Catkin's nieuwe weg naar Australië

[quote author=4np link=topic=5453.msg99371#msg99371 date=1189753179]
[quote author=Catkin link=topic=5453.msg96918#msg96918 date=1187077871]
Ik had DIAC maar eens gemaild...
[/quote]

Hey Femke, hoe mail jij trouwens met DIAC? Ik heb op 8 sep een inquiry verzonden via hun 'Post Lodgement Inquiry Form' (want in de documenten die ze stuurden wilde ASPC niet rechtstreeks worden benadered) maar meer dan een automatische ontvangst bevestiging heb ik nog niet ontvangen. Volgens mij kreeg jij steeds sneller antwoord?
[/quote]

Ik mail nu direct naar mijn Case Officer (bedankt voor het email adres Hans) en naar het email adres vanwaar de mail met het antwoord vandaan kwam (region 5 email adres). Ik hoop nu dat ze het dan ook snel beantwoorden. Heb inmiddels wel al 3 emails verzonden, omdat ik steeds weer "nieuw bewijs" vond dat Gehandicaptenzorg wel degelijk als Welfare Work wordt gezien. Hopelijk wordt dat dan weer snel in overweging genomen.

Hoi Femke

'Waar zit je CO in Perth....
Anders zal ik maandag ff een taart langs brengen en een spandoek maken misschien is ze er gevoelig voor. :roll:
Zal in ieder geval voor je duimen dat je snel goed bericht hebt.

Erna

Jeetje... das echt wel balen, dat nieuws!
Maar je bent nog aan het vechten, en ik wens je veel succes!

Australie heeft zoveel mensen in de zorg nodig! Jou dus ook! En het is niet alsof je ergens in een land waar je geen diploma en kennis nodig hebt in de zorg hebt gewerkt...tis in NL net zo als hier!

Ik duim voor je, en anders kan ik wel meebakken aan een taart en de andere kant van het spandoek vasthouden!

Ik duim!
Ineke

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg99379#msg99379 date=1189765943]
Ik mail nu direct naar mijn Case Officer (bedankt voor het email adres Hans) en naar het email adres vanwaar de mail met het antwoord vandaan kwam (region 5 email adres).
[/quote]

Ah, dus toch maar wel naar dat region5 adres? ;) Weet iemand het email adres van Adrian Fitzgerald? ;)

[quote author=Tekkel link=topic=5453.msg99414#msg99414 date=1189841905]
Femke, had je al post gehad over een huizen bezichtiging in Waikiki??

Bart
[/quote]

Nee niet gehad...

[quote author=Inacar link=topic=5453.msg99426#msg99426 date=1189851101]
Jeetje... das echt wel balen, dat nieuws!
Maar je bent nog aan het vechten, en ik wens je veel succes!

Australie heeft zoveel mensen in de zorg nodig! Jou dus ook! En het is niet alsof je ergens in een land waar je geen diploma en kennis nodig hebt in de zorg hebt gewerkt...tis in NL net zo als hier!

Ik duim voor je, en anders kan ik wel meebakken aan een taart en de andere kant van het spandoek vasthouden!

Ik duim!
Ineke
[/quote]

Het gekke is dat ik gewoon mijn oleiding heb gedaan en volgens de AIWCW ook gewoon in gebieden heb gewerkt die worden erkend als Welfare Work (alleen niet door mijn CO klaarblijkelijk).

[quote author=4np link=topic=5453.msg99427#msg99427 date=1189852859]
[quote author=Catkin link=topic=5453.msg99379#msg99379 date=1189765943]
Ik mail nu direct naar mijn Case Officer (bedankt voor het email adres Hans) en naar het email adres vanwaar de mail met het antwoord vandaan kwam (region 5 email adres).
[/quote]

Ah, dus toch maar wel naar dat region5 adres? ;) Weet iemand het email adres van Adrian Fitzgerald? ;)
[/quote]

Ja daarna ja. Ik krijg dan steeds bericht dat mijn attachments zo spoedig mogelijk worden doorgezonden naar mijn CO.

Weet iemand trouwens wie er nou geautoriseerd is voor het nemen van een beslissing over een beroepenveld. Bij mij is het nu dus zo dat de AIWCW, waar ik mijn skills assessment heb moeten doen, zegt dat gehandicaptenzorg wel onder Welfare Work valt en mijn CO zegt va niet. Ik zou zeggen dat de AIWCW wat dat betreft daarover beter kan oordelen dan mijn CO (alleen hoop ik dat mijn CO dat ook gaat inzien).

