Catkin's nieuwe weg naar Australië

Wat ongelofelijk balen zeg.
Maar blijf hopen. Ze moeten blij zijn om je binnen te mogen halen, alleen zien hun dat nog niet. Dus overtuig ze en voor je het weet zit je er.
Ik kan wel de spanning voorstellen, wat betreft je huis en baan. Maar het zal zich wel oplossen.
Ik zal in ieder geval duimen dat het goed komt.

Succes
Demy

Ik ben al bezig met een brief. ik blijf het namelijk verwarrend vinden dat de AIWCW, welke verantwoordelijk is voor wat Welfare Work inhoud, zegt dat gehandicaptenzorg wel degelijk bij Welfare Work hoort en de DIAC dan ineens zegt dat het er niet bij hoort. Als ik nou alleen maar had gewerkt met mensen van een heel laag niveau en verder geen werk ervaring zou hebben, zou ik dat wel begrijpen. Ik heb echter gewerkt met mensen van een verschillend niveau, waar ook begeleiding bij kwam kijken. Naast de 2 jaar ervaring in de gehandicaptenzorg, werk ik nu ook al weer 2 jaar en 7 maanden in de jeugdpsychiatrie.
Ik vind dat ik daardoor, al met al, best aan de 3 jaar werkervaring kom (al rekenen ze die 2 jaar gehanidicaptenzorg maar als een half jaar).

Daarnaast ga ik wel bewijs sturen dat ik een job offer heb. Ik weet niet of dit alleen voor MODL is of ook voor andere beroepen op de SOL lijst, maar alles wat nu kan helpen gooi ik erin.

Ik weet niet wat ik ga doen op het moment dat ze blijven weigeren. Ik ga niet weer opnieuw mijn huis inrichten (ja al mijn spullen zijn al verkocht) en vervolgens toch weer over een half jaar weg. maar goed, eerst maar kijken of dit iets oplevert. Ik heb de AIWCW gemaild met de vraag of gehandicaptenzorg ook onder welfare work valt, als je daarnaast ook ander werk hebt gedaan. Vandaag mail ik de rest van de informatie vast en als daarom nog een positief bericht komt, mail ik dat later ook nog door.

?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Ben je lekker mee. Neem al het bovenstaande advies in ogenschouw, maar je moet het ijzer smeden als het warm is, dus ik zou bellen, mailen, wat dan ook en bij alle instanties alle info van daan halen ter onderbouwing.

Wij hopen dat je vandaag al verder kan komt met de zaak.

Alle succes, niet alleen van ons, maar ik denk van eenieder.

Jasper en Ingrid

GO GIRL GO!!  :up:

En er zijn ook nog andere vormen van visa.. het komt heus wel goed! Anders mag je een tijdje bij ons logeren.. er ligt toch nog niemand in de wieg  :lol:

Jeetje Femke wat en kl%&^%% zooi !!!

Dit kan toch niet waar zijn! Ik hoop dat je alsnog je gelijk krijgt en die laatste 5 puntjes toegewezen krijgt! Ik ga heel hard voor je duimen  :up: :up:

Heel veel sterkte en succes,
Marie

Haha bedankt voor alle lieve reacties. Ik weet trouwens niet of ik op een ander visum weg zou willen. Wil zo wie zo eerst dit afwachten.
Ben net klaar met de brief. Heb een stukje van de site van de AIWCW gekopieerd waarin staat dat gehandicaptenzorg en ouderenzorg ook onder welfare work staat. Ik heb ze ook gemaild, maar de mail stuur ik later wel op.
Verder heb ik geschreven dat ik het verwarrend vind dat de AIWCW ook naar werkervaring heeft gekeken en ik volgens hun (terwijl zij verantwoordelijk zijn voor de assessment van Welfare Workers) wel aan de eisen voldoe (inclusief werk in de gehandicaptenzorg) en volgens het DIAC niet. Daarna het gekopieerde stuk van de site van de AIWCW.
Ook heb ik aangegeven het te snappen dat ik te weinig werkervaring zou hebben als ik alleen maar met laag niveau gehandicapten zou hebben gewerkt, maar dat ik met alle niveaus heb gewerkt (en dus naast zorg ook veel begeleid heb) en ook nog ruim 2,5 jaar ervaring heb in de jeugdpsychiatrie. Ik heb toen geschreven dat ik daarmee vind toch echt aan de norm van 3 jaar werkervaring te komen.
Ik ben afgesloten met de positieve sollicitatie bij de kinderbescherming en dat ik daar, omdat ik nog in nederlad zit, in de recruitment pool zit.
Als laatste:
Regarding all these information, I do think I will meet the 120 points needed for immigration on a skilled migration visa (sub class 136).  
I hope you will reconsider my application with the information provided at this moment

Hey Femke,

Zou toch moeten lukken dacht ik zo! Ik ben erg benieuwd naar het antwoord, ik vind dat je groot gelijk hebt!
Zet hem op! :up: :up: :up:

:grin: Marie

Jeetje niet te geloven. We zullen met zijn allen een
kaarsje opsteken, samen met jouw volharding moet
dit toch lukken. Hoop gauw een goed bericht van je
op te vangen. Fingers crossed

Het probleem is alleen, denk ik, dat zij vind dat de taken die ik heb gedaan niet genoeg zijn om geschikt bevonden te worden als Welfare Worker. Mocht het dus zo niet lukken, ga ik nog wel een uitgebreid takenprofiel maken, waarin ik ook meer laat zien van de begeleidende kant van het werk met gehandicapten, zoals ik dat gedaan heb. Ik ben benieuwd. Hopelijk lukt het nog, maar goed, ze heeft me (op dit moment) ook niet zomaar afgewezen, dus denk niet dat ze het zomaar verandert (al blijf ik het er niet mee eens, omdat ik vind dat de standaard van de AIWCW gehanteerd moet worden, omdat zij als instantie evrantwoordelijk zijn voor de assessment)!

