Citizenship

Wat is België toch een heerlijk simpel land 😉
Grap van Hollander:

Met de nadruk op simpel? ;)

Maar ja. Nederland maakt het te ingewikkeld. Nu is dit niet eens zo vreemd als ik dacht dat het was. Duitsland, Oostenrijk, India. Die weet ik zie even uit mijn hoofd doen hetzelfde. Dus dat is al gauw 1/7 van de wereldbevolking bij elkaar opgeteld (dat komt voornamelijk door Nederland natuurlijk. Die paar Indiers tikt niet aan ;) :D )
 
Daar ben ik weer, ondanks dat ik het al een keer gedaan heb, toch weer in de war (of wellicht: Bevestiging van wat ik een aantal posts terug beschreef; ik kon indienen zonder VOG)

Waar is mijn vakje voor de VOG aanvraag?
Indertijd heb ik mijn aanvraag ingediend zonder VOG, want het stond niet in het lijstje. Later werd er alsnog gevraagd om VOG (die ik toen per mail aangeleverd heb)
Nu doe ik de aanvraag van Hare Majesteit en verrek, weer geen VOG in het lijstje.
(en 1195 recommended... Die gaan we gewoon doen, maar het blijft vaag)

Wat mis ik, zie ik niet, doe ik verkeerd wat betreft de VOG?

Of komt het niet boven drijven vanwege het woordje and (rood omlijnt in 2e screenshot)
 

Attachments

  • Screenshot 2024-07-30 at 17.52.13.png
    Screenshot 2024-07-30 at 17.52.13.png
    125.9 KB · Views: 11
  • Screenshot 2024-07-30 at 18.03.26.png
    Screenshot 2024-07-30 at 18.03.26.png
    119.2 KB · Views: 11
Plaatje 2: het is bijna wiskunde met de AND and OR. Zoals ik het lees en misschien iets makkelijker te begrijpen:
Je moet een VOG hebben voor elk land waar je meer dan 90 dagen bent geweest als je houder was van een PR en ouder dan 18 en je totale verblijf overseas opgeteld meer dan 12 maanden was.
Of: als het Department er gewoon om vraagt.
 
Voor zover ik het me herinner, staat de VOG alleen genoemd in het lijstje voor aanvraag van Permanent Residency, niet in het lijstje voor aanvraag Citizenship. Bij aanvraag PR heb ik er 2 moeten attachen, de Nederlandse VOG en de Australische FPC, omdat ik op dat moment al 3 jaar in AU woonde. Bij aanvraag CS heb ik alleen gekeken of de FPC nog geldig was, en dat was hij niet meer. Ik heb de FPC dus maar voor alle zekerheid opnieuw aangevraagd en geattached. Een nieuwe VOG heb ik niet aangevraagd omdat ik toen al 5 jaar niet Australia uit of NL in was geweest, dus ook niet langer dan 90 dagen. Home Affairs heeft er bij mij uitdrukkelijk om VOG en FPC gevraagd tijdens de PR-aanvraag. Dus voor alle zekerheid uit eigen beweging maar een FPC toegevoegd bij de CS-aanvraag, maar geen VOG.
 
Omdat hubby zoveel heen en weer naar China en Europa heeft gereisd, heeft hij bij zijn aanvraag zowel Nederlandse als Chinese VOG bijgevoegd. Hij was zeker meer dan 12 maanden in het buitenland geweest en meer dan 90 dagen in hetzelfde land.
 
Ik heb voor Q en de kids ook geen Engelse police check toegevoegd en ze is uitgenodigd voor de test volgende week. Als we missende papers hebben (VOG bijvoorbeeld) ga ik er vanuit dat ze dat al wel gevraagd hadden?
 
Ik heb voor Q en de kids ook geen Engelse police check toegevoegd en ze is uitgenodigd voor de test volgende week. Als we missende papers hebben (VOG bijvoorbeeld) ga ik er vanuit dat ze dat al wel gevraagd hadden?
Ik heb die van mij ook ingediend zonder dat er om VOG gevraagd werd. Later kwam die vraag alsnog (weet even niet meer of dat voor of na de test was, kan ik wellicht nog nakijken indien nodig)
 
Back
Top