Coronavirus in Australië

Persoonlijk: zoals je geboorteplaats, waar je werkt, waar je ouders geboren zijn, of je met de auto naar het werk gaat, of je ook andere taal spreekt....Ik ben er zeker van dat je meer gegevens hebt ‘vrijgegeven’ toen je een visum aanvroeg.
Mij lijkt het een ongevaarlijke manier om bepaalde facetten van een land goed te kunnen inrichten of mis ik iets? Als zelf de LGBTIQ groepen vragen om ook vragen over sexualiteit en gender op te nemen dan lijkt me de gevraagde info niet teveel gevraagd.
Ik weet dat Nederlanders een historische afkeer hebben van geven van info maar dat heeft dan ook ooit geresulteerd in gekke achternamen 😉
Ik had vooral veel online debatten over de religievraag. In het voorbeeld genoemd in de Census zelf stond aangegeven dat je atheisme moest invullen onder het kopje 'Other'. Maar de ABS schijnt je dan te tellen als religieus (en dat heeft beleidsgevolgen). Dus kwamen er grote krantenkoppen met de melding dat atheisten 'No religion' moeten aankruisen. Internet ontplofte :).

https://amp.smh.com.au/national/cen...zBBl0FqSJWEshF2SJBdQZagSUM8ofRzHYFpuGnd6WE8QA

Persoonlijk: zoals je geboorteplaats, waar je werkt, waar je ouders geboren zijn, of je met de auto naar het werk gaat, of je ook andere taal spreekt....Ik ben er zeker van dat je meer gegevens hebt ‘vrijgegeven’ toen je een visum aanvroeg.
Mij lijkt het een ongevaarlijke manier om bepaalde facetten van een land goed te kunnen inrichten of mis ik iets? Als zelf de LGBTIQ groepen vragen om ook vragen over sexualiteit en gender op te nemen dan lijkt me de gevraagde info niet teveel gevraagd.
Ik weet dat Nederlanders een historische afkeer hebben van geven van info maar dat heeft dan ook ooit geresulteerd in gekke achternamen 😉
Die info is allemaal prima, Maar aantal babies (wat een vraag) inkomen en werkgever, religie, mwaah nee.

Grappig om de census gedaan te hebben een keer. Had dat nog nooit gedaan, misschien doen ze het niet in Nederland?
Ik voelde me wel wat ongemakkelijk met de soort dingen die ze vroegen, maar ik heb me er 6 jaar geleden bij neergelegd dat emigreren en privacy niet samengaan.

Grappig om de census gedaan te hebben een keer. Had dat nog nooit gedaan, misschien doen ze het niet in Nederland?
Ik voelde me wel wat ongemakkelijk met de soort dingen die ze vroegen, maar ik heb me er 6 jaar geleden bij neergelegd dat emigreren en privacy niet samengaan.
De laatste in NL was in 1971.

6 maand oude baby:
Heeft ze hulp nodig met bewegen/communiceren/etc ...

6 maand oude baby:
Praat ze een andere taal dan Engels...

6 maand oude baby:
Welke religie heeft ze ...

Die conditional logic kan wel verbeterd worden.

Als bij een kind wordt aangegeven dat wij de ouders zijn en je hebt bij ons gevraagd in welk land we geboren zijn. Dan hoef je daarna bij het kind toch niet vragen waar de vader en moeder geboren zijn...

Is er nou niemand daar die er gewoon een keer doorheen loopt en denkt, wacht, dat is een beetje onzinnig/kan makkelijker.

Dacht dat de census overigens lang invullen was, maar met 10 minuutjes klaar voor 4 personen.

Ja, er is wel wat te verbeteren aan Census. Geef je eerst aan dat je zelfstandig bent, krijg je vervolgens vragen over je employment. Dat scheelde weer een paar vragen.... Was zo gepiept op zondag. Beetje afleiding in corona tijd (om dit maar on topic te houden). En ja, privacy? Veel mensen delen alles op social media, maar steigeren dan bij basic vragen over hun relatie of religie. Mij ontgaat die logica.

Ja, er is wel wat te verbeteren aan Census. Geef je eerst aan dat je zelfstandig bent, krijg je vervolgens vragen over je employment. Dat scheelde weer een paar vragen.... Was zo gepiept op zondag. Beetje afleiding in corona tijd (om dit maar on topic te houden). En ja, privacy? Veel mensen delen alles op social media, maar steigeren dan bij basic vragen over hun relatie of religie. Mij ontgaat die logica.
In 2016 ook gedaan…was wel apart dat ik daarna een uitnodiging kreeg om me te registreren voor de Electoral Rol of is het Roll. Beetje toevallig haha was mort na de Census. Was een foutje denk ik, ben niet Australisch. En een beetje pusherig met Doorknockers, ruim voor de datum al, van ‘je moet het wel invullen he’. Verder had ik zoiets van, prima hoor, ze weten toch al alles over je en als die Demografische gegevens helpen om je Staat extra funding te laten krijgen, no problem.