Hoi Femke, ik weet niet of de AIWCW dezelfde bevoegdheden heeft als bv. de ANMC. Bij de laatste board wordt duidelijk dat zij de bevoegdheid van de DIAC hebben gekregen om te beoordelen in welke rol een verpleegkundige valt, dit doen zij ook adhv diploma's en werkervaring. Zo zie je dus bv. Enrolled Nurses en Registered Nursus. Je moet bij de ANMC zo ook eerst je IELTS doen voor je beoordeeld wordt, in veel gevallen zie je dat dit pas bij de visumaanvraag van toepassing wordt.. De DIAC (dus CO) neemt het advies van de ANMC over, en de plaatselijke Nursing Boards kijken vervolgens of je aan de eisen van de staat voldoet. Zij delen je vervolgens weer in een bepaalde divisie in..  Ben het met je eens dat de AIWCW meer kijk heeft op wat welfare work is en wat niet. Volgens mij heb je wat dat betreft ook best "een poot" om op te staan. Kan de AIWCW geen contact opnemen met de DIAC over dit soort discrepantie?

sterkte!
Cathelijn

Ik ga vandaag of morgen een mailtje sturen naar de AIWCW met de vraag wie de bevoegdheid heeft en wat ik hiermee kan... Misschien reageert mijn CO al op de mailtjes die ik heb gestuurd, maar dan heb ik eventueel iets "achter de hand".

Jeetje wat een bummer, zeg!!
Het ging zo lekkeren dan DIT  :x

Ik kon toendertijd ook niet direkt mailen naar CO
Ik ben op een gegeven moment gaan bellen (gewoon met de eerste de beste CO die ik maar kon bereiken en die heeft alles toen voor ons doorgespeeld.)
Is in jouw geval denk ik niet het beste maar ja toen voor ons wel!
Had geen eens een doorkiesnummer en ben toen maar wat gaan proberen.

Femke heel veel sterkte en hoop dat je snel het verlossende bericht zult ontvangen.

Mariette

Hey Fem, kvolg al je turbulente verhalen met veel interesse, khoop dat je snel je visum voor Oz krijgt want dat heb je echt verdient! Die CO zal hopelijk snel overtuigd worden van jouw kwaliteiten en werkervaring! Grts, Marieke

Nogmaals bedankt allemaal voor jullie berichten. Helaas nog geen antwoord van mijn CO. Volgens de AIWCW was mijn assessment vooral gebaseerd op mijn opleiding, niet op werkervaring. Wel geven zij aan dat gehandicaptenzorg welfare work is, omdat het om Welfare aanverwante zaken gaat. Zij geven aan dat een CO uiteindelijk naar meerdere facetten kijkt en van daaruit een beslissing maakt, maar in mijn geval, lijk ik afgewezen om 1 enkele reden. Ik hoop dat de informatie, afgelopen dagen verstuurd, genoeg is haar te overtuigen.

Ik weet natuurlijk dat er een kans bestaat dat mijn CO niet overstag gaat en ben nu ook bezig met de gedachten wat dan. Mijn baan en huur zijn opgezegd en ik ga zo wie zo een maand naar Australie (ivm ticket enzo, maar ook omdat ik al een paar jaar geen vakantie heb gevierd om dit te kunnen bekostigen). Ik weet alleen nog niet of ik 5 maanden extra werkervaring in de zorg (en dan de welfare kant) op wil doen. Ik leef heel erg toe naar het moment van ontslag, omdat ik gewoonweg weinig zin meer heb in elke dag discussie en elke dag weer te moeten zoeken naar manieren om discussie en escalatie te voorkomen. Alleen betekend dat dus ook dat ik mijn visum dan misschien niet krijg. Misschien wil ik gewoon even een tijdje heel iets anders. Ik weet dat dit van latere zorg is, maar het houdt me wel bezig. Eigenlijk weet ik, mocht mijn visum niet toegekend worden, niet zo goed wat ik wil.
Mocht mijn visum wel toegekend worden ga ik in Australie kijken hoe het is om daar te wonen en ga ik daar heel hard denken wat ik met mijn toekomst wil (een toekomst daar of hier en hoe dat er dan uit gaat zien).

Hai Femke,

Niet te hard denken, hoor!
Het is gewoon simpel: je gaat naar Oz op die en die datum, met een kort of lang visum.
En wanneer je dan hier aankomt ga je vakantie vieren, voor wat langer of wat korter.

En dan kijk je wat er op je weg komt. Wel werk zoeken, dan, natuurlijk (hetzij in Oz, hetzij in NL), maar mijn ervaring is dat plannen 'wat je met de rest van je leven gaat doen' altijd in het water vallen, want het leven zet altijd iets anders op je pad. Het gaat goed kom, wat er nu precies ook gebeurt.

