Coronavirus in Australië

Hahaha wat dit betreft verschillen 'jullie daar' niet zoveel van 'ons hier'. 😂 blijft toch een raar fenomeen he, dat hamsteren terwijl het echt totaal niet nodig is.
 
En wij zijn in Lockdown zoals in maart was tot minimaal woensdagnacht.

Duimen voor de Greater Sydney dat alleen de lockdown voor ons blijft, dan kan de rest lekker vakantie gaan vieren.

Ahhh. Balen!! Maar die vakantie komt wel weer joh. En ik denk veel sneller dan verwacht aangezien Australië het over het algemeen genomen, heel goed onder controle heeft 🙂 Geniet van de kleine dingen dicht bij huis (na de lockdown). En je bent niet alleen hoor! ±16.000 km verderop doen wij gezellig mee! 👊 Hopelijk inderdaad maar tot woensdag voor jullie, wij hebben nog 4 weken te gaan. Gaat zo voorbij. Komt allemaal goed! 🌵
 
Echt balen @Janneke61, ik hoop voor jullie dat het alleen bij Northern Beaches blijft, maar ik ben bang dat ze de Greater Sydney gaan aanwijzen omdat de drummer van de band op meerdere plekken is geweest buiten Northern Beaches en het openbaar vervoer is gebruikt buiten Northern Beaches door een ander besmet persoon.
Hier in de Northern Beaches zijn veel mensen getroffen die de vakantie hebben moeten annuleren. Hopelijk vinden ze snel persoon zero.

Onze kleine man is erg verdrietig dat hij niet naar de camping kan en dit is al de 2e keer dit jaar dat onze vakantie naar sunshine coast geannuleerd wordt door Covid.

Ik duim voor jullie dat het goed komt! Niets mooiers dat je samen met je dochter kerst kunt vieren.
Het is hier goed gekomen! Mijn dochter heeft vrijdag gelijk vrij gevraagd (kon gelukkig), vlucht omgeboekt (ook dit kon met bijbetaling, want duurdere vlucht) en is in plaats van donderdagochtend voor Kerst, zaterdagmorgen vroeg naar Brisbane gevlogen om maar zo weinig mogelijk risico te lopen dat een verandering in de situatie of border restrictions roet in het eten zou gooien. Mijn zoon zou toch al zaterdag vanuit Townsville hierheen komen, dus we zijn weer compleet, voor het eerst sinds 11 maanden! En nu kunnen we nog langer bij elkaar zijn dan oorspronkelijk de bedoeling was 😄
Wel balen voor jullie, dat jullie weer in een lockdown zitten. Timing is wel heel erg ongelukkig zo vlak voor Kerst en vakantie. Hopelijk duur het niet te lang, voordat het onder controle is en kunnen jullie daarna lekker weg. Het is eerder gelukt en het gaat nu ook weer lukken! Ik hoop dat jullie toch nog een beetje een fijne Kerst hebben, ook al kun je niet weg en moeten jullie zo veel mogelijk binnen blijven.
 
Wij zitten nu in Adelaide en hebben ons gister uit voorzorg laten testen. Vanochtend kregen we de uitslag van negatief door. Gister al het contact met mensen vermeden en roomservice op de kamer gehad. Nu mogen we gelukkig weer uit onze isolatie en verder met vakantie vieren. Dinsdag is het plan om naar Victoria te reizen. Fingers crossed!
 
Wij zitten nu in Adelaide en hebben ons gister uit voorzorg laten testen. Vanochtend kregen we de uitslag van negatief door. Gister al het contact met mensen vermeden en roomservice op de kamer gehad. Nu mogen we gelukkig weer uit onze isolatie en verder met vakantie vieren. Dinsdag is het plan om naar Victoria te reizen. Fingers crossed!

Well done!
 
Wij zitten nu in Adelaide en hebben ons gister uit voorzorg laten testen. Vanochtend kregen we de uitslag van negatief door. Gister al het contact met mensen vermeden en roomservice op de kamer gehad. Nu mogen we gelukkig weer uit onze isolatie en verder met vakantie vieren. Dinsdag is het plan om naar Victoria te reizen. Fingers crossed!
Good luck. Dan Andrews (VIC) has just closed the border with NSW for the red zone parts. I hope this does not influence your ability to return after your holiday.
 
Vandaag maar even de hotel reserveringen voor Victoria en Brisbane in January gecancelled. Weliswaar zitten wij niet in de Northern Beaches, maar ik zie de grens niet binnen een maand weer opengaan.

In ieder geval dit weekend nog even lekker genoten in ACT voordat ook dat de verplichte quarantaine voor greater Sydney werd afgekondigd.
 
