Catkin's nieuwe weg naar Australië

Volgens het vck hoef ik het enkel aan te geven als er medicatie van Zorro mee moet. Omdat Zorro van te voren een prednison prik krijgt hieft hij twee weken geen medicatie, deze hoeft dus ook niet met hem mee. Hierdoor hoef ik niks aan te geven bij de permit.
Kijk, dat is makkelijk :) En aangezien astma niet overdraagbaar is verwacht ik ook niet dat het in het geval de arts in Melbourne het oppikt dit tot langere quarantaine leidt.

Ik heb de dierenarts toch gevraagd even een Engelstalige beschrijving te geven van de situatie van Zorro en denk er toch over dit aan te geven bij het aanvragen van de import permit. Dit vooral zodat het bekend is in het quarantaine station. Als ze zijn astma aanzien voor iets anders of het gaan onderzoeken komen er enkel kosten bij. Wellicht kan ik deze zo voorkomen. In Nederland konden de klachten namelijk ook of astma of long worm zijn. Longworm lijkt me voor australie niet goed klinken, dan maar duidelijkheid scheppen over zijn astma. Volgens het vck heeft dit geen effect op zijn vluchtmogelijkheden, als de dierenarts hem verder gezond voor vlucht verklaard. Aangezien de dierenarts aangeeft dat hij prima kan vliegen duurt eerlijkheid misschien toch het langst (en goedkoopst)

Haha @FOL !

Vandaag de import permits aangevraagd voor Zorro en Woezel. Eerlijk erbij vermeld dat Zorro Astma medicatie gebruikt en Astma heeft, met een Engels talige uitleg van de dierenarts en dat hij verder gezond is. Als dit nu al een probleem zou vormen, zou dat wellicht ook tijdens de quarantaine kunnen gelden en dan zijn we (letterlijk) verder van huis... Dus maar even eerlijk geweest. Ik ga ervanuit dat Astma geen aanleiding is om geen permit te krijgen, dus vandaar. Mocht hij dan toch medicatie nodig hebben, kan dat ook gewoon mee (al geef ik hem een prednison injectie voor vertrek, zodat dit niet nodig is).

Verder dit weekend afscheid genomen van toneel, met mijn (in ieder geval voorlopig) laatst gespeelde voorstelling hier. Wel even een heftig dingetje, zeker ook omdat ik afscheid nemen van toneel hier in nederland, alle mooie herinneringen en de unieke mensen die ik hier heb ontmoet best lastig vind. En zeker ook omdat bij de laatste voorstelling, bij het slotapplaus ook nog een mooi woordje werd gesproken door de regisseur en de voorstelling aan mij werd opgedragen. Best een dingetje dus...

Komend weekend verhuizen naar een vakantiepark. 1 maart moet ik mijn sleutel overdragen, maar ook wel lekker omdat ik dan net even financieel wat ruimer kom te zitten.

Last edited:
Vanuit australie, ondanks de brief van de huisarts toch om meer medische gegevens van Zorro gevraagd. Hopelijk wordt de “visum aanvraag” van Zorro niet net zo gecompliceerd als die van mij want dan komen we voorlopig niet weg. Vandaag wel netjes de informatie terug gehad van de dierenarts, dus hopelijk is dat voldoende en wordt het geen afwijzing; aangezien eerdere problemen zich steeds voordeden als mijn huis net opgezegd en inboedel verkocht was en dat dit weekend weer het geval is :cool:.... en in dit geval zou het wel fijn zijn als het niet; 3x is scheepsrecht is!

Jeetje .. ik ben al lange tijd niet actief geweest op XPdite, en zie nu 'ineens' dat het eindeljik zover is voor je! Geweldig!! De aanhouder wint enzovoorts, enzovoorts. Alvast welcome in Perth. Ben benieuwd of je Scarborough zal herkennen, er is de laatste tijd flink aan gesleuteld!! (inlcusief een nieuw 'zee-zwembad').

View attachment 876 Vandaag naar de dierenarts geweest en volgens haar is er geen reden (ondanks de astma van Zorro) dat hij niet kan vliegen! Dus stap 1: check van de chip, gezondheid en rabies inenting gelijk voltooid! Over een maandje op naar stap 2! En dus heeft de dierenarts daarmee tevens ons lot bezegeld en zal de verhuizing naar australie gaan plaatsvinden.
Super! Ik hoop dat alles soepel verloopt! We hebben net onze verhuizing naar Adelaide met hond en 11 jaar oude kat achter de rug. En dat is goed verlopen. Ze waren bij ons erg streng met die 180 dagen en daarna 10 dagen quaraintaine in Melbourne. Omdat ze de hond eerst niet goed hadden ingeeent kwamen er bij ons ook nog onverwacht nog een aantal weken bij. We zaten dus ineens een stuk eerder in Australie dan de dieren. Achteraf wel goed omdat we zo eerst dingen in Australie op orde konden brengen en de rust een beetje was teruggekeerd toen de dieren kwamen en toen hadden we alle tijd voor ze. Maar al met al is alles goed gegaan en de beesten lopen nu rond of er nooit iets gebeurd is! Succes!!

Ik wil niet teveel op de stoel van @Catkin gaan zitten maar nu er hier regelmatig gepost wordt door oude bekenden van dit forum en dus van haar toch maar even een voetnoot.
De berichten die ik op Facebook tegenkom zijn minder positief dan de laatste berichten hier. Wellicht komt ze het hier nog even vertellen, al kan ik me ook voorstellen dat ze er even klaar mee is...

Back