(maar ik duim nog steed voor je dat je dit visum wel krijgt...)

Groet,
ineke

Ik ken mezelf en plan zo wie zo niet op de lange termijn. Het zou wel fijn zijn dat ik een beetje weet wat ik wil. Tuurlijk ik ga zo wie zo naar OZ, of met visum en dus voor minstens een jaar, of zonder visum en dan voor minstens 4 weken (misschien nog even WWOOF'en zodat ik langer kan blijven en het me niet zoveel kost. Ik wil alleen graag wel een beetje weten wat ik verder wil. Ik ben niet bang dat er niks op mijn pad komt, dat gebeurt altijd wel. Aangezien ik straks geen huis en geen baan heb is een beetje een idee van hoe of wat wel fijn haha.
Maar goed ik ben ervan overtuigd dat alles goed komt. Ik heb vaker periodes dat ik niet weet wat ik wil. Ben soms een beetje wispelturig.
Maar wie weet, krijg ik gewoon mn visum. Vooralsnog is dat mijn eerste uitgangspunt.

Tuurlijk krijg jij gewoon je visum! Helemaal niet aan andere scenario's denken (law of attraction!!!).

En als de directe communicatie met je CO niets gaat opleveren (waar ik al helemaal niet van uit ga), kun je altijd nog officieel appeal aantekenen tegen de beslissing.

Kop op, je hebt m bijna in je zak. Dat wordt heerlijk straks, want dan heb je het visum waarop je inderdaad kunt gaan komen en nadenken wat je wilt!

Nog een idee: is het misschien de moeite waard om een iemand in te schakelen met de juiste contacten? (Rob Breumelhof?)

Henriette

[quote author=henriette link=topic=5453.msg99516#msg99516 date=1190016445]

Nog een idee: is het misschien de moeite waard om een iemand in te schakelen met de juiste contacten? (Rob Breumelhof?)

Henriette
[/quote]

Ja misschien kan (wil?) hij wat voor je betekenen.
Momenteel zitten wij in de laatste fase (aanvraag ligt bij DIAC).
Wij hebben niets dan lof over de werkwijze en kennis van Rob en Marijke  :up:

Niet geschoten is altijd mis. :smile:

www.move2australia.com.au

Ik wacht in eerste instantie even deze week af, of ik mail terug krijg van mijn CO, maar zal dit zeker in mijn achterhoofd houden.  :up:

Hmmm, ik heb toch even naar move2australia gemaild en dit is het antwoord dat ik kreeg:

Ik denk dat een brief van AIWCW aan jouw DIAC Case Officer niet zal helpen. Het klopt dat gehandicaptenzorg onder Welfare Work valt, maar het valt niet onder het door jou genomineerde beroep van Welfare Worker (ASCO-code 2512-11). Zoals de Case Officer al zei, en daar heeft hij gelijk in, gehandicaptenzorg valt onder het beroep van Aged or Disability Carer (ASCO-code 6313-17), en dit is een beroep dat niet op de Skilled Occupations List staat.

Tenzij jouw Case Officer besluit om alsnog jouw gehandicaptenzorg werkervaring te aanvaarden, is de enige optie om een nieuwe visumaanvraag in te dienen. Aangezien het waarschijnlijk 9 maanden heeft geduurd voordat jouw visumaanvraag in behandeling genomen was, denk ik dat jij inmiddels aan voldoende werkervaring moet komen. Momenteel worden online-visumaanvragen binnen enkele weken in behandeling genomen, wat betekent dat jij alsnog binnen enkele weken in het bezit van een visum kan zijn.

Helaas heb ik op dit moment maar 2 jaar en 7 maanden werkervaring (per 1 November wanneer ik mijn ontslag heb ingediend). Mijn Case Officer staat in haar recht en het is dus maar zeer de vraag of ze mijn werkervaring mee gaat tellen.

En je moet de werkervaring in je genomineerde beroep hebben, of in je genomineerde beroep OF een closely related one?

Laten we gewoon duimen dat je case officer je werkervaring toch meerekent.....
Er moet toch een manier zijn!?

Je stuurt toch wel die brief en alles in? Want ook al zou hij dan officieel niet mee hoeven spelen bij de beoordeling, het kan toch net datgene zijn wat je CO over de streep helpt......

Henriette

Jeetje wat een kl#$%^&*()(*ten wat move2 schrijft. daar kom je dus niet verder mee.
Hopelijk heeft je CO vandaag of morgen een goed bui en ........Zou wel heel zuur zijn anders.

Sterkte met wachten

Back