Wij zijn ook heel benieuwd of we wel kunnen kamperen vanaf de Kerst. Kreeg al berichtje van Hipcamp dat we ons moeten legitimeren als we op een van onze gereserveerde plaatsen aankomen en ze postcodes checken met NSW Health website om te zien of we wel mogen blijven. Woensdag dus maar even afwachten, misschien mag Greater Sydney wel helemaal niet op pad. We zitten ongeveer het verste weg van de Northern Beaches, geen besmettingen maar toch zijn wij opeens een hotspot :-( Het kon wel eens kamperen binnen Greater Sydney worden!
 
Wij zijn ook heel benieuwd of we wel kunnen kamperen vanaf de Kerst. Kreeg al berichtje van Hipcamp dat we ons moeten legitimeren als we op een van onze gereserveerde plaatsen aankomen en ze postcodes checken met NSW Health website om te zien of we wel mogen blijven. Woensdag dus maar even afwachten, misschien mag Greater Sydney wel helemaal niet op pad. We zitten ongeveer het verste weg van de Northern Beaches, geen besmettingen maar toch zijn wij opeens een hotspot :-( Het kon wel eens kamperen binnen Greater Sydney worden!
Greater Sydney groeit zo snel dat dat binnenkort wel heel NSW zal zijn. Kan je weer gewoon overal kamperen ;)
 
Het is hier goed gekomen! Mijn dochter heeft vrijdag gelijk vrij gevraagd (kon gelukkig), vlucht omgeboekt (ook dit kon met bijbetaling, want duurdere vlucht) en is in plaats van donderdagochtend voor Kerst, zaterdagmorgen vroeg naar Brisbane gevlogen om maar zo weinig mogelijk risico te lopen dat een verandering in de situatie of border restrictions roet in het eten zou gooien. Mijn zoon zou toch al zaterdag vanuit Townsville hierheen komen, dus we zijn weer compleet, voor het eerst sinds 11 maanden! En nu kunnen we nog langer bij elkaar zijn dan oorspronkelijk de bedoeling was 😄
Wel balen voor jullie, dat jullie weer in een lockdown zitten. Timing is wel heel erg ongelukkig zo vlak voor Kerst en vakantie. Hopelijk duur het niet te lang, voordat het onder controle is en kunnen jullie daarna lekker weg. Het is eerder gelukt en het gaat nu ook weer lukken! Ik hoop dat jullie toch nog een beetje een fijne Kerst hebben, ook al kun je niet weg en moeten jullie zo veel mogelijk binnen blijven.

Janneke wat een goed nieuws dat je dochter dit allemaal heeft kunnen regelen en maar goed ook dat ze dat gedaan heeft.

Nu lekker gaan genieten met je hele gezin compleet!
 
Wij zitten nu in Adelaide en hebben ons gister uit voorzorg laten testen. Vanochtend kregen we de uitslag van negatief door. Gister al het contact met mensen vermeden en roomservice op de kamer gehad. Nu mogen we gelukkig weer uit onze isolatie en verder met vakantie vieren. Dinsdag is het plan om naar Victoria te reizen. Fingers crossed!

Hoe zit nu met jullie vakantie? Mogen jullie nu wel of niet Victoria binnen? Hopelijk mogen jullie binnen en kunnen jullie lekker genieten!
 
Wij zijn ook heel benieuwd of we wel kunnen kamperen vanaf de Kerst. Kreeg al berichtje van Hipcamp dat we ons moeten legitimeren als we op een van onze gereserveerde plaatsen aankomen en ze postcodes checken met NSW Health website om te zien of we wel mogen blijven. Woensdag dus maar even afwachten, misschien mag Greater Sydney wel helemaal niet op pad. We zitten ongeveer het verste weg van de Northern Beaches, geen besmettingen maar toch zijn wij opeens een hotspot :-( Het kon wel eens kamperen binnen Greater Sydney worden!

Jullie zijn volgens mij alleen maar een hotspot geworden door die drummer. Laten wij hopen op goed nieuws woensdag. Dat jullie met vakantie kunnen binnen NSW. Alle ogen zijn gericht op de persconferentie van woensday🙃

Ik moet wel zeggen als je ziet hoeveel er zondag getest is en maar 15 positieve gevallen, daar ben ik wel een beetje blij om.

