Emulate
Well-Known Member
Ik had vooral veel online debatten over de religievraag. In het voorbeeld genoemd in de Census zelf stond aangegeven dat je atheisme moest invullen onder het kopje 'Other'. Maar de ABS schijnt je dan te tellen als religieus (en dat heeft beleidsgevolgen). Dus kwamen er grote krantenkoppen met de melding dat atheisten 'No religion' moeten aankruisen. Internet ontplofte .Persoonlijk: zoals je geboorteplaats, waar je werkt, waar je ouders geboren zijn, of je met de auto naar het werk gaat, of je ook andere taal spreekt....Ik ben er zeker van dat je meer gegevens hebt ‘vrijgegeven’ toen je een visum aanvroeg.
Mij lijkt het een ongevaarlijke manier om bepaalde facetten van een land goed te kunnen inrichten of mis ik iets? Als zelf de LGBTIQ groepen vragen om ook vragen over sexualiteit en gender op te nemen dan lijkt me de gevraagde info niet teveel gevraagd.
Ik weet dat Nederlanders een historische afkeer hebben van geven van info maar dat heeft dan ook ooit geresulteerd in gekke achternamen
https://amp.smh.com.au/national/cen...zBBl0FqSJWEshF2SJBdQZagSUM8ofRzHYFpuGnd6WE8QA