NSW Premier Gladys Berejiklian confirms the source of this Northern Beaches outbreak is an international strain.
Fijn dat dit duidelijk is, alleen de vraag is hoe kan dit? Onze vakantie geannuleerd en minimaal 3 dagen thuis blijven. Oké we zullen zeggen alles voor het goede doel.
Echt balen @Janneke61, ik hoop voor jullie dat het alleen bij Northern Beaches blijft, maar ik ben bang dat ze de Greater Sydney gaan aanwijzen omdat de drummer van de band op meerdere plekken is geweest buiten Northern Beaches en het openbaar vervoer is gebruikt buiten Northern Beaches door een ander besmet persoon.Ik had gehoopt samen met het hele gezin Kerst te kunnen vieren en mijn dochter na een jaar weer te kunnen zien, maar die kans wordt nu wel klein. Fingers crossed dat ze alleen de Northern Beaches als hot spot aanwijzen en dat het virus zich niet naar het centrum uitbreidt, maar ik heb er een hard hoofd in.
Yep, 28 cases and rising. Tijd om de Spit bridge permanent te openen en de Manly ferry te stoppen.We zijn echt de sjaak nu, grrr
Sydney's Northern Beaches coronavirus cases jump to 17 as residents urged to limit movements
Residents of Sydney's Northern Beaches are urged to limit their movements for the next three days as the COVID-19 cluster in the area grows. The surging infections prompts almost all states and territories to impose restrictions on people travelling from NSW.www.abc.net.au
Laten we hopen dat we nog even wegblijven bij de NL cijfers... (13.000 gisteren)
Ze weten toch al wie patiënt zero is? Een buschauffeur die internationale piloten en stewardessen vervoert heeft? Of is daar nu discussie over?Laten wij inderdaad hopen en vinden ze snel onze patient zero, voordat dadelijk heel NSW in (soft) lockdown moet.
Ze weten toch al wie patiënt zero is? Een buschauffeur die internationale piloten en stewardessen vervoert heeft? Of is daar nu discussie over?
ahh, toch nog niet zo zeker: https://www.abc.net.au/news/2020-12...what-we-know-about-covid-19-outbreak/12995336
Ik had geen idee @JP2017 dat jij middenin de hotspot zit! Het beruchte bandlid heeft ook in Penrith opgetreden en dat is bij ons onderaan de berg. En er is redelijk wat verkeer tussen de bergen en Penrith. Hopelijk heeft hij het daar niet verspreid. Nog niets over gevallen hier in de buurt gehoord. Het blijft allemaal nog even spannend, maar stoor me wel aan WA die direct de grenzen voor heel NSW heeft dichtgegooid. Als je bijvoorbeeld in Broken Hill woont kun je niet naar WA omdat je in NSW woont. Hebben ze enig idee dat het 9 uur rijden is :-( Sterkte aan iedereen die zijn vakantieplannen gedwarsboomd ziet. Wij hopen dat we in ieder geval binnen de staat nog mogen rondtuffen de komende weken en er geen verdere restricties komen. We hadden beter moeten weten: zodra @Jagermeester en @Roels op een roadtrip willen gaat de boel op slot.....
WA zegt 10 dagen self isolation, het zit niet op slot.
Wat mij betreft niet streng genoeg. 2 weken quarantaine als je uit NSW komt. Ik geloof niet in zelf qaurantaine. Teveel mensen die het niet serieus nemen. En dat heel NSW wordt aangemerkt is m.i. juist iets wat duidelijkheid geeft én je ziet maar hoe snel het verspreid. Korte, strenge afsluiting en dan weer open. NL laat wel zien hoe het niet moet met halfbakken maatregelen.
Yep, dat lijkt de regel te zijn: als wij onderweg zijn naar Victoria gaat het ergens mis! Wij zijn inmiddels al een tijdje onderweg en al maanden niet in de buurt geweest te zijn van de hotspots, dus lijkt voor ons nog wel te werken allemaal, maar we houden het allemaal goed in de gaten.
Broken Hill kan ik trouwens echt aanraden als een plek om op te zoeken! Heel anders dan andere plekken, met veel historie en extreem Australisch. Wel erg heet uiteraard in de zomer...
En dat is ook helemaal terecht. Self isolation is een wassen neus en ik ken persoonlijk meerdere mensen in zowel de UK als in NL die zich na twee dagen gewoon weer op straat bewegen.WA heeft gisteren ochtend de status van NSW al aangepast naar Low Risk, dat wil zeggen 14 dagen quarantaine en test op dag 1 en 11.
Ik had geen idee @JP2017 dat jij middenin de hotspot zit! Het beruchte bandlid heeft ook in Penrith opgetreden en dat is bij ons onderaan de berg. En er is redelijk wat verkeer tussen de bergen en Penrith. Hopelijk heeft hij het daar niet verspreid. Nog niets over gevallen hier in de buurt gehoord. Het blijft allemaal nog even spannend, maar stoor me wel aan WA die direct de grenzen voor heel NSW heeft dichtgegooid. Als je bijvoorbeeld in Broken Hill woont kun je niet naar WA omdat je in NSW woont. Hebben ze enig idee dat het 9 uur rijden is :-( Sterkte aan iedereen die zijn vakantieplannen gedwarsboomd ziet. Wij hopen dat we in ieder geval binnen de staat nog mogen rondtuffen de komende weken en er geen verdere restricties komen. We hadden beter moeten weten: zodra @Jagermeester en @Roels op een roadtrip willen gaat de boel op slot.....