Catkin's nieuwe weg naar Australië

Tja, wachten... Kweet er alles van!!!
Maar alles is tot nu vrij voorspoedig gelopen toch...?
Laim en ik hebben ruim 2 mnd geleden onze aanvraag verstuurd en tot op heden nog geen enkel bericht terug, ook niet of en wanneer t ontvangen is. Maar kgeloof dat dat normaal is. Zou toch wel erg handig zijn als we een case file nr hebben zodat we nu nog meer bewijs van relatie kunnen sturen aangezien ik nu in Ierland woon.
Best super mooi hier! Ik kijk vanuit mn slaapkamer uit op zee en kan de meest prachtige wandelingen maken langs de kliffen. Als iemand van jullie nog es naar Ierland gaat vergeet Waterford dan niet!!! (zuid-oost kust)
Ps sorrie dat ik zo lang nix heb laten horen, heb niet altijd verbinding hier aangezien ik in n ouderwets dorpje woon (Tramore) Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
 
Ja ik wil eigenlijk straks wel mn medicals en VOG frontloaden (Ik wil in januari een afspraak maken, zodat ik er in maart terecht kan, dan heb ik een week vakantie). Ook gelijk mn VOG opsturen, maar zou wel makkelijk zijn als ik een case file number zou hebben tegen die tijd...

En ja tot op heden is alles heel erg voorspoedig verlopen en mag ik absoluut niet klagen (lig een maand voor op mn schema), waardoor mn streefdatum steeds reeeler leek/ lijkt te worden. Deze laatste fase duurt echter erg lang en daarin kan natuurlijk ook nog het een en ander misgaan.
 
Heb al een tijdje je voortgang niet gevolgd, maar is fijn om te lezen dat alles zo goed gaat! Zo snel ook!
Gefeliciteerd! (Hoe lang moet je gemiddeld wachten of het vervolg?)

Greetz
Inacar
 
Dank jullie wel allemaal.

Nog even een vraagje. Nu het lange wachten is begonnen heb ik besloten de medicals en VOG te gaan frontloaden. In januari wil ik mijn VOG aanvragen (ben binnen dat jaar dan toch in OZ) en in Maart, als ik vakantie heb, mn medicals doen. Nu vroeg ik me af of je VOG alijd in het Engels is, of dat je dan ook dat engels talige formulier moet uitprinten? Of dat dit ook het nederlandstalige mag zijn, omdat het toch een engelstalig VOG is? Iemand ideeen? Ze lopen bij de DIMA 9 weken achter, waardoor ik pas over een tijdje een bevestiging krijg, krijg je dan tevens gelijk een casefile number (want die zal ik wel nodig hebben om mijn VOG en Medicals op te sturen).

Iemand verder ervaring met paneldocters in Den Haag?

Een hoop vragen, maar dit zijn de laatste dingen die ik ook echt moet doen. Kan ik ze beter doen terwijl ik wacht, met een beetje de hoop dat ik uiteindelijk voor eind Juli (of uiterlijk voor eind augustus) mn uitslag krijg (dan kan ik nog in Oktober weg).
 
Hee Catkin!

Ik kon gewoon naar de gemeente in Nederland waar ik woonde (dat moet geloof ik zelfs) en dan doe je een aanvraag voor VOG. Dan kun je aankruisen om welke reden dat is. Je moet even zorgen dat je adres van Immigration Department hebt, want je moet een adres opgeven.
Je hoeft niks geen file nummer of zo te hebben hoor! Het is gewoon een NL formulier. Maar omdat je reden emigratie is, krijg je hem terug: in het Nederlands! Ha ha, maar met een kleine vertaling aan de onderkant van het papier en dit is voldoende. Zo ziet het bij iedereen er uit.
Het aanvraagformulier waarmee je naar de gemeente moet, kun je downloaden via de website van Ministerie van Justitie.

Ik hoop dat dit je vragen beantwoord.

