Coronavirus in Australië

Bedankt allemaal. Zojuist een bericht gekregen dat ze per ongeluk een bericht naar ons gestuurd hadden wat bedoeld was voor medewerkers. Ik ben terug naar Tier 2 en vanochtend ook bevestiging gekregen dat ik geen COVID heb, dus we hoeven gelukkig verder niet in isolatie. Gelukkig was Annelies al voorbereid en had al het wc papier opgekocht voor 2 weken eten ingekocht.

Komt nu allemaal toch wel dichtbij. Inderdaad misschien toch maar tijd om eens voor een prik te gaan .

Bedankt allemaal. Zojuist een bericht gekregen dat ze per ongeluk een bericht naar ons gestuurd hadden wat bedoeld was voor medewerkers. Ik ben terug naar Tier 2 en vanochtend ook bevestiging gekregen dat ik geen COVID heb, dus we hoeven gelukkig verder niet in isolatie. Gelukkig was Annelies al voorbereid en had al het wc papier opgekocht voor 2 weken eten ingekocht.

Komt nu allemaal toch wel dichtbij. Inderdaad misschien toch maar tijd om eens voor een prik te gaan .
Moest wel lachen om je TP quote :cool:

Andere staten kunnen wel zeggen dat AU een zero case approach heeft. Maar NSW is ruim voorbij dat punt. De vraag is, wat nu. WA sluit zich nu echt hermetisch af als een eigen land. We gaan het zien einde van het jaar als de vaccinatirgraden hoger zijn. Ben ook benieuwd wat low case no staten gaan doen. Het is niet logisch om international Grenzen op slot te doen, zonder hetzelfde met NSW te doen

Het gaat ook niet goed in VIC. 25 new cases vandaag waarvan een deel mystery, en 13 ervan hebben vrolijk besmet rondgesprongen in de community. Je krijgt deze Deltageest niet makkelijk weer in de fles.

Last edited:
Andere staten kunnen wel zeggen dat AU een zero case approach heeft. Maar NSW is ruim voorbij dat punt. De vraag is, wat nu. WA sluit zich nu echt hermetisch af als een eigen land. We gaan het zien einde van het jaar als de vaccinatirgraden hoger zijn. Ben ook benieuwd wat low case no staten gaan doen. Het is niet logisch om international Grenzen op slot te doen, zonder hetzelfde met NSW te doen

QLD heeft de border met NSW ook gesloten, alleen nog bereikbaar voor essential travel en je hebt een permit nodig. Het lijkt mij aannemelijk dat veel states en territories gaan volgen om de brandhaard in NSW te houden. Ik vind het klote voor de mensen in NSW, ik heb een neef die hermetisch opgesloten zit in Sydney CBD en het is geen pretje. Maar als ik dan op tv zie hoe mensen daar de lockdown regels negeren, tja dan vraag je er ook wel een beetje om. Hier in Cairns zie ik ook veel mensen zonder mondkapje op straat en in de winkels, van mij mag de politie hier veel kordater mee optreden. Ik begrijp de beslissingen tot border closures mbt states wel, maar ergens vind ik het ook wel unfair hoor, we zijn allemaal 1 land en misschien moeten we allemaal wel op de blaren zitten. En dat zeg ik vanuit een gebied met 0 community transmittion.

Het gaat ook niet goed in VIC. 25 new cases vandaag waarvan een deel mystery, en 13 ervan hebben vrolijk besmet rondgesprongen in de community. Je krijgt deze Deltageest niet makkelijk weer in de fles.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat je deze geest uberhaupt nog in de fles krijgt....

Wat is de reden dat je nu pas een prik gaat halen, availability neem ik aan?

Screen Shot 2021-08-15 at 2.44.40 pm.png

Gelukkig is de overheid is de overheid hard aan het werk om te zorgen dat iedereen in Sydney snel een vaccin kan krijgen

• 530,000 of the doses will go to 12 LGAs in Sydney
  • Mr Morrision says the NSW COVID outbreak was a "key factor" in Poland's decision to release the vaccines to Australia

De hele situatie doet me soms wat denken aan de bank bailout in 2008, maar goed ik verzand weer in een politieke discussie. Ik voorzie in ieder geval weer een mooie cover over de gold standard voor vaccine rollouts. Iets om naar uit te kijken terwijl we in lockdown zitten.

