Jagermeester
XPdite Sponsor
Heeft iemand nog het idee dat Sydney het onder controle heeft en de juiste dingen doet?
Natuurlijk zouden meer mensen een mondkapje kunnen dragen en zijn er vast ook genoeg mensen die teveel bezoekers thuis zouden hebben, maar verder vindt ik dat er opzich goed omgegaan wordt met de "uitbraak" in Sydney. Zoals al gezegd zijn het aantal bezoekrs drastisch naar beneden gegaan, gaat het vuurwerk met publiek niet door, zie je veel meer mondkapjes als paar weken terug en houden mensen genoeg afstand. Een hard lockdown zoals in Melbourne (thuis blijven, curfuw, alles dicht), moet dat niet je laatste redmiddel zijn?
De 6 van gisteren in Croydon was 1 huishouden. Vandaag zijn er 3 gelinkt aan de Inner West, 5 aan Avalon en close contacts, eentje als close contact van de transport driver en een ander wordt nog uitgezocht. Het contact tracing lijkt goed te gaan en we testen nog steeds een hoop, vandaag weer 28K+ tests. In totaal zitten we net onder de 150 cases, dat was in Victoria wel anders geloof ik.
Persoonlijk vindt ik dat we teveel focussen op het elimineren van het virus, in plaats van controle en overzicht houden. Vanuitgaande dat HQ niet waterdicht is, zullen we altijd nieuwe uitbraken krijgen. Zolang we die maar snel genoeg weten te identificeren en isoleren, moet dit een werkbare oplossing zijn ipv een lockdown.