Coronavirus in Australië

mmm.... ik heb ook AZ gehad en vond dat geen probleem, alleen het duurt al met al een stuk langer voordat je volledige gevaccineerd bent. Maar ik kan helaas ook geen touw knopen aan de keuzes en communicatie van de regering rondom Pfizer en AZ. Maar dat het daar is fout gegaan is wel duidelijk. Ik hoop alleen dat iedereen zich dat ook nog herinnert als ze naar de stembus gaan volgend jaar!

mmm.... ik heb ook AZ gehad en vond dat geen probleem, alleen het duurt al met al een stuk langer voordat je volledige gevaccineerd bent. Maar ik kan helaas ook geen touw knopen aan de keuzes en communicatie van de regering rondom Pfizer en AZ. Maar dat het daar is fout gegaan is wel duidelijk. Ik hoop alleen dat iedereen zich dat ook nog herinnert als ze naar de stembus gaan volgend jaar!

Ik wilde ook wel wat spanning in mijn leven, en heb ook twee vaccinaties van AZ gehad. Geen problemen buiten wat vermoeidheid na de eerste vaccinatie.
Maar inderdaad is het lastig bij te houden wat het laatste advies is, en of dat is ingegeven door paniek voetbal van de politici of met onderbouwde medische adviezen.

Ik wilde ook wel wat spanning in mijn leven, en heb ook twee vaccinaties van AZ gehad. Geen problemen buiten wat vermoeidheid na de eerste vaccinatie.
Maar inderdaad is het lastig bij te houden wat het laatste advies is, en of dat is ingegeven door paniek voetbal van de politici of met onderbouwde medische adviezen.

living on the edge Frits!

Vergeleken met AZ is in je auto stappen living on the edge ;)
Maar goed dat jullie proud AZ users zijn! #oneforyourselfandtheteam :D

Donut day in QLD.

Kom op Melbourne, het is hier gelukt om Delta terug naar 0 te brengen. Jullie kunnen het ook!
Ik heb Dan Andrews nog nooit zo pissed gezien (en die is gewoonlijk al pissed a lot) en hij gaat er snoeihard in met fines en curfew. Het komt door de illegale parties in het weekend. Dat sentiment was er een jaar geleden niet, toen waren we veel bereidwilliger. We zullen het zien.

Donut day in QLD.

Kom op Melbourne, het is hier gelukt om Delta terug naar 0 te brengen. Jullie kunnen het ook!

kan dat? Ik zag iets op tv voorbij komen dat er in Florida een lagere transmissiegraad was dan in de rest van the US, en ze denken dat het warme en vochtige klimaat er mee te maken heeft . Ook wel “toevallig” dat we hier in FNQ delta hadden terwijl de persoon in kwestie 10 dagen liep te transmitten in de community (taxichauffeur) en geen cases. Pure luck or?

edit: artikel in Boston globe geeft aan dat mensen meer binnen zitten in summer heat in Florida en daarom transmission nu hoger is dan in de winter met gematigd klimaat en mensen meer buiten zijn. Interessant . Aangezien het hier nu "winter" is in FNQ en het leven zich voornamelijk buiten afspeelt.

Last edited:
Toch wel benieuwd hoe jullie het nu zien met het 70/80% gebeuren en het (deels) openen van de grenzen en aanpassing van (home) quarantine. Weet je trouwens dat ik elke keer een typo maak en ipv quarantaine..,wuarantaine typ……wuaran…wuhan…😏😅.

Maar ok, wij horen inmiddels verhalen over Engelse professionals die Australië verlaten, dat NSW een politiestaat is, WA terug een pre-Commonwaelth British Colony aan net worden is, je niet meer kan reizen tussen de States en Territories, de politicians (net als hier eerst) maar wat uit hun nek kletsen (netjes he), en er geen vooruitzicht is op verbetering. Aan de andere kant zie je dan de Roadmap, Road to Recovery gelinkt aan het vaccineren met een way out zeg maar. Ben echt benieuwd naar jullie eerlijke visie hierop en mening hierover. Is en blijft het nog lang 1 groot drama, of zien jullie echt wel een lichtpuntje op de spreekwoordelijke horizon.

Wil even één ding gezegd hebben:
Ik ben nog steeds blij hier te wonen. Het is overal wat zeg maar :)

@tum, ik denk niet dat iemand het echt weet. De 70-80% is natuurlijk een theoretische exercitie. Gaan we überhaupt zoveel mensen vinden die bereid zijn te vaccineren? Ik hoop het wel, we gaan het zien. In de USA gingen ze als een kogel en daar gaat het nu langzaam.

En hebben we tzt weer iets geleerd? Dat 80% eigenlijk niet de garanties biedt die men verwacht (80% is niet herd immunity)

Als we 1 ding geleerd hebben is dat niemand een kristallen bal heeft.

Ik sluit me aan bij @afterbang . Nog steeds blij dat ik hier woon (zelfs in NSW), zeker vergeleken met de infectiecijfers en aantallen doden door Covid in NL. Uiteraard kijk ik met verbazing naar de competitie tussen staten en hoop dat ze weer eens gaan samenwerken. Dat WA nu dubbele vaccinatie eist voor reizigers vind ik een stap te ver omdat er nog steeds een probleem is met het vaccinatie aanbod. Zolang niet iedereen de kans heeft gehad om zich te vaccineren, kun je dat mijn inziens niet eisen. Ik verwacht dat QLD ook wel aanvoer problemen krijgt met hun nieuwe vaccinatie-eis.