Partially vaccinated richting de 50%

Even terug on topic, artikel van de ABC, ziet er al goed uit toch, op naar de 70 en 80%, zelfs partially, want dan is fully niet meer ver weg. Hier hebben we vrijdag weer een persconferentie. Benieuwd wat ze na 1 september gaan doen met concerten en zo 🤞🤞🤞🤞, mijn zoon en man hebben er een flink aantal op de rol staan, dus hopen dat het kan!

Die info is allemaal prima, Maar aantal babies (wat een vraag) inkomen en werkgever, religie, mwaah nee.
Pwah… hier vragen ze het in een census. In Nederland krijgt het CBS dezelfde data geanonimiseerd omdat dit toch al bijgehouden wordt in de basisadministratie, de belastingdienst en dergelijken. Ik ga er vanuit dat de census data ook geanonimiseerd wordt, anders dan checken of je voldaan hebt aan het mandatory element (immers, ze schrijven/bellen als je ‘m niet invult want verplicht)

Als we dan doorgaan op ‘staat tegen staat’ kunnen we misschien nu een race doen?
Wie haalt eerst de eindmeet. Ik ruik zelfs een televisie format 😉
Eindmeet? 😁

Je kunt nu je youtube niet openen of je krijgt steeds van die irritante ads van de Victorian Gov dat je een permit nodig hebt.. Wie wil er nu nog naar Vic reizen? :eek:

What is this world coming to als zelfs Canberra in lockdown gaat. ;) Al een jaar 0 gevallen.

View attachment 1515
Ik had al zoiets van: wie zijn die vogels die een presser staan te geven op Melbourne tv :). Oh! De Chief Minister en de Chief Health Officer van ACT! Had ik nog nooit van gehoord. Het verbaasde me dat ze nu toch zijn gevallen na een jaar zonder cases.

Last edited:
Ik had al zoiets van: wie zijn die vogels die een presser staan te geven op Melbourne tv :). Oh! De Chief Minister en de Chief Health Officer van ACT! Had ik nog nooit van gehoord. het verbaasde me dat ze nu toch zijn gevallen na een jaar zonder cases.
Ja. Er is geen ontsnappen aan lijkt het. Zoals de Chief Minister al eerder zei dit jaar: Haven’t had many cases, part good management, part luck. And luck might run out at some point.

Wel weer heel des ACT: voor de lockdown ingaat is al duidelijk gemaakt welke winkels essentieel, welke niet. Het kan maar duidelijk zijn. (Kan bijvoorbeeld QLD nog wat van leren)

Ja. Er is geen ontsnappen aan lijkt het. Zoals de Chief Minister al eerder zei dit jaar: Haven’t had many cases, part good management, part luck. And luck might run out at some point.

Wel weer heel des ACT: voor de lockdown ingaat is al duidelijk gemaakt welke winkels essentieel, welke niet. Het in maar duidelijk zijn. (Kan bijvoorbeeld QLD nog wat van leren)
Het was een glasheldere persconferentie waar je echt niks aan kon misbegrijpen of onderhandelen. Topklasse.

Ik had al zoiets van: wie zijn die vogels die een presser staan te geven op Melbourne tv :). Oh! De Chief Minister en de Chief Health Officer van ACT! Had ik nog nooit van gehoord. Het verbaasde me dat ze nu toch zijn gevallen na een jaar zonder cases.

🎶If we go down, then we go down together
They'll say you could do anything
They'll say that I was clever
If we go down, then we go down together
We'll get away with everything
Let's show them we are better
Let's show them we are better
Let's show them we are better 🎶

1628751248887.png

Ergens in de toekomst doe ik een aanvraag voor een PR en dan komt deze uitstekende Photoshop bovendrijven als reden om mij te weigeren ;)

Het is wel echt sneu voor alle NSW-ers, en ik ben bang op een gegeven de rest can het land, dat het zo uit te klauwen loopt. En in hindsight maken we allemaal de beste beslissingen.

De government heeft het wellicht niet helemaal handig aangepakt, maar ik moet regelmatig denken aan iedereen die daar nu onder gebukt gaat.

Het is mooi k…

Back