Catkin's nieuwe weg naar Australië

Nou, wat zij ik .. ? Een (beetje vroeg, but who cares ;-) Sinterklaas kadootje !!
Good on ya!
Perthpete
 
Zie je nou wel,

Je hebt bijna altijd een andere uitslag als wat je net na de test dacht, positief bedoeld dan, he!

Gefeliciteerd hoor,

Mariette
 
JOEPIEIEIEIEIEIEIE!!!
Jouw zaterdag kan denk ik niet meer stuk!!! YES YES! Wererom een stukje dichterbij!  Nu nog een positieve uitslag van je skills assessment en dan werken aan de aanvraag van HET VISUM!!!
Grts, Mariekske
 
[quote author=mariekske link=topic=5453.msg74074#msg74074 date=1162053672]
JOEPIEIEIEIEIEIEIE!!!
Jouw zaterdag kan denk ik niet meer stuk!!! YES YES! Wererom een stukje dichterbij!  Nu nog een positieve uitslag van je skills assessment en dan werken aan de aanvraag van HET VISUM!!!
Grts, Mariekske
[/quote]

Daar ben ik nu al mee bezig. Ik ga maandag een nieuw paspoort aanvragen, dinsdag een uitreksel uit mn geboorteregister halen. Daarnaast ga ik 14 November de laatste gecertificeerde kopieen laten maken en heb ik waarschijnlijk alles kompleet. Ik hoop dan ook halverwege November (als mn skills assessment gelijk wordt goedgekeurd) alles op te kunnen sturen.
 
Gefeliciteed met je IELTS uitslag, mooie cijfers  :up:

Nog een paar weken en kan je alles wegsturen.

Groetjes,
Susan

PS.  Ik neem aan dat je dinsdag voor een internationale versie van je geboorteakte vraagt, dan hoef je die niet te vertalen.
 
hoi,
Hebben ze ook een internationale versie dan? Dat is helemaal handig.

[quote author=Scutch link=topic=5453.msg74113#msg74113 date=1162117286]

Gefeliciteed met je IELTS uitslag, mooie cijfers  :up:

Nog een paar weken en kan je alles wegsturen.

Groetjes,
Susan

PS.  Ik neem aan dat je dinsdag voor een internationale versie van je geboorteakte vraagt, dan hoef je die niet te vertalen.
[/quote]
 
Nou nieuw paspoort is aangevraagd (ik kan dus weg  :-D) en heb vandaag een internationaal uitreksel uit het geboorteregister gehaald. Op mijn skills assessment na en wat gecertificeerde kopieen is (als het goed is) mijn aanvraag compleet... Nu nog even wachten op de skills assessment.
 
Even nog een paar vraagjes:

Hebben jullie een bewijs meegestuurd dat de opleiding die je hebt gevolgd in het Nederlands was (of is geboren en getogen zijn in Nederland en een Nederlands talig diploma voldoende voor de 5 bonuspunten voor de Nederlandse taal)?


Daarnaast valt het me op dat, als je alleen bent, je maar heel weinig hoeft in te vullen op formulier 47sk (heb nl ook geen andere manieren om mijn naam te spellen, geen spouse, geen kinderen), waardoor ik het idee krijg de helft te vergeten... Maar goed komt goed. Heb buiten formulier 47sk ook formulier 80 ingevult, dit zijn toch de enige 2 formulieren die ingevult moeten worden?

Verder heb ik natuurlijk wel alles (als het goed is) bijgevoegd, wat ik bij moest voegen (hoop ik althans). Ik verwacht deze/ volgende week mijn skills assessment en dan wil ik eingelijk gelijk alles opsturen, zodat het in ieder geval eind november in Adelaide is (als ik de uitslag van mn skills assessment inderdaad deze week/ volgende week binnen krijg). Hebben jullie nog goede tips of dingen die je snel vergeet op te sturen en absoluut niet moet vergeten (heb de checklist gevolgd, maar ook daarvan heb ik weer veel niet nodig, omdat het niet op mij van toepassing is).
 