Persoonlijk heb ik wel steeds meer behoefte aan een eindpunt, iets waar we naartoe kunnen leven en dan gaat het vooral om vrijuit kunnen reizen binnen Australie en daarna in overzee weer eens familie zien, want die worden ook alsmaar ouder.

Maar wie had gedacht op 20 maart 2020 toen @Thijsvr dit draadje begon, dat we er 100 paginas mee zouden vullen. Fingers crossed dat we de 200 niet halen!

Mjah, er zijn van allerlei dingen irritant in dit land. En de vaccinatie rol out is er een van. Maar om nou continu te gaan klagen :).

• Like
Reactions: tum
Ik zelf ook,
Maar bepaalde zaken komen onder een vergrootglas te liggen en beginnen aardig irritant te worden.
De zaken zijn niet irritant, dat is wat je er zelf van de maakt ;)
(In stoïcisme en boeddhisme geeft men aan dat elke ’mening/waarde/gevoel’ die je iets geeft puur jouw idee is en niet factual. Dus je bepaald zelf of het irritant is of niet. Dit mechanisme wordt succesvol toegepast in bijvoorbeeld Rationeel Emotieve Therapie en Cognitieve Therapie. Maar dat even als filosofisch zij stapje :) En; ik zeg niet dat ik dat goed toe kan passen, gewoon, even een leuk zijstapje)

Als we met zijn allen in NL hadden gezeten hadden we geklaagd over het weer EN de afhandeling van Covid ;)

Het lijkt inderdaad op een competitie tussen de staten en het is vaak niet fraai. Maar het is ook toch bijna een logisch (de praktische kant, niet de retoriek) gevolg van hoe Australië in mekaar zit? Als federale staat en als 2 partijensysteem (en daarbovenop de belabberde populistische media). Het is nu eenmaal redelijk praktisch om zo’n groot land te organiseren (bij een nationaal gebeuren als COVID) op basis van de staten. Of het is eerder omgekeerd: het moet georganiseerd worden per staat omdat het een federatie is. Hierbinnen mag iedereen dan letterlijk zijn eigen lijn trekken (ze moet ergens getrokken worden). In theorie en liefst ook praktijk zou je dan willen dat er dan een soort figuur verheven staat boven de staten en partijen om de eenheid te bewaren maar dat is helaas niet zo. En als de ene partij hoog zegt is het bijna vanzelfsprekend dat de andere laag roept.
Moest Astra Zeneca zo niet tegengevallen zijn (en/of Australië niet zo eenzijdig gegokt had) was het waarschijnlijk een ander verhaal geweest en lag het enige excuus bij de bevolking van elke staat om zich te laten inenten. En zoals in Amerika is de laatste 20% zoals voorspeld altijd de moeilijkste want dan raak je aan de non-believers. Dat is min of meer wiskunde, helaas blijk COVID zelf met de Delta variant iets minder voorspelbaar en krijg je dus af en toe paniekvoetbal. En net zoals in voetbal heb je dan vaak 11 spelers en enkele 100.000-en coachen 😋

Last edited:
De zaken zijn niet irritant, dat is wat je er zelf van de maakt ;)
(In stoïcisme en boeddhisme geeft men aan dat elke ’mening/waarde/gevoel’ die je iets geeft puur jouw idee is en niet factual. Dus je bepaald zelf of het irritant is of niet. Dit mechanisme wordt succesvol toegepast in bijvoorbeeld Rationeel Emotieve Therapie en Cognitieve Therapie. Maar dat even als filosofisch zij stapje :) En; ik zeg niet dat ik dat goed toe kan passen, gewoon, even een leuk zijstapje)

Als we met zijn allen in NL hadden gezeten hadden we geklaagd over het weer EN de afhandeling van Covid ;)

Prachtig antwoord! Mooie gast ben je ook.
Uiteraard zijn deze irritaties persoonlijk en niet factueel, en helaas heb ik een negatieve karakter eigenschap om heel snel geïrriteerd te raken. Ik ben er zelfs voor naar therapie gegaan maar zelfs dat helpt niet. Mijn partner probeert me meer zen te krijgen en sinds ik met haar ben gaat het allemaal een stuk beter. Afijn, er zijn veel grotere zorgen in de wereld (Afghanistan) en ondertussen praat ik op zoveel mensen in om ze te activeren om een vaccin te halen. We moeten het uiteindelijk toch samen doen. En het is wel balen dat jullie een extra feestdag krijgen in SEQ en wij niet 😉

Denk dat het ook een beetje metaalmoeheid van mijn kant is hoor. Inderdaad hoor je hier nu Afghanistan en Climate Change, ipv Covid, dat zwakt af in de media. Had in een ander forum even een klein opsomminkje gemaakt over de dingen die ik me herinner:

oliecrisis/autoloze zondag
Acid Rain
Kernraketten
tsjernobyl
climate change
aids
hiv
Iran
Irak
Afghanistan
9/11
terrorisme
tsunamis
CO2/stikstofcrisis
Covid
ennnnnnnnn right back to
Climate Change
Afghanistan

nu wordt het weer eens tijd voor wat leuks, toch 🥳🤩🥰.

Bedankt voor jullie eerlijke meningen hoor. De kristallen bol heb ik helaas ook niet, maar linksom of rechtsom, we komen er wel 💜

Back