Coronavirus in Australië

NSW Premier Gladys Berejiklian confirms the source of this Northern Beaches outbreak is an international strain.

Fijn dat dit duidelijk is, alleen de vraag is hoe kan dit? Onze vakantie geannuleerd en minimaal 3 dagen thuis blijven. Oké we zullen zeggen alles voor het goede doel.
 
NSW Premier Gladys Berejiklian confirms the source of this Northern Beaches outbreak is an international strain.

Fijn dat dit duidelijk is, alleen de vraag is hoe kan dit? Onze vakantie geannuleerd en minimaal 3 dagen thuis blijven. Oké we zullen zeggen alles voor het goede doel.

Klote, wij gaan maar niet naar NSW, ons teveel risico. Nu maar paar nachten in Surfers Paradise, ook geen straf.
 
Ik had gehoopt samen met het hele gezin Kerst te kunnen vieren en mijn dochter na een jaar weer te kunnen zien, maar die kans wordt nu wel klein. Fingers crossed dat ze alleen de Northern Beaches als hot spot aanwijzen en dat het virus zich niet naar het centrum uitbreidt, maar ik heb er een hard hoofd in.
 
Ik had gehoopt samen met het hele gezin Kerst te kunnen vieren en mijn dochter na een jaar weer te kunnen zien, maar die kans wordt nu wel klein. Fingers crossed dat ze alleen de Northern Beaches als hot spot aanwijzen en dat het virus zich niet naar het centrum uitbreidt, maar ik heb er een hard hoofd in.
Echt balen @Janneke61, ik hoop voor jullie dat het alleen bij Northern Beaches blijft, maar ik ben bang dat ze de Greater Sydney gaan aanwijzen omdat de drummer van de band op meerdere plekken is geweest buiten Northern Beaches en het openbaar vervoer is gebruikt buiten Northern Beaches door een ander besmet persoon.
Hier in de Northern Beaches zijn veel mensen getroffen die de vakantie hebben moeten annuleren. Hopelijk vinden ze snel persoon zero.

Onze kleine man is erg verdrietig dat hij niet naar de camping kan en dit is al de 2e keer dit jaar dat onze vakantie naar sunshine coast geannuleerd wordt door Covid.

Ik duim voor jullie dat het goed komt! Niets mooiers dat je samen met je dochter kerst kunt vieren.
 
We zijn echt de sjaak nu, grrr
Yep, 28 cases and rising. Tijd om de Spit bridge permanent te openen en de Manly ferry te stoppen. :cool:
 
Het gaat allemaal zo snel he, en de consequenties als je net op het verkeerde moment op de verkeerde plek zit kunnen heel groot zijn. Binnen 24 uur zit er weer vanalles dicht waardoor veel mensen klem komen te zitten. Mid-flight zelfs, als je toevallig op weg was naar Perth.

Het maakt het lastig om reizen te plannen vind ik. Je weet dat dit vaker gaat gebeuren, maar niet waar en wanneer. En de gevolgen kunnen groot zijn.

Bv, wij gaan met kerst naar Bendigo, als de grenzen open blijven, maar ik weet wel dat ik het nieuws in de gaten ga houden. Voor je het weet mag je niet meer naar huis. Het is ongeveer vier uur rijden van Bendigo naar de grens met SA...
 
Ze weten toch al wie patiënt zero is? Een buschauffeur die internationale piloten en stewardessen vervoert heeft? Of is daar nu discussie over?

ahh, toch nog niet zo zeker: https://www.abc.net.au/news/2020-12...what-we-know-about-covid-19-outbreak/12995336

Het zijn 2 verschillende uitbraken wel beide vanuit overseas en beide America. De buschauffeur staat dus los van de uitbraak in onze regio, die steeds slechter wordt. Ik zie op Facebook steeds meer plekken voorbij komen die erg dicht bij ons staan.
Gelukkig wordt hier het advies goed opgevolgd voor Stay at home voor 3 dagen. Alleen de test locaties hebben een belachelijke lange wachttijden, ik lees wachttijden van meer dan 3 uur en dit is natuurlijk niet erg bevorderlijk om te gaan testen.
 
Ik had geen idee @JP2017 dat jij middenin de hotspot zit! Het beruchte bandlid heeft ook in Penrith opgetreden en dat is bij ons onderaan de berg. En er is redelijk wat verkeer tussen de bergen en Penrith. Hopelijk heeft hij het daar niet verspreid. Nog niets over gevallen hier in de buurt gehoord. Het blijft allemaal nog even spannend, maar stoor me wel aan WA die direct de grenzen voor heel NSW heeft dichtgegooid. Als je bijvoorbeeld in Broken Hill woont kun je niet naar WA omdat je in NSW woont. Hebben ze enig idee dat het 9 uur rijden is :-( Sterkte aan iedereen die zijn vakantieplannen gedwarsboomd ziet. Wij hopen dat we in ieder geval binnen de staat nog mogen rondtuffen de komende weken en er geen verdere restricties komen. We hadden beter moeten weten: zodra @Jagermeester en @Roels op een roadtrip willen gaat de boel op slot.....
 
Yep, dat lijkt de regel te zijn: als wij onderweg zijn naar Victoria gaat het ergens mis! Wij zijn inmiddels al een tijdje onderweg en al maanden niet in de buurt geweest te zijn van de hotspots, dus lijkt voor ons nog wel te werken allemaal, maar we houden het allemaal goed in de gaten.