[quote author=Catkin link=topic=5453.msg74740#msg74740 date=1163004632]
Hebben jullie een bewijs meegestuurd dat de opleiding die je hebt gevolgd in het Nederlands was (of is geboren en getogen zijn in Nederland en een Nederlands talig diploma voldoende voor de 5 bonuspunten voor de Nederlandse taal)?
[/quote]

Je moet een verklaring van je opleider en een certified copy van je bul meesturen om de 5 bonuspunten voor community language te claimen.
Staat ook allemaal in booklet six.

:sunny:
 
Dat is waar. Nog even een vraagje. Volgens booklet six moet je voor je werkverklaring ook schrijven hoeveel je verdiende. Hebben jullie dit ook gedaan? Stel ik stuur gewoon een loonstrookje mee (ik heb immers geen bedrag in mijn werkgeversverklaring staan), moet deze dan vertaald worden?
 
Ik heb het bedrag dat ik verdiende in mijn werkgeversverklaring opgenomen (zoals gevraagd in Booklet 6 - in de maart versie tenminste wel op Blz 28).  Ook heb ik een loonstrookje gestuurd zoals gevraagd in Booklet 6 - in de maart versie ook op Blz 28 (deze heb ik niet vertaald). 

ik hoop dat dit helpt.

Groetjes,
Susan
 
Dank je wel... Zou alleen een loonstrookje ook volstaan? Daar staat het salaris in en het staat niet in mijn werkgeversverklaring....

Nog even een vraagje.
In form 80 (vraag 27) staat: are you in Australia applaying for a permanent residence or futher temporary stay? Moet ik daar nu ja of nee bij invullen?
Als ik ja invul moet ik nl visa gegevens invoeren en die heb ik (nog) niet...
Toch best een werk al die formulieren. Ben bijna door form 47sk en 80 heen. Als het goed is heb ik nu ook alles (op mn skills assessment na) wat ik mee moet sturen met deze 2 formulieren...
 
Owkee, best toepasbaar in dit topic en voor jullie allemaal:

Down Under with faith

A beautiful country which is surrounded by sea
Where living outside is more than only an idea
With Kangaroos, snakes, redbacks and a platypus
A land where backpackers travel by greyhound bus.

Living there with a “No worrie” kind of mind
That’s what lot’s of people hope to find
Going there by yourself with only the sun in your head
Leaving everything behind but with new dreams instead

With the rainforest, ouback and centre full of red dust
It is your feeling, your heart you now have to trust.
Going away from your familie, hope to find a new mate
If this is your dream, come on and have faith.
 
[quote author=Catkin link=topic=5453.msg74796#msg74796 date=1163079938]
Nog even een vraagje.
In form 80 (vraag 27) staat: are you in Australia applaying for a permanent residence or futher temporary stay? Moet ik daar nu ja of nee bij invullen?
Als ik ja invul moet ik nl visa gegevens invoeren en die heb ik (nog) niet...
[/quote]

Ik weet het niet meer helemaal zeker, maar volgens mij heb ik 'nee' ingevuld, want je bent nog niet 'IN Australia' toch? Misschien dat iemand anders het nog weet.

Succes!
gr Anneke

PS. Mooi gedicht.
 
Gister toch maar een mailtje gestuurd naar de AIWCW of mijn skills assessment al beoordeeld was, omdat ik nog niks had ontvangen (zou de laatste week van Oktober worden beoordeeld. Het volgende mailtje kreeg ik terug:

[move]Femke,

You should have the positive assessment certificate by now.  It was posted on 4 Nov.
[/move]

POSITIEF!!!! Geweldig. Hopelijk ontvang ik hem dus vandaag of morgen... Morgen ga ik namelijk gecertificeerde kopieen laten maken en dan zou die gelijk mee kunnen. Dan kan ik alles het einde van de week opsturen. In ieder geval positief nieuws!!!!!
 


OFX
Back
Top