Henriette
 
Hoi Catkin, soweeeee, jij gaat rap zeg!!! Good on ya!
Liam en ik zijn van het weekend naar een Australische komiek geweest, die oorspronkelijk uit Kalgoorlie komt; Kevin Bloody Wilson. Iemand wel eens van deze man gehoord? We hebben flink gelachen maar een viespeuk ist wel!
Wij hebben afgelopen week inmiddels bevestiging gekregen van onze visumaanvraag. Al met al dus ongeveer 2,5 mnd gewacht, en schijnbaar zijn ze nu ergens in APRIL"!!! Wachten wachten en nog eens wachten dus...
Klaat de laatste tijd niet zoveel meer van me horen, sorrie! Ben hard op zoek naar werk hier in Ierland, ben hier nu ruim 3 weken en helaas nog nix! Ze hebben niet eens fabriekwerk, boehoe... Na de kerst zalt wel n stuk beter gaan hoop ik. Iedereen blijft maar zeggen dat t een slechte tijd is voor de kerst...
Veel succes verder Catkin. Oja, toen ik naar de gemeente ging voor een VOG zeiden ze dat ik deze moest laten tekenen door mijn werkgever! Volgens mij snappen ze t in de Gemeente Venray niet helemaal. Awel, zodra ze om mijn VOG vragen ga ik deze aanvragen, kweet op dit moment niet WAAR ik deze moet aanvragen nu ik in Ierland woon, maar de gemeente venray snapt er dus ook nix van, handig!
Kga weer es verder met werk zoeken! (onder t genot van een kopje senseo crema koffie, geen spijt van dat ik de senseo crema apparaat heb meegenomen en een bult koffiepads aangezien ze hier t dubbele kosten!
 
Hee Marieke, wat leuk weer van je te horen. Ja het is inderdaad vrij snel gegaan, maar nu gaat het even traag als bij jullie allemaakl. Wegens de vele aanvragen duurt het inderdaad rond de 9 weken voordat je iets van ze hoort. En vandaag een blanco mail gestuurd en ze zijn bij 26 April voor de off shore applications. Mmm 2 dagen evrder dan vorige maand, dat belooft wat. Hopelijk wordt de wachttijd niet veel langer dan 8 maanden... 9 maanden zou nog kunnen, maar anders kan ik niet meer eind oktober weg!!! Nou ja we zien wel. Nu kan ik er niks meer aan veranderen. Ik ga mijn VOG en medicals wel even frontloaden. ga mn VOG in Januari even aanvragen (kijken moeilijk ze zijn hier in Den Haag) en mijn medicals wil ik plannen in Maart in mijn vakantie (ga in februari maar eens een afspraak regelen). Nou ben beneiuwd.
Jij ook veel succes. Hopelijk heb je snel een baan!!!! Het grote voordeel is wel dat Liam en jij nu eindelijk samen zijn.
 
Hoi Catkin,

Ja, wat dat VOG betreft, even langs het gemeentehuis. Als ze om een opdrachtgever vragen, ik heb gezegt dat het om emigratie ging en zelf vulden ze toen in "Australian Goverment". Eventueel adres erop van het ASPC in Adelaide en klaar ben je. Wat medicals betreft, zowel een afspraak maken bij een panel doctor als bij een ziekenhuis. Ik weet niet helemaal zeker of dat op dezelfde dag kan maar daar kan je volgens mij hier op dit forum wel aardig wat over vinden.
Het idee van je om te gaan frontloaden is absoluut een aanrader! Heb ik zelf ook gedaan en ik kwam ruim voor op het schema aan de beurt en mijn Visum was zo voor elkaar.
En wat het wachten betreft, dat vergeet je wel weer als je het visum eenmaal hebt  :smile:.
 
Ja, het is raar maar waar. Dat hele proces en het wachten lijkt alweer vergeten..........
Er zijn nu weer zoveel nieuwe dingen om de tanden in te steken!

Henriette
 
Ik wil binnenkort even mn bewijs van goed gedrag aanvragen. Nu vroeg ik me af wat er uingevuld moet worden bij alle vragen: invullen door organisatie/ instelling? Ik wil het kijken of ik het krijg zonder het eerst naar de ambasade in den haag te sturen, maar dan kan dit gedeelte dus niet ingevuld worden?
Iemand ervaring mee?
 
in principe heb je nog tijd zat dat ene weekje kan er toch ook nog wel af? Want langer duurt het niet, Wij hadden hem na een dag of drie al weer terug uit Den Haag.

Mariette
 
Ow daarvoor maakt het me ook niet uit hoor, moet toch nog een maand of 7 wachten. In princiepe heeft het niet zo'n haast (wil het toch pas opsturen als ik een casefile number heb, waarop ik nog zit te wachten).
Maar anderen hadden hem hier in Den Haag zo gekregen, zonder dat ze het opgestuurd hadden naar de ambasade en ik vroeg me af wat die dara dus hadden ingevuld. Misschien dat ik hem voor de zekerheid ook maar opstuur naar de ambasade in den haag.
 
