Interessant om te lezen. Ik beschouw mezelf niet als anti-vaxxer maar ik kan niet ontkennen dat ik me toch wat ongemakkelijk voel bij hoe snel de ontwikkeling gegaan is.
Ik heb overigens de indruk dat in Nederland mensen denken dat grootschalige vaccinatie om de hoek is en daarom lakser omgaan met het hele verhaal. Er is veel nieuws over vaccins en de cijfers gaan weer flink omhoog.
Wat ik trouwens het meest schokkende vond is toen ik een vriend van me sprak. Hij was wat verkouden dus hij liet zich testen. Ik was met hem aan het Whatsappen terwijl hij in de rij stond. Kwartier later had hij de uitslag en ik was daarvan onder de indruk. Zijn reactie: "Tsjah, het is €75 maar dan heb je het wel lekker snel."
Que?!
Ja, als je bij een gratis test centrum van de overheid getest wilt worden moet je je aanmelden, wachten, ergens naartoe rijden en dan wachten tot je de uitslag krijgt wat alles bij elkaar ongeveer een week duurt. In die tijd moet je eigenlijk in zelf isolatie, want je hebt symptomen. Dus zijn er particuliere bedrijven opgesprongen die sneltest centra hebben waar je je voor 75 euro kunt laten testen.
Wat een Amerikaanse toestanden zeg. Ik begrijp waarom ze het dan niet onder controle krijgen. De meeste mensen zullen geen 75 euro willen betalen dus die gaan naar de gratis testcentra, maar als je een week in zelf isolatie moet zonder bevestigd ziek te zijn kan ik me voorstellen dat de meesten dat niet doen.