Broken Hill kan ik trouwens echt aanraden als een plek om op te zoeken! Heel anders dan andere plekken, met veel historie en extreem Australisch. Wel erg heet uiteraard in de zomer...
 
Ik had geen idee @JP2017 dat jij middenin de hotspot zit! Het beruchte bandlid heeft ook in Penrith opgetreden en dat is bij ons onderaan de berg. En er is redelijk wat verkeer tussen de bergen en Penrith. Hopelijk heeft hij het daar niet verspreid. Nog niets over gevallen hier in de buurt gehoord. Het blijft allemaal nog even spannend, maar stoor me wel aan WA die direct de grenzen voor heel NSW heeft dichtgegooid. Als je bijvoorbeeld in Broken Hill woont kun je niet naar WA omdat je in NSW woont. Hebben ze enig idee dat het 9 uur rijden is :-( Sterkte aan iedereen die zijn vakantieplannen gedwarsboomd ziet. Wij hopen dat we in ieder geval binnen de staat nog mogen rondtuffen de komende weken en er geen verdere restricties komen. We hadden beter moeten weten: zodra @Jagermeester en @Roels op een roadtrip willen gaat de boel op slot.....

WA zegt 10 dagen self isolation, het zit niet op slot.

Wat mij betreft niet streng genoeg. 2 weken quarantaine als je uit NSW komt. Ik geloof niet in zelf qaurantaine. Teveel mensen die het niet serieus nemen. En dat heel NSW wordt aangemerkt is m.i. juist iets wat duidelijkheid geeft én je ziet maar hoe snel het verspreid. Korte, strenge afsluiting en dan weer open. NL laat wel zien hoe het niet moet met halfbakken maatregelen.
 
WA zegt 10 dagen self isolation, het zit niet op slot.

Wat mij betreft niet streng genoeg. 2 weken quarantaine als je uit NSW komt. Ik geloof niet in zelf qaurantaine. Teveel mensen die het niet serieus nemen. En dat heel NSW wordt aangemerkt is m.i. juist iets wat duidelijkheid geeft én je ziet maar hoe snel het verspreid. Korte, strenge afsluiting en dan weer open. NL laat wel zien hoe het niet moet met halfbakken maatregelen.

WA heeft gisteren ochtend de status van NSW al aangepast naar Low Risk, dat wil zeggen 14 dagen quarantaine en test op dag 1 en 11.
 
Yep, dat lijkt de regel te zijn: als wij onderweg zijn naar Victoria gaat het ergens mis! Wij zijn inmiddels al een tijdje onderweg en al maanden niet in de buurt geweest te zijn van de hotspots, dus lijkt voor ons nog wel te werken allemaal, maar we houden het allemaal goed in de gaten.

Broken Hill kan ik trouwens echt aanraden als een plek om op te zoeken! Heel anders dan andere plekken, met veel historie en extreem Australisch. Wel erg heet uiteraard in de zomer...

Hopelijk kunnen jullie lekker genieten en wordt er niet teveel veranderd voor jullie.

Ik hoop dat wij over een week in ieder geval in NSW op vakantie kunnen. Maar geen idee of wij de Northern Beaches kunnen gaan verlaten. Het is wel duidelijk dat wij in geen enkele andere staat welkom zijn, ook heel begrijpelijk.
We blijven mooi braaf thuis, boodschappen online besteld.
 
WA heeft gisteren ochtend de status van NSW al aangepast naar Low Risk, dat wil zeggen 14 dagen quarantaine en test op dag 1 en 11.
En dat is ook helemaal terecht. Self isolation is een wassen neus en ik ken persoonlijk meerdere mensen in zowel de UK als in NL die zich na twee dagen gewoon weer op straat bewegen.
 
Ik had geen idee @JP2017 dat jij middenin de hotspot zit! Het beruchte bandlid heeft ook in Penrith opgetreden en dat is bij ons onderaan de berg. En er is redelijk wat verkeer tussen de bergen en Penrith. Hopelijk heeft hij het daar niet verspreid. Nog niets over gevallen hier in de buurt gehoord. Het blijft allemaal nog even spannend, maar stoor me wel aan WA die direct de grenzen voor heel NSW heeft dichtgegooid. Als je bijvoorbeeld in Broken Hill woont kun je niet naar WA omdat je in NSW woont. Hebben ze enig idee dat het 9 uur rijden is :-( Sterkte aan iedereen die zijn vakantieplannen gedwarsboomd ziet. Wij hopen dat we in ieder geval binnen de staat nog mogen rondtuffen de komende weken en er geen verdere restricties komen. We hadden beter moeten weten: zodra @Jagermeester en @Roels op een roadtrip willen gaat de boel op slot.....

HAd het gezien dat het bandlid ook bij jullie in de buurt is geweest. Ja laten wij hopen dat jullie ook lekker kunnen gaan genieten in NSW.

De lijst met plekken wordt steeds langer en er gaat een moment komen dat er een plek bijkomt waar ik ben geweest afgelopen week. Ik vind prima om een test te gaan doen als wij dan in NSW kunnen rondtrekken. Binnenland zijn wij nog nooit geweest dus ook prima alternatief voor de Sunshine Coast😃

Ben erg bang dat onze vakantie voorbij is.
 
En wij zijn in Lockdown zoals in maart was tot minimaal woensdagnacht.

Duimen voor de Greater Sydney dat alleen de lockdown voor ons blijft, dan kan de rest lekker vakantie gaan vieren.
 
Back
Top