Gister nadat ik een hele lange crisis dag op mn werk had gehad bedacht ik me dat het leuk zou zijn als ik vandaag dan iets van mn visum aanvraag zou horen. Ik vond wel dat ik dat verdiende (heb ik echt gedacht).
Vandaag keek ik in mn mailbox en jawel:

Een mailtje van de DIMA dat ze mn visumfee niet af konden schrijven, omdat mn credit card was vervallen (ik heb al een nieuwe met hetzelfde nummer, waardoor het dus wel moet lukken). Ze schreven daarin dat ze hem hadden ontvangen op 27-11  :grin: Ze gaan nu dus binnenkort mn betaling doen en ik weet dus dat ze hem in ieder geval hebben ingekeken  :lol: :lol: :lol:
Ondanks dat het bericht niet alleen positief is, vind ik het ten eerste leuk dat ik vandaag werkelijk iets heb ontvangen en ik heb tijd om dit 'probleempje"op te lossen, dus het komt helemaal goed. Leuk begin van de dag en goede afleiding!!!!
 
Ja je heb iig bericht en je weet dat het daar is. Dat probleempje is vast wel op te lossen. Succes met je VOG en Medicals en vooral het wachten!!!!
Groetjes,
Francine
 
Volgens de bank is het niet eens een probleem, want ik heb hetzelfde nummer als voorheen, waardoor ze gewoon het geld af moeten kunnen schrijven.
 
[quote author=kallie link=topic=5453.msg78321#msg78321 date=1168120931]
in principe heb je nog tijd zat dat ene weekje kan er toch ook nog wel af? Want langer duurt het niet, Wij hadden hem na een dag of drie al weer terug uit Den Haag.

Mariette
[/quote]

Ik heb het, voor de zekerheid, toch maar zo gedaan (heb toch tijd zat). Heb de papieren van het ministerie van justitie vandaag opgestuurd naar de ambassade in Den Haag. Dan ga ik, hopelijk volgende week, het VOG aanvragen en kan het in februari naar Adelaide...
 
HA CAtkin,

Je vroeg om ervaringen met medicals in Den Haag..
In Bronovo hebben ze tijden dat je mag binnenlopen voor thoraxfoto's en bloedtesten. Je moet dan wel eerst naar de afdeling-nummertje halen- naar de kassa, betalen, terug naar de afdeling, onderzoekje doen etc. Gaat op zich allemaal redelijk soepel, trek er 1-1,5 uur voor uit.  Thorax foto krijg je op een DVD mee. (gesealed)
De paneldokter waar wij vorige week zijn geweest heet Willems (bezuidenhoutseweg). Zorg dat je een afspraak hebt nadat je bij Bronovo bent geweest, de bloedtesten moeten bij hem binnen zijn.  Zorg ook dat je niet ongesteld bent- want dan moet je terug komen voor de urine test!

Hij is aardig en rustig, echt zo'n degelijke arts. Het onderzoek stelt niet heel veel voor. Plassen, buigen, neus aanraken met je ogen dicht en niet gillen als hij in je buik knijpt.
En, contant geld mee! pin heeft hij niet.

Succes!!!

aukje
 
hee dank je wel. ik zal het bronovo volgende maand eens bellen voor die inlooptijden. Ik ga het in maart doen als ik vakantie heb, dus heb genoeg tijd. Dan spreek ik gewoon een paar dagen later af met de paneldokter. Hebben ze de formulieren daar ook? En een xray op dvd wordt goedgekeurd? Zal wel, anders zouden ze het niet doen. Bedankt iig voor je ervaring.
 
x-ray op dvd is goed, sinds een paar maanden doen ze niet anders.
en de formulieren moet je zelf even van te voren uitprinten en voor de helft invullen.
MR Willems stopt alles bij elkaar en stuurt het op, maar regel alles eerst zelf; je moet niet van hem verwachten dat hij adres gegevens heeft enzo. Die staan op de formulieren.
(ook je casenumber enzo, moet je zelf invullen...)
Reken zeker 4 dagen tussen bloedtest en medicals.
groet,
aukje

(Ik kom er net vandaan, en bij mij is nu alles ok!!!)
 
En waar kan ik deze formulieren vinden? Ik las namelijk eerst ook ergens dat deze niet op de site staan en je deze via de arts moet krijgen???  :| :?
 
Back
Top