Coronavirus in Australië

Bedankt voor je medeleven! We zijn er hier op onze berg redelijk relaxed onder. Hier in het dorp alleen wat gevallen gehad in juni, sindsdien gaat het goed. We gaan alleen de berg af (naar western Sydney) om te tennissen. Vermaken ons verder nog prima thuis met verfklusjes, hardlopen en bushwalks met de hond (en volop werk). Als we nog een paar weken doorgaan met lockdown ziet het huis er weer tiptop uit! Bushwalks zijn voor ons ook de manier om ff bij te kletsen met vrienden en eens een ander praatje te hebben dan met werkrelaties of manlief. En dan te bedenken dat hij normaal twee weken per maand in het buitenland zit en nu al 17 maanden thuis aan het werk. Maar de temperatuur loopt langzaam op en een keertje weer kamperen zou fijn zijn. Ach ja, first world wishes…. Morgen tweede vaccinatie 👍

Ik riep het een paar weken geleden al met de Adelaide lockdown 😉

ACT doet niet mee aan State bashing. #JustaTerritory.

Ik heb blijkbaar de supermarkt gedeeld met iemand die besmettelijk was, dus mocht voor een test. M'n tweede so far, eerste dit jaar.
Interessant om te zien hoe ze aan de ene kant efficiënter zijn geworden, maar aan de andere kant ook meer casual in omgang.

Anyways, ik hou jullie op de hoogte of ik Xpdite's eerste positieve case ga zijn!

Screen Shot 2021-08-13 at 3.22.54 pm.png

WhatsApp Image 2021-08-13 at 14.43.03.jpeg

Ik heb blijkbaar de supermarkt gedeeld met iemand die besmettelijk was, dus mocht voor een test. M'n tweede so far, eerste dit jaar.
Interessant om te zien hoe ze aan de ene kant efficiënter zijn geworden, maar aan de andere kant ook meer casual in omgang.

Anyways, ik hou jullie op de hoogte of ik Xpdite's eerste positieve case ga zijn!

View attachment 1519

View attachment 1520
Ik zag het! Brunswick Woolies. Good luck allebei. Het nadert ons ook van boven (Reservoir) en beneden (Brunswick) dus het is een kwestie van tijd voor bijna iedereen van ons. He, wat k*t voor jullie!

Ik zag het! Brunswick Woolies. Good luck allebei. Het nadert ons ook van boven (Reservoir) en beneden (Brunswick) dus het is een kwestie van tijd voor bijna iedereen van ons. He, wat k*t voor jullie!

Stay safe bij jullie. Hebben jullie al een vaccinatie gehad?

View attachment 1519

View attachment 1520
En nu maar hopen dat je snel de uitslag krijgt zodat je in ieder geval weer frisse lucht kan happen.

Adelaide Show is geannuleerd. Ook regionale shows in Pt Lincoln en Crystal Brook gaan niet door. Whyalla lijkt echter nu toch het 50e Show jubileum te kunnen vieren. Attracties die hier komen, zijn niet Interstate geweest en het is kleinschaliger opgezet, wat voor de judomensen hier het voordeel had, dat ons clubgebouw niet nodig was en we dus de matten konden laten liggen. Keken we anders zo naar uit: 80+ matten van 1x2 oppakken en opstapelen in de krappe kleedkamers... ;)
Bezoek is in groepen ingedeeld, kaartjes alleen vooraf te bestellen, mondkapjes verplicht. Ik ga met vrienden (5-70+ jaar) heen en heb er wel zin in, maar desondanks voelt het wat dubbel.

Ik las net dit berichtje over NL, waar ze nu bijna op 85% vaccinatie graad zitten en dat nog te laag vinden voor meer versoepelingen. Wij hebben uiteraard een heel ander startpunt met veel lagere aantallen, maar als ik dat zo lees dan moet ik denk ik mijn verwachtingen bijstellen over wat we mogen bij 70 of 80% vaccinaties. IJsland had ook een hoge vaccinatiegraad en heeft ook weer maatregelen ingesteld.

Adelaide Show is geannuleerd. Ook regionale shows in Pt Lincoln en Crystal Brook gaan niet door. Whyalla lijkt echter nu toch het 50e Show jubileum te kunnen vieren. Attracties die hier komen, zijn niet Interstate geweest en het is kleinschaliger opgezet, wat voor de judomensen hier het voordeel had, dat ons clubgebouw niet nodig was en we dus de matten konden laten liggen. Keken we anders zo naar uit: 80+ matten van 1x2 oppakken en opstapelen in de krappe kleedkamers... ;)
Bezoek is in groepen ingedeeld, kaartjes alleen vooraf te bestellen, mondkapjes verplicht. Ik ga met vrienden (5-70+ jaar) heen en heb er wel zin in, maar desondanks voelt het wat dubbel.
Yep, onze mindset is wel veranderd door Corona. Het zal wel ff duren voor we ons weer veilig voelen zonder mondkapjes in volle theaterzalen of andere evenementen. Ik hoop dat alles goed gaat met jullie jubileum show.

Blij voor jullie dat het allemaal doorgaat en jullie relatief veilig zijn.

Blij voor jullie dat het allemaal doorgaat en jullie relatief veilig zijn.
Het is inderdaad relatief. Als in: we hebben lokaal iets als 3 gevallen gehad en dat was ergens in April ofzo 2020. Dus aan de ene kant zijn we hier behoorlijk relaxed.
Aan de andere kant was er op een campus in de stad een besmette student geweest en van die campus komen er met de nodige regelmaat docenten of managers naar onze campus. Dus het kan heel snel omslaan.

Bij de Adelaide Show maakten ze zich zorgen om 'crowd control', want ook daar mochten er 'maar' 5000 mensen per keer in. Hier in Whyalla zitten er tussen de eindtijd van de ene en de starttijd van de andere groep een uur de tijd, zodat mensen niet kunnen blijven hangen. Ik doe verder voorzichtig aan en ben me er terdege van bewust dat wij tot nu toe heel veel geluk gehad hebben hier in SA.

@Red dust Goed dar iemand het NL nieuws volgt ;)

En ja. Het startpunt is wel iets wat mee lijkt te spelen volgens het artikel.

“…In het Verenigd Koninkrijk leiden vergaande versoepelingen vooralsnog niet tot hogere besmettingen. Maar volgens Kuipers heeft dat ook te maken met het startniveau op het moment dat de versoepelingen ingaan. "Om een vergelijking te trekken: we zitten nu op zo'n 200 mensen op de IC. Vorig jaar zaten we om deze tijd op zo'n twintig mensen op de IC, een factor tien lager. En ook toen gingen we in augustus geleidelijk omhoog, maar dan begin je laag.”

We gaan het meemaken! (En ja, herd immunity heeft hogere getallen nodig dan 80%~85%)

Ik las net dit berichtje over NL, waar ze nu bijna op 85% vaccinatie graad zitten en dat nog te laag vinden voor meer versoepelingen. Wij hebben uiteraard een heel ander startpunt met veel lagere aantallen, maar als ik dat zo lees dan moet ik denk ik mijn verwachtingen bijstellen over wat we mogen bij 70 of 80% vaccinaties. IJsland had ook een hoge vaccinatiegraad en heeft ook weer maatregelen ingesteld.
Vaccinatiegraad in nl is volgens https://coronabeeld.nl/ 58.9% volledig gevaccineerd en 71% de eerste prik. Dus ook in nl is de 70% voor 2 prikken nog niet gehaald.

De vaccinatie bereidheid is wel 90%.

Back