Wij hebben gisteren ook maar getest, zoonlief een beetje verkouden al een paar dagen. Lang in rij gezeten in de auto maar we hadden lol haha. Zoonlief ervaren tester🤣, vrouwtje zegt je heb geluk bij jou is het anders je hoeft alleen maar in je neus, waarop hij zegt waarom? In hotel hoefde ik alleen in de keel en hij had zijn mond al wijd open. Vrouwtje wist even niet hoe ze moest reageren 🤣, uiteindelijk de neus gedaan. Binnen 12 uur hadden wij allemaal de uitslag en negatief, had niet anders verwacht.

Wij hebben nog een mini sprankeltje hoop dat wij misschien na de jaarwisseling nog een paar dagen in NSW kunnen gaan kamperen, de laatste dagen van de vakantie. Dan weer lang wachten tot wij weer vakantie hebben. Manlief moet namelijk verplicht vrij nemen deze 3 weken, dus snel een nieuwe vakantie is niet zo gemakkelijk met de 4 weken vakantie op jaarbasis 😬.

Keep smiling dat is wat wij doen, moet wel zeggen weer draagt er de laatste dagen ook niet echt bij. Wat een druilerig zomerweer, hahah
 
Keep smiling dat is wat wij doen, moet wel zeggen weer draagt er de laatste dagen ook niet echt bij. Wat een druilerig zomerweer, hahah

Het is inderdaad druilerig, klam zomerweer in Sydney. Wel goed voor het herstel van de natuur!

Laten wij hopen op goed nieuws woensdag. Dat jullie met vakantie kunnen binnen NSW. Alle ogen zijn gericht op de persconferentie van woensday
Ik denk dat de maatregelen worden verlengd nu er overal in de stad health alerts worden afgekondigd. En het wordt nu toch wel eens tijd om verplicht een face mask te dragen; het is een wonder dat we niet meer gevallen hebben als ik zie hoe weinig maskers er worden gedragen in het openbaar vervoer en de winkelcentra.

Manlief moet namelijk verplicht vrij nemen deze 3 weken, dus snel een nieuwe vakantie is niet zo gemakkelijk met de 4 weken vakantie op jaarbasis 😬.

Tja, drie weken in de slaapstand. Ook bij mijn werkgever (CBA) gaat men drie weken in de slaapstand. Gelukkig heb ik elk jaar kunnen werken omdat sommige delen van de bank wel beschikbaar moeten blijven. Ik neem liever vrij wanneer het mij uitkomt :) .
 
Good luck. Dan Andrews (VIC) has just closed the border with NSW for the red zone parts. I hope this does not influence your ability to return after your holiday.
Hoe zit nu met jullie vakantie? Mogen jullie nu wel of niet Victoria binnen? Hopelijk mogen jullie binnen en kunnen jullie lekker genieten!

Ik wilde eigenlijk eerder een update sturen, maar het is zo'n chaos geweest de afgelopen dagen dat ik even internet volledig heb vermeden om mijn zenuwen te sparen.

Zondag zaten we in een klein historisch stadje in de buurt van Adelaide op een terrasje. Lekker aan het genieten dat we weer vrij konden rondbewegen en op de vakantie konden focussen. Vanaf het terras de persconferentie van Dan Andrews live bekeken. Toen we hoorde dat vanaf middernacht die dag de grens gesloten zou worden, meteen in actiemodus geschoten. Nieuwe border permit aangevraagd, in de auto gestapt naar Adelaide, tassen ingepakt, auto ingeladen en vertrokken naar Victoria. Het hotel was echt extreem meelevend en heeft de laatste twee nachten die we niet konden gebruiken niet in rekening gebracht. Adelaide en dat hotel komen we zeker nog terug!

Op weg naar Victoria erg zenuwachtig geweest, aangezien de nieuwe regels niet meteen duidelijk waren (hoe zit het met binnenkomst vanuit een andere staat? moet je in isolatie/quarantaine als je voor de deadline binnenkomt?). Maar op basis van Dan Andrews statement zaten we goed, en gelukkig ook zonder problemen de grens overgekomen. De grens met SA was overigens volledig onbemand, de prioriteit zal wel op de grens met NSW gericht zijn geweest.

Onderweg een hotel geboekt voor twee overnachtingen om ergens even te kunnen ontspannen op weg naar Melbourne. Het ontspannen is niet helemaal gelukt omdat de regels nog steeds niet 100% duidelijk waren en we meerdere sms'jes kregen van DHHS die geen duidelijkheid boden (stress!). Gisterochtend gelukkig een smsje gekregen waarin duidelijk stond dat we goed zitten. Toch een opluchting.

Gister in Melbourne aangekomen bij familie en enorm fijn om te weten dat we toch samen kerst kunnen vieren!
 
Helemaal top! Ben echt blij dat het nu allemaal gelukt is. Hopelijk kun jullie nu gaan relaxen en genieten!
 
Back
Top