Coronavirus in Australië

Ik hoop dat ik eind dec de NSW grens over mag steken, even via Brisbane naar Byron Bay. Leuk road tripje.

Wel even een uurtje extra uit trekken voor de laatste paar kilometer naar Byron Bay, en je opblaas auto meenemen. Dan heb je in ieder geval geen parkeer probleem ;) Niet omhoog rijden naar de light house. Er is toch geen plek. Verder: Enjoy!
 
Wel even een uurtje extra uit trekken voor de laatste paar kilometer naar Byron Bay, en je opblaas auto meenemen. Dan heb je in ieder geval geen parkeer probleem ;) Niet omhoog rijden naar de light house. Er is toch geen plek. Verder: Enjoy!

Of ga op eerste kerstdag naar Byron Bay, dan is het echt super rustig. Vorig jaar zijn wij op eerste kerstdag geweest en een paar dagen later, wat een verschil. Eerste kerstdag heb je geen opblaas auto nodig hahha en kun je ook gewoon parkeren bij de light House.
Misschien hebben wij geluk gehad met eerste kerstdag. Maar paar dagen later was het zo hoe @afterbang aangeeft. Hahha
 
Helder verhaal over nut, noodzaak en werking van de nieuwe vaccins.

Interessant om te lezen. Ik beschouw mezelf niet als anti-vaxxer maar ik kan niet ontkennen dat ik me toch wat ongemakkelijk voel bij hoe snel de ontwikkeling gegaan is.

Ik heb overigens de indruk dat in Nederland mensen denken dat grootschalige vaccinatie om de hoek is en daarom lakser omgaan met het hele verhaal. Er is veel nieuws over vaccins en de cijfers gaan weer flink omhoog.

Wat ik trouwens het meest schokkende vond is toen ik een vriend van me sprak. Hij was wat verkouden dus hij liet zich testen. Ik was met hem aan het Whatsappen terwijl hij in de rij stond. Kwartier later had hij de uitslag en ik was daarvan onder de indruk. Zijn reactie: "Tsjah, het is €75 maar dan heb je het wel lekker snel."

Que?!

Ja, als je bij een gratis test centrum van de overheid getest wilt worden moet je je aanmelden, wachten, ergens naartoe rijden en dan wachten tot je de uitslag krijgt wat alles bij elkaar ongeveer een week duurt. In die tijd moet je eigenlijk in zelf isolatie, want je hebt symptomen. Dus zijn er particuliere bedrijven opgesprongen die sneltest centra hebben waar je je voor 75 euro kunt laten testen.

Wat een Amerikaanse toestanden zeg. Ik begrijp waarom ze het dan niet onder controle krijgen. De meeste mensen zullen geen 75 euro willen betalen dus die gaan naar de gratis testcentra, maar als je een week in zelf isolatie moet zonder bevestigd ziek te zijn kan ik me voorstellen dat de meesten dat niet doen.
 
Interessant om te lezen. Ik beschouw mezelf niet als anti-vaxxer maar ik kan niet ontkennen dat ik me toch wat ongemakkelijk voel bij hoe snel de ontwikkeling gegaan is.

Ik heb overigens de indruk dat in Nederland mensen denken dat grootschalige vaccinatie om de hoek is en daarom lakser omgaan met het hele verhaal. Er is veel nieuws over vaccins en de cijfers gaan weer flink omhoog.

Wat ik trouwens het meest schokkende vond is toen ik een vriend van me sprak. Hij was wat verkouden dus hij liet zich testen. Ik was met hem aan het Whatsappen terwijl hij in de rij stond. Kwartier later had hij de uitslag en ik was daarvan onder de indruk. Zijn reactie: "Tsjah, het is €75 maar dan heb je het wel lekker snel."

Que?!

Ja, als je bij een gratis test centrum van de overheid getest wilt worden moet je je aanmelden, wachten, ergens naartoe rijden en dan wachten tot je de uitslag krijgt wat alles bij elkaar ongeveer een week duurt. In die tijd moet je eigenlijk in zelf isolatie, want je hebt symptomen. Dus zijn er particuliere bedrijven opgesprongen die sneltest centra hebben waar je je voor 75 euro kunt laten testen.

Wat een Amerikaanse toestanden zeg. Ik begrijp waarom ze het dan niet onder controle krijgen. De meeste mensen zullen geen 75 euro willen betalen dus die gaan naar de gratis testcentra, maar als je een week in zelf isolatie moet zonder bevestigd ziek te zijn kan ik me voorstellen dat de meesten dat niet doen.
Interessant... en wel heel erg inefficient als het een week duurt, maar dat komt wellicht door a backlog wanneer je zoveel gevallen hebt. Mijn test hier was rond 3 PM, had de uitslag al bij het wakker worden de volgende morgen. Dan weet je in elk geval dat je weer gewoon je ding kan doen.

Een test die in 15 minuten de uitslag geeft zou ideaal zijn om het vliegverkeer weer op gang te krijgen (extra stap bij het inchecken), maar ik heb begrepen dat ze wat minder betrouwbaar zijn. Dus dat zal nog wel op zich laten wachten.
 
Ja, als je bij een gratis test centrum van de overheid getest wilt worden moet je je aanmelden, wachten, ergens naartoe rijden en dan wachten tot je de uitslag krijgt wat alles bij elkaar ongeveer een week duurt.



Nou in Nederland duurt het geen week voordat je de uitslag hebt hoor, inmiddels zitten we binnen 24 uur, max 48. Bij de 'normale' teststraten.
 
Nou in Nederland duurt het geen week voordat je de uitslag hebt hoor, inmiddels zitten we binnen 24 uur, max 48. Bij de 'normale' teststraten.

Dat is positief nieuws. Ik geloof dat hij bedoelde inclusief de afspraak maken overigens omdat je al in zelf quarantaine moet als je de afspraak maakt. 2 dagen dat plus 2 dagen wachten op de uitslag bijvoorbeeld.
 
Owjee, gaat het nu fout in NSW? Met 3 nieuwe cases.... Blijf de 2 cases in de Northern Beaches apart vinden, hoe dat nu ineens?
 
Ja, ook wij wachten af met twee aparte trips op het programma: Victoria en Queensland. Misschien hadden we toch beter een strandvakantie in Byron Bay moeten boeken :cool:

Ik denk dat jij misschien nog geluk gaat hebben. Ik denk dat ze de Northern Beaches als hotspot gaan wegzetten en laat nou net zijn dat wij in de Northern Beaches wonen. Ver genoeg van de genoemde plekken af en daar ook gelukkig niet in de buurt geweest, maar ze gaan de Northern Beaches echt niet opsplitsen.
 
Back
Top