Ik ben al bezig met een brief. ik blijf het namelijk verwarrend vinden dat de AIWCW, welke verantwoordelijk is voor wat Welfare Work inhoud, zegt dat gehandicaptenzorg wel degelijk bij Welfare Work hoort en de DIAC dan ineens zegt dat het er niet bij hoort. Als ik nou alleen maar had gewerkt met mensen van een heel laag niveau en verder geen werk ervaring zou hebben, zou ik dat wel begrijpen. Ik heb echter gewerkt met mensen van een verschillend niveau, waar ook begeleiding bij kwam kijken. Naast de 2 jaar ervaring in de gehandicaptenzorg, werk ik nu ook al weer 2 jaar en 7 maanden in de jeugdpsychiatrie.
Ik vind dat ik daardoor, al met al, best aan de 3 jaar werkervaring kom (al rekenen ze die 2 jaar gehanidicaptenzorg maar als een half jaar).
Daarnaast ga ik wel bewijs sturen dat ik een job offer heb. Ik weet niet of dit alleen voor MODL is of ook voor andere beroepen op de SOL lijst, maar alles wat nu kan helpen gooi ik erin.
Ik weet niet wat ik ga doen op het moment dat ze blijven weigeren. Ik ga niet weer opnieuw mijn huis inrichten (ja al mijn spullen zijn al verkocht) en vervolgens toch weer over een half jaar weg. maar goed, eerst maar kijken of dit iets oplevert. Ik heb de AIWCW gemaild met de vraag of gehandicaptenzorg ook onder welfare work valt, als je daarnaast ook ander werk hebt gedaan. Vandaag mail ik de rest van de informatie vast en als daarom nog een positief bericht komt, mail ik dat later ook nog door.