Oh what a bummer!
Volhouden Femke, ze willen alleen maar zien hoe graag je het wilt, geloof me.
Dus, niet opgeven en ga ervoor!
De aanhouder wint!
Groeten Henk.

Jeetje nee toch Femke?! Wat een toestand, kan niet anders dan hopen voor je dat er snel een positief antwoord voor je komt!!! Ik ga voor je duimen en wat positieve vibes sturen....

[move]~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~good vibes~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~good vibes~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[/move]Liefs,
Lela

Hoi Femke,

Ik heb het gevoel dat dit nog goed gaat komen.
Ze kunnen de assessment authority toch niet links laten liggen.
Gewoon moed blijven houden en contact met ze opnemen.
Ook ik blijf voor je duimen.

Groet Gerrit

Ik heb weer een bewijs gevonden dat de AIWCW wel degelijk mijn werk in de gehandicaptenzorg heeft meegenomen in de assessment. Er staat namelijk dat je, op tenminste 2 werkplekken, 400 uur hebt moeten werken. Mijn stages telde niet mee en dan bleven alleen mijn huidige werk en de gehandicaptenzorg over. Dat betekend dat ze, voor een positieve skills assessment, naar mijn beide werkplaatsen hebben gekeken en deze beide goed hebben gevonden, anders kon ik al niet in het bezit zijn van een positieve skills assessment. Weet neit of het helpt, maar stuur nu maar alles op wat ik kan vinden.

Jemig Catkin, dat was schrikken zeg.
Maar ik duim ook voor je hoor, het moet goedkomen.
Heel veel sterkte en succes  :up:

Cheers,
Jolanda

Dit is even mooi kl... voor je zeg, dacht dat ik een probleem heb maar jij heb er ook een lees. de naam van je topic is ook niet goed gekozen, lange weg naar Aus dat word het nu zeker. Hoop voor je dat het snel opgelost is. Zou hier ook geloof ik gek van worden. Succes gr Pat

Ja, snel effe je naam van topic veranderen hoor! "Catkins sprint naar het land van de mogelijkheden!!"

En gewoon bellen en emailen met CO hoor, want ook ik heb per email en telefoon contact gehad! Wat een pietleut is dat zeg! Het gaat volgens mij echt lukken hoor, maar ik vind het wel ontzettend lullig voor je.....Ik vind die job-offer ook sterk, want dat is toch echt wat het is! Kun je daar alle documentatie van bijvoegen?

Henriette

Succes Catkin!

Ik ga je verder niet van adviezen voorzien want het klinkt alsof precies weet waarmee je bezig bent en hoe je dit zaakje moet aanpakken (en ik heb daar verder geen benul van). Ga ervoor! Ik kan me voorstellen dat het super balen is om dit bericht te krijgen... maar als iemand DIMA van mening kan laten veranderen ben jij het wel.

Go girl!
CJ

Nogmaals bedankt.
Ik heb documentatie meegestuurd van mijn "job offer". Daarnaast heb ik 2 mails gestuurd met informatie van de AIWCW site (de organisatie die de assessment doet voor Welfare Work). Ik ga nu een derde mail sturen, daar ik vandaag ook een mailtje terug heb gekregen van de AIWCW waarin letterlijk staat:
Working with people with mental handicap is relevant work experience to determine membership of the AIWCW
Ik heb geschreven dat ik van mening ben dat, als de AIWCW zegt dat het relevante werkervaring is (en zij zijn toch de gautoriseerde instantie om aan te geven wat er wordt verstaan onder Welfare Work), ik niet vind dat DIAC iets anders kan zeggen, omdat anders die hele assessment geen zin heeft! Ik heb daarna ook gezet dat ik daarom vind dat ik wel degelijk 3 jaar werkervaring heb en daarom de punten daarbij behorend ook moet krijgen (en zodoende dus weer genoeg punten zal hebben voor het visum).

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg96918#msg96918 date=1187077871]
Ik had DIAC maar eens gemaild...
[/quote]

Hey Femke, hoe mail jij trouwens met DIAC? Ik heb op 8 sep een inquiry verzonden via hun 'Post Lodgement Inquiry Form' (want in de documenten die ze stuurden wilde ASPC niet rechtstreeks worden benadered) maar meer dan een automatische ontvangst bevestiging heb ik nog niet ontvangen. Volgens mij kreeg jij steeds sneller antwoord?

Hey Femke, wat een doorzetter ben jij zeg!!! Vind het heel oneerlijk hoe DIAC en AIWCW elkaar tegenspreken!
Ik heb zelf ok zoals je weet SPH gedaan (al had die een andere inhoud op bepaalde vlakken) en heb het voornamelijk van mn 4 jaar werkervaring op Kinderdagverblijf en Buitenschoolse opvang moeten hebben. Wat oneerlijk dat dat wel als welfare work wordt gezien en werken in de verstandelijke gehandicaptenzorg niet of minder..! Want in feite had ik een MBO functie. Gek hoe ze de dingen assessen... Maar geef niet op, jij komt er wel! :up:

Back