enne... vooral even wachten voordat je contact gaat zoeken met Australie. Nu reageer je uit emotie en het is waarschijnlijk verstandiger om even goed na te denken hoe dit aan te pakken. Even duidelijk verwoorden waarom jij vind waarom je wel in aanmerking komt en waarom de beoordeling van de CO niet juist is.

Ik ga zo het AIWCW mailen met de vraag of gehandicaptenzorg ook onder welfare work valt. Daarnaast heb ik al een stukje van hun site gehaald waarin staat dat o.a. gehandicaptenzorg eronder valt. Ik ga dat allemaal insturen, plus het feit dat ze bij de assessment wel hebben aangegeven dat ik genoeg werkervaring heb. Het nadeel is dat ik mijn baan en huur heb opgezegd, dus ik kan niet nog even een half jaartje blijven. Dat wil ik overigens ook niet, want ik vind dit gewoon onzin (wel een postieve assessment en vervolgens daarop afgekeurd worden). Daarnaast ga ik ook wel aangeven al uitzicht te hebben op een baan bij de kinderbescherming. Weet niet of het helpt maar toch...Ik kom trouwens nu aan 115!!!!!  punten. Misschien dat mijn eventuele baan bij de kinderbescherming zou kunnen helpen.
IELTS gaat me niet redden denk ik (7, 7, 6, 8)

Jeetje Femke hier schrik ik ook ff van. Kan je niet bellen als je mailt moet je weer extra lang in onzekerheid zitten voor ze terug mailen
Hoop dat je gauw positief nieuws hebt, zet hem op schouders er onder en het komt vast allemaal goed :up:

Groetjes Erna

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg99265#msg99265 date=1189674793]
IELTS gaat me niet redden denk ik ( 7, 7, 6, 8 )
[/quote]

Is dat zo? Dat is toch een bandscore van 7? En vanaf een bandscore van 7 krijg je volgens mij in het nieuwe systeem 25 bonuspunten tegen 20 bonuspunten in het 'oude' systeem.

[edit]
oh nee, ik heb het toch verkeerd gezien. Volgende deze thread zou je het wel krijgen maar als ik de betreffende PDF doorlees dan staat er:

From 1 September 2007, the GSM points test will be adjusted to award 25 points to those who have proficient English (minimum score of 7.0 in each of the four components of an IELTS exam).

Dus je had dan voor alle categorien minimaal een 7 moeten hebben... Helaas...
[/edit]

Meis, even losstaand van het feit dat je misschien toch nu die 120 punten haalt: je kan zelfs nog op een WHV, toch? Dan kun je iig in oktober naar Oz en daar je zaken verder regelen. Als je een baan hebt krijg je toch ook weer extra points?
I quote: Australian work experience (an applicant must have legally worked in Australia in any occupation on the Skilled Occupations List for at least 6 months in the 4 years before lodging an application); 5 points

Kan je zelfs je IELTS opnieuw doen voor een extra 5 punten..  :wink:

Relax.. en rustig je mailtje voorbereiden.

Ik heb al een WHV gehad.

Gelukkig staat op de site van de AIWCW (assessment instantie van welfare work) dat werken met ouderen en gehandicapten ook welfare work zou zijn. heb ze voor de zekerheid nog gemaild met die vraag. Dat wil ik dan als bewijs mee zenden. Ook ga ik even kijken hoe het zit met punten voor een job offer, want zoiets heb ik toch bij de kinderbescherming. Daar wil ik ook het een en ander over opsturen. Hopelijk krijg ik ooit ergens 5 punten extra voor.

Bellen gaat inderdaad sneller, maar waarschijnlijk moet ik ook bewijzen sturen, dus dan kan ik beter mailen. Helaas kun je weer niet naar de Case Officer zelf mailen, maar moet het allemaal via die standaard formulieren.

Hi Femke

Waarom kan je niet met de Co mailen?? Is dat verandert wij hadden dat namelijk wel gedaan vorig jaar over een aantal dingen en ze mailen ook nog terug dit wel naar een telefoontje.
Zet hem op

Groetjes Erna

Je kunt alleen maar 5 punten extra krijgen met een job offer als je beroep op de MODL lijst staat! Volgens mij moet je het toch hebben van die extra 1,5 jaar werkervaring.

Succes

[quote author=tweety link=topic=5453.msg99279#msg99279 date=1189677327]
Je kunt alleen maar 5 punten extra krijgen met een job offer als je beroep op de MODL lijst staat! Volgens mij moet je het toch hebben van die extra 1,5 jaar werkervaring.

Succes
[/quote]

Staat niet bij dat ie van de MODL moet komen, moet wel voorkomen op SOL.. sorry, gaat over joboffer.. ik had het over workexperience

tjonge jonge femke....
wat een lekkere domper op de valreep!
lijkt idd dat diac en de assesmentauthorities weer lekker langs elkaar heen werken!
je bent al zo ver,stuur zoveel mogelijk bewijs om hun ongelijk te bewijzen!

kop op!!
we leven met je mee

greetzz

pieter en sylvia
:up:

SH.T, da's niet leuk om te lezen, m'n hele dag naar de KL.... :cry:
Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. :up:
Enne.....ik heb tante Dyn al gemaild, dat je haar huis wilt komen bekijken, dus je MOET wel!!!

Bart

potver(+lelijke woorden)

das echt even stevig balen zeg...
Ik heb het beste advies denk ik al gelezen, eerst rustig nadenken en dan proberen zo objectief mogelijk te reageren....

Het komt allemaal goed, zo niet dan toch....

Heel veel succes

GEERJAP

Back