Gelukkig is de overheid is de overheid hard aan het werk om te zorgen dat iedereen in Sydney snel een vaccin kan krijgen

De hele situatie doet me soms wat denken aan de bank bailout in 2008, maar goed ik verzand weer in een politieke discussie. Ik voorzie in ieder geval weer een mooie cover over de gold standard voor vaccine rollouts. Iets om naar uit te kijken terwijl we in lockdown zitten.
o_O:rolleyes::mad:

View attachment 1525

@Thijsvr jij zit toch in Melbourne? Heeft Melbourne geen Astrazeneca onder de 60? NSW en SA hebben dit wel.

Daarnaast wat betreft extra Pfizer aan Sydney ik snap je frustraties, die zijn hier ook. De helft wordt aan de concerns LGA gegeven en dat is maar een klein stuk van Greater Sydney. Waarom niet eerst het gezonde gedeelte vaccineren zodat het daar niet verder kan verspreiden. Je bent pas echt beschermd en kans op doorgeven als je volledig gevaccineerd bent. Met Pfizer duurt dat gemiddeld 4-5 weken en met Astrazeneca 6-10 weken.

Veel Pfizer is nu ook aan de studenten gegeven in de concern LGA en veel mensen hebben hun afspraak buiten de concern LGA geannuleerd gekregen. Ik zelf kom in aanmerking voor fase 1B kwam ik 2 weken geleden achter, beetje dom weet ik.
Het is me vandaag eindelijk gelukt om een eerste boeking te maken voor vrijdag voor Pfizer. Lange leven hotdoc. Fingers crossed dat het niet geannuleerd wordt.

@Thijsvr Waarom niet eerst het gezonde gedeelte vaccineren zodat het daar niet verder kan verspreiden

Het principe is vanaf het begin al om mensenlevens te redden en dat is nu niet anders. Je kunt niet een hek om ZW/W Sydney zetten en het virus daar maar laten uitrazen.

Vergeet ook niet dat veel mensen in ZW Sydney niet thuis kunnen werken omdat ze vaak lager betaalde banen hebben.Dus als we hen niet beschermen krijgen we heel andere problemen omdat veel werk niet gedaan wordt (ouderenzorg, bezorgdiensten, etc). Daarom ook de push om jongere groep te vaccineren want die zijn aan het werk en brengen covid mee naar huis. Ik begrijp dat met de eerdere strains werd een derde van de familie ziek, met Delta allemaal. En met veel mensen in een huis wonen helpt dan zeker niet mee.

Het principe is vanaf het begin al om mensenlevens te redden en dat is nu niet anders. Je kunt niet een hek om ZW/W Sydney zetten en het virus daar maar laten uitrazen.

Vergeet ook niet dat veel mensen in ZW Sydney niet thuis kunnen werken omdat ze vaak lager betaalde banen hebben.Dus als we hen niet beschermen krijgen we heel andere problemen omdat veel werk niet gedaan wordt (ouderenzorg, bezorgdiensten, etc). Daarom ook de push om jongere groep te vaccineren want die zijn aan het werk en brengen covid mee naar huis. Ik begrijp dat met de eerdere strains werd een derde van de familie ziek, met Delta allemaal. En met veel mensen in een huis wonen helpt dan zeker niet mee.
Oké ik ga met je mee wat je zegt, ik kan me daarin vinden hoe je het onder onderbouwt.

Maar waarom is Astrazeneca in deze speciale LGAs dan voor de grote merendeel zoals Studenten, leraren verder niet goed genoeg, waarom moeten zij Pfizer krijgen? Terwijl de rest van Australië, studenten, kinderopvang, leraren wel Astrazeneca moeten nemen.

Voor mij zegt dit iets over dat de overheid minder vertrouwen heeft in het Astrazeneca vaccin.

Ik wil het heel graag begrijpen, hoe alles werkt. Help me.

@Thijsvr ook in NSW als je buiten de genoemde LGA woont en onder de 40 bent en niet in aanmerking komt voor phase 1B krijg je geen Pfizer. Misschien is dit een schrale troost voor je. Mijn partner gaat om die reden dus ook maar voor Astrazeneca.

Back