Catkin's nieuwe weg naar Australië

Catkin

XPdite Sponsor
Aangezien ik nu toch echt de knoop wel heb doorgehakt, begin ik dit topic al. Hoewel er nog weinig te melden heb, wat betreft de stand van zaken, vind ik het wel leuk om het verloop zo bij te houden van het prille begin tot het bittere einde. Ik kan dan ook gelijk al mn vragen ergens kwijt, want die kan ik dan gewoon overzichtelijk in mn eigen topic houden...

Op dit moment ben ik bezig met het verzamelen van gegevens voor de skills assessment. Aangezien ik de SPH heb gedaan moet ik alles netjes opsturen naar de AASW.
Ik ben nog allemaal aan het uitzoeken wat ik op moet sturen. Zoals ik nu heb begrepen mn diploma's (ik heb ook een bachlor's degree in het engels dus dat scheelt), werkgeversverklaringen dat ik minimaal 3 jaar werkervaring heb en een engelse beschrijving van mijn werkervaring (mijn taken en verantwoordelijkheden), eventueel gevolgede cursussen en uitleg over mn opleiding en alle vakken...
Iemand die nog iets weet wat ik ben vergeten????

Maar goed ik ga jullie het komende jaar op de hoogte houden. Ik hoop dat ik alles eind van volgend jaar afgerond heb. Mn planning is om de skills assessment eind oktober op te sturen, om in November mn IELTS te halen en hopelijk begin van het nieuwe jaar mn visum aanvraag te doen...
 
Hi, ook al heb je nog niet veel te melden, het is toch leuk dat je alvast alles met ons wilt delen. We zitten toch allemaal in het zelfde schuitje.
Wij wensen je veel geluk en succes.

Groetjes van Rob en Jiolanda  :up:
 
Veel succes!

Ik hou dit topic in de gaten want ik wil zelf ook mijn MWD diploma laten assessen door de AASW. (Ben wel al in Australie en heb heb assessment niet nodig voor emigratie redenen maar wel om diploma erkent te krijgen en als maatschappelijk werker aan de slag te gaan.

De reactie van de AASW lijkt mij nogal te verschillen:

Zie het topic van Marieke, waarin de AASW haar aanvraag heeft afgekeurd (zij heeft SPH diploma) maar wel heeft doorgestuurd naar AIWCW
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=4553.0
En ook
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=3826.0

Hillegien en anderen die assessed zijn door AiWCW
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1177.0
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1268.0

Succes., CJ
 
Dus als ik het goed begrijp moet ik met mijn sph diploma niet op social work kijken, maar voor welfare work...????
 
Geen idee.

Ik weet alleen dat Mariekes aanvraag door de AASW werd afgewezen en doorgestuurd naar de AIWCW (zie ook links hierboven). Volgens mij zag ik pasgeleden (in de laatste 4 weken) nog een topic van een forum lid met SPH wiens aanvraag dacht ik door de AASW is goedgekeurd. Ik heb zitten zoeken maar ik kon dat topic zo snel niet meer vinden. Dus misschien in de assessment van SPH diploma's wisselend qua succes?!?

Het lijkt erop dat de AASW wel super kritisch is...
 
Toch gevonden.

In deze post vertelt Lindapinda zat haar SPH diploma is assessed als een bachelors of social work, maar ik weet niet of dat door de AASW is of door een van die government instanties.

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=4092.15
 
Hai Femke,

Allereerst welkom op het forum en succes met je plannen. :hi:

Dit is een antwoord op een vraag van je in een ander draadje, maar als ik het zo lees moet je Academic IELTS doen en geen General.
Kon zo ff snel het draadje niet meer vinden.
Pakketje is onderweg hoor!

Mariette
 
Ik had gehoopt general, dara mijn talenknobbel niet zo groot is. Hmmm en wat betreft mn diploma.

Wat betreft mn studie. Ik heb al een engels talig diploma een bachelor degree in social pedagogical work... En in kleine lettertjes dat het een bachelor in social work is. Ik stuur wel even een mailtje aan bijde instanties met de werkvelden waar ik in kan werken en naam van de opleiding. Dan hoor ik wel wat het is.
 
[quote author=kallie link=topic=5453.msg68843#msg68843 date=1156403505]
Hai Femke,

Allereerst welkom op het forum en succes met je plannen. :hi:

Dit is een antwoord op een vraag van je in een ander draadje, maar als ik het zo lees moet je Academic IELTS doen en geen General.
Kon zo ff snel het draadje niet meer vinden.
Pakketje is onderweg hoor!

Mariette
[/quote]

Dank je.
Ik heb net een mailtje gestuurd naar bijde instaties (zowel die van social als die van welfare worker). Ik heb namelijk ook een engelstalige beschrijving van waar je met een sph allemaal kunt werken. Dat heb ik kort over getypt smaen met de naam van mijn diploma. Hopelijk krijg is spoedig bericht (alhoewel ik toch nog niks kan insturen haha).
 
De AIWCW vindt mijn beroep meer welfare work, terwijl de AAWC de opleiding bachlor of social work, social work vind... Maakt het naderhand nog uit, door wie ik de skills assessment laat doen? Weet iemand dit? Anders stuur ik het voor de zekerheid gelijk naar Aiwcw
 
Dat kan je het beste aan Marieke vragen. Die heeft dezelfde opleiding als jou gedaan en net het hele traject doorlopen.
 
Ik had haar eerder al een berichtje gestuurd en nu dus ook nog gemaild. Ik merk het wel.
 
Succes!

Ik geloof dat als de AASW je niet geschikt bevind voor social work, dat ze je automatisch doorsturen naar IAWCW (tenminste dat was bij marieke geloof ik zo, zie haar draadjes). Ik weet niet of daar nog extra kosten aan verbonden zijn en of het traject daardoor langer duurt (2x assessen).

Misschien handig als marieke in dit topic haar mening geeft (zodat anderen die sph gedaan hebben er ook nog wat aan hebben als ze de search gebruiken).

Groeten, CJ
 
Ben nu toch ook maar de van de spw aan het vertalen (omschrijving). Deze doe ik wel mionder uitgebreid, want ik krijg hiervoor geen hulp van mn school. Maar goed, wie weet waarvoor het goed is. Ik heb daar nl ook wat deelcertificaten gehaald. Kan ik gewoon eerst laten certificeren (kopieen) en dan deze kopieen laten vertalen?
 
Ja, de gecertificeerde kopieen worden dan door de vertaalster vastgehecht aan de vertaling waardoor ze beiden 'gecerificeerd' zijn.
Heb je al een vertaalbureau, anders kan ik je er eentje aanbevelen, die het keurig aflevert op speciaal papier en geen dingen vertaalt die er niet toedoen.
is ook niet te ver bij jou vandaan als ik het goed heb.

Mariette
 
Wij hebben alles bij Papyrus in Leiden laten vertalen.
http://www.papyrusvertaalservice.nl/
Zijn wij zeer tevreden over.
Succes, Mariette
 


OFX
Back
Top